میرنیوز

رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش کاملاً ورشکسته است/ ورودی دانشجویان به حوزه علوم انسانی کنترل شود

 رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش کاملاً ورشکسته است/ ورودی دانشجویان به حوزه علوم انسانی کنترل شود 2021-12-12T10:57:29+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام رضا غلامی امروز (شنبه 20 آذر) در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و کنفرانس ملی سیاستگزاری عمومی و حکمرانی اسلامی گفت: ششمین کنگره علوم انسانی اسلامی یکی از بزرگترین رویدادهای علمی در جهان اسلام است که در ابعادی منحصر به فرد، به نقش‌آفرینی در داخل کشور و نیز قلمرو جهان اسلام می‌پردازد.

وی با بیان این که هنوز در میان طیف وسیعی از مسئولان، درک صحیحی از علوم انسانی و ماهیت و اهمیت شکل نگرفته، یادآور شد: رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش ما رشته‌ای ورشکسته محسوب می‌شود و به دلیل کم‌کاری محرز مسئولان در راستای تصویرسازی صحیح از آینده علوم انسانی و کارکردهای آن، اغلب دانش آموزان باهوش و پرانگیزه حاضر به تحصیل در رشته علوم انسانی و سپس ادامه آن در دانشگاه نیستند و طبیعی است که وضعیت رشته‌های مرتبط با حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها نیز مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ای برای تغییر در شرایط ورودی دانشجویان به حوزه علوم انسانی ندارد، توصیه ما به مسئولان وزارت علوم این است که تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی را کاهش داده و در دوره تحصیلات تکمیلی نیز سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: به رغم زحماتی که اساتید ما در دانشگاه‌ها متحمل می‌شوند، سیستم آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که کیفیت آموزش علوم انسانی در کشور عموماً سطح نازلی دارد و از این منظر با دانشگاه‌های دیگر دنیا به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان غرب فاصله چشمگیری داریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با انتقاد از رکود حوزه نقد در کشور خاطرنشان کرد: تا زمانی که در این فضا رونق و نشاط ایجاد نشود و در دانشگاه‌ها، مواجهه نقادانه با نظریه‌های جدید به صورت رویه‌ای دائمی و جاری  تبدیل نشود، علوم انسانی در ایران ارتقا پیدا نخواهد کرد چه آنچنان که می‌دانیم نوآوری در عرصه علوم انسانی معمولا مولود نقدهای بنیان افکن در ساحت نظریه است.

وی یادآور شد: مجمع عالی علوم انسانی اسلامی توانسته اقدامات ارزنده‌ای در جهت ایجاد تحول در علوم انسانی و به ویژه شکل‌گیری و تکامل علوم انسانی اسلامی بردارد که التفات مشفقانه و خیرخواهانه مسؤلین به آن‌ها می‌تواند منشأ ایجاد تحولاتی جدی در این عرصه شود.

وی ادامه داد: جدا از مسئله بی‌کیفیتی آموزش، عدم سرمایه‌گذاری هدفمند در عرصه پژوهش و بی رونقی فضای نقد و به تبع آن نوآوری، آسیب‌هایی جدی بر پیکره علوم انسانی اسلامی در کشور وارد کرده که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. متاسفانه امروزه خلأ حضور علوم انسانی در بسیاری از عرصه‌های حیات اجتماعی به ویژه در عرصه فناوری‌های جدید نظیر هوش مصنوعی احساس می‌شود و ضرورت تاسیس و رونق رشته‌های بینارشته‌ای و چند رشته‌ای در علوم انسانی جدی گرفته نمی‌شود.

غلامی از آمادگی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی برای در اختیار گذاشتن دستاوردهای عملی و یافته‌های علمی خودش در جهت گسترش مطالعات کاربردی علوم انسانی اسلامی خبر داد و یادآور شد: در همین زمینه لازم می‌دانم از دولت سیزدهم به دلیل اقبال خوبی که به دو بسته پیشنهادی پیشین این مجمع برای حل مسایل مبتلابه کشور نشان دادند، تشکر کنم.

حجت الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما به روز رسانی، کاربردی سازی و بومی سازی، مقولاتی هستند که در ذیل نظام فکری علوم انسانی اسلامی وجود دارند و نباید این موارد را در عرض و به موازات یکدیگر مطرح کرد به بیان دقیق‌تر ما معتقدیم که اگر پارادایم حاکم بر علوم انسانی اسلامی را بپذیریم، لاجرم به روز رسانی، کاربردی‌سازی و بومی‌سازی را هم پذیرفته‌ایم و برای این دیدگاه خودمان هم ادّله استوار علمی و عملی داریم.

علوم انسانی , شورای عالی انقلاب فرهنگی ,

همکاری 3 هزار پژوهشگر با کنگره ششم علوم انسانی اسلامی
حجت الاسلام  احمدحسین شریفی، دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی علوم اسلامی و پنجمین دوره جایزه جهانی علوم اسلامی در ادامه این نشست عنوان کرد: این کنفرانس بیشتر فعالیت‌های ستادی دارد تا کار تولیدی محض. این مجمع با هدف هم‌افزایی، هماهنگی و گفتمان‌سازی در علوم انسانی اسلامی تاسیس شده است و برکات کم‌نظیری هم داشته است؛ علی‌رغم اینکه مورد حمایت‌های قانونی قرار نمی‌گرفته اما توانسته پرچم این ایده‌ها را در اهتزاز نگاه دارد و به معنای واقعی کلمه مجمعی متشکل از اندیشمندان علوم انسانی اسلامی در گستره جهان اسلام و بلکه در دنیای غرب باشد.

وی با بیان این که توانسته‌ایم نزدیک به 3 هزار استاد و پژوهشگر طراز اول در حوزه علوم انسانی اسلامی را در رشته‌های مختلف شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنیم، تأکید کرد: همچنین ما توانسته‌ایم از تجربه و دانش نزدیک به 700 استاد و پژوهشگر در ارزیابی‌های علمی خودمان بهره ببریم که مقالات و تحقیقات ما را مورد ارزیابی قرار می‌دادند.

وی با اشاره به 16 کمیسیون علمی و تخصصی کنگره که در این زمینه همکاری داشتند، بیان کرد: این 16 کمیسیون شامل فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی، مدیریت تحول علوم انسانی، الگوی اسلامی ایرانی، قرآن و علوم انسانی، سیاستگزاری عمومی و حکمرانی، اقتصاد اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی، روانشناسی اسلامی، علوم سیاسی اسلامی، حقوق اسلامی، مدیریت اسلامی، شهرسازی و معماری اسلامی، تمدن نوین اسلامی، فقه و علوم اسلامی و هنر و علوم اسلامی می‌شود که قرآن و علوم انسانی، سیاستگزاری و حکمرانی اسلامی، فقه و علوم انسانی و هنر اسلامی عناوین چهار کمیسیون جدید ما در این دوره هستند.

حجت الاسلام شریفی در ادامه یادآور شد: پیش از برگزاری این کنگره، ما نشستی با منتخبان، صاحب‌نظران و مدعیان حوزه سیاست‌های اقتصاد اسلامی برگزار کردیم که نتیجه آن در قالب یک کتاب 250 صفحه‌ای تقدیم دولت سیزدهم شد و آنها نیز استقبال خوبی از سیاست‌های پیشنهادی ما کردند و نشستی هم در تاریخ پنجم آبان با اندیشمندان سیاست‌های پولی و بانکی و اسلامی برگزار شد که از محصول آن هم در روز افتتاحیه کنگره رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعضای کمیته‌های علمی کمیسیون‌های شانزده‌گانه 230 نفر بودند که مدیریت علمی این کنگره را بر عهده داشتند. اعضای کمیته‌های علمی نیز همگی از چهره‌های برجسته و صاحب نظر حوزه خودشان هستند.

استاد فلسفه موسسه آموزش امام خمینی (ره)، با بیان اینکه ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در طول دو هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعد از روز افتتاحیه تا 12 روز هر روز یک یا دو کمیسیون در مراکز مختلف علمی و پژوهشی مانند موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران و جامعه المصطفی العالمیه و سایر مراکز علمی پژوهشی برگزار خواهد شد.

 حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: ما در کنار برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، پنجمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را نیز اهدا خواهیم کرد که در این قسمت، امسال به سه نفر از برجستگان حوزه‌های گوناگون علوم انسانی اسلامی جایزه اهدا خواهد شد.

افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با حضور رئیس مجلس
دکتر فرزاد جهان‌بین، دبیر شورای سیاستگزاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی دیگر سخنران این نشست خبری بود که در سخنانی کوتاه تصریح کرد: ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی 28 آذر سال جاری با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افتتاح می‌شود.

دبیر شورای سیاستگزاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در ادامه افزود: هدف غایی انقلاب اسلامی وفق مفاد مصرّح بیانیه گام دوم انقلاب،  تمدن سازی مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی است لذا ما برای تمدن‌سازی به دو بنیان عامل و فاعل محتاجیم که فاعل همان نیروی انسانی ماست و عامل نیز نظریه و نظر اسلامی ما را شامل می‌شود اما عرض من این است که شکل‌گیری نظریه پشت درهای بسته اتفاق نمی‌افتد و بدون عزم همگانی و اجماع نخبگانی نمی‌توان به تولید نظریه نائل شد.

 وی در ادامه تصریح کرد: مجمع عالی علوم انسانی اسلامی کار خودش را با همین نگاه آغاز کرد که البته در آغاز با سختی‌های زیادی مواجه بودیم اما خوشبختانه امروز 50 مرکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و حوزوی معتبر با این مجمع همکاری می کنند.

 وی افزود: تلاش برای تربیت نیروی انسانی و تولید فکر و نظریه که از طریق قیام جمعی صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان رخ می‌دهد، موجب می شود به قله‌های رفیع‌تر دست پیدا کنیم و در حال حاضر شبکه عظیم اساتید و محققان علوم انسانی و اسلامی مهمترین دستاورد ملموس این مجمع است و بسیار خرسندیم که در آغاز چلّه دوم انقلاب به این مهم نائل شدیم.

جهان بین در پایان عنوان کرد: برای ما کنگره به خودی خود موضوعیت ندارد؛ ما کنگره را برای کنگره برگزار نمی کنیم بلکه این کنگره یکی از پیشخوان‌های عرضه دستاوردهای شبکه وسیع نخبگانی ماست که امیدوارم دولت مستقر عنایت ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشد تا ان‌شاءالله روز به روز تقویت و به دستاوردهای مهم‌تری دست یابد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)