میرنیوز

مفاهمه، اصل اساسی برای حکمیت انجمن میان ساترا و کارگزاری است/ دستمزدها و هزینه‌های سریال‌های خانگی شفاف می‌شود؟!

 مفاهمه، اصل اساسی برای حکمیت انجمن میان ساترا و کارگزاری است/ دستمزدها و هزینه‌های سریال‌های خانگی شفاف می‌شود؟! 2021-08-14T16:49:27+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز نشست دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین در حالی با حضور رئیس و دبیر جدید این صنف برگزار شد که چند دقیقه تأخیر ابتدایی‌اش قدری رسانه‌ای‌ها را مکدر کرد.

محمدمهدی عسگرپور دبیر جدید این صنف علاوه بر پاسخ به سؤالات خبرنگاران، به صورت اختصاصی با خبرنگار تسنیم  گفت‌وگویی داشت که ابتدا به پاسخ آقای دبیر به این چند سؤال می‌پردازیم.

عسگرپور درباره اینکه چقدر این صنف می‌تواند میان ساترا و ارشاد در صدور مجوز، ممیزی و خیلی از ساماندهی‌های این حوزه مثمرثمر باشد چنین گفت: من فکر می‌کنم ما می‌توانیم در این میان مفاهمه ایجاد کنیم. VODها پدیده‌ای‌اند که مردم محتوای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و برای آن هم پول می‌پردازند. بخش مهمی از این کار حتماً مفاهمه است که باید شکل بگیرد. این‌گونه هم نیست که بگوییم تیغ ارشاد کمتر می‌برد و یا میان دو نهاد صداوسیما و ارشاد تفاوتی وجود ندارد.

او همچنین درباره حکمیت این انجمن صنفی میان ساترا و کارگزاری و بقیه موارد مربوط به VODها ، تأکید کرد: من فکر می‌کنم همه‌چیز در سایه همین مفاهمه است؛ چون بر مبنای آن می‌توانیم بگوییم اصطلاحاً چه کسی یا کسانی حرف‌شان برو دارد.

موضوع دیگر بحث شفافیت بود که این کارگردان درباره شفافیت هزینه‌های ساخت سریال‌ها پاسخ داد: به نظرمن بیشتر باید سراغِ سازمان‌هایی برویم که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کنند. یکی از پارامترهای ما این بود که به این سمت حرکت کنیم اما اعلام آمار و ارقام بدون توضیح مقدماتی عملاً سوال بیشتر ایجاد می‌کند. درخواست‌های خود را به سمت نهادهایی ببریم که بیشتر از بودجه‌های عمومی استفاده می‌کنند.

بحث شفافیت در دستمزدها هم مورد سؤال قرار گرفت که عسگرپور درباره بالا رفتن دستمزدها و اصطلاحاً نجومی‌شدن آن به تسنیم گفت: ما به صورت مشترک قرار گذاشته‌ایم که کارها را با هم جلو ببریم، در این میان حداقل و حداکثر دستمزدها مشخص می‌شود. در دنیا هم این اتفاق می‌افتد که فیلم سینمایی و سریال برای پرداخت دستمزد به صورت متفاوت عمل می‌کنند. اما از جایی به بعد باید این حد و حدودها مورد تفاهم و تعامل قرار بگیرد.

البته او درباره ساخت سریال یا فیلمی به کارگردانی خودش، تأکید کرد: طرحی نوشته‌ام که اول باید بررسی کنم و ببینم کدام مدیوم مناسب‌تر و در کجا به نتیجه می‌رسم.

اما مشروح این نشست و سؤالات خبرنگاران از دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین به شرح ذیل آمده است:

نشست با صحبت‌های محمدعلی یوسفی‌زاده رئیس انجمن صنفی نمایش‌های ویدئویی آنلاین آغاز شد. او علاوه بر پرداختن به تحول زیاد این تکنولوژی به کمیسیون‌های زیرمجموعه این انجمن پرداخت و گفت: بررسی‌هایی درباره مدیریت نرخ‌گذاری و تعرفه‌گذاری با یک مدیر داینامیک و قابل تغییر در مدل‌های مختلف تدارک دیده شده که در حال استفاده است.

سپس تریبون به محمدمهدی عسگرپور دبیر انجمن رسید و پاسخگوی سؤالات بود. او درباره مجوزهای مربوط به آثار نمایش‌خانگی و آنچه در پلتفرم‌ها نمایش داده می‌شود و نیز وضعیت میان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با ساترا،‌ گفت: فعلاً در مواردی زورمان به "ساترا" نمی‌رسد، اما شاید چند وقت دیگر برسد. او در عین حال نسبت به وضعیتی که در سانسور آثار نمایشی در حال رخ دادن است، ابراز نگرانی کرد.

او همچنین تأکید کرد: به نظرم در این روند یک پاسخ بسیار ساده و دم‌دستی به یک مسئله بسیار پیچیده داده شده است؛ یعنی مثلاً بحث درباره سریال‌سازی است، فکر کرده‌اند سریال‌سازی به کجا مربوط می‌شود؟ تلویزیون، پس باید سریال‌سازی (نمایش خانگی) در اختیار آن‌ها قرار گیرد که این یک پاسخ بسیار ساده است در حالی است که ما یک تلویزیون کاملاً دولتی داریم و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، دیگر چنین انحصاری وجود ندارد. ضمن اینکه ساختار همین تلویزیون هم به روز نشده است.

عسگرپور این‌طور ادامه داد: من این صحبت‌ها را به عنوان برنامه‌ساز و سریال ساز می‌توانم مطرح کنم و حتی بپرسم که آیا ما در تلویزیون با یک ساختار به روز طرفیم؟ جواب خیر است. آیا این مجموعه توان مدیریت بخشی دیگر با شرایطی کاملا متفاوت را دارد؟‌ خیر!

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین درباره آینده رابطه میان این دو نهاد با حضور وزیر جدید فرهنگ و اسلامی گفت: واقعیت این است که نمی‌دانم چه می‌شود و پیش‌بینی‌ کردن هم سخت است. بعضی‌ها می‌گویند برای توسعه می‌آیند اما بعد می‌فهمیم اتفاقا برای بستن آمده‌اند، به همین دلیل من بیشتر آن‌هایی را می‌پسندم که کمتر حرف می‌زنند.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم  درباره منازعه میان ارشاد و صداوسیما در رابطه با نمایش‌خانگی، تصریح کرد: شنیده‌ام صداو سیما و نهاد وابسته‌اش (ساترا) ممکن است وارد حوزه‌های دیگری مثل دانلود هم بشوند و درباره فیلم‌های سینمایی نیز ممکن است این اشتها را داشته باشد که البته در مورد فیلم های سینمایی اصول قاعده اکران مهم است، اما در مورد سریال‌ها آنچه فعلا دنبال می‌شود این است که "ساترا" کارها را پیش می‌برد. درباره اعتبار مجوزهای ارشاد تا جایی که من می‌دانم ارشاد خودش اقدامی برای صدور مجوز سریال نمی‌کند؛ یعنی در واقع ارشاد هم اعتراض داشت هم عمل نمی‌کرد و از یک زمانی شورای صدور پروانه ساخت را بخاطر تعداد درخواست‌ها تعطیل کرد و به نظرم کمی خودخواسته این اتفاق افتاد.

عسگرپور با اشاره به اینکه نهاد صنفی حتماً باید حضور فعال داشته باشد، گفت: من "ساترا" را به عنوان یک مرکز تنظیم مقررات می‌بینم و حتماً به چنین ساختاری احتیاج هست اما جایی باید تنظیم مقررات را انجام دهد و نهاد صنفی هم در آنجا کاملا حضور داشته باشد و ارتباطی قوام یافته شکل بگیرد. نکته بر سر این است که این نهاد تنظیم‌گر کجا باشد؟ باید تبعات این موضوع بررسی می‌شد و همچنان باید بررسی شود. اگر مثلاً این نهاد در تلویزیون باشد نکته اینجاست که بالأخره همه تلویزیون را خوب می شناسیم. معنای آن را سریع متوجه می‌شویم و وقتی هم می‌گوییم ارشاد باز هم متوجه می‌شویم منظور چیست، بنابراین درباره اصل موضوع مسئله‌ای وجود ندارد ولی باید ببینیم با چه مقرراتی روبرو هستیم. آیا آیین‌نامه مجلس است؟ قدرت انجمن چقدر است؟

او همچنین درباره انجمن صنفی توضیح داد: در این انجمن صنفی همین الان 31 مؤسسه و شرکت عضویت دارند که در حوزه VOD , IPTV مجوز دارند. تعداد زیاد دیگری هم هستند که شنیده‌ام مجوز گرفتند و فارغ از اینکه چقدر مجوزشان واقعی است یا طول و بزرگی‌شان چقدر است، این انجمن موظف است تمام موسساتی را که چنین مجوزی دارند بپذیرد. در این باره درخواست عضویت را چه آن‌ها که از ارشاد مجوز گرفته‌اند و چه آن‌هایی که از نهاد وابسته به صدا و سیما هستند، می‌پذیریم. 

حدود 2 هزار میلیارد تومان برای سریال‌سازی در سال 1400 سرمایه‌گذاری شده

دبیر این انجمن صنفی با اشاره به مبلغ دو هزار میلیارد گردش مالی و سرمایه‌گذاری برای سریال‌سازی در سال 1400، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم حدود 2 هزار میلیارد تومان برای سریال‌سازی در سال 1400 سرمایه‌گذاری شده و این اصلاً عدد کمی نیست. آنچه در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود حداقل می‌تواند 10 برابر سرمایه‌گذاری در حوزه سینما باشد و با مراقبت‌های مختصر این رقم در سال‌های آتی می‌تواند چند برابر شود، چون مخاطبان بیشتر خواهد شد.

او درباره ارتباط این انجمن صنفی با خانه سینما و تعامل فعالیت این دو صنف، تأکید کرد: درباره ارتباط با خانه سینما جلسات خوبی با برخی فعالان و اصناف خانه سینما داشتیم و بررسی می‌کنیم که منافع این صنف و مجموعه خانه‌سینما آیا ایجاب می‌کند که عضویتی در خانه سینما شکل بگیرد یا خیر و اگر اینطور باشد حتما انجام خواهد شد. بویژه آنکه در حدود دو سال گذشته حداقل چهار هزار نفر درگیر ساخت برنامه‌های نمایشی در پلتفرم ها بودند که بخش قابل توجهی از آن‌ها اعضای خانه سینما هستند و حتی امروز اگر فیلمسازی بخواهد، عواملی را برای فیلمش پیدا کند، سخت خواهد داشت چون بخش عمده‌ای از افراد سر کارند.

عسگرپور درباره ماجرای کپی رایت هم گفت:‌یکی از مشکلات اساسی ما این است که پلتفرم‌ها همان ادامه دی‌وی‌دی‌های قبلی‌اند و به راحتی دانلود می‌شوند. تعدادی از آثار را می‌دانم که کپی رایت آن‌ها خریداری شده همانند کاری که قبلاً در بنیاد سینمایی فارابی می‌کردیم.امیدواریم بتوانیم زمینه سازی کنیم تا عضو یک مرتبط با همین صنف در دنیا شویم؛ انجمنی در بلژیک که VODها و IPTVها و نهادهایی که با تصویر فعالیت می‌کنند عضو آن می‌شوند. به نظرم برای رسیدن به این نقطه باید تمام این مسائل شفاف مطرح شود، چون اگر فیلمی بدون کپی رایت عرضه شود از آن فهرست خارج می‌شویم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)