میرنیوز

پاسخ مدیر شبکه نسیم به شایعه کنار گذاشتن مهران مدیری و خندوانه/ جواد رضویان مجری ثابت می‌شود

 پاسخ مدیر شبکه نسیم به شایعه کنار گذاشتن مهران مدیری و خندوانه/ جواد رضویان مجری ثابت می‌شود 2022-06-13T14:39:55+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها درباره ادامه برندها و شایعه حذفِ برخی مجریان تلویزیون، بحث‌های متفاوتی می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها به «دورهمی» و «خندوانه» برمی‌گردد. البته این بحث‌ها درباره احسان علیخانی و «عصرجدید» و رضا رشیدپور هم مطرح می‌شود. اما محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم این موضوع را رد می‌کند و حتی به بازگشتِ "کتاب‌باز" و ادامه «خندوانه» و «دورهمی» و حتی برخی برندهای قدیمی شبکه نسیم اشاره دارد.

همان‌طور که خوشرو در لا به لایِ گفت‌وگوی خودش به تقویت و ارتقاء فرم و محتوایِ برندها در دوره تحول سازمان تأکید دارد، کارشناسان هم معتقدند برندهایی مثل "خندوانه" و "دورهمی" که در شبکه نسیم روی آنتن‌اند یا خیلی از برندهای سرگرم‌کننده دیگر تلویزیون باید با ایجاد تنوع، برنامه‌ریزی و نگاهِ علمی مناسب و اختصاص نقشه راه و دورنمایی مشخص، قسمت‌ها و فصل‌های جدید را برای آن‌ها طراحی کرد.

بعضاً برخی از برنامه‌ها بدون تغییرِ رویه، از کلیشه، تکرار و فقدان استراتژی و برنامه‌ریزی، رنج می‌برند. به گونه‌ای که خلاقیت در ادامه راه برخی از برنامه‌های پرمخاطب، سَر بریده می‌شود. در این مسیر تلاش‌هایی شده خصوصاً اتاق فکر برنامه «خندوانه» با یکسری ابتکارات، کارهایی پیش برده‌ است.  

برخی از برنامه‌سازان مثلِ دست‌اندرکاران «کودک‌شو» به سراغِ کارهای متنوعی همچون «تهمتن» رفتند و کار جدیدی را خلق کردند. البته قرار است فصل پنجم این برنامه تلویزیونی به زودی تولید خودش را آغاز کند. کاری که هم فضایِ مردمی دارد و هم می‌تواند تندرستی و شادابی را در جامعه رونق دهد.

 ناگفته نماند که در اصولِ برنامه‌سازی گاهی هم برخی از محورها و رویکردها باید ثابت بمانند و در کنار آن برخی رویکردها تغییر کنند و شاهد تنوع و بعضاً اتفاقات جدید باشیم.

شبکه نسیم رسالت اصلی‌اش سرگرمی است که برخی اوقات وابسته برخی از برندها بوده و حالا با حضورِ مدیر جدید قرار است برندهای جدیدی خلق شود. محمدرضا خوشرو که مدتی است بر صندلی مدیریت شبکه نسیم، تکیه زده اهتمام جدّی نسبت به سیاست‌های جدید سرگرم‌سازی تلویزیون دارد که با محتوای سالم به عنوان فرهنگ درآید و تلویزیون پیش‌قراول این موضوع باشد.

چندی پیش با پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما درباره سرگرمی‌سازی و رقابتی که وی‌او‌دی‌ها در این باره ایجاد کرده‌اند گفت‌وگویی داشتیم و او به این نکته اشاره کرد: یکی از عناصر اصلی تلویزیون سرگرمی است. برای سرگرمی هدفمند، اصیل و سالم در دوره‌ی جدید برنامه‌های بسیاری داریم.

به تعبیرِ رئیس رسانه ملّی، متناسب با شرایط رقابتی و سیاست‌های تحولی، شعارهای محوری همچون «عدالت‌گستری» و «هویت‌محوری» در کنار ارتقای محتوا در سرگرم‌سازی، اهمیت دارند. به هر حال بحث سرگرمی‌سازی، ارائه اطلاعات و آگاهی‌ها مهم است در دوره تحولی توأمان با هم پیش بروند.

خوشرو اعتقاد دارد : "فضای سرگرم‌کننده می‌تواند در بحبوحه فشارهای معاندین، امید و نشاط را در جامعه ایجاد کند. مثلاً خودباوری فردی را بالاتر می‌برد و با درست پیش رفتن در این حوزه به یک خودباوری اجتماعی خواهیم رسید. ضمن اینکه معضلات را می‌بیند برای آنها راهکار پیدا می‌کند. به جای از هم‌گسیختگی اجتماعی یک انسجامی شکل می‌گیرد.

راهکار رسانه‌ای طراز انقلاب و رسانه‌‌ای که می‌خواهد فعالیت سرگرم‌کننده داشته باشد در وهله اول ایجاد امید، حال خوب، نشاط و سرگرمی است. همه این اتفاقات با پیرنگِ مفاهیم و مضامینی که مدنظر است باید به مخاطب انتقال پیدا کند. "

او همچنین در این گفت‌وگو درباره ماندگاری دو برنامه «خندوانه» و «دورهمی» و همچنین ارتقاء محتوایی این دو برند و ساخت ادامه چند برند دیگر شبکه نسیم صحبت‌هایی با خبرنگار تسنیم  داشت. 

شبکه نسیم , صدا و سیما , خندوانه , برنامه تلویزیونی دورهمی ,

مشروح گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

هیچ تصمیمی برای حذف برنامه‌ای نداریم

* حرف و حدیث‌هایی درباره کنار گذاشته شدن مهران مدیری و حتی تمام شدن «خندوانه» در این فصل به وجود آمده و برنامه‌هایی مانند «کتاب باز» که هنوز حواشیِ آن ادامه دارد بلاتکلیف هستند. آیا قرار است برندها به پایان راه برسند و یا قرار است ارتقاء فرم و محتوا اتفاق بیفتد؟

همان‌طور که پیش از این اشاره کرده بودم، هیچ تصمیمی برای حذف برنامه‌ای نداریم. این برنامه‌ها سرمایه‌های رسانه ملّی‌اند، چون عقبه و اقبال عمومی دارند و با پولِ بیت‌المال به اینجا رسیده است. حذف، معنا و منطقی ندارد و همواره دنبال راهکاری هستیم برای ارتقاء فرم و محتوا و از این جهت به برنامه‌ای تنفس داده می‌شود. تا بیاندیشیم چه کار کنیم کار بهتر پیش برود و محتوای جذاب‌تری شکل بگیرد. برندهای جدیدی هم در دستور کار داریم که یک گام در تولید پیش بروند حتماً درباره جزئیات‌شان توضیح خواهیم داد.

بخشی از برنامه‌های طنزِ جدیدمان به دهه ولایت، قربان تا غدیر خواهد رسید. «دورهمی» و «خندوانه» تحول در فرم و محتوا خواهند داشت و با تقویت و غنایِ لازم، برنامه ریزی برای فصل های آتی صورت خواهد گرفت. هر دو برنامه تا آستانه ماه محرم به پخش خود ادامه می‌دهند. 

* فصل جدید این دو برنامه (خندوانه و دورهمی) بعد از محرم و صفر، آغاز می‌شود؟

شاید زمان استراحت‌شان قدری بیشتر شود، اتفاقاً تقاضای «خندوانه» زمان بیشتر پخش است؛ به طور معمول هم وقتی گروه برنامه‌ساز تعداد زیادی برنامه می‌سازد قبل از هرچیز به استراحت نیاز دارند و بعد به طراحی جدید فرم و محتوا می‌اندیشند. چون پشت سر هم روزی چند تا برنامه ساخته‌اند تا به تعهدات خودشان عمل کنند. البته در این فاصله برنامه‌های جدید شبکه هم خواهند رسید تا کمتر دچار خلأ باشیم. 

* درباره سیاست‌های جدید سرگرم‌سازی صحبت کردید که اهتمام ویژه و جدّی به محتوای سالم در سرگرمی‌سازی دارید....

بله. این اهتمام در شرایط رقابتی، بیشتر هم می‌شود. متناسب با این شرایط و سیاست‌های تحولی؛  شعارهای محوری همچون «عدالت‌گستری» و «هویت‌محوری» در کنار ارتقای محتوا در سرگرم‌سازی، اهمیت دارند. به هر حال بحث سرگرمی‌سازی، ارائه اطلاعات و آگاهی‌ها مهم است در دوره تحولی توأمان با هم پیش بروند.

برنامه‌های سرگرم‌کننده ویژه جام‌جهانی

* آیا برای جام‌جهانی، برنامه‌ای تدارک دیدید؟

ما باکسِ ورزشی نداریم اما سرگرمی در بستر جام‌جهانی دو سه برنامه سرگرم‌کننده در این حوزه خواهیم داشت. 

برنامه جواد رضویان، ثابت می‌شود

* سؤال بعدی ما درباره برنامه «جواد رضویان» است که عید فطر روی آنتن رفت؛ آیا قرار است برنامه ثابت شبکه نسیم باشد؟

در حال مذاکره ایم که این برنامه با نام "آدم حسابی" و یا اسم دیگری ادامه پیدا کند و به برنامه‌ای ثابت در شبکه تبدیل شود. از قبل ایده‌مان این بود که آزمایشی روی آنتن باشد که این اتفاق در ایام عید سعید فطر افتاد. البته ایراداتی هم به برنامه وارد است که با تیم تولید در حال بحث و گفت‌وگو هستیم برطرف شوند و روی آنتن بروند.

* احتمال دارد به ایام عید ولایت برسد؟

شرایط تابستان امسال خیلی خاص است و شبکه نسیم هم باید مسیر خودش را تغییر دهد. اگر برنامه‌ای روی آنتن برود به دلیل همزمانی با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ناقص می‌شود؛ کاری شروع نشده متوقف می‌شود. احتمالاً بعد از محرم و صفر این برنامه به آنتن برسد. البته برای ایام محرم و صفر ایده‌های متفاوت و جالبی داریم.

«وقتشه» به شبکه نسیم می‌آید؟

* جای برنامه‌ای برای ازدواج و سبک زندگی و فرزندآوری در شبکه خالی است؛ برنامه‌ای برای بازگرداندن «وقتشه» و یا ساختِ‌ برندِ جدیدی ندارید؟

ما به گروه سازنده «وقتشه» گفتیم طرح‌شان را برای تابستان بیاورند که اخیرا این طرح دریافت شده است. تیم‌های برنامه‌سازی که برنامه داشتند را فراخوان داده‌ایم و صحبت‌هایی کرده‌ایم که طرح و ایده‌ای که برای ادامه دارند به شبکه بیاورند. منتها برنامه‌های جدیدی‌ هم در دستور کار داریم که خیلی دچار خلأ نمی‌شویم. 

* شنیده‌ام خیلی جدّی به سریال‌سازی فکر می‌کنید؛ آیا قرار است این سریال‌ها کوتاه باشد و یا کارهای جدّی طنز بلند به آنتن خواهد رسید؟

طرح های چند سیت‌کام به شبکه رسیده، برخی را موافق‌تر بودیم و بخشی گفت‌وگوها جدّی می‌شود. به شکل جدّی سریال‌های کوتاه کار می‌کنیم که 25 دقیقه‌ای خواهند بود. سریال به شکل کامل نخواهیم داشت اما به دنبال مجموعه‌های نمایشی کوتاه با رویکرد طنز خواهیم بود که از شبکه نسیم پخش شوند. 

* تهیه‌کننده برنامه «کودک‌شو» در گفت‌وگویی با ما از پیش‌تولید این برنامه خبر دادند...

مجوزِ "کودک‌شو" صادر شده و کارش را در پیش‌تولید آغاز کرده است. اتاق فکر این برنامه  کار می‌کند و هنوز درباره انتخاب مجری تصمیم‌گیری نشده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)