میرنیوز

تلاش جشنواره عمار، بازنمایی "جمهور" مردم ایران در قاب سینماست

 تلاش جشنواره عمار، بازنمایی "جمهور" مردم ایران در قاب سینماست 2022-01-02T19:18:12+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی جشنواره عمار، نشست خبری دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار و نخستین جشنواره علوم انسانی عمار با حضور نادر طالب زاده، دبیر جشنواره، سعید خورشیدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری، حجت الاسلام مجتبی نامخواه، دبیر علمی اولین جشنواره علوم انسانی عمار، حمید صالحی، دبیر اجرایی جشنواره فیلم در حسینیه هنر برگزار شد.

نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در ابتدای سخنان خود در این نشست خبری گفت: جشنواره عمار، بستری جدی و استخوان‌دار و گسترده در کل وطن ماست و ان‌شاءالله به زودی در صداوسیما هم شاهد این تحول خواهیم بود. جشنواره عمار در واقع، فکر و کانسپتی است که می‌توان گفت ریشه‌های آن را شهید آوینی ساخته است، این جشنواره، بستری شده است که جوانان در آن دیده می‌شوند.

طالب زاده در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از افراد حتی دولتمردان ما نمی‌دانند انقلاب اسلامی برای چه بوده و چه هدفی را دنبال می‌کند. به همین دلیل، ما درگیر برجام و برجام‌ها می‌شویم، خوشبختانه جشنواره عمار در حوزه جنگ نرم و تفکر شعله‌هایش به خوبی برافروخته شده است. اگر بخواهم این رویداد را تشریح کنم، شرکت کنندگان در جشنواره عمار نگهبانان انقلابند، جوانانی خوشفکر که دغدغه انقلاب را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عمار توانسته در این نقطه یعنی دوازدهمین دوره خودش با خیلی از جوانان حرفه‌ای وارد کار شود، جوانانی که اهل نوشتن، فیلمسازی و ساخت سریال به صورت حرفه‌ای هستند و ما از کارهایشان به وجد آمده‌ایم؛ مثل مستند «دیپورت» آقای حسینی که در واقع اینها خروجی‌های عمار هستند. این کارها برد بین‌المللی دارند و حتی باید زیرنویس شوند و رویشان کار کرد. البته در برخی از جاها  ما نگهبانان خوبی نبوده‌ایم که آن هم به دلیل سن کم و بی‌تجربگی برخی جوانان عماری و ترس ناشی از شرایط امنیتی است. چه کسی ما را می‌ترساند و چه کسی  باید در مقابل این ترس‌ها بایستد؟  جشنواره عمار، هویت انقلابی دارد و ما به دنبال اهداف انقلاب هستیم، متاسفانه تلویزیون، حوزه هنری، فارابی و... درباره پرداختن به اهداف انقلاب احتیاط می‌کنند. رسالت جشنواره عمار نترسیدن در این نبردهای نرم است.

طالب زاده با اشاره به برخی دخالت‌ها برای توقف یکی از برنامه‌های تلویزیونی تاکید کرد: ما امیدواریم که بتوانیم در تلویزیون حرف‌های بیشتری بزنیم، این مسئولان باید بدانند که انقلاب اسلامی حفظ کردنی و نترسیدنی است چرا که این پست‌ها تغییر می‌کنند اما هدف و کار ما نه.

وی خطاب به فیلمسازان عمار عنوان کرد: بچه‌های عماری نباید بترسند و به دنبال اصلاح فسادها و مسائل باشند و به دنبال فرمان امام مبنی بر اینکه «مصادره نکنید مال مردم را» بروند و نترسند. رهبر انقلاب هم در هیچ کجا نقد را ممنوع نکردند و گفتند به دنبال نقد کردن باشید.

دبیر جشنواره عمار یادآور شد: هر سال کار جشنواره عمار حساس‌تر می‌شود و آن قدر مطلب و موضوعات مختلف داریم و از طرفی نگران موضوعاتی هستیم که به آنها پرداخته نشده است چرا که باید بدانیم انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است نه ایرانی.

نادر طالب زاده در ادامه سخنانش با اشاره به ماجرای دعوت مهمانان آمریکایی برای بزرگداشت سردار سلیمانی بیان کرد: علی رغم تایید وزارت ارشاد، در نهایت ویزای عده‌ای از این مهمانان توسط وزارت امور خارجه صادر نشد. اینها نتیجه ریاکاری است و باید به دنبال دلیل اینها رفت، به قول رهبر انقلاب نباید کارهای دکوراتیو انجام داد بلکه به دنبال کارهای واقعی باید بود. جشنواره عمار جای جلوی شک‌ها، ایستادن است و جای مستندسازی در این زمینه‌هاست.

تلاش برای بازنمایی جمهور مردم در قاب سینما و رسانه

در بخش دیگری از این نشست خبری، سعید خورشیدی رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی گفت: جشنواره عمار از فضای رسانه‌ای خاص سینمایی کشور، آسیب‌شناسی دارد و طبق آن تلاش می‌کند در جهت رفع ‌کاستی‌ها و نقایص گام بردارد.

او افزود: این روزها از فقدان عدالت رسانه‌ای رنج می‌بریم، چون اقشاری از جامعه ایران در آن بازنمایی نمی‌شوند و به دنبال آن، نقاط قوت و ضعف‌های جامعه روایت نمی‌شود. طی ادوار گذشته عمار، تلاش شده تا در جهت بازنمایی جمهور جامعه ایران در قاب رسانه و سینما گام‌هایی برداشته شود که موفقیت‌های نسبی کسب شده اما قطعا به تلاش و مجاهدت با قدرت و قوت بیشتری نیاز است. به عنوان مثال از فیلم‌هایی که برای جشنواره ارسال شده است مکان و لوکیشن روستا بسامد معناداری دارد.

خورشیدی بیان کرد: در حوزه نقد درون گفتمانی تلاش شده درعین حال که طرح مسئله می‌شود مخاطب را برای حل این مسائل به مطالبه‌گری فرا خوانیم. به عنوان نمونه در جشنواره امسال فیلمی در مورد کارگران هپکو داریم که نشان می‌دهد چگونه مسئله ای در حوزه بی‌عدالتی و تبعیض را می‌شود، برطرف کرد و مسایل این صنف را نیز دید.

وی خاطرنشان کرد: امسال، آغاز جشنواره علوم انسانی عمار را نیز داریم که با هدف حل مسائل و کاستی‌هایی که در انقلاب اسلامی با آن رو‌به‌رو هستیم، شروع به کار می‌‌کند. اساساً پدیده‌های اجتماعی به صورت شبکه‌ای درهم تنیده‌اند و زمانی که به سراغ نهاد علم می‌رویم و در تئوری و تحلیل‌های فعالان علوم اجتماعی و انسانی ورود می‌کنیم باز هم با آسیب‌هایی تقریباً مشابه رو‌به‌رو هستیم؛ یعنی بخش‌هایی از جامعه ایرانی اسلامی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار خاطر نشان کرد: عنوان عمار دلالت بر نوعی گردهمایی دارد و عمار باید تبدیل به محلی برای تعمل و تعامل فعالان حوزه هنر و اندیشه و رسانه شود. اگر نگاهی به ترکیب داوران سال‌های گذشته جشنواره در بخش‌های مختلف بیندازید با تنوعی از تخصص‌ها و حوزه‌های تخصصی روبه‌رو هستیم که این ناشی از نگاه عمار است که سینما را صنعت، رسانه و هنر می‌دیده و تلاش داشته گسل‌های جامعه ایران خاصه گسل هنر و اندیشه و هنر و رسانه را علاج کند. امسال در این مسیر گام قوی و منسجمی برداشتیم و از دل جشنواره عمار، جشنواره جدیدتری با عنوان جشنواره علوم انسانی را کلید زدیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار در پایان بیان کرد: امیدواریم این بستر بتواند فضای جدیدی در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی برقرار کند و بتوانیم در راستای تحقق آرمان‌ها و اهدافی که در حوزه علم بر دوش دغدغه‌مندان و فعالان انقلاب اسلامی است، کمکی کند.

پیوند هنر، اندیشه و رسانه در جشنواره علوم انسانی

در بخش دیگر این نشست خبری، مجتبی نامخواه دبیر علمی جشنواره عمار بیان کرد: کلیت ایده برگزاری جشنواره علمی عمار به سیر 10 ساله جشنواره بر می‌گردد که پیوندی بین اهالی هنر، اندیشه و رسانه است.

او افزود: طی ده سال اخیر 150 جلسه و بیش از هزار ساعت گفت‌و‌گو برگزار کردیم که ناگفته نماند این جلسات از گفت‌گو خارج و به یک داد و ستد بین دو حوزه اندیشه‌وران علوم انسانی و درام‌نویسان و مستندسازان و اصحاب رسانه منتهی شده است. خروجی مشترک این جلسات، ضرورت تکرار و تداوم و انسجام گفت‌و‌گوهاست و این ضرورت ما را به سمت شکل‌گیری این جشنواره جدید پیش برده است.

وی راجع به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره عمار رابطه علوم انسانی، اندیشه و هنر را از یک سمت و رابطه نظریه و مشاهده را از سمت دیگر به هم نزدیک و شکاف و فاصله‌ها را کمتر می‌کند.

دبیر علمی جشنواره عمار اظهار داشت: عمار تجربه تحقق یافته‌ای از این تعامل را دارد که می‌خواهد تجربه را تبدیل به یک برنامه و نهاد مستقل کند و از اهالی علوم انسانی که به مسئله عینی بیشتر توجه می‌کنند، دعوت می‌کند و انباشت ده سال مشاهده را در اختیارشان قرار می‌دهد تا ارتباط دقیق تری با حوزه اندیشه داشته باشند. به صورت ملموس‌تر باید بگویم فیلمساز به روایت از موضع برابر نگاه می‌کند و توانایی خلق روایت‌های بدیعی از انسان‌های عادی اما ویژه جامعه پدید می‌آید که قهرمان‌های خودشان هستند. مجموع این مستندها را تحت عنوان مستندهای انسان انقلاب اسلامی صورت‌بندی کردیم.  

نامخواه اضافه کرد: اساتید متعدد از اندیشه‌وران علوم اجتماعی در طول دوره‌های مختلف جشنواره در کنار جشنواره بودند و به نوعی جشنواره علوم انسانی عمار محصول پیشنهاد و مطالبه آن‌ها و ابتکار و خلاقیتی است که این اساتید و اندیشه‌وران داشتند. به طور مشخص در هیئت علمی جشنواره علوم انسانی عمار درخدمت آقایان حجت الاسلام پارسانیا، شجاعی‌زند و حسین کچویان هستیم که در حوزه‌های مختلفی از علوم اجتماعی صاحب نظر هستند.

پاسداشت محمدسرور رجایی و مسعود جعفری جوزانی

حمید صالحی دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش دیگری از نشست با اشاره به آثار رسیده به جشنواره خاطرنشان کرد: بالغ بر 3000 اثر از سراسر کشور در بخش‌های مختلف فیلم، فیلمنامه، پویانمایی، مستند و... شرکت کرده‌اند. بعد از بخش مستند، فیلمنامه بیشترین تعداد آثار حاضر در جشنواره امسال را دارد. در حوزه علوم انسانی نیز 462 اثر به دست ما رسیده و داوری شده‌اند و تا چند روز آتی نتایج را به سمع و نظر رسانه‌ها می‌رسانیم.

وی افزود: افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، 18 دی ماه و اختتامیه هم 24 دی برگزار می‌شود. از 19 تا 23 دی ماه اکران‌های مرکزی جشنواره در سینما فلسطین صورت می‌گیرد. طبق روال سال‌های گذشته در افتتاحیه و اختتامیه از دو چهره فرهنگی موثر تجلیل می‌کنیم، در افتتاحیه مراسم پاسداشت مرحوم محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده افغانستانی و در اختتامیه نیز از مسعود جعفری جوزانی که آثار ماندگاری مانند «شیر سنگی»، «در چشم باد» و.... را در کارنامه دارد، تجلیل می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)