میرنیوز

چرا به واحد «شنود» در دفاع مقدس حقوق نمی‌دادند؟

 چرا به واحد «شنود» در دفاع مقدس حقوق نمی‌دادند؟ 2022-09-27T11:09:51+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند.»، این جمله کوتاه برشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در 27 بهمن ماه سال 1393 در خصوص اهمیت نام و یاد شهدا است.

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد همزمان با هفته دفاع مقدس خاطره‌ای از سبک زندگی، سیرۀ اخلاقی شهدا و روزهای سخت دفاع مقدس را منتشر کند.

بنده با اکثر فرماندهان رفاقت داشتم. واحد شنود در عملیات‌های ثامن‌الائمه و طریق‌القدس، آوازه خیلی بلندی پیدا کرد و فعالیت این واحد برای فرماندهان جالب توجه بود. خودشان هم در فکر تهیه و تدارک مثلا یک پست شنود در مجموعه‌های خودشان بودند. من نیازهایم را با فرماندهان لشکرهای اصفهان، تهران، شیراز و آذربایجان و کسانی که خیلی به آنها نزدیک بودم مطرح می‌کردم.

به احمد کاظمی گفتم که حاج احمد، شما اگر یک فرد مخابراتی به درد بخور عراقی در لشکرت اسیر شود، چه کارش می‌کنی؟ گفت اگر به دردم بخورد، اول پیش خودم نگهش می‌دارم و اگر به دردم نخورد، حتما او را به شما می‌دهم. بعد من همین انگیزه را تقویت کرده بودم؛ دسته بندی کرده و گفته بودم که آقا، تا این رده را شما پیش خودت نگه دار و اگر در اسرا اپراتور چنین وسایلی بود، چون شما وسایلش را ندارید، نگهش ندارید. او را به ما بدهید. البته پناهنده ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

یک سری معیارهایی بود که دوستان( مرکز بازجویی اسرا) به ما می‌گفتند و ما براساس آنها پناهنده را ارزیابی می‌کردیم. اگر می‌دیدیم این فرد هم تخصص واحد شنود را دارد، هم دانش دارد، هم انگیزه دارد، هم مورد اعتماد و اطمینان است، او را به کار می‌گرفتیم. ما عرب زبان آموزش ندادیم و از معاودین عراقی استفاده می‌کردیم؛ یعنی ایرانی‌هایی که در عراق بودند و از سال 1348 به بعد رانده شدند و داخل ایران آمدند، یا از پناهنده‌های عراقی با سطح سواد بالا که متخصص الکترونیک هوایی، زمینی، دریایی یا زرهی بودند، استفاده می‌کردیم. حتما می‌بایست متخصص این سیستم‌ها می‌بودند. اگر جنگ الکترونیک بلد نبودند، در کار، جنگ الکترونیک را یادشان می‌دادیم. سه نفر داشتیم که دکترا داشتند و به کمک ما آمدند. آنها تحلیل نبرد، تحلیل سیستم‌ها و تجزیه و آنالیز سیستم‌ها را خوب بلد بودند.

یکی از آنان آدم بسیار متمول و متمکنی بود. در کویت زندگی می‌کرد، اما به خاطر نظام جمهوری اسلامی با زندگی‌اش به ایران آمد. حقوق تعدادی از مجاهدین عراقی ما را او می‌داد؛ یعنی مجموعه سیستم سپاه و بیت‌المال حقوق اینها را نمی‌داد. این آدم هوای این بچه‌ها را داشت و حقوق آنها را می‌داد، امکانات می‌داد و ما بعد از فتح المبین، این چارت را عملی و پیاده کردیم.

منبع: کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس جنگ الکترونیک

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

مفتون امینی درگذشت

 مفتون امینی درگذشت
2022-12-02T09:38:25+03:30
یدالله مفتون امینی، از شاعران پیشکسوت، امروز ۱۰ آذرماه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

«برزخی‌ها» و پاسخ به یک سوال؛ نسبت سینمای ما با «ستاره‌ها» چیست؟

 «برزخی‌ها» و پاسخ به یک سوال؛ نسبت سینمای ما با «ستاره‌ها» چیست؟
2022-12-02T09:38:25+03:30
ماجرای فیلم «برزخی‌ها» و تلاش گروهی از مدیران وقت فرهنگی برای احیای جایگاه طیفی از چهره‌های مطرح سینمای قبل از انقلاب گواه آن است که این مدیران با...

رونمایی از کتاب زندگی‌نامه معلمی که رهبر انقلاب خواستار نگارش آن شدند/ مرحوم "دوست‌محمدی" که بود؟ + صوت

 رونمایی از کتاب زندگی‌نامه معلمی که رهبر انقلاب خواستار نگارش آن شدند/ مرحوم "دوست‌محمدی" که بود؟ + صوت
2022-12-01T22:11:40+03:30
کتاب «مَکتب» بر اساس زندگی استاد حاج علی محمدی دوست رونمایی شد؛ رهبر انقلاب درباره این معلم بزرگ فرموده بودند: "جا دارد این قبیل چهره‌های نور...

"اسکارلت جوهانسون" در نقش خبرنگار

 "اسکارلت جوهانسون" در نقش خبرنگار
2022-12-01T17:58:26+03:30
"اسکارلت جوهانسون" در پروژه جدید خود قرار است نقش یک خبرنگار را ایفا کند.

جشنواره تئاتر مقاومت از کربلا به مشهد مقدس رسید / از کربلا تا حرم رضوی

 جشنواره تئاتر مقاومت از کربلا به مشهد مقدس رسید / از کربلا تا حرم رضوی
2022-12-01T17:58:25+03:30
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، پس از حضور در کربلا به استان‌های یزد و فارس سفر کرد و اکنون برای برگزاری بخش صحنه‌ای به جوار حرم اما رضا علیه‌سلام ...

جشنواره تئاتر مقاومت از کربلا به مشهد رسید / از کربلا تا حرم رضوی

 جشنواره تئاتر مقاومت از کربلا به مشهد رسید / از کربلا تا حرم رضوی
2022-12-01T17:45:14+03:30
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، پس از حضور در کربلا به استان‌های یزد و فارس سفر کرد و اکنون برای برگزاری بخش صحنه‌ای به جوار حرم اما رضا علیه‌سلام ...

عوامل تولید "لوپتو": ساخت انیمیشن را ۲۰ سال قبل از مسجد شروع کردیم

 عوامل تولید "لوپتو": ساخت انیمیشن را ۲۰ سال قبل از مسجد شروع کردیم
2022-12-01T15:58:28+03:30
انیمیشن لوپتو پشتکار و تلاش را لازمه موفقیت بچه‌ها می‌داند و محصول کار گروهی از کرمان است. گروهی که کار خود را از یک مسجد شروع کردند و بدون وابستگی به تهران...

واگذاری زمین به ۳۱۴ خانواده معظم شهدای سیستان و بلوچستان

 واگذاری زمین به ۳۱۴ خانواده معظم شهدای سیستان و بلوچستان
2022-12-01T15:05:12+03:30
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واگذاری ۸۳ قطعه زمین به ۳۱۴ خانواده معظم و ایثارگران شهدای استان از سال ۹۹ تاکنون خبر داد.

قاضی‌زاده‌هاشمی: دولت سیزدهم ‌توجه جدی به ‌سیستان و بلوچستان و ‌خوزستان دارد

 قاضی‌زاده‌هاشمی: دولت سیزدهم ‌توجه جدی به ‌سیستان و بلوچستان و ‌خوزستان دارد
2022-12-01T15:05:12+03:30
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت‌های گذشته وظیفه خود ‌در مورد ‌سیستان و بلوچستان را به درستی انجام ندادند اما دولت سیزدهم ‌توجه...

بی‌توجهی به "عرف" کار دست دیزنی داد/ ۱۰۰ میلیون دلار زیان در انتظار "دنیای عجیب"

 بی‌توجهی به "عرف" کار دست دیزنی داد/ ۱۰۰ میلیون دلار زیان در انتظار "دنیای عجیب"
2022-12-01T14:38:34+03:30
اخیراً موضوع ترویج و عادی‌سازی همجنسگرایی از سوی کمپانی دیزنی با محصولاتش در برخی کشورها خبرساز شده است اما این‌بار بی‌توجهی کمپانی دیزنی به "عرف‌ها&qu...

قاضی‌زاده: مردم همچنان برای دین و آرمان‌هایشان حاضر به ایثار هستند

 قاضی‌زاده: مردم همچنان برای دین و آرمان‌هایشان حاضر به ایثار هستند
2022-12-01T14:38:34+03:30
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی انقلاب شد، گفت: مردم همچنان برای دین و آرمان‌هایشان حاضر به ایثار و فداکاری ه...

کنگره بین‌المللی روحانی شهید "میرزاکوچک جنگلی" در رشت برگزار شد

 کنگره بین‌المللی روحانی شهید "میرزاکوچک جنگلی" در رشت برگزار شد
2022-12-01T13:05:23+03:30
اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی روحانی شهید «میرزاکوچک جنگلی» در جهت بازشناسی نهضت جنگل و شخصیت هویت‌ساز سردار جنگل در سطح ملی و بین‌المللی در تال...

"اسکارلت جوهانسون" خبرنگار می‌شود

 "اسکارلت جوهانسون" خبرنگار می‌شود
2022-12-01T13:05:23+03:30
"اسکارلت جوهانسون" در پروژه جدید خود قرار است نقش یک خبرنگار را ایفا کند.

نماهنگ// "ایران افتخار من" به روایت ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی

 نماهنگ// "ایران افتخار من" به روایت ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی
2022-12-01T13:05:23+03:30
نماهنگ «ایران افتخار من» را ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی با حضور در برج آزادی اجرا کرده‌اند.

گزارشگران امروز بازی‌های همزمان جام جهانی در تلویزیون

 گزارشگران امروز بازی‌های همزمان جام جهانی در تلویزیون
2022-12-01T13:05:21+03:30
در دوازدهمین روز جام جهانی دو گزارشگر از شبکه سه بازی‌های حساس امروز را در شبکه سه گزارش می‌کنند؛ البته دو بازیِ دیگر را شبکه ورزش پخش خواهد کرد.

دِنیرو در "روز صفر" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می‌شود

 دِنیرو در "روز صفر" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می‌شود
2022-12-01T12:38:30+03:30
براساس اخبار غیر رسمی "رابرت دنیرو" با امضاء قرارداد همکاری جدیدترین پروژه سریالی نتفلیکس قرار است نقش رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را بازی کند.

"ایران افتخار من" به روایت ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی

 "ایران افتخار من" به روایت ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی
2022-12-01T12:38:29+03:30
نماهنگ «ایران افتخار من» را ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی با حضور در برج آزادی اجرا کرده‌اند.

آهنگ "نوایی" را به سبک دوتارنوازی شمال خراسان بشنوید

 آهنگ "نوایی" را به سبک دوتارنوازی شمال خراسان بشنوید
2022-12-01T12:38:29+03:30
محمود صادقی نوازنده دوتار اهل خراسان شمالی، آهنگ «نوایی» را به طور اختصاصی برای مخاطبان تسنیم به دو سبکِ نوازندگیِ مردمان شمال خراسان و تربت جام ن...

آیا سریال‌هایی که تلویزیون برای «پرستاران» ساخته، موفق بوده‌اند؟

 آیا سریال‌هایی که تلویزیون برای «پرستاران» ساخته، موفق بوده‌اند؟
2022-12-01T11:58:36+03:30
تلویزیون برای پرستاران و مقامِ پرستاری بارها سریال‌هایی ساخته اما هر بار با این عبارت از سویِ کارشناسان مواجه شده «سریال‌تان را دوست نداشتیم اما باید ت...

دیدار استاد فلسفه اسلامی جاکارتا اندونزی با آیت الله جوادی آملی

دیدار استاد فلسفه اسلامی جاکارتا اندونزی با آیت الله جوادی آملی
2022-12-01T11:38:04+03:30
استاد فلسفه اسلامی دانشگاه جاکارتا از کشور اندونزی شرکت کننده در دوره پژوهشی مؤسسه با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد.

اعلام نتایج اولیه بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

اعلام نتایج اولیه بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
2022-12-01T11:38:03+03:30
نتایج اولیه بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن اعلام شد. این افراد برای شرکت در مرحله نهایی باید در یک آزمون شفاهی حضور یابند.

اعلام نوبت اجرای بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن

اعلام نوبت اجرای بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن
2022-12-01T11:38:03+03:30
نوبت اجرای راهیافتگان به مرحله نهایی بخش نغمات دینی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

باید از اندوخته‌های دفاع مقدس نظریه‌سازی کنیم

 باید از اندوخته‌های دفاع مقدس نظریه‌سازی کنیم
2022-12-01T10:51:58+03:30
نشست «مبانی نظری معرفتی دفاع‌مقدس» چهارشنبه (نهم آذرماه ۱۴۰۱) با حضور اسماعیل منصوری لاریجانی، داوود ضامنی و محسن شاه رضایی در خانه کتاب و ادبیات ...

"آزادی" به معنای رهایی از انسانیت و اخلاق نیست

 "آزادی" به معنای رهایی از انسانیت و اخلاق نیست
2022-12-01T10:51:57+03:30
رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر می‌گوید نباید آزادی را به معنای رهایی از انسانیت و اخلاق و عفت و ارزش های والای انسانی معنا کرد.

وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی نواحی در ۶ منطقه برگزار می‌شود/ دبیرخانه دائمی برچیده شد

 وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی نواحی در ۶ منطقه برگزار می‌شود/ دبیرخانه دائمی برچیده شد
2022-12-01T10:51:57+03:30
محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از برچیده شدن دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی و برگزاری این رویداد به‌صورت منطقه‌ای در ۶ نقطه کشور خبر داد.

خلاقیت محور بودن فعالیت‌های تماشاخانه سیار در دستور کار قرار گیرد

 خلاقیت محور بودن فعالیت‌های تماشاخانه سیار در دستور کار قرار گیرد
2022-12-01T09:18:23+03:30
مدیرعامل کانون پرورش فکری در نشستی با اعضای کارگروه تماشاخانه سیار از اهمیت کار تماشاخانه سیار در حوزه جامعه‌شناسی گفت و بر جایگاه ویژه و ارزشمند این رویداد...

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ آیا «وصیت به تقسیم نشدن ارث» شرعی است؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ آیا «وصیت به تقسیم نشدن ارث» شرعی است؟
2022-12-01T09:18:23+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء پیرامون «وصیت به تقسیم نشدن ارث» پاسخ گفتند.

تصویری از «اردوگاه اطفال»

 تصویری از «اردوگاه اطفال»
2022-12-01T08:38:14+03:30
کتاب «اردوگاه اطفال» روایتگر سال‌های ۶۲ و ۶۳ در اردوگاه بین‌القفسین است که بعدها به دلیل جمع‌آوری حدود ۴۰۰ نوجوان در آن با عنوان اردوگاه اطفا...

وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی نواحی در ۶ منطقه برگزار می‌شود / دبیرخانه دائمی برچیده شد

 وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی نواحی در ۶ منطقه برگزار می‌شود / دبیرخانه دائمی برچیده شد
2022-12-01T08:38:14+03:30
محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از برچیده شدنِ دبیرخانه دائمیِ جشنواره موسیقی نواحی و برگزاریِ این رویداد به صورت منطقه‌ای در ۶ نقطه کشور خبر ...

ماجرای همنشین حضرت مسیح(ع) در بهشت که خدا در دنیا به او معرفی کرد/فراگیر بودن امکان تکامل برای همه

ماجرای همنشین حضرت مسیح(ع) در بهشت که خدا در دنیا به او معرفی کرد/فراگیر بودن امکان تکامل برای همه
2022-12-01T08:18:04+03:30
حضرت عیسی مسیح یکی از پیغمبرانی بود که از خداوند متعال درخواست کرد در همین دنیا همنشینش در بهشت را به او معرفی کند، خداوند دعایش را مستجاب کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)