میرنیوز

شایسته‌سالاری در انتصابات تحول ایجاد می‌کند/ انتقاد از بی‌اطلاعی مدیران از اسناد بالادستی

شایسته‌سالاری در انتصابات تحول ایجاد می‌کند/ انتقاد از بی‌اطلاعی مدیران از اسناد بالادستی 2021-10-29T13:02:26+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه که در دانشگاه تهران و پس از بیست ماه وقفه به علت شیوع کرونا برای دومین هفته متوالی برگزار شد، اظهار کرد: شایسته است به نوبه خود از همه شما بزرگواران و نهاد نماز جمعه تشکر داشته باشم و توصیه کنم برای حفظ سلامت عمومی که رمز پویایی و نشاط جامعه است، شیوه‌نامه‌ها را بیش از گذشته رعایت کنید و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مجامع عمومی را در دستور کار قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ابتدای عرایض خود را به نامه الهام‌بخش و امیدآفرین و دولت‌ساز امیرالمومنین به مالک اشتر قرار می‌دهم. به ویژه با توصیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز دولت سیزدهم داشتند و حاکمان و حکمرانان را بر فهم این نامه و رعایت فرامین و دستورات آن حضرت توصیه خاص نمودند.

وی گفت: وجود مبارک امیرالمومنین علی علیه‌السلام در دوران و شرایط خاصی، اقدام به انتصاب مالک اشتر به عنوان استاندار مصر نمودند؛ شرایطی که معاویه در برابر حکومت علی‌بن‌ابی‌طالب ایجاد کرده بود و گروه‌هایی را سازمان‌دهی می‌کرد و به نقاط مختلف جهان برای قتل و غارت و خلق ناامنی گسیل می‌داشت. دقیقاً همان حرکتی که از سوی دستگاه استکبار شاهد هستید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: داعش نمونه‌ای از آن است. یک گروه تروریستی را تجهیز، حمایت و پشتیبانی می‌کنند، برای خلق ناامنی برای حکومت‌هایی که در برابر آنها می‌ایستند و منافع نامشروع آنها را تأمین نمی‌کنند. اگر بتوانند عنصری مانند صدام را برای رویایی رو با یک ملت مورد حمایت قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این ادبیات مسلط در دنیای ستم و ظلم در تاریخ سیاسی جهان است. امیرالمومنین در این مقطع مالک اشتر را برای مدیریت و هدایت کشور مصر انتخاب می‌کنند؛ با همه احترام، شخصیت و منزلتی که برای محمدبن ابی بکر استاندار وقت مصر قائل هستند. حضرت به او می‌فرمایند شرایط امروز مصر ایجاب می‌کند مالک در این منصب حضور پیدا کند.

وی بیان کرد: ملاک این انتصاب شایسته‌سالاری در اندیشه دینی و نظام شایسته‌سالاری دینی و درس عملی برای همه ما است. اگر چهره‌ای شایسته و دارای همه صلاحیت‌ها است، اما در آن مسئولیت، دیگری شایسته‌تر است نباید اغماض کنیم. اگر این اصل مورد توجه و اهتمام قرار گیرد، با تحول و انقلابی عظیم در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روبرو خواهیم بود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به کلام امیرالمؤمنین در وصف مالک اشتر، افزود: ایشان می‌فرمایند من مالک اشتر را انتخاب کردم، سخن او را به گوش سپارید و از او حمایت کنید. یعنی اگر پیکان دولت و ملت نباشد و این رابطه مستحکم وجود نداشته باشد، مالک اشتر فرمانده موفقی نخواهد بود. او را چون زره و سپر نگهبان برای خویش قرار دهید. مالک یک شخصیتی است که می‌تواند برای شما امنیت‌آور، اقتدارآفرین و تضمین‌کننده سلامت باشد و در کنار او می‌توانید به آرامش و اقتدار دست پیدا کنید.

وی با اشاره به دلیل توصیه امیرالمؤمنین به حمایت از مالک، بیان کرد: مدیران باید از بالاترین سطح عزم، اراده و انگیزه برخوردار باشند و مردم در آنها سستی مشاهده نکنند. یکی از دلایل آسیب امروز جامعه گاهی فقدان این اصل، شاخصه و شخصیت است و پیام آن برای ما این است که افراد را اینگونه انتخاب کنیم. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: شما در مالک سستی مشاهده نمی‌کنید و آنجا که جای تصمیم عاحل و سریع است، تصمیم عاجل می‌گیرد و جایی که نیاز به درنگ دارد با درنگ تصمیم می‌گیرد. مدیران، مسئولان و آحاد جامعه باید در این مسیر گام‌ها را استوار برداریم. 

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: اصل نظام‌سازی و دولت‌سازی در اندیشه دینی نکته دیگر این انتصاب است. صدها سند در قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم، امیرالمؤمنین و اولیای دین حکایت از این واقعیت دارد که انبیای الهی در مسیر دولت‌سازی و تشکیل نظام سیاسی قدم برداشتند. 

وی افزود: انبیای الهی برای ساختن انسانی که قیام او به عدل است و جامعه‌ای که در فرهنگ آن انسان‌های عادل تربیت می‌شوند و برای فراهم کردن زمینه هدایت ابدی اقدام به تشکیل نظام‌های سیاسی کردند. بدون یک نظام سیاسی عقلانی، امکان تحقق اهداف انببیای الهی وجود ندارد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر شما راه را برای رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری باز و اساس بنیان اسلام را فراهم کردید، اما اگر از او فاصله گرفتید، جامعه بدون حاکم نمی‌ماند. عناصر پلید و مزدوران و حکومت پهلوی زمام در دست می‌گیرند. مردم، اگر شما مدیران صالح را انتخاب نکردید، دیگران انتخاب می‌کنند و سرنوشت شما را رقم می‌زنند و تمام استقلال، فرهنگ، آداب و رسوم و تمام حوزه‌های زندگی شما را به نفع منافع نامشروع خود مصادره می‌کنند.‌

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: باید در مسیر نظام سیاسی اسلامی، ساختن قدم برداشت. ایشان با انتصاب مالک شاخص‌ها را تعیین می‌کنند.‌ اولین شاخص انتخاب مدیران اصلح است. مالک اشترها باید در چارچوب قانون، قاعده و اصول و مبانی اسلامی قدم بردارند. امیرالمؤمنین دقیقا این چارچوب را برای مالک تبیین می‌فرمایند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مالک من برای کدام هدف تو را به مصر گسیل ساختم؟ تو چگونه باید قدم برداری تا اهداف تعیین شده تحقق پیدا کند؟ اصول و روش، سیاست‌ها و ... همگی تعریف شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه‌های دوم نماز جمعه بیان کرد: لازم می‌دانم در آغاز این خطبه حضور دانش‌آموزان و نوجوانان عزیز، امیدهای امروز و فردای انقلاب اسلامی و حضور تشکل‌های دانش‌آموزی خیر مقدم عرض کنم و توصیه مقام معظم رهبری پیرامون تحصیل علم، تذهیب نفس و تربیت جسم و ورزش را به آنها یادآوری کنم. 

وی عنوان کرد: هر زمان توانستید برای تحصیل علم و تذهیب نفس و تعهد به علم و دانش قدم بردارید. جایی که علم مسیر را مشخص نمی‌کند و راه را نمی‌یابید، توقف کنید. در این دوران تعطیلی فیزیکی مدارس، از همت مدیران محترم، آموزگاران و کادر آموزش و پرورش و همت مادران که در این مقطع هم همسر و هم مادر و معلم شایسته و دلسوز بودند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این دوران سخت، هر چند دانش‌آموزان از حضور فیزیکی در آموزش و پرورش محروم بودند، اما فضای مجازی و آموزش الکترونیک و تلاش پدران و همراهی مادران آنها را در این مسیر کمک کرد، اما به حوزه تربیت بدنی توجه نشد. توصیه من به آموزش و پرورش در سال جدید این است که علاوه بر جبران کاستی‌های آموزشی بحث ورزش، سلامت جسمی و شادابی دانش‌آموزان را در دستور کار قرار دهند. 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امیدوار هستم آموزش و پرورش در این دولت، وزیر محترم و کارکنان با برنامه دقیق و قابل دفاع، راه را برای تحول در این حوزه مهم هموار نمایند. 

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در این خطبه لازم است به آن اشاره کنم، با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی است. می‌خواهم به مسئولین دولتی، مجلس و قوه قضائیه توصیه کنم که اسناد بالادستی را با دقت بررسی کنند. کم نیستند مدیرانی که از اسناد بالادستی نظام بی‌اطلاع هستند. 

امام جمعه موقت تهران گفت: قانون اساسی امروز در اداره کشور نقش نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر را دارد. همانطور که مالک موظف به خواندن، رعایت و فهم همه سطرهای نامه است مدیران هم موظف هستند به این سند مهم که نقشه حکمرانی نظام اسلامی است، اشراف علمی داشته و بندهای آن را مورد توجه قرار دهند. فصل چهارم قانون اساسی مربوط به نظام اقتصادی است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اصل 43 قانون اساسی گفت: برای ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان باید به قانون اساسی رجوع کرد که الهام گرفته از سیره انبیا و اولیا است. یکی از اهداف حکمرانی در اندیشه دینی تحقق این اصل است. برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادی او که همان آزادی در حکومت علی بن‌ابی‌طالب و حکومت انبیاء الهی، است. 

وی اضافه کرد: تأمین نیازهای اساسی، مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان و آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه، اصولی هستند که باید به عنوان تابلو مقابل دیدگان مدیران کشور قرار گیرند و ما باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در نظام اسلامی بیکاری معنا ندارد، گفت: تأمین شرایط و امکانات کار باید برای همه فراهم باشد. در نظام اسلامی بیکاری معنا ندارد. پاسخ به همه نیازها باید در نظام کشور برقرار شود و اشتغال مناسب برای همه باید تحقق یابد.

ابوترابی‌فرد، تصریح کرد: در نظام بانکی و اقتصادی کشور جای وام بدون بهره خالی است. وام بدون بهره یا هر وام مشروع دیگر که شکاف‌های اجتماعی را تعمیق نکند و دولت را به صورت کارفرمای بزرگ مطلق در نیاورد ضروری است.

وی افزود: ما خلاف قانون اساسی قدم برداشتیم و امروز دولت به کارفرمای بزرگ تبدیل شده و تمام بودجه کشور برای پاسخ به این دولت بزرگ تخصیص داده می‌شود. امروز در آستانه تدوین بودجه در دولت و مجلس قرار داریم. خوشبختانه رئیس‌جمهور دستورالعمل جامعی در این زمینه ابلاغ فرمودند. 

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار دارم برای کاهش حداکثری هزینه‌های جاری اداره کشور دولت را همراهی کنند. مردم بگویند آیا می‌شود دولت را ارزان‌تر اداره کنند؟ اگر می‌شود، این مردم به آنها اجازه نمی‌دهد کشور را گران اداره کنند. 

ابوترابی‌فرد در پایان اضافه کرد: این مهم، امروز به یکی از مهمترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه تبدیل شده است. دولتمردان باید در سطوح میانی و خرد و نمایندگان مردم در خانه ملت کمک کنند تا در این مسیر قدمی شایسته برداریم. پرودگارا ما را در راهی که مورد رضای توست هدایت فرما. ای خدای بزرگ تصمیمات اتخاذه جامعه به ویژه دولتمردان و قوای سه‌گانه از بالاترین پشتوانه عقلانی، علمی و معرفتی برخوردار کن و بر اقتدار ملت بزرگ ایران و ملت عظیم‌القدر اسلام بیافزای.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)