میرنیوز

روایت "رضا فیاضی" از جریان‌هایی که مانع معرفی نویسندگان ایرانی در تلویزیون می‌شوند

 روایت "رضا فیاضی" از جریان‌هایی که مانع معرفی نویسندگان ایرانی در تلویزیون می‌شوند 2021-11-15T16:29:07+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "آقای جمالی" تلویزیون این روزها بیشتر کتاب می‌نویسد و گرفتار بیماری کرونا شده! در کنار همه دغدغه‌ها و انتقاداتش، از جریان‌های خاصی پرده برمی‌دارد که برنامه‌های تلویزیونی حوزه کتاب را در دست دارند ومانع معرفی نویسندگان ایرانی در این برنامه‌ها می‌شوند. در حالی‌که در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آثار نویسندگان ایرانی در اولویت‌اند و مخاطبان باید بدانند چه کتاب‌هایی با چه اهداف و رویکردهایی روانه بازار شده است. 

فیاضی که این روزها بیشتر از هر وقتی دوست دارد برای کودکان کار کند،  به خبرنگار تسنیم  می‌گوید که از وضعِ سرانه مطالعه کشور و اندیشه‌ای که در برنامه‌سازی و سریال‌سازی وجود ندارد برای نسلِ‌جدید احساس خطر می‌کنم. حتی وقتی که تلویزیونی‌ها هم بیشتر از کتاب و ادبیات به فوتبال اهمیت می‌دهند. او در جریانِ گفت‌وگو همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، دغدغه‌اش را دوباره تکرار می‌کند که چرا به حوزه کتاب و کتابخوانی این‌قدر بی‌تفاوت‌اند؛ بارها طرح‌های مختلفی برده‌ام که گفته‌اند اسپانسر بیاورم. (این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در عرصه قصه‌گویی و نویسندگی کودک و رمان‌نویسی قدم برداشته و حتی کتابخانه‌ای در جزیره کیش بنا کرده است؛ چون برایش بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور اهمیت دارد.)

او که علاوه بر کارگردانی و بازیگری، شعر می‌سراید،‌ داستان می‌نویسد و خاطراتش را می‌‌گوید؛‌ از جمله تألیفاتش می‌توان به "ت مثل تئاتر"، "بانوی نیلوفر"، "بازیگر" و "قصه‌های آسیه‌آباد" اشاره کرد. وقتی از «فیاضی» سؤال می‌کنم که چرا امروز آن جریانِ خاطرانگیز و نوستالژی‌ساز در عرصه برنامه‌سازی و سریال‌سازی اتفاق نمی‌افتد؛ این‌طور به خبرنگار تسنیم  می‌گوید:

«بیشتر کارها شکل کاسب‌کارانه به خود گرفته و این‌چنین شکل و شمایل کاری در ذهن‌ها نمی‌ماند. طرحی را به مجید قناد دادم که باهم کاری را برای شبکه کودک داشته باشیم که گفتند این کار برای حوزه خانواده است نه کودک!  من درباره این طرح با دکتر روانشناس هم صحبت کرده بودم که از نظریات روانشناسی هم بهره برده باشم. در نهایت جوابی که به من دادند این بود: "بروید اسپانسر بیاورید". به قول معروف اسپانسرم کجا بود؟ من قبلاً "هادی و هدی" را برای تلویزیون ساخته‌ام و کار عروسکی و سریالی برای تلویزیون تولید کرده‌ام چرا الان باید این طور با من برخورد شود؟»

فیاضی کرونا گرفته!

فیاضی این روزها دچارِ بیماری کرونا شده و در منزل دوران نقاهت را می‌گذراند. خودش می‌گوید آن‌قدر برخی از مردم اصرار دارند به هنگام عکس گرفتن ماسکم را بردارم که احتمال می‌دهم در همین اتفاقات دچار بیماری شدم. وگرنه بحرانِ خوزستان و شیوع کرونا را آنجا گذراندم و سریال "جزر و مد" ساخته شد و بعد در هفته گذشته این اتفاق برایم افتاد. خوشبختانه همسرم که خودش هم به این بیماری مبتلا شده، از بنده مواظبت می‌کنند.

این بازیگر پیشکسوت همچنین تأکید دارد: خیلی اهل دیدن تلویزیون نیستم و ترجیح می‌دهم وقتی در خانه‌ام کتاب بخوانم.

کتاب و ادبیات , کتاب , صدا و سیما , سریال ,

مشروح این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

* خیلی نمی‌خواهم وقتِ شما را بگیرم، چون متوجه شدم که به کرونا مبتلا شدید. 

من کرونا گرفتم و یک هفته است درگیر این بیماری منحوس شده‌ام. البته واکسن زده‌ام اما احساس می‌کنم اصرار زیادِ برخی برای عکس گرفتن، مرا مبتلا به کرونا کرد. من از مردم درخواست می‌کنم آن‌قدر اصرار نداشته باشند برای عکس گرفتن حتماً ما ماسک را برداریم. من بحران اهواز را گذراندم حتی سریال "جزر و مد" را در آن دوران سخت آنجا فیلمبرداری کردیم. همسرم از من مراقبت می‌کند و البته ایشان هم مبتلا شده‌اند. در تهران به مناسبت همین برنامه‌های هفته کتاب مبتلا شدم و امیدوارم این فرهنگسازی برای عکس گرفتن ایجاد شود. 

دلم از بی‌توجهی به فرهنگ و ادبیات به درد آمده!

* هفته کتاب است و شما همیشه دغدغه‌مند حوزه کتاب بوده‌اید؛ چرا با وجود ساخت برخی از برنامه‌ها، سرانه مطالعه در کشور افزایشی ندارد و آن انگیزش برای مطالعه برای نسلِ جدید و نوجوانان و حتی کودکان به وجود نمی‌آید؟

دلم از بی‌توجهی به فرهنگ و ادبیات به درد آمده، همان‌قدر که برای فوتبال و ورزش‌های دیگر تبلیغ می‌شود نیاز مبرم است که در راستای هنر نیز به همان قدر تبلیغ صورت گیرد تا وضعیت این عرصه به سامان و تعالی مطلوبی دست یابد در غیر این صورت به لحاظ فرهنگ و ادبیات عقب خواهیم ماند. آن‌قدر که برای ورزش و فوتبال و اتفاقات حاشیه‌ای وقت می‌گذارند به تولید کارهای فرهنگی هیچ توجهی ندارند. من بارها گفتم که ما در سریال‌هایمان نگاه درستی به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم یا قرارِ ملاقات‌هایمان را در کتابفروشی‌ها بگذاریم.

الان نه کانون پرورش فکری و نه کتابخانه‌ها یک کتابِ درست ندارند. آن‌قدر گزینشی عمل می‌کنند که حتی در برنامه "خوشبرگ" که اختصاصاً به موضوع کتاب می‌پرداخت آنجا هم این فضا وجود داشت. البته که کماکان به نوعِ رفتار تهیه‌کننده‌اش انتقاد دارم که هنوز پولم را نگرفتم؛ با وجود اینکه دوسال گذشته هنوز شاهدِ امروز و فردا شدنم. 

تخیّل و تفکر را در بخش‌های زیادی از کار‌های هنری مان از دست داده‌ایم

 اگر در ادبیات و فیلم‌هایمان فرهنگ کتابخوانی، فیلم و تئاتر تماشا کردن، موسیقی فاخر شنیدن، کنسرت رفتن و مسائل فرهنگی دیگری از این قبیل را تبلیغ کنیم دیگر کسانی پیدا نخواهند شد که به خود اجازه توهین به فرهنگ و هنر ما را بدهند همان‌طور که به فوتبال و ورزش بها داده می‌شود نیاز است به ادبیات، فرهنگ و هنر نیز توجه شود.

تخیّل و تفکر را در بخش‌های زیادی از کار‌های هنری‌مان از دست داده‌ایم و خاطراتی که با ساخت آثاری، چون زی‌زی‌گولو، کلاه قرمزی، مدرسه موش‌ها و دنیای شیرین برای بچه‌های آن دوران رقم خورد را دیگر برای کودکان این دوره تولید نمی‌کنیم به گونه‌ای درصد این نوع ساخته‌ها به صفر رسیده است. عرصه محجور کودک می‌طلبد آثاری داشته باشد که علاوه بر برخورداری از فضای فانتزی، حس رویاپردازی و تخیل را در کودکان برانگیزد و آنان را در مسیر آشنایی با ادبیات صحیح، فرهنگ درست صحبت کردن، فرهنگ اندیشیدن و مسائل مهمی که می‌تواند در تربیت‌شان مؤثر باشد قرار دهد. همه این‌ها به اندیشه و تفکر برآمده از مطالعه برمی‌گردد که متأسفانه در کارهای امروزی کمتر شاهد این اتفاقیم. 

اسپانسرها باید حامی باشند نه معضل

* مقصر اینجا اسپانسر است که شما بارها در صحبت‌هایتان به آن اشاره کردید یا بی‌توجهی مدیران؟

متأسفانه الان همه بخش‌ها را این اسپانسر آوردن‌ها فراگرفته است. به مدیران و تصمیم‌گیران رسانه توصیه می‌کنم برای میزان فعالیت و نفوذ اسپانسرها در تولیدات تلویزیونی حد و مرزی قائل شوند. برخی مواقع اسپانسرها محتوا و شکل یک برنامه را کاملاً تغییر می‌دهند که این درست نیست و به سلامت برنامه لطمه می‌زند. به علاوه حضور بیش از حد و پررنگ اسپانسرها، خود مانعی برای ساخت برنامه‌های فاخر و خوب است. اسپانسرها باید حامی باشند نه معضل، که امروزه بخش دوم قوی‌تر شده است.

طرحی را به مجید قناد دادم که باهم کاری را برای شبکه کودک داشته باشیم که گفتند این کار برای حوزه خانواده است نه کودک!  من درباره این طرح با دکتر روانشناس هم صحبت کرده بودم که از نظریات روانشناسی هم بهره برده باشم. در نهایت جوابی که به من دادند این بود: "بروید اسپانسر بیاورید". به قول معروف اسپانسرم کجا بود؟  واقعاً برای کودکان نباید این روندِ اسپانسرینگ را بگذارند. این باید از طریق خود دولت و صداوسیما سرمایه‌گذاری شود.

* اتفاقاً در صفحه مجازی و گفت‌وگوهای شما آن‌قدر که توجه به حوزه کتاب دیده می‌شود در اظهارنظرهای برخی از همکاران‌تان خصوصاً سلبریتی‌ها چنین اتفاقی را نمی‌بینیم. 

نمی‌توانم نظر خاصی بدهم هرکس شخصیت خاص خودش را دارد. اما زمانی که کیش رفتم و در آنجا زندگی کردم ترجیح دادم کتابفروشی راه بیندازم. در حالی که راه‌های دیگری هم پیشنهاد می‌شد اما من این راه را انتخاب کردم. خوشبختانه این کتابفروشی را می‌شناسند و مردم به ما اعتماد دارند و کتاب می‌خرند. من نمی‌توانم تجویزی برای دیگران داشته باشم اما دغدغه خودم کتاب است. 

جریانِ خاصِ پشت برخی از برنامه‌های تلویزیونی حوزه کتاب

* "کتاب باز" و برخی از برنامه‌های دیگر برای حوزه کتاب روی آنتن است اما باز این تأثیرگذاری را شاهد نیستیم. چرا؟

ما راجع به کتابخانه‌ها و تقویت این قضیه چیزی نداریم. برخی از برنامه‌های تلویزیونی حوزه کتاب که روی آنتن می‌روند و چند فصل هم ساخته شده و در حالِ ساخت هم است، جریان خاصی را دنبال می‌کند. به این دوستان گفتم و با آثار من آشنایند؛ این همه کتاب چاپ کرده‌ام یک بار رمانم در این برنامه‌ها ورق نخورده است. من گلایه ندارم و دنبال دعوت شدن و دیده شدن خودم نیستم. 

من واقعاً نگاهِ شخصی ندارم که فقط به کتاب‌های من و یا عده خاص دیگری توجه کنند؛ من اعتقاد دارم وجودِ این جریان‌های خاص باعث شده نویسندگان  ایرانی دیده نشوند. در حالی که برنامه‌سازان ما باید تلاش کنند تا نویسندگانِ ایرانی معرفی شوند. من سعی کرده‌ام داستان‌های خودم را صوتی کنم و با ایران‌صدا تعاملی داشتم که برایشان کتاب بخوانم و به جریانِ کتابخوانی کمک کنم. تا زنده‌ام این کار را انجام می‌دهم. 

* دیده بودید که یک نمایشِ کوتاه ساخته می‌شد به عنوان تیزرِ تبلیغاتی کتاب‌های نویسندگان ایرانی، اما بعد از مدتیِ پخش چند تیزر تبلیغاتی این اتفاق نمی‌افتد.

من خودم طرح‌هایی داشته‌ام که از طریق نمایش کوتاه، کتاب را تبلیغ کنم. واقعاً تمام تلاشم را کردم اما مورد حمایت قرار نگرفتم. 

اگر مسئولین جدید می‌خواهند قدمی بردارند...

* مدیران جدیدی که به عنوان مسئول در رأس رسانه ملّی قرار گرفته‌اند چه رویکردهایی را برای توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی در رادیو و تلویزیون در دستور کار خودشان قرار دهند؟

اگر مسئولین جدید می‌خواهند در راستای کتاب‌خواندن فرهنگسازی داشته باشند و گامی بردارند اولاً از بچه‌های قدیمی این حوزه استفاده کنند؛ نسلی که ما بودیم و نسلی که کار کردیم. مثلاً من چند سال برای کودک کار نکردم. چند سال است من سریال هم نوشتم و کار عروسکی کارگردانی و بازیگری کردم و طرح داده‌ام اما به جایی نرسیده است. من آرزو دارم برای بچه‌ها کار کنم و کمترین رقم برای آن کارها پیشنهاد داده بودند و هنوزم دستمزدهایم را نگرفته‌ام. آن دوستانی که ادعای رفاقت‌شان می‌شود و می‌خواهند استودیو هم بزنند هنوز پول مرا نداده‌اند. 

* خودتان در کتابفروشی کیش که دارید چقدر در این زمینه تلاش کرده‌اید؟

خدا را شاکرم که مردم به اعتبار من، لطف کردند و از این کتابفروشی در کیش استقبال می‌کنند. جریان‌های فرهنگی هم ایجاد کردم و تدریس هم داشتم امیدوارم مورد حمایت قرار بگیرم تا این جریان، تأثیرگذارتر حرکت کند. 

* مثلاً صداوسیمای کیش شما را حمایت کرد که برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی راه بیندازید. 

برنامه‌ای به نام "جمال جمالو" که گفت‌وگومحور بود و جذابیت‌های گردشگری کیش رامعرفی می‌کرد، سازمان مناطق آزاد این برنامه را ارجاع دادند به شبکه کیش؛ صحبت کردیم رئوس مسائل را دادیم  فعلاً جواب خاصی نداده‌اند. با خود رئیس مرکز کیش جلسه داشتیم و طرح خودم را برای این کار داده‌ام منتظر پاسخم. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)