میرنیوز

کتاب زندگینامه دو شهید دفاع مقدس در خبرگزاری تسنیم رونمایی شد

 کتاب زندگینامه دو شهید دفاع مقدس در خبرگزاری تسنیم رونمایی شد 2022-11-16T09:58:54+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «یک دریا افتادگی» زندگینامه مستند شهید عباس باغستانی است که نویسندگی این اثر را همسرش اکرم گلبان برعهده داشته است. کتاب «پیمان خون» نیز درباره زندگی فرمانده شهید محمدباقر آقایی است که عباس کاظمی آن را نوشته است. این فرمانده به عنوان معاون گروهان نصر پیشنهاد داده شد. از آن پس او با دستی که زیاد قادر به حرکت دادن آن نبود و پاهایی که می‌لنگیدند و مجروحیت‌های زیادی که در بندبند وجودش نقش بسته بود، مسئولیت معاون گروهان نصر را برعهده گرفت. 

آیین رونمایی از این دو کتاب با حضور خانواده‌های معظم شهیدان، نویسندگان و جمعی از مدیران بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد. رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از صحبت‌های مجری و خوانش فرازهایی از دو کتابِ «پیمان خون» و «یک دریا افتادگی»، پشت تریبون حاضر شد و به این نکته اشاره کرد: دو کتاب ارزشمندی که در این جلسه رونمایی می‌شوند ان‌شاءالله بتوانند سبکِ زندگی این دو شهید بزرگوار را به خوبی منتقل کنند که همیشه الگوهای واقعی زمانه‌مان بوده‌اند. شهیدان همواره با وصایای‌شان خط و مشیِ زندگی‌‌مان را به ما نشان داده‌اند؛ امیدوارم لیاقت آن را داشته باشیم در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، موفق عمل کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه‌های شهدا، سند واقعی و دست‌نخورده‌ای از انگیزه حضور شهداست که باید به انحاء مختلف و ابزار رسانه‌ای و فرهنگی به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل شود که واقعاً می‌تواند راه‌گشا باشد. من این فرصت را هم مغتنم می‌شمارم که این دو کتاب به میزبانی یک رسانه ارزشمند، رونمایی می‌شود. امیدوارم همه عزیزانی که در اینجا حضور دارند و در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه قدم برمی‌دارند مشمول شفاعت شهدا و چشمه معرفت تسنیمِ بهشت قرار بگیرند. 

نریمانی با اشاره به دوره تحولی در بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: بنیاد شهید در دوران تحول عرصه فرهنگ، موضوع رسانه را به عنوان ابزار ارشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند که باعث و بانی این مجلس، آقای قاضی‌زاده هاشمی بودند و تأکید داشتند چنین برنامه‌ای به میزبانی رسانه برگزار شود و خانواده‌ها و فعالان این عرصه در رسانه دیده شوند. البته به دلایلی نتوانستند حضور پیدا کنند و سلام‌شان را ابلاغ کردند. ان‌شاءالله در دیدار دیگری حتماً در خدمتِ خانواده‌های معظم شهیدان و نویسندگان این دو کتاب خواهند بود. 

وی افزود: واقعاً در بحث سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی خصوصاً در حوزه‌های رسانه‌ای، موضوع هویت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نکته‌ای که بارها دغدغه‌ خانواده‌های شهدا و دلسوزان انقلاب بوده که این آرمان‌ها و جانفشانی‌ها و سبک‌ زندگی‌ها به نسل‌های جدید، نوجوانان و جوانان که آینده‌سازان این کشورند، منتقل شود. چرا که یکی از عوامل توسعه‌یافتگی کشور در این هویت ملی، همان حماسه‌ها و افتخارات شهدا در بطنِ مردم و زندگی بوده و همزیستی که آنها با اخلاص و پاکی و صداقت به مردم رسیدند و لازم است این مفاهیم و محتوایِ زندگی‌های پربرکت‌ از قهرمانان واقعی‌مان به عنوان یک فرهنگ متعالی توسعه پیدا کند. 

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توطئه دشمنان برای زیر سؤال بردن جایگاه شهدا و ارزش‌هایشان، تأکید کرد: دشمنان سعی دارند ارزش‌ها، امنیت و آبرویی که به واسطه جانفشانی و حماسه‌آفرینی‌های شهدا، برای جامعه ما ایجاد شد را از بین ببرند. ملتی که تاریخ و ارزش‌هایش را زیرسؤال ببرد جایگاهش را در جامعه جهانی از دست می‌دهد. در بدترین شرایط این ارزش‌ها و حماسه‌ها را سبک بشمارند؛ در حالی‌که برای رسیدنِ کشورمان به این اقتدار و تعالی، خون‌ها ریخته شده و البته نسلِ ایثارگر ما همچون شجره‌ طیبه‌ای، رهرو این مسیر است. چرا که می‌بینیم خودش را در مقطعی تحتِ شهید مدافع حرم نشان می‌دهد.

وی افزود: جوانانی که فرزند کوچک و همسر و بحث‌های دنیوی‌شان را کنار گذاشتند و برای امنیت جهان اسلام ایثارگری کردند. در موقعِ اپیدمی کرونا، می‌توانستند به سبکِ برخی مهاجرت کنند اما ماندند و کنار بیماران ایثارگری کردند و عده‌ای از آنها عنوان شهید سلامت را به خودشان اختصاص دادند. آنچه اینجا در قبالِ این همه ایثارگری بر خود وظیفه می‌دانیم آن است که فعالان فرهنگ رسانه‌ای باید جامعه را به این سمت ببرد، این واقعیت‌ها را به انحاء مختلف به آنها نشان دهند، سبک زندگی‌شان را بشناسند و نهایتاً الگوسازی اتفاق بیفتد. 

نریمانی همچنین به اقدامات بنیاد شهید در سندِ تحولی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در بابِ سند تحولی دولت سیزدهم، بنیاد شهید موضوع حمایت از فضای‌مجازی و رسانه‌ها را به عنوان یک برنامه اولویت‌دار فرهنگی دنبال می‌کند که حمایت مالی انجام می‌دهد. تاکنون 2000 عنوان کتاب منتشر شده و برنامه انتشار 150 کتاب را تا پایان سال داریم. کتاب صوتی که ذائقه جوانان است را با همراهی صداوسیما در دستور کارمان قرار دادیم که تاکنون 115 کتاب صوتی منتشر کردیم و 150 کتاب دیگر را در دستِ اقدام داریم. بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا را برای شبکه‌های اجتماعی آماده کردیم که خط و مشی‌ای برای جامعه است. شهدا با همان نگاه عمیقی که به زندگی بشری و انسانی داشته‌اند را در قالبِ همین وصیت‌نامه‌ها ارائه دادند. در موضوع حمایت از کتاب‌ها و بحث‌های رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت هم حمایت مالی داریم و هم حمایت معنوی. 

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سند افتخار» تأکید کرد: حدود 9 میلیون فایل سند از شهدا چه به صورت فیزیکی و دیجیتال در بنیاد شهید تبدیل شده که تحت عنوان سامانه «اسناد افتخار» تحت وب در اینترنت قرار می‌گیرد و شاید بنیاد شهید اولین سازمانی باشد که بعد از 40 سال اسنادِ خودش را در اینترنت قرار می‌دهد. این اسناد می‌تواند انتقال‌دهنده پیام و آرمان‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزادگان‌ ما به نسل‌های بعدی باشد. ان‌شاءالله بتوانیم با هم‌افزایی به این رسالت بزرگ دست پیدا کنیم و کمترین ادایِ دِین به جانفشانی شهدا و جانبازان باشد.

برادر شهید آقایی در بخشی دیگر از این رونمایی به مجروحیت‌های سنگین شهید اشاره کرد و خاطراتی که در دلِ کتابِ «پیمان خون» وجود دارد. سپس اکرم گلبان نویسنده کتاب «یک دریا افتادگی» در پشت تریبون حاضر شد و نکاتی درباره نویسندگی در ادبیات دفاع‌مقدس مطرح کرد. او گفت: کتاب «یک دریا افتادگی» کتابی بود که برای پژوهش آن سختی بسیار کشیدم. نکته‌ای که لازمه نوشتن ادبیات دفاع‌مقدس است؛ چرا که اگر کسی بخواهد در این حوزه قلم‌فرسایی کند باید در پشتِ آن پژوهشگری باشد و بعد نویسندگی؛ یک سال پژوهش این کتاب ادامه پیدا کرد و خوشبختانه خانواده معظم شهید، درِ خانه‌هایشان را باز کردند و همکاران و همرزمانش همکاری خوبی داشتند و باید تشکر کنم از همه کسانی که زحمت کشیدند تا این کتاب به سرانجام برسد. 

گلبان همچنین خاطرنشان کرد: واقعاً آقای نریمانی پشتِ این کار ایستادند؛ چرا که شهید یک بار به جبهه رفته بود و به من جایی گفتند کتابِ کسی را چاپ می‌کنیم که 8 سال در جبهه بوده باشد؛ این نکته منطقی نبود. خدا را شکر این کتاب که پژوهش و تألیف 800 صفحه‌ای داشت به نتیجه رسید. توانستم تاریخ‌ها و اتفاقات را درست کنار هم قرار بدهم به گونه‌ای که برای جامعه امروز خواندنی و باورپذیر باشد. البته این کتاب در 560 صفحه و 20 فصل ارائه شد. داستان‌های کوتاهی که از درون خاطرات و روایت‌ها، گردآوری شدند. 

او همچنین خطاب به علاقه‌مندان حوزه نویسندگی در ادبیات دفاع‌مقدس، گفت: به عنوان کسی که 24 مجموعه در حوزه ادبیات دفاع‌مقدس دارم این سؤال را مطرح می‌کنم که می‌دانید چرا جوانان ما رمان خارجی می‌گیرند؟ ما نویسندگان نباید در قالب خاطره و روایت درجا بزنیم بلکه باید به سمتِ گونه‌ای باورپذیرتر برویم، زندگی تک‌تکِ این شهیدان یک رمان است. به شرطی که درست به نگارش درآید و از شاخ و برگ‌دادن به نوشتار، نترسیم؛ چون این ایراد کار است. 

سپس او در این مقوله صحبت‌هایش را ادامه داد که اصلاً چرا به زندگینامه شهید عباس باغستانی پرداخته شد؟ یکی از معجزاتی که در این شهید و این مجموعه بعد از پژوهش‌ها و مصاحبه‌های مختلف به دست آوردم همزمان دو عباسِ باغستانی داشتیم که با هم زندگی و حتی ازدواج کردند. وقتی تابوت شهید باغستانی را آوردند و آن باغستانیِ دیگر هم سکته کرد و درگذشت؛ با خانواده آن باغستانی هم صحبت کردم و داستان‌های شیرینی بدست آمد که این کتاب را خواندنی‌تر کرد. 

سپس نوبت به عباس کاظمی نویسنده کتاب «پیمان خون» رسید. او به این نکته اشاره کرد: حدود 10 سال در حوزه ادبیات دفاع‌مقدس فعالیت دارم و سه مجموعه «ره یافتگان»، «میثاق عرشیان» و «پیمان خون» را تألیف کردم. یکی از شاخصه‌های جالب شهید آقایی، این بوده که همیشه در مجروحیت به سر می‌برد. همیشه در مطالعه و پژوهش سعی کرده و پولی به دست آورده است. رحمت و بخشش‌هایی که داشته تأسی از مولای متقیان حضرت علی(ع) است. 

او تأکید کرد: این کتاب در 290 صفحه و 7 فصل گردآوری شده و در آن داستان‌های زندگینامه این شهید آمده است. وقتی عصب دست‌هایش قطع می‌شود یکی از بهترین غواصان منطقه بوده است. با یک دست برای شناسایی منطقه می‌رود و بر اثر گلوله مستقیم به شهادت می‌رسد. امیدوارم دوباره این اتفاقات تکرار شود و ما توفیق و افتخار نوشتنِ کتاب درباره شهدای بزرگوارمان را پیدا کنیم. 

در پایان این آیین، از خانواده‌های معظم شهیدان و نویسندگان دو کتابِ «یک دریا افتادگی» و «پیمان خون» تجلیل به عمل آمد. 

تصاویر این آیین را در ادامه ببینید:

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)