میرنیوز
مصطفی حسنآبادی، تهیهکننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره فروش 5 میلیاردی این فیلم کودک در گیشه سینماها گفت: خدا را شاکریم که با تمام مشکلاتی که در مسیر اکران «بنیامین» وجود داشت توانستیم اکران موفقی را تجربه کنیم و با استقبال خانوادهها رکورد دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای ایران را برای این اثر ثبت کنیم.
وی افزود: «آیندهنگار» تیمی نوپا در سینمای انیمیشن است که «بنیامین» اولین تجربه فیلم بلند آن بود. تیمی که با همت هنرمندان مصمم کاشانی به وجود آمد. تجربه اکران «بنیامین» در سینماها و روبهرو شدن با نظرات کودکان و والدین به عنوان مخاطبین اصلی این اثر، توشهای ارزشمند برای ما است. این توشه ارزشمند یاریگر ما در ادامه این مسیر خواهد بود و با یاری خداوند قطعاً در آینده شاهد انیمیشنهای بهتر و قویتری از این مجموعه خواهید بود.
پوستر انیمیشن بنیامین
تهیهکننده «بنیامین» در پاسخ به این سؤال که چه عاملی باعث موفقیت این فیلم در گیشه سینماها در مقایسه با فیلمهای کودک و نوجوان و انیمیشنهایی که هماکنون در سینما در حال اکرانند و روزهای خوبی را تجربه نمیکنند، شد گفت: اکران فیلم سینمایی پروژه پیچیدهای است که عوامل مختلفی در پیروزی یا شکست آن مؤثر است. یکی از عوامل موفقیت فیلم در گیشه سینما، استاندارد بودن آن و داشتن پارامترهای کافی برای جذب مخاطب است. ما از همان ابتدا در بخش ایده پردازی و طرح اولیه، مخاطب هدف خود را مخاطب عام کودک قرار دادیم و تمام مراحل کار از جمله فیلمنامه، گرافیک، کاراکترها و دیگر بخشهای اصلی و فرعی را بر این اساس تعریف کردیم، ضمناً تمام تلاش گروه «آینده نگار» این بود که این مراحل با حداکثر توان فنی و کیفیت ممکن اجرا شود.
در مرحله بعد و پس از تولید «بنیامین» به این جمعبندی رسیدیم که علاوه بر انتخاب درست مخاطب هدف و کیفیت مناسب برای ارائه به مخاطب، باید برنامهریزی قوی و دقیقی نیز جهت اکران فیلم صورت بگیرد. در این باب تصمیم گرفتیم از تجربه دوستان و همکارانمان در «هنرپویا» که قبلا تجربه موفقی در این رابطه داشتهاند استفاده کنیم که خوشبختانه این عزیزان هم بدون چشمداشت تجربیات بسیار خوبی در اختیار ما قرار دادند.
حسن آبادی گفت: تبلیغات هدفمند و مؤثر اولین مرحله و نرمافزار مهم در بازاریابی اکران است. هر فیلمساز باید مخاطبان هدف فیلمش را بشناسد. فیلمساز باید متناسب با ذائقه مخاطبان، پیام طراحی شده مورد نظر خود را از طریق رسانهها به گوش آنها برساند. انتخاب پیام درست و استفاده از رسانه مؤثر دو عامل مهم در تبلیغات است. مدیریت درست و قوی هادی اسماعیلی در بخش تبلیغات و بازاریابی این اثر که قبلاً تجربه موفقی در اکران انیمیشن های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» داشت، یکی دیگر از عوامل موفقیت ما در اکران بود.
پوستر انیمیشن بنیامین
وی اضافه کرد: صدا و سیما مهمترین رسانهای بود که در آگاهسازی و ترغیب مخاطب هدفی که ما برای «بنیامین» در نظر گرفته بودیم به ما کمک کرد. آقای دکتر سرشار مدیر محترم شبکه کودک با توجه به فرم و محتوای مناسب «بنیامین» برای کودکان، کمک شایانی به دیده شدن این اثر کرد. ما در کنار صدا و سیما به عنوان مهمترین ابزار تبلیغاتی، از فضای مجازی نیز بهره لازم را بردیم، هرچند که در مهمترین بازه زمانی اکران ما با قطعی اینترنت در کشور مواجه بودیم.
این فیلمساز تأکید کرد: از دیگر عوامل موفقیت در اکران انتخاب دفتر پخش مناسب است. «بهمن سبز» با وجود مدیران موفق و قوی مانند آقای غلامرضا فرجی به عنوان موفقترین پخشکننده فیلمهای کودک و نوجوان سینمای ایران، بهترین انتخابی بود که ما میتوانستیم داشته باشیم. با وجود اینکه «بنیامین» در گروه آزاد اکران شد، اما توانست به اندازه کافی سینما در اختیار داشته باشد تا بتواند مخاطبین را به خود جذب کند.
تهیهکننده «بنیامین» در پایان گفت: کیفیت مناسب، تبلیغات مؤثر و پخش کارآمد عواملیاند که در کنار یکدیگر میتوانند اکران موفقی را برای فیلم رقم بزنند. ضعف در هریک از این سه عامل میتواند باعث شکست فیلمی در اکران شود. امیدوارم موفقیت «بنیامین» باعث شود دیگر گروههای تولیدکننده انیمیشن به ویژه گروههایی که در شهرستانها فعالیت میکنند نیز ابتدا با توکل و سپس با رعایت نکات تخصصی و به کارگیری جوانان و حتی نوجوانان مستعد و پرانرژی که در کشور ما کم هم نیستند آثاری قوی تولید کنند و علاوه بر تولید محتوای ایرانی باعث رونق بیش از پیش این صنعت نوپا در کشورمان شوند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر
دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
صادرات نوشتافزار ایرانی کلید خورد
قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازمالاجرا شد
تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه میآید
عملیات اجرایی آمادهسازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
گنبد آهنین چه میداند از صریر قیامت سجیل
جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
بهترین دعاها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنیصدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفتوگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبتهای امام دست نزد!
ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد