میرنیوز

ارائه الگوی امامت یکی از برنامه‌های بنیاد هدایت است/کار بزرگی که بر دوش بنیاد هدایت گذاشته شد

ارائه الگوی امامت  یکی از برنامه‌های بنیاد هدایت است/کار بزرگی که بر دوش بنیاد هدایت گذاشته شد 2022-08-27T09:42:02+04:30

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه: ولایت الهی که عالم را پر کرده، حقیقتی از جنس «محبت» است. این نور از خدای متعال شروع و از طریق اولیا معصوم علیهم السلام و سپس نائبان برحق ایشان در جامعه منتشر می‌شود. ولایت الهی، ارتباط وثیق مردم با ولی خدا و با هم، برای خداست. رابطه طولی بین خداوند و بندگانش به شکل «اطاعت» و در رابطه عرضی بین مردم به شکل «خدمت» متبلور می‌شود و مسجد محور اتصال ولایت طولی و عرضی به یکدیگر است. بنیاد هدایت مأموریت دارد که با تمرکز بر رشد امام مسجد، موجبات ارتقا مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم آورد و امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل نماید. امامی که نقطه اتصال مردم محله با یکدیگر و با نایب صاحب الزمان (عج) است و با استفاده مناسب از سه پیوند «ایمانی»، «خانوادگی» و «همسایگی» خدمت و محبت را بین اهالی محله گسترش می‌دهد.

در این نگاه مسجد محل نشر افکار و ایده‌ها و تقسیم مسوولیت‌های اجتماعی بین مردم است و به عنوان مهمترین رکن خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌گردد.بنیاد هدایت این مهم را با استفاده از شبکه راهیاری و به‌کارگیری ابزار رشد و توانمندسازی امام انجام می‌دهد فعال‌سازی اقشار مختلف مردم جز در شبکه امامت و رهبری، امامت و مسجد اتفاق نمی‌افتد و نقش امامان محله در این راستا بسیار کارساز است.

حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تبیین نگاه تحولی حجت الاسلام قمی پرداخت و گفت: آغاز مسؤولیت حجت الاسلام قمی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات تقریباً با ابلاغیه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همزمان بود. ایشان در چند حوزه نگاه تحولی داشتند و از جمله بخش‌هایی که نگاه تحولی داشتند و با یک نگاه متفاوت‌تری به مساله نگاه می‌کردند مساله مسجد بود.

قائم مقام بنیاد هدایت در ادامه گفت: بر همین اساس مسأله مسجد در اولویت‌های سیاست گذاری در حقیقت جهت‌گیری فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی سازمان تبلیغات قرار گرفت. از این رو برای اینکه این جهت‌گیری و سیاست گذاری بتواند به صورت یک برنامه منسجم کار را دنبال کند بنا بر این شد که در قالب یک بنیاد نگاه تحولی به مسجد در سازمان تبلیغات در دستور کار قرار گیرد بر همین اساس بنیاد هدایت تأسیس شد.

تعالی شبکه امامت شعار اصلی بنیاد هدایت

وی با اشاره به اهداف مد نظر در تأسیس بنیاد هدایت خاطرنشان کرد: شعار تأسیس بنیاد هدایت «تعالی شبکه امامت و ائمه جماعت مساجد» انتخاب و قرار شد ائمه جماعات که در مساجد فعالیت دارند در قالب بنیاد هدایت با این شعار کار را دنبال کنند و حجج الاسلام والمسلمین میرباقری، جزایری، مهدوی اصفهانی، عابدین، پناهیان، رفیعی، ماندگاری، برادران، مشهدی و نظافت و سایر بزرگواران به عنوان هیأت امنای بنیاد هدایت وظیفه ریل گذاری، جهت دهی و راهبری این بنیاد را برعهده گرفته و آغاز کردند.

شناسایی وضعیت موجود مساجد و چالش پیش رو در دستور کار بنیاد هدایت

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: بنیاد هدایت کار خود در چند عرصه را شروع کرد اولین عرصه‌ای که بنیاد هدایت آغاز و کار را دنبال کرد شناسایی وضع موجود مساجد و عرصه تحولات و فعالیت‌های مسجد بود که در این عرصه وضعیت موجود شناسایی و مسائل و چالش‌های پیش رو بررسی شد.

توانمندسازی شبکه امامت با مدل جدید راهیاری

قائم مقام بنیاد هدایت ادامه داد: اساساً این شبکه موجود از جهت اطلاعات آمار، فراوانی و وضعیت فعالیت‌هایی که اتفاق می‌افتد در دستور کار قرار گرفت و برای اینکه این شبکه بتواند توانمند شود الگویی طراحی شد که آن الگوی طراحی شده در راستای توانمند سازی شبکه امامت بود که یک الگوی راه یاری به عنوان الگوی مترقی و پیشروی ارتقای امامان در دستور کار قرار گرفت به این نحو که فردی که به عنوان راهیار خودش را تعریف می‌کند در ارتباط چهره به چهره با امامان مساجد و محلات وضعیت موجود را ارزیابی و رصد می‌کند و برای حرکت به سوی تعالی و رشد بر اساس سه حوزه انگیزه، دانش و مهارت و همچنین رفع موانع تلاش می‌کند تا بتواند امام را گام به گام و قدم به قدم رشد داده و ارتقا دهد و بتواند در مسیر و گفتمان امامت حرکت کند و یک زیست بومی را حول محور مسجد آباد و مدیریت کند.

کار بزرگی که بر دوش بنیاد هدایت گذاشته شد

وی به موضوع تدوین سندملی مسجد در بنیاد هدایت پرداخت و عنوان کرد: از جمله کارهایی که در حوزه نرم افزاری در بنیاد هدایت بر اساس سیاست‌های ارجاع شده از سوی سازمان تبلیغات دنبال شد و در دستور کار قرار گرفت بحث سند ملی مسجد بود. زیرا سازمان تبلیغات اسلامی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شد سند ملی مسجد را تهیه و تدوین کند بر همین اساس سازمان این رسالت را به بنیاد هدایت ارجاع داد. لازم به ذکر است مراحل و فرایندهای متفاوتی در این سند طی و انجام شده است.

حجت الاسلام غلامی افزود: در این سند تلاش شده یک مدلی از رویکرد و نگاه جدید به مسجد را در قالب این سند پیش نویس شود بر همین اساس لایه‌ها و سطوح مختلفی از این نسخه آماده و با نخبگان، اندیشمندان، نهادها و مجموعه‌های مرتبط مسجد به اشتراک گذاشته شد که هر کدام نظرات و پیشنهادات خودشان را ارائه دادند، به چالش کشیده شد و در نهایت سند ملی مسجد که نسخه نرم افزاری نگاه و حرکت تحولی به مسجد است در قالب سند ملی مسجد آماده شد که امید است به تصویب نهایی برسد تا به عنوان سند پیشران حرکت تحولی مساجد در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام بنیاد هدایت ارائه الگوی امامت را یکی از برنامه‌های بنیاد هدایت دانست و گفت: یکی برنامه‌های جدی بنیاد هدایت در طول مدتی که فعالیت خودش را آغاز کرده در حقیقت تبیین و ارائه الگوی امامت بر محور مسجد است که این الگو را تلاش دارد در قالب‌ها، شیوه‌ها و مدل‌های مختلف جلسات، نشست‌ها، دیدارها و گفت و گوهایی که با مجموعه‌های گوناگون نهادی، حاکمیتی، مجموعه‌ها و مؤسسات فرهنگی و اساساً خود بدنه سازمان تبلیغات و در نهایت شبکه امامت محلات به گفت و گو و مباحثه بگذارد تا ایده خودش را در قالب گفتمان امامت ترویج کند و آن نگاه متعالی و رویکرد تحولی به مسجد و چشم اندازی که مسجد باید در آن چشم انداز خودش را تعریف کند، حرکت داشته باشد و بنیاد هدایت این برنامه را در دستور کار خود قرار داده تا در این راستا تبیین و اطلاع رسانی، توجیه و گفتمان سازی این مهم در سطوح مختلف انجام شود.

طرح امام محله؛ کارویژه بنیاد هدایت

وی طرح امام محله را از کارهای اصلی بنیاد هدایت برشمرد و اظهار کرد: از جمله کارهایی که بنیاد هدایت به صورت قالب کلان پروژه در دستور کار قرار داد اینکه در یک قالب مدل و حرف خودش که شامل گفتمان امامت و مدل امامت محله می‌شود را ارائه کند.

برگزاری نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در سه نسخه

حجت الاسلام غلامی افزود: بنیاد هدایت برای اینکه این کار و حرکت و گفتمان و مجموعه‌ای از اقدامات صورت گرفته را بتواند در یک قالب تجمیع و ارائه کند در سه نسخه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را از نظر محتوایی، دانشی، طراحی الگو و ظرفیت نمایشگاهی تدارک و آماده سازی کرد.

قائم مقام بنیاد هدایت ادامه داد: نخستین نسخه مسجد جامعه پرداز در بهمن ماه ۱۴۰۰ در جوار مضجع مطهر و منور حضرت امام رضا (ع) برپا و ارائه شد که مدیران سازمان تبلیغات اسلامی اعم از مدیران شهرستان‌ها و استان‌ها و همچنین نخبگان و فعالان فرهنگی دعوت شدند تا از این نسخه بازدید کنند و نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و در حقیقت نسخه ارتقا یافته مسجد جامعه پرداز یک در قالب نسخه دو در دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز تهران در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن دایر شد به نمایش و بازدید گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از بازدیدکنندگان اعم از مسؤولان حاکمیتی و نهادهای و فعالان فرهنگی از این نسخه بازدید به عمل آوردند که نقطه نظرات و پیشنهادات آنها و مجموعه مطالعاتی که در کنار طراحی نمایشگاه اتفاق می‌افتاد در قالب تیم محتوایی دومین نمایشگاه رقم زد، جمع بندی و بازنگری شد تا نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با همت مجموعه دست اندرکاران بنیاد هدایت در قالب تیم محتوایی، اجرایی و طراحی و در مسجد مقدس جمکران سومین نسخه مسجد جامعه پرداز آماده افتتاح و بهره برداری کردند که ان شا الله روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات و حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به صورت رسمی افتتاح، رونمایی و بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

ترویج و تقویت گفتمان امامت با عملیات شهدای حرم

حجت الاسلام غلامی گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد هدایت در مدت طراحی آن است که بتواند گفتمان امامت را توسعه و ترویج کند و بتواند این مهم را به مجموعه ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها بخصوص به فعالین مسجد خصوصاً ائمه مساجد سخن خود را برساند و این گفتمان را تکثیر و عملیاتی کند. برای این کار مجموعه‌ای از کارها و طرح‌ها آماده شد و در قالب نشست شهدای حرم رضوی قرار شد در ۴۰۰ نقطه کشور ائمه جماعت مساجد کشور دعوت شوند و این عملیات قبل از محرم طراحی و سیاست گذاری شد که قسمت عمده‌ای از استان‌ها قبل از محرم این نشست‌ها را برگزار کردند و اساتید در قالب تیم‌های مشخص، آموزش دیده و توانمند شهر به شهر رفتند و با ائمه جماعات مساجد گفتمان امامت را تبیین، ارائه و به بحث گذاشتند.

کار عملیاتی در حوزه جهاد تبیین

قائم مقام بنیاد هدایت به دیگر دغدغه‌ها بنیاد هدایت هم اشاره و عنوان کرد: در کنار اینها مسئله و دغدغه‌ای که بنیاد در حوزه جهاد تبیین داشت در این نشست‌ها به اشتراک گذاشت و از مبلغین و ائمه جماعات مساجد که به عنوان امام محله باید وارد عرصه خدمت رسانی اجتماعی و تحولی جامعه شوند درخواست شد تا مساله جهاد تبیین را به صورت مستقیم در دستور کار قرار دهند و در مقیاس محله خودشان این تکلیف و وظیفه را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند، به گفتگو بنشینند و جهاد تبیین را با رویکردها و اقتضائات محله و استان خودشان پیش ببرند.

وی بر لزوم توانمندسازی شبکه امامت تأکید کرد و گفت: بنیاد هدایت در مسیر رشد و توانمندسازی شبکه و مخاطب خودش در میدان، یکی از الگوهایی که تقریباً یک سال و نیم گذشته در دستور کار خود قرار داده و پیگیری‌هایی انجام داده تربیت در صحنه و اصطلاحاً مدل عملیات محور بود از این رو تلاش شد با مدل عملیات محور و تربیت در صحنه مخاطبان را ضمن اینکه شناسایی می‌شوند، ضمن اینکه مساله‌ها و نیازهای میدان شناسایی می‌شود.

گفتمان سازی با کمک مهرواره محله همدل

حجت الاسلام غلامی در ادامه بیان کرد: پس از این از کنشگران دعوت به عمل می‌آید تا در قالب یک رویداد و همایش ملی و یک گفتمان واحد بتوانند یک حرکت جریان سازی را رقم بزنند. نخستین نسخه این عملیات در قالب مهرواره محله همدل رقم خورد که از رمضان ۱۴۰۰ سال گذشته کار آغاز شد و ایده این حرکت این بود هر کسی که در محله و مسجد می‌تواند یکی از مساله‌های اولویتی محله را شناسایی و بر اساس توان، استعداد و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد پای مساله‌های مردم بیاید و قبل از انتخابات با حل مسئله‌های مردم در جامعه ایجاد امید و نشاط کند.

وی افزود: همچنین در عرصه مبارزه با کرونا که مردم با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبرو بودند بتوانند مساله‌های مردم را حل کنند. نهایتاً تجلیل و تکریم از این عزیزان در قالب برگزاری جشنواره شهرستانی و استانی و ملی رقم خورد و در نهایت در بیش از ۴۳ هزار محله پای کار آمدند و بیش از ۵۷ هزار مسئله را در موضوعات و عرصه‌های مختلف انتخاب کردند تا حل کنند. که بیشترین و فراوان‌ترین مسأله‌ای که مردم انتخاب کردند مسائل اقتصادی، اجتماعی و خانواده بود که کنشگران این مسائل را انتخاب و به رقابت پرداختند و توسط مردم برترین‌ها مشخص شدند.

مهرواره اوج با هدف تقویت جایگاه مساجد

حجت الاسلام غلامی به برگزاری مهرواره اوج هم پرداخت و گفت: دومین رویداد بحث مهرواره اوج بود که بعد از آن که رهبر انقلاب در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ که فرمودند باید نهضت مواسات و خدمت رسانی اوج بگیرد و محوریت و مرکزیت این اوج گیری هم باید مساجد باشد مساجد پای کار آمدند لبیک به فرمان رهبر انقلاب داده شد و بیش از ۲۳ هزار مسجد پایه کار آمدند و بنیاد شهر به شهر تلاش کرد تا مدل حل مسئله را به ائمه جماعات شهر آموزش دهد و این الگوی حل مسئله وقتی به آنها آموزش داده شد و شروع به حل مسئله‌های میدانی کردند و در نهایت امامان جماعت مساجد در این جشنواره در بخش شهرستانی و استانی و ملی به رقابت پرداختند و برترین‌ها در مشهد مقدس تجلیل شدند.

مهرواره بانور؛ بهره گیری از ظرفیت بانوان فعال مسجدی

قائم مقام بنیاد هدایت در تشریح مهرواره بانور عنوان کرد: سومین عرصه‌ای که برای بحث عملیات و شناسایی و تقویت شبکه و حل مسئله‌های مردم محور قرار گرفت راه اندازی یک رویداد جدید، نو، خلاقانه در حوزه بانوان بود با عنوان مهرواره بانور تا با محوریت بانوان محله تلاش برای حل مشکلات و مسائل خانواده محل صورت بپذیرد از این رو بنای ما در این مهرواره این است که بانوان مسجد و محله با محوریت و مرکزیت مسجد در دو عرصه کلی خاطره نویسی و مسائل خانواده و جمعیت پای کار بیاورد. تا در قالب آموزش‌هایی که ارائه می‌شود توانمند شوند و در هفت کلان مساله خانواده و جمعیت کار خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه بنیاد هدایت در مدتی که شکل گرفته و همواره به دنبال آن بوده و تلاش داشته این بستر را تکمیل تر کند بسته خدمات بنیاد هدایت به مسجد است. اساساً خدماتی که بنیاد می‌تواندآماده کند و رایزنی داشته باشد و در خدمت و فعالیت‌های مسجد پای کار بیاورد مجموعه خدماتی است که در قالب خدمات بنیاد هدایت آماده، نهایی و در اختیار شبکه امامت قرار داده شده است.

تأسیس مرکز مشاوره

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: یکی از خدمات بنیاد هدایت تأسیس مرکز مشاوره است اگر امامی در یک موضوعی سوال و یا مسئله دارد و نیازمند مشاوره است با سامانه مرکز مشاوره تماس می‌گیرد و بعد از تماس بر اساس نیاز و آن مسئله به یکی از مشاوران ارجاع داده و راهنمایی می‌شود تا در آن حوزه تخصصی که مسئله و مشکل دارد مشاوره تخصصی به آن امام ارائه شود.

قائم مقام بنیاد هدایت آموزش را یکی دیگر از خدمات بنیاد هدایت برشمرد و خاطرنشان کرد: در بنیاد هدایت ضمن اینکه خودمان یک بسته آموزشی بر اساس مدل و نگاه امامت آماده کردیم با همکاری و تعامل با نهادها و مجموعه مختلف که در حوزه مسجد فعالیت می‌کند را به صورت محتوایی تولید کردیم و یک زیرساختی آمده شده تا این خدمات در قالب یک بستر به امامان ارائه شود و هر یک از امامان محله بتوانند بر اساس نیاز خودشان از ظرفیت‌های آموزشی و توانمندسازی انتخاب و استفاده کنند تا در حل مشکلات اصلی خود از این خدمات بهره ببرند.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات بنیاد هدایت که به صورت جدی در دستور کار قرار داده بحث گفتمان سازی و رسانه است که اساساً یکی از مقولات مهمی است که باید به آن پرداخته شود و با آن اهمیت و دغدغه‌ای که بنیاد هدایت داشت مرکزی با عنوان مرکز گفتمان‌سازی و رسانه بنیاد هدایت تأسیس شد که هدف آن شناسایی امامان موفق میدان، تولید مستند و تولید محصولات مختلف رسانه‌ای و خبری و معرفی آنها به شبکه‌های رسانه‌ای کشور بود.

روایت روشنایی

حجت الاسلام غلامی در پایان به تشریح «پویش روایت روشنایی» پرداخت و بیان کرد: یکی از رویدادهایی که در این مرکز طراحی شده و در دستور کار است پویش روشنایی محله است که بنیاد تلاش می‌شود در این پویش ضمن شناسایی امامانی که ذوق، علاقه و تخصص‌های رسانه‌ای دارند را شناسایی و توانمندسازی صورت بپذیرد تا آنها بتوانند محصولات رسانه‌ای تولید، شبکه شبکه شوند و در قالب شبکه بتوانند به ترویج گفتمان فعالیت‌ها و اتفاقاتی که صورت می‌پذیرد کمک کنند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)