میرنیوز

همه برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان تلویزیون + جزئیات

 همه برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان تلویزیون + جزئیات 2022-04-02T10:49:14+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما رویکرد اصلی برنامه‌های ماه رمضان امسال تلویزیون را جهاد تبیین با محوریت امیدافزایی دانست و شعار ماه رمضانِ تلویزیون را «قرن‌‌ قرآن» اعلام کرد.

او همچنین به کارکردهای امسال در برنامه‌سازی رمضانی اشازه کرد که توجه ویژه به احیای جلسات خانگی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بحث خانواده و آرامش هم از دیگر محورهای موضوعی رمضان امسال است.

دبیر شورای معارف ضمن اشاره به طراحی و اجرای پویش «به امید خدا» براى این ماه در شبکه‌هاى سیما، درباره توجه تلویزیون به مسئله احکام توضیح داد: در حوزه احکام برنامه‌های کوتاهی در شبکه های یک و سه سیما در قالب موشن گرافی پخش می شود. همچنین مسابقه معارفی با نام «محیا» محصول جدید شبکه دو با محوریت احکام روى آنتن خواهد رفت.

در ادامه مروری بر جزئیات برنامه‌های ماه رمضان تلویزیون داریم:

** ترتیل‌خوانی از شبکه‌های سیما

- شبکه یک هر روز در ماه مبارک رمضان، 45 دقیقه بعد از اذان صبح، ترتیل‌خوانی قرآن کریم را از مشهد مقدس حرم رضوی (ع) پخش می‌کند.

- شبکه دو هر روز در ماه مبارک رمضان ساعت 10:30 صبح از شهر طبس امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) به روی آنتن می‌رود.

- در شبکه سه، پخش ترتیل‌خوانی قرآن کریم هر روز ساعت 14:50 به صورت زنده همراه با تفسیر کوتاه از شهر قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پخش می‌شود.

- شبکه چهار هر روز ساعت 14 به صورت زنده از شیراز حرم‌ مطهر احمدبن موسی شاه چراغ ترتیل‌خوانی را برای مخاطبان خود پخش می کند. جمع خوانی قرآن کریم در ساعت 3 بامداد از این شبکه بازپخش می‌شود.

-ویژه برنامه «انس با قرآن» در ماه مبارک رمضان هر روز به صورت زنده بعد از نماز ظهر و عصر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شهرستان ری از شبکه پنج پخش می‌شود.

-شبکه قرآن و معارف سیما ترتیل جزء خوانی را در سه نوبت ساعات 5:35، 10:20 و 17:30 به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران، حرم‌ مطهر امام رضا (ع) و حرم امام‌ خمینی (ره) روی آنتن می‌برد.

- جزءخوانی قرآن در شبکه افق هر روز ساعت 17 در ایام‌ ماه مبارک رمضان به صورت زنده و مستقیم از صحن گوهرشاد حرم‌ رضوی مشهدالرضا (ع) پخش می‌شود.

- در شبکه امید هر روز قبل از اذان ظهر از ساعت 12:30 از بندر بوشهر امامزاده مهیمن و حمزه علیهما السلام روی آنتن این شبکه می‌رود.

- در شبکه جهانی جام‌جم هر روز ساعت 16 ترتیل‌خوانی از نجف اشرف پخش می‌رود.

- در شبکه آموزش هر روز در ماه مبارک رمضان ساعت 18:30 از اصفهان مزار امامزاده ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام پخش می‌شود.

** برنامه‌های سحری تلویزیون

- «ماه خدا» ویژه برنامه سحری ماه رمضان شبکه یک سیما، با اجرای حسن سلطانی شامل بخش‌های مختلف کارشناسی، سخن بزرگان، مناجات، مداحی و ...‌ روی آنتن می‌رود.

- «به افق بهشت» با اجرای سیدکاظم احمدزاده ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو از کربلای معلی به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه شامل بخش‌های متنوع گفت‌وگوی کارشناسی، مناجات‌خوانی، دعا، قرائت قرآن کریم، پخش کلیپ و سرود و.. است.

- شبکه سه همچون ماه رمضان‌ سال گذشته، ویژه برنامه «ماه من» را با اجرای نجم‌الدین شریعتی و به منظور بررسی مسائل مختلف دینی و فرهنگی با حضور کارشناسان مطرح دینى تهیه و تدارک دیده است.

- شبکه چهار با بازپخش برنامه «سحوری» با اجرای ساعد باقری شاعر سرشناس و سرآینده سرود ملّی کشورمان و اجرای نیایش‌های شنیدنی ویژه سحرگاه از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، همراه روزه‌داران خواهد بود.

- شبکه پنج برای سحرگاهان ماه مبارک رمضان، برنامه «قرار بهشت» را تدارک دیده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی توحید عرب و با اجرای مجید یراق‌بافان از گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، شب زنده داران ضیافت الهی را همراهی می‌کند.

 امین فروغی کارشناس و پژوهشگر تاریخ و ادبیات در «قرار بهشت» به بررسی فضائل حضرت علی (ع) در متون تاریخی می‌پردازد.

ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیما با حضور خانواده شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم از گلزار بهشت زهرا (س) تماشایی می‌شود و با بخش‌های مختلف مانند مناجات‌خوانی از اماکن متبرکه حرم رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ... روی آنتن می‌رود.

- «مهمان خدا» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیما است که با اجرای هادی صلح‌جو از حرم مطهر امام هشتم روی آنتن می‌رود.

این برنامه ترکیبی با محوریت تبلیغ و ترویج روحیه شب زنده‌داری و بهره‌گیری از اوقات ویژه سحر برای نیایش به درگاه حضرت حق و با دعوت از کارشناسان مذهبی با حضور خوانندگان آئینی، مداحان اهل بیت، خانواده های شهدا و پخش فرازهایی از مناجات و نیایش، روی آنتن خواهد رفت.

- در شبکه افق هم ویژه برنامه «وقت سحر» با اجرای صابر خراسانی و میزبانی از حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع کلی کارکرد اجتماعی دین و ارتباط زنده با سفره‌های سحری در مساجد، امامزاده ها، قبور شهدا و... و آیتم‌های متعدد دیگر روانه آنتن خواهد شد.

** برنامه‌های افطاری تلویزیون

- برنامه «دعوت» شبکه یک‌ سیما با اجرای حجت‌الاسلام محمد برمایی با محوریت بررسی کتاب‌هایی که بر اساس واقعیت نوشته شده و با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

- شبکه دو سیما برنامه «آدم‌های خوب شهر» را با اجرای محمد سلوکی برای روزه‌داران پخش می‌کند. این برنامه با محوریت پرداختن به فعالیت‌های خیرین و نیکوکاران و گفت‌وگو با آنها روی آنتن می‌رود.

این برنامه با تغییرات کلی در ساختار برنامه، به روایت زندگی انسان‌های خیّری می‌پردازد که کارهای شاخصی در حیطه ایتام انجام داده‌اند. یکی از آیتم‌های جذاب این برنامه، نمایش «رسم و رسوم رمضان در کشورهای مختلف دنیا» است.

- در شبکه سه، «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری ویژه برنامه افطار خواهد بود. این برنامه با دعوت از میهمانانی از حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی قبل از افطار به روی آنتن خواهد رفت.

- در شبکه چهار، مخاطبان، بیننده برنامه پرمخاطب «زندگی پس از زندگی» با اجرای عباس موزون خواهند بود‌.

فصل سوم برنامه «زندگی پس از زندگی» روایت‌گر بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفته‌اند. در این برنامه با تجربه‌گران مرگ موقت از نقاط مختلف کشور آشنا مى شویم که طی چندین سال پژوهش، گفت‌وگو و مصاحبه حضوری انجام شده است.

- «هیوا» از ساعت 20 ویژه برنامه لحظات عرفانی افطار شبکه پنج سیماست که اجرای آن را عاطفه میرسیدی برعهده خواهد داشت.

- شبکه قرآن و معارف سیما از ساعت 18:30 با ویژه برنامه «ضیافت» و با هدف معرفی چهره‌ها و شخصیت های برجسته جهان تشییع و بررسی 30 شخصیت از علمای دینی مهمان خانه های مخاطبان تلویزیون خواهد بود. این برنامه را سیدعلیرضا قوامی اجرا خواهد کرد.

-  «بی‌انتها» ویژه برنامه افطار شبکه نسیم است که با روایتگرى حامد عسگرى و حال و هواى متفاوت و آیتم‌های خاص هر شب روی آنتن می‌رود.

- در شبکه جهانی جام‌جم برنامه‌ای با محوریت پرداختن به خصایص برجسته اخلاقی برگرفته از صحیفه سجادیه در قالب نمایش کوتاه در لحظات افطار ارائه می‌شود.

این برنامه «خانه‌ای در کوچه فردوس» نام دارد که شهرام شکیبا و ستاره قطبی آن را اجرا خواهند کرد. بازیگرانی همچون مرتضی زارع، احمد یاوری شاد، کاملیا ابراهیمی، امیرعلی و صدرا شکیبا و آمیتیس حجت الاسلامی در هر قسمت با یک موضوع نمایشی محور محتوای خود را پی می‌گیرند.

سیدعلیرضا مرتضوی در این برنامه هم به عنوان دایی خانواده شکیبا و هم کارشناس از منظر روانشناسی به تبیین موضوع می‌پردازد.

- شبکه افق ویژه‌ برنامه افطار خود را با نام «چشمه» با اجرای مصطفی فاروئی از ساعت 18 با محوریت پرداختن به فعالیت‌های مساجد در جامعه اسلامی پخش می‌کند.

این برنامه با موضوع نقش محوری مسجد در طول تاریخ هر بار با حضور یک کارشناس به شاخ و برگ‌های این موضوع جامع همچون تاریخچه مسجد، مسجد و سیاست، مسجد و مردم، مسجد و فرهنگ و .... می‌پردازد.

- برنامه «ماهِ ماه» ویژه افطار شبکه سلامت سیما، هر شب، ساعت 19 با اجرای اسماعیل باستانی به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» به‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی است که میزبان اهالی جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور است.

این برنامه قهرمانانی دارد از جنس مردم این سرزمین و در هر قصه روایتی از امید به زندگی و نگاه و توجه خدا و شروع دوباره را می‌توان دید که پزشکان و کادر بهداشت و درمان کشور، روایتگر این داستان‌ها هستند.

- شبکه امید با برنامه «سرقرار» ویژه افطاری خود با اجرای فاطمه امجدیان و سیدمحمدصادق تربتیان مخاطبان خود را همراهی می‌کند.

** سخنرانی‌های مذهبی

- سخنرانی مرحوم آیت الله مهدوی کنی ساعت 13:45، استاد رحیم پور ازغدی ساعت 17 و حجت‌الاسلام قرائتی ساعت 20:15 در شبکه یک پخش می‌شود.

- سخنرانی‌های حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی‌ها هر روز ساعت 13:20 در روزهای ماه مبارک رمضان برای پخش در نظر گرفته شده است.

- سخنرانی‌های حجت‌الاسلام رفیعی را هر روز ساعت 11 صبح پخش می‌کند.

- شرح دعای صحیفه سجادیه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی هر روز ساعت 6:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

- برنامه «تنها مسیر» با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان را بعد از اذان ظهر پخش می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد هادی سلیمی‌زاده با حضور مردم پخش می‌شود.

- پخش سخنرانی های معارفی هر روز ساعت نیم ساعت قبل از برنامه سحر، 6، 12 و 23:25 سخنرانی آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان، آیت‌الله مجتهدی تهرانی و حجت‌الاسلام عابدینی را پخش می‌کند.

- برنامه سخنرانان حرم امام رضا (ع) نیز نیم‌ ساعت قبل از ظهر از شبکه افق پخش می‌شود.

** دعا و مناجات‌خوانی

- شبکه یک سیما در ایام ماه رمضان مناجات و دعاخوانی حاج مهدی سلحشور و حاج منصور ارضی را ساعت 00:15 دقیقه بامداد و 13:30 پخش می‌کند.

- مناجات و ادعیه خوانی با نوای حاج محمدرضا طاهری هر بامداد حوالی ساعت 1 بامداد از حسینیه چهارده معصوم ناجا به شبکه دو سیما می‌رسد.

- مناجات‌خوانی میثم مطیعی هر شب از ساعت 00:30 دقیقه بامداد از امام زاده قاضی صابر (ع) و شبکه سه پخش می‌شود.

- مناجات خوانی حجت الاسلام میرزامحمدی هر بامداد ساعت 2:45 از جمکران و شبکه چهار پخش می‌شود.

- مناجات خوانی در شبکه پنج از کربلای معلی، حرم حضرت معصومه‌(س) و حرم مطهر رضوی پخش می‌شود. این مناجات خوانی با صدای سید محمود علوی و خدام حرم در میانه برنامه سحر حدود ساعت 3:30 تا 4 بامداد پخش می‌شود.

- هر شب ساعت 24 مناجات خوانی با نوای حاج مهدی سماواتی از برنامه‌های ویژه شبکه قرآن در ماه مبارک است.

- مناجات خوانی حاج محمود کریمی هر شب ساعت 24 از رواق امام خمینی (ره) و حرم امام رضا (ع) توسط شبکه افق پخش می‌شود.

دیگر برنامه‌هاى تولیدى شبکه‌هاى سیما

- شبکه چهار سیما برنامه جدید «سوره - فصل نهج البلاغه» روی آنتن می‌برد.‌

- شبکه آموزش از ساعت 24، برنامه «نوای رمضانی» را به روی آنتن می‌برد.

- شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک و خردسال برنامه «منم بچه مسلمان» را ویژه ماه مبارک رمضان تولید کرده است.

شبکه قرآن برنامه های تفسیر قرآن متنوعی در این ایام چون تفسیر قران از ایت الله جوادی آملی و ضیاءآبادی را پخش می‌کند.

همچنین برنامه «تجلی» که راجع به تفسیر تسنیم‌ (تفسیر تسنیم از تفاسیر شیعی قرآن به زبان فارسی، تألیف آیت‌الله جوادی آملی) است هم از این شبکه پخش می‌شود.

تفسیر شرح المیزان که توسط استاد محمدرضا عابدینی بیان می‌شود و برنامه «جنگ قرآنی» از برج میلاد هر شب ساعت 21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما هر شب در ایام ماه رمضان در برنامه «روبراه» ساعت 22 ارتباط مستقیم و زنده با کربلای معلی خواهد داشت.

هوش برتر:

- فصل جدید مسابقه هوش برتر با سابقه‌ای طولانی و تجربه‌ای متفاوت با دکوری هوشمند و ساختاری کاملاً خاص با اجرای آریا طاهری هر شب ساعت 20 به آنتن این شبکه می‌آید.

جنگ دوست داشتنی!

روایتی شیرین از ادم های جنگ با روایت زخم، جنگیدن و شهادت با حکایتی از افرادی که هرکدام قصه‌ای از دل جنگی دارند. جنگی که در هیچ کجا، دوست داشتنی نیست. این برنامه با میزبانی اصغر نقی‌زاده هرشب ساعت 22:30از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

دورهمی:

سری جدید دورهمی که از 28اسفند با حضور چهره های شناخته به آنتن بازگشته، پخش خود را در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داد. این برنامه با حضور هنرمندان، ورزشکاران با رویکرد جدید چهارشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23 پخش می‌شود‌.

تهمتن:

مسابقه تهمتن در ادامه رقابت‌هایی که در نوروز 1401 به نمایش گذاشت پخش خود را در ماه مبارک رمضان بر پایه مسابقاتی از جنس سرعت، تمرکز و قدرت و آیتم‌های چالش برانگیز با اجرای بهداد سلیمی و ایدین ختایی ادامه خواهد و  شنبه تا سه شنبه ساعت 23 روی انتن می رود و تلاش می‌کند در کنار لحظات جذاب برای خانواده‌ها، رقابتی توام با رفاقت را بار دیگر به‌نمایش بگذارد.

چهل تیکه:

میزبانی از چهره‌ها و‌خاطره‌سازان لحظات شیرین و به یادماندنی در هنر کشور که با اجرای محمدرضا علیمردانی در ادامه فصل گذشته هرشب ساعت 21به روی انتن خواهد رفت تا خاطراتی از گذشته را برای هر کدام از ما زنده  و به پخش خود در این سری پایان دهد.

انیمیشن جوانمردان:

روایت شیرین و درس‌آموز از تاریخ و قصه‌هایی از سرداران ایرانی که دلاورانه جنگیدن و مقاومت کردند در قالب پویانمایی روایت خواهد شد، این انیمیشن  هر روز ساعت 18:30  از شبکه نسیم پخش می‌شود.

سریال‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان

 4 سریال جدید «خوشنام»، «از سرنوشت 4»، «نجلا 2» و «مسافران شهر» با شروع ماه مبارک رمضان از روز یکشنبه 14 فروردین ماه از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج ساعت 22، 21:15، 20 و 19 روی آنتن می‌روند.

**** «خوشنام» شبکه یک 

سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی است که در شب های ماه رمضان ساعت  22 روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این سریال به نویسندگی محسن کیایی و بازنویسی فهیمه سلیمانی یک سریال خانوادگی اجتماعی با درون مایه طنز است.
در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: «از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو»

حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، رضا فیاضی، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، خسرو احمدی، نیلوفر رجایی‌فر، رابعه مدنی، اکبر سنگی، مریم سرمدی، محمدرضا داوود نژاد، کریم قربانی، الهه جعفری، علیرضا درویش، افشین سنگ‌چاپ، مهرداد ضیایی، شیوا خنیاگر، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سید رضا حسینی، پروین ملکی، مهری آل آقا، دلارام ترکی، محسن گودرزی، مجید اکبری و سیاوش چراغی‌پور در سریال «خوشنام» به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال «خوشنام» در 30 قسمت، شب‌های ماه رمضان ساعت 22:00 روی آنتن خواهد رفت و ساعت 8:30 و 15 روز بعد بازپخش می‌شود.

**** «از سرنوشت 4» سریال رمضانی شبکه دو

سریال «از سرنوشت 4» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در ماه رمضان ساعت 21:15 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«از سرنوشت» تاکنون سه فصل را پشت سر گذاشته و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. فصل چهارم این سریال پس از پایان تصویربرداری در مناطق مختلف ایران، آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و مهمان رمضانی خانه‌های مردم ایران خواهد بود. عمده‌ترین مسئله‌ای که در این فصل از سریال دنبال می‌شود، موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش بنیان است.

مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی، رضا بنفشه خواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری، محمدصادق ملک و دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی، مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهری‌نیا بازیگران سریال «از سرنوشت 4» هستند.

سریال «از سرنوشت 4» هر شب ساعت 21:15 و تکرار آن ساعت 5:30 بامداد و 9:20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

** عاشقانه «نجلا 2» در شبکه سه

ادامه فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 20 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

قصه فصل دوم سریال «نجلا» در سال 1358 می‌گذرد. نجلا در اوضاع آشفته و نا امنی‌ها به عبد که عاشق او شده وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر عبد بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همه این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود.

تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان 1400 آغاز شده بود و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌ دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌ فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی، سامان خلیلیان و (با هنرمندی) هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال «نجلا» هر شب ساعت 20 و تکرار آن ساعت 10 و 15:30 پخش می‌شود.

**** «مسافران شهر» مهمان رمضان شبکه پنج

سریال «مسافران شهر» به کارگردانی مشترک سیروس حسن پور و احمد معظمی و تهیه‌کنندگی پرویز امیری در شب های ماه رمضان ساعت 19 از شبکه پنج روی آنتن می‌رود.

سریال «مسافران شهر» مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس دارد و هنرمندانی همچون حمیدرضا محمدی، شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان نسب، آشا محرابی، زهره نعیمی، شهرزاد کمال‌زاده، اسماعیل محرابی، نیلوفر شهیدی، نسرین بابایی، پوراندخت مهیمن، رسول نجفیان، خیام وقار، حسین عابدینی، حامد احمدجو و.. در آن نقش آفرینی می‌کنند.

داستان‌های این سریال که در قالبی مبتنی‌ بر فلاش ‌بک روایت می‌شود، درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد.

ین سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است بخشی از آن داستان یک تاکسی اینترنتی باشد و قصه هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می‌کند.

سریال تلویزیونی «مسافران شهر» در ماه رمضان 1401 هر شب ساعت 19 از قاب شبکه پنج تماشایی می‌شود و تکرار آن ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)