میرنیوز

صحبت‌های سیاوش طهمورث در "رخ به رخ"/ همه نقش‌های منفی که بازی کرده‌ام شبیه به من نیستند/جایزه سینما را به من نمی‌دهند

 صحبت‌های سیاوش طهمورث در "رخ به رخ"/ همه نقش‌های منفی که بازی کرده‌ام شبیه به من نیستند/جایزه سینما را به من نمی‌دهند 2021-11-05T23:49:09+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیاوش طهمورث، بازیگر قدیمی و کهنه‌کار سینما، تئاتر و تلویزیون میهمان سومین قسمت از برنامه «رخ به رخ» بود که جمعه 14 آبان از شبکه دو روانه آنتن شد. او در این برنامه گفت‌وگویی شنیدنی و متفاوت را با امیرعلی دانایی رقم زد و در حین این صحبت‌ها به کتابی اشاره کرد که در 75 سالگی نوشته و درباره جوایز سینمایی گفت جایزه سینما را به من نمی‌دهند و نپرسید چرا.

نظر سیاوش طهمورث درباره مدگرایی

برنامه این هفته «رخ به رخ» هم از گپ و گفت در اتاق گریم آغاز شد. سیاوش طهمورث بازیگر قَدَر و کهنه‌کار سینما در حین این معاشرت به نظرش درباره پیروی از مد اشاره کرد و گفت: من هیچ وقت دنبال تقلید نرفتم. آنچه را بدن من می‌پذیرفته انتخاب کرده‌ام چون هر بدنی یک طرح و شکل خاص خود را می‌پذیرد. مشکل اینجاست که بعضی ها بدن‌شان را نمی‌شناسند و فقط به دنبال مدی که در اجتماع باب شده می‌روند. مثلا متوجه نمی‌شوم چرا شلوارهای پاره باید مد شود، هیچ ایرادی هم وارد نیست جوان است و به دنبال مد می‌رود اما دلیل این انتخاب را باید بداند. ای کاش دوست داشتن و انتخاب‌مان روی دلایلی باشد.

طهمورث در ادامه درباره رابطه طرز تفکر افراد و نوع پوشش‌شان گفت: من افراد را طبق چیزی که پوشیده‌اند طبقه‌بندی می‌کنم البته به صورت ذهنی و نه اینکه بخواهم بروزش دهم. باید به این فکر کنیم که نوع رفتار یا انتخاب پوشش‌مان در بروز شخصیت‌مان در اجتماع تاثیر می‌گذارد و مسأله فقط خوش آمدن یا بد آمدنِ ما نیست.

این بازیگر با بیان اینکه از سن هفت سالگی پدرم را از دست دادم، اضافه کرد: از همان سال‌ها سختی‌های مختلفی وارد زندگیم شد. مشکلات زندگی دو جنبه می‌تواند پیدا کند. یکی اینکه شما خودتان را ببازید و به قهقرا بروید و دیگری اینکه این سختی‌ها را تحمل کنید. من راه دوم را انتخاب کردم. مقاومت کردم و این باعث شد که امروز از زندگی بیشتر لذت ببرم.

بازیگر «اجاره‌نشین‌ها» ادامه داد: سختی را هرکس از دیدگاه خودش می‌بیند، شاید اتفاقاتی که امروز برای‌مان به عنوان روزهای سخت تداعی می‌شود در زمان وقوع خودش برای‌مان حسّ سازندگی و مقاومت را داشته است. 

سیاوش طهمورث به طرح برنامه «رخ به رخ» اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که چنین ایده‌ای را می‌بینم. اینکه همه چیز رو است، اتاق گریم، کافه، میز سوئیچ و ... همه چیز در مقابل چشم بیننده اتفاق می‌افتد و هیچ چیز پنهانی وجود ندارد.

احترام گذاشتن برایم یک اصل است

بازیگر «به رنگ خاک» در ادامه گفت: در حرفه خودمان متنفرم از بی احترامی، چرا که خودم هم به همه احترام می‌گذارم. در پروژه‌هایی هم که هستم به همه توصیه می‌کنم به تک تک کسانی که در این تیم نقشی به عهده دارند از دستیار فیلمبردار گرفته تا تیم تولید و تدارکات و ... هیچ کس نباید زحمتش نادیده گرفته شود. چون زمانی که ما به عنوان بازیگر مشغول کاریم این‌ها کیلومترها راه می‌روند و در تلاش‌اند. در نتیجه توقع دارم به هم احترام بگذاریم و همدیگر را ببینیم. 

بازیگر سریال «شرم» ادامه داد: وقتی ما به کسی زنگ می‌زنیم و جواب نمی‌دهد بی‌احترامی است. وقتی جواب پیامکی داده نمی‌شود توهین است و هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست. می‌شود گوشی را برداشت و گفت که نمی‌خواهم صحبت کنم، این اصلا بد نیست، اما جواب ندادن نوعی عدم صداقت است. 

طهمورث درباره تفاوت تیپ‌ و کاراکتر توضیح داد: تیپ بازی کردن یعنی تقلید از آدم‌هایی که اطراف ما هستند. اما کاراکترسازی یعنی باید شخصیت آن آدم را بشناسید، با طرز تفکر او آشنا باشید. یک شخصیت معتاد هم در افراد مختلف به یک شکل بازنمایی نمی‌شود. چون یک شخصیت معتاد هم گذشته‌ای دارد، اینکه کجای زندگی هست و چه طرز فکری دارد فکر کردن به این نکات می‌شود کاراکترسازی اما صرف تقلید از یکسری رفتارهای ظاهری می‌شود تیپ‌سازی که به نظرم خوب نیست. 

همیشه نقش منفی بازی نکرده‌ام

بازیگر «زیر تیغ» با اشاره به اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند من فقط نقش منفی بازی می‌کنم، اظهار کرد: کسانی که تئاترها و کارگردانی‌های من را ندیده‌اند تصورشان این است که من همیشه نقش منفی بازی می‌کنم و ایرادی هم ندارد. اما نقش‌های منفی‌ای هم که بازی کرده‌ام شبیه هم نیستند. 

او افزود: لذتی که من از بازیگری می برم همین است که زمانی که یک نقش را زندگی می‌کنم دیگر طهمورث نیستم. من ابتدا نقش‌ها را در جامعه پیدا می‌کنم، بعد نقش را مال خودم می‌کند، در نتیجه همیشه نقش با من و در درون من هست.

بازیگر «فراری» بیان کرد: برای بازیگر شدن مطالعه کتبی و شفاهی داریم. مطالعه شفاهی گردش در جامعه است. حدود 7 میلیارد شخصیت و طرز فکر در دنیا داریم که هر کدام مختصات ویژه خودشان را دارند. این افراد را باید ببینیم نه اینکه نگاه کنیم و اینها مطالعات شفاهی هست. 

امیرعلی دانایی با بیان اینکه شاید در نقش‌های منفی که بازی کرده‌اید درخشش بیشتری داشته‌اید یا آن فیلم بیشتر دیده شده که به این عنوان شناخته شده‌اید طهمورث را مورد پرسش قرار داد که او پاسخ داد: هیچ فرقی نمی‌کند. وقتی شما شخصیتی را زندگی کنید مثبت و منفی ندارد. به نظر من مثبت بازی کردن راحت‌تر است چون با روان شما بازی نمی‌کند. اگر نقش ضدقهرمان وجود نداشته باشد نقش مثبت نمی‌تواند خودش را نشان دهد. 

بازیگر سریال «زخم کاری» در پاسخ به علاقمندیش به یک ژانر خاص گفت: هیچ ترجیحی در این زمینه ندارم. چون یک بازیگر اگر بگوید به یک ژانر خاص علاقه دارم یعنی به یک پسند و علاقه خاص رسیده و شیفته شده. شیفتگی برای بازیگر خوب نیست. ایرادی که وجود دارد این است که بعضی کارگردانان یا نویسنده‌ها شیفته یک بازیگر خاص می‌شوند.

درخشش در سینمای امروز؛ بازیگران جوان ما با استعدادند

آیا درخشش در سینمای امروز مبتنی بر تلاش و کار کردن روی خود، توانایی و سواد یک بازیگر است یا عوامل دیگری وجود دارد؟ طهمورث در پاسخ به این پرسش گفت: کسانی که به اتفاق وارد سینما می‌شوند را کنار می‌گذاریم اما معتقدم بازیگران جوان ما بسیار بااستعدادند، بخشی هم می‌خواهند مطالعه کنند اما متاسفانه تنبل شده‌‌اند. به نظر من هنوز این بچه‌ها با توجه به کمبود امکانات شاهکار می‌کنند. اما به نظرم خوب بودن کافی نیست و باید عالی باشند.

از عشق استفاده دم‌دستی نکنیم

این بازیگر در اتاقک «رخ به رخ» مفاهیم کلمات را مورد توجه قرار داد و گفت: عادت به استفاده از کلمات و جملاتی که امروز دچارش هستیم گاهی دلیل خاصی ندارد و معانی و مفاهیم کلمات را تغییر می دهد. یکی از این کلمات «استاد» است. استاد بودن کم نیست دانش، خرد و سواد می‌خواهد. یا برخی جوانان به هم می‌گویند یک لیوان آب برایم بیاور؛ عاشقتم. اصلا معنی عشق را می دانیم؟ معنی عشق را تقلیل دادیم و به یک مفهوم کوچک منحصرش کردیم. علی رغم اینکه اصلا آن احساس را هم به آن فرد نداریم. عشق بسیار مفهوم والایی دارد، در بر دارنده یک جهان در خود است نمی‌شود هر جایی آن را به کار برد. 

«از تو می‌گویم»؛ کتابی که در 75 سالگی نوشته شد

بازیگر «چشم‌هایش» درباره نگارش مجموعه داستان‌هایش نیز بیان کرد: ادعای نویسنده بودن ندارم. همیشه می نوشتم و این کتاب هم  درد دل‌هایی است که تاثیرات اجتماعی روی من داشته. یکی از دوستانم که در کار نشر است به من گفت حیف است بده چاپ کنم یادگار می‌ماند. یک کتاب شامل قصه‌های کوتاه از دو، سه صفحه تا 24، 25 صفحه است و مضمون آن دردل‌هایی اجتماعی است. دومین کتاب مانده چون کاغذ گران شد. در مقابل برخی نویسندگان ادعای نویسندگی کردن زشت است و صرفاً این نوشته‌ها هم در دل‌های اجتماعی من است.

جایزه سینما را به من نمی‌دهند

سیاوش طهمورث در این بخش از برنامه گفت: جایزه تئاتر را گرفته‌ام اما جایزه سینما را به من نمی‌دهند و نپرسید چرا.

او مقابل آئینه به خودش گفت: روزگار غریبی هست آقا سیاوش، دورانی هست و تمام می‌شود. می‌آیی و نمی‌دانی کی می‌روی و مهم هم نیست. خوشحالم که هستی و همین هم مهم است. هر دوره‌ای از زندگیت را تحمل کردی و با آن انس گرفتی خیلی خوب است اما حواست جمع باشد یک جا نمانی و باور نکنی این جایگاه را. همه چیز مال خودت نیست، تجربه کردی و زحمت کشیدی که تحویل بدهی و بعد هم خداحافظ. شاید که بعد از این چند سال دیگر بتوانی تجاربت را منتقل کنی و بعد باید بنشینی استراحت کنی و منتظر بمانی، منتظر چیزی که از بدو تولد منتظرش بودی و پایانی که با تو متولد شده چه بخواهی چه نخواهی. یک جوان باید تجربه تو را کسب کند و جای تو را بگیرد. آنقدر هم نگران نباش مگر اتفاقی می‌افتد. الان خوب است پس راحت باش و از زندگی لذت ببر تا جایی که انسانیت را مخدوش نکنی و دیگران را از بین نبری. 

جز با خانواده‌ام با کسی سفر نمی‌روم

قسمت پایانی این قسمت از «رخ به رخ» هم در کافه گذشت و طهمورث بیان کرد: من جز با زن و بچه‌ام با کسی سفر نمی‌روم. با هیچ غذایی مشکلی ندارم اما آنچه وجود دارد این است که عاشق خوردن غذا نیستم. بیشتر برای سیر شدن غذا می‌خورم. دستپختم هم بد نیست. الان غذا درست کردن با کتاب‌های آشپزی راحت شده است. 

او ادامه داد: وقت آزادم را کتاب، نمایشنامه و فیلمنامه می‌خوانم، تلویزیون می‌بینم، سرگرم گوشی‌ام، گاهی تلفنی با دوستانم بحث‌های هنری می‌کنم، آشپزی می‌کنم و گاهی هم فقط می‌نشینم و فکر می‌کنم.

گفت‌و‌گو درامای «رخ به رخ» برنامه جدید گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی، اجرای امیرعلی دانایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی‌پور است که جمعه‌ها حوالی ساعت 23 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)