میرنیوز

پروژه «وحدت اسلامی» باید به صورت عینی در عرصه عمل پیاده‌سازی شود

پروژه «وحدت اسلامی» باید به صورت عینی در عرصه عمل پیاده‌سازی شود 2021-10-20T15:42:26+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ بلال سعید شعبان، دبیر کل جنبش توحید اسلامی لبنان در کنفرانس وحدت، بیان داشت: «وحدت» یک واجب دینی و یک نیاز انسانی و اسلامی است. خداوند متعال در قرآن کریم ضمن دعوت مسلمانان به حفظ وحدت، آن‌ها را از پرداختن به هرگونه تفرقه و تنازع برحذر داشته است. در همین ارتباط، خداوند کریم می‎‌فرماید: «و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید». کما اینکه خداوند در یک آیه شریفه دیگری می‌فرماید: «و فرمان خدا و پیامبرش را اطاعت نمائید و نزاع نکنید تا سست نشوید و قدرت و شوکت شما از میان نرود؛ و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت‎کنندگان است». خداوند متعال سلسله مؤلفه‌هایِ مورد نیاز برای تحقق «وحدت اسلامی» را نیز در میان ما مسلمانان و مؤمنان قرار داده است. از جمله این مؤلفه‌ها می‌توان به خدای واحد، دین واحد، قرآن واحد، قبله واحد و هدف واحد اشاره کرد. قرآن کریم در آیات بسیاری، مسلمانان را به حفظ وحدت دعوت کرده است. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «این امت شماست که امتی یگانه است و من نیز پروردگار شما هستم پس مرا بپرستید». خداوند متعال در جایی دیگر از قرآن کریم نیز فرموده است: «آن‌ها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند مقام‌شان نزد خدا برتر است و آن‌ها پیروز و رستگارند».

دبیر کل جنبش توحید اسلامی با بیان اینکه ما مؤمنان و مسلمانان باید با یکدیگر دوست و برادر باشیم، اظهار داشت: خداوند عزوجل در قرآن کریم فرموده است: «مردان و زنان باایمان، ولیّ و یار و یاور یکدیگرند؛ امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، نماز را برپا می‌دارند و زکات را می‌پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند؛ بزودی خدا آنان را مورد رحمت خویش قرار می‌دهد». خداوند متعال همچنین می‌فرماید: «سرپرست و ولیّ شما تنها خداست و پیامبر او و آن‌ها که ایمان آورده‌اند؛ همان‌ها که نماز را برپا می‌دارند و در حال رکوع، زکات می‌دهند؛ و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند زیرا حزبِ خدا پیروز است». بنابراین، باید میان ما مسلمانان و مؤمنان حب، دوستی و مودت وجود داشته باشد. اهل ایمان باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشند. اهل ایمان تنها باید با شیطان و اولیا آن دشمنی داشته باشند. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «در حقیقت‏ شیطان دشمن شماست؛ ‏ شما نیز او را دشمن گیرید؛ او فقط دار و دسته خود را فرا می‏‌خواند تا آن‌ها از یاران آتش باشند». خداوند در آیه شریفه دیگری نیز می‌فرماید: «مسلّما یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‏‌اند دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت». شاید برخی زمانی که با این اصول ایمانی مواجه می‌شوند، اینگونه بگویند: «ما دارای رنگ‌ها، نژادها، مذاهب، زبان‌ها و قومیت‌های مختلفی هستیم. پس چگونه می‌توانیم با یکدیگر وحدت و یکپارچگی داشته باشیم. آیا اسلام چنین چیزی را از ما می‌خواهد»؟ خداوند متعال در قرآن کریم آورده است که می‌تواند همه مردم را به یک «امّت واحده» تبدیل کند، اما مشیت و اراده‌اش این بوده است که این پروژه اسلامی و ایمانی با اراده انسان انجام شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه کثرت‌گرایی مذهبی و قومیتی یک نعمت است افزود: کثرت‌گرایی مذهبی و قومیتی دلیل آشکاری بر جهانی بودن پروژه اسلامی است. خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) را خطاب قرار داده و می‌فرماید: «و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم». در قرآن کریم همچنین آمده است: «ما تو را به حق برای بشارت و بیم دادن مردم جهان فرستادیم و تو مسئول گمراهی دوزخیان پس از ابلاغ رسالت، نیستی». هدف اصلی و اساسی از تنوع قومیت‌ها و مذاهب در صفوف بشریت، فراهم شدن زمینه جهت آشنا شدن آن‌ها با یکدیگر و تشکیل ائتلاف و ایجاد وحدت است. هدف از این تنوع، تفرقه و جدایی نیست. در همین ارتباط، خداوند متعال در قرآن کریم می‎‌فرماید: «ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است». بر اساس آنچه که گفته شد، از دیدگاه خداوند جایز نیست که این تنوع در بشریت به اختلاف و تفرقه منجر شود و این تنوع از نعمت به نقمت تبدیل گردد.

وی افزود: هرگونه رقابت میان انسان‌ها باید در چارچوب خدمت به پروژه انسانی و اسلامی باشد. رسول خدا (ص) در این ارتباط می‌فرمایند: «بهترین مردم کسی است که برای مردم سودمندتر است». بنابراین، انسان‌ها هیچگاه نباید تفاوت در رنگ‌ها، نژادها، ادیان، مذاهب و قومیت‌ها را در برقراری ارتباط با یکدیگر دخیل کنند. همه انسان‌ها در اصلِ انسانیت با یکدیگر مشترک هستند. در همین راستا، پیامبر اکرم (ص) در یک حدیث زیبا می‌فرمایند: «ای مردم! همه شما از آدم هستید و آدم از خاک». پیامبر اکرم (ص) همچنین فرموده‌اند: «ای مردم! آگاه باشید که پروردگارتان یکی است و پدرانتان نیز یکی هستند. بنابراین بدانید که نه عربی را بر عجم، و نه عجمی را بر عرب و نه سیاهی را بر سفید و نه سفیدی را بر سیاه برتری است؛ مگر بر اساس تقوا». این‌ها جملگی سلسله قواعد اصلی و اساسی هستند که پروژه «وحدت اسلامی» مبتنی بر آن‌هاست. در اینجا قصد دارم به منظور تحقق «وحدت اسلامی» پیشنهاداتی را ارائه کنم.

شیخ بلال سعید شبان در ادامه به طرح پیشنهادی در این زمینه پرداخت و گفت: شاید یکی از مهمترین پیشنهادات این باشد که ما بیش از اختلافات، بر روی نقاط اشتراک میان خود متمرکز شویم. زمانی که ما روی نقاط مشترک‌مان متمرکز می‌شویم، بدان معناست که جملگی به دنبال وحدت، تعامل و انسجام هستیم. برعکس، زمانی که ما بر روی نقاط اختلافی تمرکز کنیم، بدان معناست که در صدد دامن زدن به اختلافات و عمیق‌تر کردن آن‌ها هستیم. ما روحانیون در اینجا نقش مهمی داریم و باید یک گفتمان واحد داشته باشیم. گفتمان ما باید به گونه‌ای باشد که وحدت در بطن آن هویدا باشد. گفتمان ما روحانیون و پرچمداران وحدت در مجالس، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باید اینگونه باشد. پروژه «وحدت اسلامی» باید به صورت عینی در عرصه عمل پیاده‌سازی و اجرا شود. این پروژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و جهادی کارایی دارد. تنها از این رهگذر است که ما می‌توانیم یک امّت تکامل‌یافته را تشکیل دهیم. خداوند متعال در همین ارتباط در قرآن کریم می‌فرماید: «همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید». ریسمانی که امت اسلامی باید به آن چنگ بزند همان ریسمان وحدت است. اینجا ما از «وحدت اسلامی» حتی در حوزه اقتصادی نیز سخن می‌گوئیم. زمانی که ما در حوزه اقتصادی شاهد ظهور و بروز «وحدت اسلامی» باشیم، آنگاه دیگر اجازه نمی‌دهیم که بیگانگان، سرزمین‌هایمان را محاصره کنند. یکی از آشکارترین و زیباترین اشکال «وحدت اسلامی» در حوزه اقتصادی اقدامی است که جمهوری اسلامی ایران با ارسال کاروان‌های سوخت به لبنان، آن را انجام داد.

او با اشاره به اینکه لبنان محاصره شده است، اظهار داشت: علت محاصره لبنان چیست؟ لبنان را محاصره کرده‌اند تا آن را وادار به دست کشیدن از گزینه‌های جهادی خود کنند. لبنان را محاصره کرده‌اند تا آن را برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تحت فشار قرار دهند. ازجمله دیگر دلایل محاصره لبنان، وادار ساختن آن به ترسیم مرزهای دریایی و زمینی بر اساس منافع و مصالح رژیم غاصب صهیونیستی است. بیگانگان به دنبال آن هستند تا لبنان از ابراز همبستگی با ملت فلسطین دست بکشد و آن‌ها را در برابر دشمن غاصب صهیونیستی تنها بگذارد. به هر حال، کاروان‌های سوخت جمهوری اسلامی ایران وارد لبنان شدند و محاصره علیه این کشور را شکستند. شاید بتوان گفت که تأثیرگذاری این اقدام ایران به اندازه برگزاری بسیاری از کنفرانس‌های مختلف در عرصه «وحدت اسلامی»، مؤثر بوده است. قریب به ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران تحت محاصره اقتصادی بیگانگان قرار دارد. اکنون پروژه «وحدت اسلامی» برای مقابله با این محاصره کجاست؟ پروژه انسجام و یکپارچگی کجاست؟ امروز عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و دیگر کشورها تحت محاصره قرار دارند. بیگانگان، اقتصاد کشورهای منطقه و کشورهای حامی مقاومت را به شدت هدف قرار داده‌اند و نفت و ثروت‌های منطقه را به یغما می‌برند. چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ علت اصلی آن است که پروژه «وحدت اسلامی» در عرصه عمل پیاده‌سازی نشده است.

دبیر کل جنبش توحید اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید یک بازار اقتصادی مشترک در سطح منطقه تشکیل بدهند تا ملت‌هایی نظیر فلسطین، لبنان، ترکیه، عراق، ایران و سوریه به عضویت آن درآیند و مشکلات اقتصادی‌شان حل و فصل شود، تصریح کرد: برداشتن گام‌هایی از این دست می‌تواند نقطه آغازین برای حرکت به سمت «چنگ زدن به ریسمان الهی» یا همان «وحدت اسلامی» باشد. مسلمانان از این طریق می‌توانند در برابر باج‌خواهی‌های ایالات متحده آمریکا در منطقه بایستند. یکی دیگر از اقدامات و گام‌هایی که می‌تواند امت اسلامی را به سمت «وحدت اسلامی» رهنمون سازد، حمایت از مسأله فلسطین و جهاد فلسطینیان است. زمانی که ما از ملت فلسطین در چارچوب محور مقاومت حمایت می‌کنیم، فلسطینیان دیگر تنها نیستند. این گامی است که می‌تواند ترجمانِ عملیاتی و عینی «وحدت اسلامی» باشد. تمامی اقشار و مذاهب در امت اسلامی باید با یکدیگر متحد شوند. آتش خشم ما باید بر سر دشمن ریخته شود و نه بر سَر خودمان. کشورهای اسلامی باید ارتش‌های خود را به صورت یکپارچه برای آزادسازی محل عروج پیامبر اکرم (ص) آماده سازند. می‌خواهم به این مسأله اشاره کنم که ما از امکانات و توانمندی‌های لازم برای تشکیل یک ائتلاف قدرتمند در برابر بیگانگان برخوردار هستیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر، مسلمانان جمعیتی بالغ بر ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و جملگی دارای ارزش‌ها و اصول واحدی هستند که می‌توانند با تکیه بر آن‌ها در برابر بیگانگان ایستادگی کنند، افزود: مسلمانان در یک نقطه جغرافیایی استراتژیک از جهان قرار گرفته‌اند. امروز کنترل بسیاری از گذرگاه‌های آبی ازجمله کانال سوئز، تنگه باب المندب، تنگه هرمز و … در دست مسلمانان است. بنابراین، کشورهای اسلامی دارای یک موقعیت جغرافیایی راهبردی هستند که می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آن بهره‌برداری نمایند. حجم ثروت‌های کشورهای اسلامی به ندرت در نزد دیگران دیده می‌شود. بنابراین، تمامی شرایط لازم برای شکل‌گیری وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی مهیا است. ما باید در برابر اقدامات قلدرمآبانه آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی، پرچم وحدت و عدالت را به اهتزاز درآوریم. از سوی دیگر، اجرا کردن عینی و عملیِ «وحدت اسلامی» در حمایت از ملت فلسطین و آزادسازی مسجدالاقصی نهفته است. باید بدانیم که ملت فلسطین امروز به نیابت از تمامی امت اسلامی درحال مبارزه است. این مسئولیت تمام امت اسلامی است که به جای منازعه و تفرقه یکدیگر، به مبارزه با دشمن شماره یک جهان اسلامی بپردازند. ملت قهرمان فلسطین در طول ۷۰ سال گذشته در برابر صهیونیست‌های اشغالگر مقاومت و ایستادگی کرده است. این ملت امروز منتظر وحدت ما و منتظر قدرتِ نشأت‌گرفته از این وحدت است. بنابراین، حمایت از مسأله فلسطین و مقاومتِ فلسطینیان یکی از نمادهای بارز و برجسته تحقق «وحدت اسلامی» در امت اسلامی است. ما برای دستیابی به انسجام و یکپارچگی باید حمایت از فلسطین را در دستور کار خود قرار دهیم. اینگونه است که می‌توانیم پروژه جهانی برقراری عدالت در میان عموم مردم در سراسر جهان را پیاده‌سازی و اجرا کنیم و تمامی رژیم‌های استکباری را که در طول سالیان متمادی به بشریت ظلم و ستم کردند، به زیر بکشیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)