میرنیوز

عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلاط بسیار آسیب ساز است/حکایت جشن تکلیف دختران در یهودیت

عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلاط بسیار آسیب ساز است/حکایت جشن تکلیف دختران در یهودیت 2021-11-02T11:09:08+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «چراغ» شبکه ۵، در هفته جاری میزبان رکسانا الیزابت اسعد آرژانتینی تبار، جامعه شناس، محقق و پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی و علوم اسلامی که پیرامون انقلاب اسلامی کشورمان پژوهش‌های زیادی انجام داده اند. وقتی از آرژانتین به ایران آمد و مسلمان شد نام معصومه را انتخاب کرد. در حال حاضر هم خودشان و هم دختران و همسرشان مبلغان بین المللی دین اسلام هستند. مسلط به زبان انگلیسی، عربی، فارسی بوده و سالهای زیادی در کشورهای مختلف اسپانیایی زبان مروج دین مبین اسلام مشغول بودند.

اسلامی شدن اروپا

اسعد با اشاره به مفهوم آزادی گفت: آزادی در غرب فریبی بیش نیست و از سویی با عقاید و ادعای خود آنها تناقض دارد. نمی‌توان ادعای آزادی کرد و در مقابل برخی از افراد را به دلیل نوع پوشش از حضور در اجتماع و استفاده از امکانات اجتماعی منع کرد. می‌گویند روسری علامت تبلیغی است و آنها مخالف این تبلیغ هستند یعنی پوشش اسلامی در ظاهر خودش تبلیغ است. یا در فرانسه که آزادند نمی‌خواهند نماد مذهبی باشد چون ممکن است در آینده باعث ترویج دین اسلام و جذب زیادی به حجاب شود. چون در فرانسه مسلمانان زیادی هستند که اگر آنها به حجاب هم روی آورند تبدیل به یک کشور اسلامی می‌شود و معتقدند با این تفکر زنان مسلمان عقب مانده هستند. صلیب مسیحی و کلاه کیپا یهودیان را منع نکردند ولی حجاب را منع کردند؛ چون گفتند مخالف اسلام هستند.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت حجاب یک مسئله جمعی است. عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلاط در غرب بسیار آسیب ساز است؛ خیلی از دختران حامله می‌شوند، پدرانی که فرار می‌کنند و مسئولیت زن و بچه را نمی‌پذیرند و همه اینها مشکلاتی سلسله وار در پی دارد. چون مادر باید به تنهایی بچه را بزرگ و مخارج او را تأمین کند. مشکلات تنهایی و عدم تربیت صحیح فرزندان و یا روی آوردن به سقط جنین تنها بخشی از این مشکلات است. یکی از راههای جلوگیری از این روابط نامشروع عدم اختلاط است که در دین اسلام هم توصیه شده، در واقع راهکار اسلام پیشگیرانه است. در کشورهای غربی اول اختلاط است و بعد درمان را پیشنهاد می‌کنند. یعنی یک نگاه و راهکار ابزاری را پیش روی مردم قرار می‌دهند. برای مثال سقط جنین یا همجنس بازی را قانونی می‌کنند.

عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلال در غرب بسیار آسیب ساز است

غرب و تبلیغ علیه اسلام

اسعد تصریح کرد: خیلی از مردم از واقعیت اسلام آگاهی ندارند و فریب تبلیغات دروغ علیه اسلام می‌شوند و باور می‌کنند از سویی شجاعت و جسارت این اقدام که به اسلام روی آورند را ندارند. حتی برخی مسلمانان به خاطر اذیت‌هایی که می‌شوند و در مقابل سختی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند و حجاب را در ظاهر کنار می‌گذارند، مثلاً مورد تمسخر قرار می‌گیرند و یا برای یافتن شغل مناسب مجبورند حجاب را کنار بگذارند ولی در قلب اعتقاد دارند. لذا تا زمانی که ایمان و اعتقاد قلبی قوی نباشد و اعتماد به نفس نداشته باشد، فرد نمی‌تواند طاقت و تحمل سختی‌ها را داشته باشد. الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و قانونی که مردم خودشان این قانون الهی را انتخاب کردند حجاب اسلامی قانون کشور هست. در ایران خود مردم انتخاب کردند که حجاب اسلامی باشد. کسی که دین اسلام را می‌پذیرد باید به همه ابعاد آن ملزم و متعهد باشد نه اینکه فقط به بخشی از آن که دوست دارد، عمل کند و بخشی را که دوست ندارد پایبند نباشد، حجاب در دین اسلام توصیه شده و مسلمانان باید به آن پایبند باشند. من بعد از اینکه مسلمان شدم چند سال بعد حجاب را هم انتخاب کردم. اوایل مسلمانی در رشته علوم پزشکی مشغول به تحصیل بودم اما بعد که با همسرم که روحانی مسلمان است ازدواج کردم و به قم برای تحصیل آمدیم و مجدداً برای تبلیغ دین اسلام به آرژانتین برگشتیم، همان جا به ضرورت علم جامعه شناسی پی بردم چون بسیار از دین اسلام پرسش می‌کردند. اوایل بازگشتم به آرژانتین قصد داشتم رشته پزشکی را ادامه دهم ولی به خاطر انفجار در یک مرکز یهودی که گفتند کار مسلمانان ایرانی بوده است و نسبت به ما سخت گیری هایی انجام شد و حتی برای حضور ما خطرناک بود. این نکته مهمی برای من شد چون متوجه شدم اسلام چقدر بزرگ هست که به آن حمله می‌کنند لذا تصمیم گرفتم تمام وقتم را برای اسلام بگذارم. برای همین رشته علوم پزشکی را رها کردم و جامعه شناسی خواندم. زمانی که برای تغییر عکس کارت ملی اقدام کردم چون قبلاً بدون حجاب بود، عکس با حجاب گرفتم. اما موافقت نکردند و گفتند در آرژانتین شرط عکس برای کارت ملی این بود که کلاه نباشد، موی صنعتی نباشد، عینک نباشد؛ ولی آنها با این وجود با حجاب من مشکل داشتند و من گفتم حجاب من هیچکدام از این سه گزینه نیست ولی با این وجود باز هم آنها مخالفت می‌کردند. که من استدلال کردم که این حجاب به معنای مذهبی است و با تعریف مذهبی در نزد راهبه های مسیحی فرق می‌کند و اینگونه نیست که فقط برخی زنان مسلمان همانند راهبه ها حجاب داشته باشند بلکه تمام زنان مسلمان این پوشش را دارند.

یهودیان هم برای دختران جشن تکلیف دارند

این پژوهشگر و محقق علوم اجتماعی و اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت: در آرژانتین برای دختران ۱۵ سال یک جشن می‌گیرند مثل جشن عروسی که یک لباس بلند می‌پوشند دختران و آرایش می‌کند و … که به معنی بزرگ شدن دختر است. من گفتم در اسلام این را نداریم و باید جشن تکلیف بگیرم. در آرژانتین که مسئله حجاب مخصوصاً برای دختران جوان که هنوز خودشان نمی‌توانند تصمیمی بگیرند خیلی سخت است. لذا برای اینکه بچه‌های مدرسه دخترانم را ببینند که اگر قبلاً بی حجاب بودند الان با حجاب هستند، یک جشن بگیریم و حجاب را تبیین کنیم، در کنار نماز و روزه و سایر مناسک دینی. تا هم دختران خودم و هم سایر دختران را به حجاب تشویق کنم. لذا یک جشن بسیار زیبا گرفتیم و صحبت کردیم. این روند بسیار بهتر از این بود که خیلی سریع از یک روز به روز دیگر حجاب دختران بخواهد تغییر کند. مردم همیشه می‌پرسیدند و می‌گفتند دخترانت کوچک هستند، حیف است، برای بچه سخت است، آنها که متوجه نمی‌شوند. نباید هیچ امری را به فرزندان تحمیل کرد بلکه وقتی خودشان بزرگ شدند تحقیق و بررسی کرده و انتخاب می‌کنند. اما من می‌گفتم مسئولیت این بچه‌ها با من است و آنها تحت تربیت من هستند. اتفاقاً آنها متوجه می‌شوند. یک کتاب هم از یک روان شناس یهودی خواندم «یهودیان هم برای دختران جشن تکلیف دارند» این روان شناس نوشته بود برای انتخاب باید آگاهی وجود داشته باشد، اگر هیچ آگاهی و اطلاعاتی به فرزندان ندهید آنها در آینده چگونه و بر چه اساسی باید انتخاب کنند؟ لذا باید زمینه‌های آگاهی برای فرزندان فراهم شود. لذا تا زمانی که فرزندان تحت تربیت خانواده‌ها هستند، ملزم به تربیت آنها هستیم. وقتی دخترانم به سن ۱۴ سالگی رسیدند و دیدم در مدرسه اختلاط اجباری است، آن محیط را برای فرزندانم سالم و امن نمی‌دیدم لذا برای تحصیل فرزندانم به ایران آمدیم. نکته‌ای که مد نظر هست این است که وقتی محیط اجتماعی سالم نباشد و امنیت خاطر وجود نداشته باشد، افراد جامعه چطور می‌توانند در آن محیط ناسالم مقاومت کنند و به اعتقادات خود پایبند باشند؟ لذا باید محیط اجتماع امنیت و سلامت افراد جامعه را تأمین کند. قوانین حجاب فرصت بزرگی برای کشورهای بیگانه و استعمارگر است همانطور که خودشان می‌گویند -در زمان استعمار کشور الجزایر- هر کاری که اثر زن مسلمان بیفتد ما یک قدم جلوتر می‌افتیم وجود این قوانین لازم و ضروری و به نفع کرامت زن است.

لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می‌رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهد و یک نظرسنجی هفتگی برگزار می‌کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)