میرنیوز

چالش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه امور قرآنی/ آزمون‌پس‌داده‌ها را کنار بگذارید!

 چالش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه امور قرآنی/ آزمون‌پس‌داده‌ها را کنار بگذارید! 2021-08-31T12:44:53+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مجموعه عملکردهای آنها از وعده‌های محقق نشده، تصمیمات نابجا و رفتارهای ناصواب گرفته تا اقدامات مثبت و عملکردهای خاطره سازشان، همه و همه می‌شود یک پرونده عبرت‌آموز برای مدیر و وزیر بعدی‌ که اگر به آن‌ها اعتنا کند و سرلوحه تصمیمات و اقدامات‌شان قرار گیرد، چه بسا سوءرفتارها اصلاح خواهد شد.

یکی از وظایف و مأموریت‌های مهمی که بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن‌کریم است. بر همین اساس هم این وزارتخانه برای پیگیری امور قرآنی کشور و توجه به مسأله قرآن، حدود یک دهه است که اداره کل امور قرآنی وزارت ارشاد را به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل کرد تا به آن رسمیت دهد و ساختار و جایگاه مشخصی برایش تعریف کند.

چهره‌های تکراری را کنار بگذارید!

چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و آنچه در این 40 سال در بخشی از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی  تغییر نکرده و ثابت قدم و استوار به راه خود ادامه می‌دهد، حضور چهره‌های تکراری در مسئولیت‌های اجرایی کشور است که دستگاه‌های قرآنی نیز از آن استثناء نیستند.

تغییر دولت‌‌ها شاید توانسته باشد حضور برخی از این چهره‌ها را کمتر و بیشتر کند اما حضورشان هیچ‌گاه منتفی نمی‌شود. سبک‌ها و شیوه‌های جدید برای اجرای اهداف قرآنی کشور فقط و فقط با تغییر چهره‌های و چرخش در مدیران قرآنی کشور محقق می‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر خدمات و تلاش‌های مدیران با سابقه و دلسوز در حوزه قرآنی کشور باشد اما این نکته یک واقعیت کتمان‌ناپذیر است که باید اجازه داد فضای مدیریتی کشور به‌ویژه در عرصه‌های مدیریتی حوزه قرآن، کمی تنفس کند.

آقای وزیر حتماً می‌دانید که تکرار چهره‌ها، یعنی تکرار تجربه‌ها و آزمایش آزموده‌ها.

وزارت ارشاد یک پای بودجه قرآنی کشور

بودجه قرآنی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان قرآنی کشور در این سال‌ها بوده است. رویکرد دولت‌ها در ادوار مختلف نسبت به جریان قرآنی کشور متفاوت بوده که نمونه این موضوع را می‌توان در بودجه قرآنی کشور مشاهده کرد. بودجه‌ای که یک دولت آن را به نیم‌درصد کل بودجه کشور رساند و دولت دیگر، مبلغ آن را به 20 میلیارد تومان در سال کاهش داد. اما این نکته هم باید بدانید که هیچ‌گاه به اندازه این هشت سال، نسبت به بودجه قرآنی کشور بی‌توجهی نشده است. بی‌توجهی مسئولان تصمیم‌گیر و البته انفعال فعالان قرآنی سبب شد تا بودجه قرآنی کشور با کاهش 80 درصدی به کمترین میزان خود در سال‌های گذشته برسد و این در حالی است که با نگاهی به اعداد و ارقام لایحه بودجه 1400 نشان می‌دهد که بودجه برخی از نهادها در سال جاری چند ده‌برابر نسبت به سهم سال گذشته خود رشد کرده است.

قرآن , وزارت فرهنگ و ارشاد , معاونت قرآن و عترت ,

ناگفته نماند که ردیف اعتبار تخصیص‌شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه 1400، حدوداً 40 درصد رشد داشته است و این مطلب را معاون وقت توسعه و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید کرده است. بنابراین وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به توزیع عادلانه اعتبار و تخصیص آن برای اموری که واقعاً به جریان قرآنی کشور کمک می‌کند، نظارت مستقیم داشته باشد.

مسأله دیگر، پیگیری موضوع بودجه قرآنی کشور است که شاید در وظایف و مأموریت‌های ذاتی وزیر ارشاد نباشد اما عضویت وزیر در شورای توسعه قرآنی کشور که مسئولیت پیگیری بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی را بر عهده دارد، می‌تواند در پیگیری امور مربوط به بودجه مؤثر باشد.

مؤسسات قرآنی روی کاغذ متولی دارند!

یکی از مأموریت‌های مهم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدایت و صدور مجوز فعالیت برای مؤسسات قرآنی‌ است؛ مؤسساتی که به‌طور کلی با مدیریت بدنه مردمی اداره می‌شوند و بیشترین بار فعالیت‌های قرآنی را نیز بر عهده دارند. مؤسسات بیش از دو سال است که روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند، شیوع کرونا تقریباً کار بسیاری از آنها را تعطیل کرده است. این ویروس کوچک اما خطرناک توانسته به سرعت فعالیت‌های مؤسسات قرآنی شهرها و روستا را تعطیل کند. شیوه حمایت از مؤسسات قرآنی در این ایام، حرف جدیدی نیست اما واقعاً باید گفت که مؤسسات، متولی مشخصی ندارند و اگر نهادی متولی امور مؤسسات را بر عهده دارد، حمایتش روی کاغذ است.

"زهرا سادات عامری" رئیس اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت استان قم در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی این استان گفت: مؤسسات استان قم همانند سایر استان‌ها پس از شیوع کرونا، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی توانسته‌اند با بکارگیری از ایده‌های مختلف به‌صورت مجازی، فعالیت‌هایشان را دنبال کنند اما اغلب در جریان شیوع کرونا به صورت‌ نیمه‌تعطیل و تعطیل قرار گرفته‌اند.  

وی افزود: حدوداً 20 درصد از مؤسسات و خانه‌های قرآن تعطیل شده‌اند و مهدهای قرآنی عمدتاً به تعطیلی کشیده شدند. حمایت از سوی دولت گذشته صورت نگرفت و به دلایل مختلف از جمله عدم هماهنگی برای ثبت اتحادیه قم، از گرفتن وام و امتیازات محروم شدند.

عامری اضافه کرد: استان قم به‌عنوان محور فعالیت‌های قرآنی کشور امروز درگیر مسائل و مشکلات زیادی است. مؤسساتی همچون مؤسسه نهج‌البلاغه، نورالمجتبی و مؤسسات ملی و فراملی زیادی در حوزه‌‌های قرآنی در این استان فعالیت دارند که هیچ حمایت مادی از آنها صورت نمی‌گیرد.

آقای وزیر! قهرمان‌پروری کنید

فعالیت‌های قرآنی در دهه 60 را که مرور می‌کنیم مملو است از قهرمانان قرآنی که برای کشورشان افتخارآفرینی کرده‌اند. بسیاری از آنها از داخل جلسات عمومی که اغلب در مساجد برگزار می‌شد، رشد پیدا می‌کردند و پای به عرصه‌های ملی و بین‌المللی می‌گذاشتند. اما یکی از بخش‌های مغفول این سال‌ها در حوزه قرآن، قهرمان‌پروری در حوزه قرآن است. اینکه وزارت ارشاد و مجموعه‌های متبوعش تا چه میزان توانسته‌اند در این سال‌ها، قهرمان قرآنی تربیت کنند و تحویل جامعه دهند شاید در گزارش دیگری قابل بررسی باشد اما ظاهر امر نشان می‌دهد، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در این سال‌ها، بیشتر نقش انگیزشی و تشویقی را ایفاء کرده تا اینکه در حوزه آموزش عمومی قرآن، ریل‌گذاری کند؛ نمونه‌اش را می‌توان در آزمون سراسری قرآن و عترت دید.

شاید اگر معاونت قرآن و عترت بخواهد گزارشی از میزان حضور متقاضیان و متسابقان آزمون قرآن و عترت بدهد، آمار قابل توجهی ثبت شده باشد اما یقیناً سهم آنها فقط به اندازه تقدیر و هدیه به آنها باشد و بیشترین زحمات بر دوش همانند مؤسساتی است که در همین گزارش به وضعیت‌شان اشاره‌ای شد.

قرآن , وزارت فرهنگ و ارشاد , معاونت قرآن و عترت ,

برگزاری مسابقات قرآنی یک مشوق برای فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود و حس رقابت را در میان قاریان و حافظان افزایش می‌دهد. اختصاص جوایز ارزنده و فضای رقابتی سالم در مسابقات قرآن باعث شده تا انگیزه مضاعفی برای دست‌یابی به سطوح بالاتر برای قرآن‌پژوهان فراهم شود. این اقدامات مورد قبول است اما پیش از مسابقات و اهداء جوایز باید به تربیت قاریان و حافظان بپردازیم و این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت از جلسات عمومی. اغلب جلسات آموزش قرآن که در این ایام پایدارند، به‌صورت خودجوش اداره می‌شوند و هیچ حمایتی از سوی وزارت ارشاد نمی‌شوند.

جدای از سطح قهرمانی، این سؤال به ذهن خطور می کند که مسئولان ما در سطح آموزش عمومی مردم عادی و کسانی که توانایی رسیدن به مراحل قهرمانی را ندارند اما دوست دارند که با قرآن مأنوس بوده و کلید فهم قرآن در اختیار آنها قرار گیرد چه اقدامی انجام داده و چه راهکاری برای جامعه قرآنی در نظر گرفته‌اند؟ به نظر می‌رسد جناب آقای وزیر باید فکری به حال آموزش عمومی قرآن کند.

موازی‌کاری را کنار بگذاریم

سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های زیادی در کشور وجود دارند که بنای کار قرآنی دارند. پای صحبت هر کدام هم بنشینید، می‌خواهند کار زیربنایی در حوزه قرآن انجام دهند اما در واقع در برخی مسائل، موازی‌کاری می‌کنند. به طور مثال، سازمان اوقاف، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و غیره هر کدام یک سری مسابقاتی را برگزار می‌کنند که شاید در فرم یکی نباشند اما در محتوا تقریباً همسو‌ و شبیه‌اند.

سازمان و نهادهای قرآنی در این سال‌ها تلاش زیادی کرده‌‌اند تا در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن، حفظ، قرائت و فهم قرآن به نتیجه مطلوب دست یابند اما باید گفت تمام این فعالیت‌ها به‌صورت پراکنده بوده و برآیند کلی و قوی ندارند. یکی از چالش‌های پیش‌روی وزیر ارشاد این است که فعالیت‌های قرآنی را در چشم‌انداز 20 ساله بیاورد. رهبر معظم انقلاب در سخنانشان اظهار امیدواری کردند که روزی فرا برسد که مردم پاسخ مطالب و مسائل اجتماعی سیاسی، اقتصادی مطرح در جامعه را مستقیماً از قرآن استخراج کنند. به طور مثال، مقام معظم رهبری موضوع تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را مطرح و بر انس با قرآن در جامعه تأکید کرده‌اند اما در واقع، ضمن احترام به اقداماتی که صورت گرفته اما اصلاً در حد و اندازه انتظار نبوده. نه اینکه کاری انجام نشده باشد بلکه بیشتر جنبه شعاری داشته است.

قرآن , وزارت فرهنگ و ارشاد , معاونت قرآن و عترت ,

مقام معظم رهبری هر سال را به عنوانی نام‌گذاری کرده‌اند که گاهی دستگاه‌ها و نهادها فقط در حد شعار و در حد برگزاری سمینارها باقی می‌ماند و باید گفت که ایشان این امور را نمی‌خواهند بلکه تقاضا دارند که این مطالب عملیاتی شوند. در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز همین‌طور است که مقام معظم رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را مطالبه می‌کنند و منظورشان این نیست که کمیته‌ای و ستادی تشکیل شود که بر این قضیه تحقیق کند و پس از گذشت یک سال نیز هیچ خروجی نداشته باشد بلکه باید کار به صورت جدی و عملیاتی دنبال شود.

در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این سال‌ها، اقداماتی در راستای طرح ملی حفظ قرآن انجام شده است که نه تنها عمقی نیست بلکه سطحی و زودگذر است. در واقع اکثر نهادها و ارگان‌ها می‌خواهند این را اعلام کنند که ما در قبال سخنان رهبری بی‌تفاوت نبوده و مشغول کار هستیم اما این کار آنها چیزی نیست که درست و صحیح به بار نشیند و شاهد وضعیتی مطلوب در میان مدت باشیم.

بنابراین حرکت جدی و عمیقی که بخواهد به تربیت 10 میلیون حافظ منجر شود را تا‌کنون مشاهده نکرده‌ایم. از این رو برآیند کلی این اقدامات چیز قابل توجهی نیست که بتواند تغییر و تحول را به معنای واقعی در جامعه قرآنی کشور ایجاد کند بلکه هر سازمانی به کارهای خویش مشغول است و به آنها می‌پردازد.

در نهایت امید است که با روی‌کار آمدن دولت جدید و حضور آقای اسماعیلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتفاقات خوبی در جریان فعالیت‌های قرآنی کشور رقم خورد.

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)