میرنیوز

"لایتیر" تهدید بزرگی که همجنسگرایی را به رسمیت می‌شناسد/تهاجم کارتونی علیه فطرت و خانواده در هالیوود

 "لایتیر" تهدید بزرگی که همجنسگرایی را به رسمیت می‌شناسد/تهاجم کارتونی علیه فطرت و خانواده در هالیوود 2022-08-26T13:15:23+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، موضوع تقدیس همجنسگرایی چیزی است که در سال‌های اخیر در انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار کم‌کم سروکله‌اش پیدا شد. از انیمیشن کوتاهی با عنوان "In a Heartbeat" که صراحتاً به ترویج همجنسگرایی در حوزه کودکان پرداخت تا اشاره‌ای که در داستان‌ اسباب‌بازی‌های 4 بود و سپس انیمیشن "به پیش" و قسمت اخیر "جنگ‌های ستاره‌ای" و در نهایت فیلم "جاودان‌ها" همگی خبر از جدی شدن موضوع همجنسگرایی در انیمیشن‌های اخیر داشت.

چندی پیش مدیر محتوای سرگرمی دیزنی متعهد شد که 50 درصد از شخصیت‌های فیلم‌های این کمپانی شامل شخصیت‌های اقلیت‌های جنسی مانند همجنسگراها و دوجنسیت‌خواهان شود. تلاش دیزنی در مقابل قانون‌های منع بحث درباره همجنسگرایی شروع شد تا اصرار خود را برای نمایش و ترویج این موضوع نشان دهد.

درمقابل این هجمه‌ها فعالیت نهادهای مستقل و کوچکی مانند انجمن "یک میلیون مادر" که به تحریم فیلم‌ها می‌پردازند تا به اندازه بضاعت و توانشان نسبت به فیلم‌ها واکنش نشان دهند یا برخی نهادهای دینی و مسیحی  چندان فایده‌ای نداشته و صرفاً واکنش‌گرا بودند. خصوصاً آنکه وقتی بازیگران و هنرمندان هالیوودی بعضاً به‌صورت غیرمستقیم حتی از آنها حمایت می‌کنند و نمایش همجسنگرایی را حقی برای آنها می‌دانند.

در هر حال این رویه که از آن می‌توان به "تهاجم کارتونی علیه خانواده" یا "ناامن‌سازی خانواده‌ها" اشاره کرد، مدت زمانی است که آغاز شده و مورد انتقاد خانواده‌ها قرار گرفته است. به‌تازگی در صربستان خانواده‌های زیادی در خیابان‌ها حضور یافتند و به نشانه‌ اعتراض علیه همجنسگرایی و دگرباشی جنسی در کشورشان تجمع کردند. این موضوع در کشوری اسلامی رخ نداده بلکه در یکی از کشورهای اروپایی است. همچنین در دیگر کشورهای اروپایی و خود آمریکا بارها علیه رفتارهای ضدخانواده رسانه‌ها، نهادها و گروهک‌ها اعتراض صورت گرفته است اما با این وجود غول فیلمسازی هالیوود یعنی دیزنی و پیکسار که از قدیم برای کودکان در حال تولید فیلم و انیمیشن بودند، دست از روند همجنسخواهانه خود برنمی‌دارد.

این جریان باعث شده که دیگر بخ برخی فیلم‌ها به عنوان اثر هنری یا حتی سرگرمی دیده نشود. گویا آنها اصلاً برای فروش نیامده‌اند و مأموریتی دیگر برای تولیدشان در نظر گرفته شده است. انیمیشن "لایتیر" از همین سنخ است. فیلمی که بودجه 200 میلیون دلاری دارد و تنها 220 میلیون دلار فروش کرده است. یادمان باشد که این فیلم در حقیقت اسپین آفی برای مجموعه چهارقسمتی "داستان اسباب بازی" است که محبوبیت جهانی فوق‌العاده‌ای دارد و هرقسمت آن از فروش بسیار خوبی برخوردار بود.

اما برای سازندگان این فیلم، فروش کم آن چندان اهمیتی ندارد زیرا می‌دانند که فیلمی که مخاطبش بچه‌ها هستند و در آن ازدواج همجسنگرایانه تقدیس و به عنوان ارزش تلقی می‌شود، بدون شک توسط بسیاری از خانواده‌های مسیحی تحریم و در کشورهای گوناگون مسلمان نیز ممنوع خواهد شد. در نهایت مخاطبین آن بزرگسالان خواهند بود. قبلاً نیز سابقه تحریم فیلم‌هایی از این دست در کشورهای مختلف وجود داشته و باتوجه به اینکه تحلیلگران دقیقی در این کمپانی‌ها در حوزه فروش و توزیع وجود دارند، بدون شک تحریم فیلم و فروش پایین آن امری قابل پیشبینی برای مدیران ارشد کمپانی دیزنی و پیکسار بوده است. اما چرا با این جود آنها قصد تولید این فیلم‌ها را دارند.

آنچه برای آنها اهمیت داشته همین القای ارزشگذاری ازدواج همجسنگرایانه برای بچه‌ها است. هرچقدر هم خانواده‌هایی تلاش کنند تا این فیلم را از چشم بچه‌ها دور نگه دارند در نهایت این انیمیشن اباحه‌گر به وادی چشمان آنها درخواهد آمد، لاقال در سنین نوجوانی.

انیمیشن , هالیوود , سینمای جهان ,

"لایتیر" پروژه‌ای است که در روز روشن و به صراحت علم را حتی در عالی‌ترین درجه نیز کم‌ارزش‌تر از آن می‌داند که بتواند و یا بخواهد مسیری را طی کند که به‌واسطه آن زندگی همجسنگراها نابود شود. القا و کاشت بذر یک مفهوم و تفکر در ذهن و قلب بچه‌ها کار ساده‌ای نیست. بیان غیرمستقیم شاید گفتنش راحت باشد اما طراحی مسیرش برای آنکه در لابلای قصه، ایده پنهان بیان شود، امر دشواری است. در "لایتیر" با فضانوردانی مواجه هستیم که با سرعت نور سرگردان‌اند. آنها به سیاره‌ای می‌رسند که مشکوک است. ورود آنها در آنجا منجر به نابودی سوخت سرعت نور و گرفتار شدنشان در این سیاره می‌شود.

آنها برای خروج از سیاره مجبور به تست دوباره سوخت نوری می‌شوند. لایتیر کاپیتان فضانورد مأمور آزمایش‌های پرواز می‌شود. در همین حین فرمانده او "آلیشا هاثورن" زن سیاه‌پوست با زن دیگری ازدواج می‌کند. سفرهای لایتری به فضا با سوخت نوری، اگرچه در ظاهر دقیقه‌ای بیشتر طول نمی‌کشد اما برای دیگران چند سال زمان می‌برد. در نتیجه او با هربار برگشتن به سطح زمین سیاره ناشناخته، شاهد گذر زندگی فرمانده خود می‌شود که یکبار در آستانه ازدواج است، دفعه بعد عروسی کرده، بار بعد حامله شده تا آنجایی که از دنیا می‌رود و حالا فرزندی بزرگ به نام "ایزی" دارد که به کمک لایتیر برای رسیدن به سرعت نوری برای خروج از این سیاره می‌آید. ایده گذر زندگی مانند سرعت نور، تعبیری که همواره آن را شنیده‌ایم با دقت و هوشیاری هرچه‌تمام‌تر در فیلم نشان داده شده تا مخاطبی که با زندگی همجنسگرایی اُنس ندارد، درگیر تضادها و دشواری‌های باورپذیری آن نشود، بلکه آن را مانند زندگی دیگران بپذیرد و با آن کنار بیاید. در حقیقت چند سکانس به‌صورت سریع و کوتاه نشان داده می‌شود و باقی درک و فهم این موضوع به مخاطب کودک و نوجوان آن سپرده می‌شود.

انیمیشن , هالیوود , سینمای جهان ,

سرانجام فیلم در مسیر تقدیس این مضمون مذموم بسیار جالب است. لایتیر که به سرعت نور دسترسی پیدا کرده است متوجه می‌شود که می‌توان به گذشته بازگشت و ورود به این سیاره را انتخاب نکرد و دیگر به این سیاره پا نگذاشت تا در آن گرفتار نشد. اما او از خود می‌پرسد که در این صورت ازدواج فرمانده و زندگی "ایزی" همگی به باد می‌رود. او به گذشته بازنمی‌گردد و در کنار همراهانش در سیاره باقی می‌ماند و در مقابل دشمنان خارجی مقاومت می‌کند. در حقیقت این انیمیشن تلاش می‌کند تا در مقابل ایده به رسمیت نشناختن زندگی همجنسگراها، آنها را با تقدیس و تعالی بخشیدن، به صورت جدی رسمیت ببخشد.

در "لایتیر" این اباحه‌گری رنگ و روی جدی‌تری پیدا کرده است و حتی تصویر بوسیدن زوج همجنسگرا را نیز نمایش می‌دهد. به تعبیر دیگر آب پاکی روی دست همه انسان‌هایی که برای خانواده ارزش‌ قائل‌اند ریخته است. نه صرفاً دین‌داران یا خداباوران بلکه برای کسانی که خانواده و میل به فطرت دارند نیز این فیلم یک هشدار است. هشداری که نشان می‌دهد کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی هالیوود، در خدمت تبیین مفاهیم ضد دینی و سنت کاملاً دست‌به‌کارند.

انیمیشن , هالیوود , سینمای جهان ,

حال با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که فروش کمترین موضوعی برای فیلمی که از همان ابتدا بوی تحریم شدنش می‌آید، باشد. فیلم‌های هدف‌داری که برای تخریب آمده‌اند و می‌خواهند دنیای بچه‌ها را ناامن سازند طبیعتاً با مخالفت خانواده‌ها روبرو می‌شوند. یورش به دنیای معصومانه کودکان با باورهای ضددینی فرمان جدید نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسمی برای تشکیل جامعه جدید جهانی است که در آن جمعیت مطابق فطرت خدایی صورت نمی‌گیرد بلکه بر روش قوم نفرین شده لوط شکل خواهد گرفت. قومی که فرمانده‌ و رهبرشان شیطان بود و همه آنها را به ازدواج با همجنس خود فراخواند و از مسیر هدایت بیرونشان کرد تا جایی که هدایت نبی خدا در آنان نیز اثر نکرد و به نفرین سنگ‌باران دچار شدند.

متفکران و مدیران هالیوودی امروز دقیقاً قدم در مسیر شیطانی و نفرین‌شده قوم لوط گذاشتند. بار دیگر تاریخ در حال تکرار است و مرزهای میان خداباوران و مقلدان شیطان روزآمد شده است. دست‌های سیاهی که قبل‌تر در قاب رنگارنگ انیمیشن و دنیای جذاب سحرانگیز سینما نامرئی بود امروز نمایان شده است.

/نویسنده: محمدباقر صنیعی منش/

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)