میرنیوز

شکوهمندترین لحظه‌های ما، سحرهای حرم حضرت عبدالعظیم بوده است

شکوهمندترین لحظه‌های ما، سحرهای حرم حضرت عبدالعظیم بوده است 2021-05-28T13:20:55+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال در شب‌های ماه مبارک رمضان و حال و هوای سحرگاهی و مناجات با خدا، حرم سیدالکریم در سحرگاه با مناجات خوانی حاج سعید حدادیان از شبکه پنج سیما میهمان خانه‌های مردم بوده است و سعید حدادیان در گفتگویی به ارتباط معنوی خود با این بارگاه ملکوتی پرداخته است:

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حرمی است که در عالم ملکوت برای ما مستجمع قبله‌های هفت‌گانه است؛ یعنی شما از سامرا در این‌جا اثر می‌بینید؛ چون روایتی که سبب شده است حضرت عبدالعظیم (ع) این همه مورد تعظیم قرار گیرد به دلیل سفارش حضرت هادی (ع) بوده و نوری از حرم سامرا به این مکان مقدس تابیده است و پرچم این‌جا را صاحب حرم سامرا برافراشته است.

از طرف دیگر در این حرم، مرقد مطهر حضرت حمزه‌بن‌موسی (ع) را دارید که هرکس ایشان را زیارت کند، امام رضا (ع) را زیارت کرده و همچنین مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که شما امام حسن (ع) و غربت بقیع را با این نام درک می‌کنید و چون زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) امید می‌رود که زیارت کربلا محسوب شود، برای زائر، کربلا هم هست و خود حضرت طاهربن زین‌العابدین (ع) در این فضا تداعی گر بقیع است؛ لذا ما مجموعه‌ای از نشانه‌های حرم‌های شریف را در این‌جا می‌بینیم و این لطف خداوند بر مردم تهران بوده که در جوار این حرم‌ها باشند.

از مهم‌ترین و شکوه‌مندترین لحظه‌های ما سحرهایی بوده است که در حرم سیدالکریم آمده‌ایم و حاج منصور ارضی کمیل می‌خواند و عده قابل ملاحظه‌ای از افراد حاضر در این مراسم معنوی هم در ایام جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

در یکی از شب‌ها حاج‌منصور با شور و حالی در کنار من کمیل می‌خواندند و سمت چپ من شهید غلامعلی بود که خود از ذاکرین اهل بیت بود؛ حال و هوای خاصی داشت و میان مناجات با خدا صحبت می‌کرد، گریه می‌کرد، حرف می‌زد و می‌گفت که خدایا می‌خواهی مرا بسوزانی؟ آن‌هایی را بسوزان که به اهل بیت بد کردند… و همینطور روضه می‌خواند، اشک می‌ریخت.

این محفل نورانی با حال و هوای ویژه خودش هر شب یک داستان و ماجرایی داشت و برای خود یک کتاب گلستان است. خیلی از این ماجراها گفتنی نیست و اتفاقاتی رخ داده است که توجهاتی را به خود جلب کرده است؛ اگر چیزی نصیب من شده است؛ همه از فیوضات این مجلس بوده است.

خاطره‌ای شخصی‌تر بگویم از سال ۶۵ که برایم بسیار مهم است. از حجت‌الاسلام آل‌طاها که امام جماعت مسجد امام حسین (ع) چهارصد دستگاه نازی‌آباد بودند و ما در سال ۶۱ تا ۶۲ خدمتشان بودیم. ایشان روزی به من گفتند حجت‌الاسلام موسوی که مسئول امور دفن شهدا بودند هر حاجتی داشته از این شهدا گرفتند؛ ما هم امتحان کنیم. من سرم را پایین انداختم و گفتم من هرچه بخواهم از خدا می‌خواهم.

سپس بر سر مزار شهید هادی چهره‌خند رفتم؛ ایشان بچه محل ما بودند. سلام دادم و گفتم من دو خواسته دارم؛ قصد داشتم بر سر مزار شهدا مناجات شعبانیه بخوانم و کتاب مناجات همراهم نبود و به عنوان اولین خواسته کتاب مناجات شعبانیه از شهید درخواست کردم! که اتفاقاً همانجا برادر قاسم وثوق آمد و یک کتاب تازه چاپ شده را به من داد که دیدم مناجات شعبانیه دارد، اما گفتم یک حاجت دیگر می‌خواهم؛ اگر برآورده نشد، معلوم می‌شود که کاری از شهدا بر نمی‌آید. خطاب به شهید گفتم امشب باید به کربلا بروم، نه در خواب بلکه در بیداری. اگر من را امشب به کربلا بردی، معلوم می‌شود که شهدا حاجت می‌دهند. از مزار شهدا به سمت مزار اموات رفتم؛ بعد از اینکه راه افتادم، مشغول قرائت فاتحه برای اموات شدم و فراموش کردم که چه خواسته‌ای از شهید داشتم. از بهشت زهرا که به خیابان اصلی آمدم، در خلوتی خیابانی که منتهی به خیابان شهید رجایی می‌شد، یک مینی‌بوس دیدم که مردم دوان دوان به سمت آن می‌رفتند تا سوار شوند. پیش خود گفتم با مینی‌بوس تا شهر می‌روم و بعد با وسیله‌ای خودم را به منزل می‌رسانم؛ مینی بوس میدان فرمانداری شهرری نگهداشت و من پیاده شدم؛ با خودم گفتم نماز مغرب و عشاء را در حرم می‌خوانم. به سمت حرم حرکت کردم و به صحن اصلی رسیدم تا نماز را اقامه کنم. دقیقاً به دیواری که پشت آن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرار دارد تکیه دادم، نشستم و نماز را خواندم. در حال و هوای زیارت و مناجات بودم که ناگهان چشمم به عبارت «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی (ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین (ع) بِکَربَلا» (اگر قبر عبدالعظیم (ع) را در شهرری زیارت کنید چنان است که گویی امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده‌اید) که بر روی دیوار حک شده بود جلب شد و گویا همان لحظه این عبارت در گوشم نیز زمزمه می‌شد. با خودم گفتم من که برای حضور در اینجا اراده‌ای نکردم، از شهید هادی چهره‌خند کربلا خواستم و از اینجا سر درآوردم.
آن شب برای من مسجّل شد که شهدا برای ما قطعاً واسطه فیض هستند و این روایت نیز، روایت درستی است و در زمانی که کربلا رفتن رؤیایی دست نایافتنی بود، با حضور در کربلای ایران، ثواب زیارت سیدالشهداء برای من رقم خورد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

"دورهمی" و "خندوانه" پدیده سلبریتیسم را سرعت می‌بخشند/ مقابله با عوارض منفی نیازی به حذف سلبریتی‌ها ندارد

 "دورهمی" و "خندوانه" پدیده سلبریتیسم را سرعت می‌بخشند/ مقابله با عوارض منفی نیازی به حذف سلبریتی‌ها ندارد
2021-06-12T20:38:29+04:30
برنامه‌های تلویزیونی واقع‌گرا و واقع‌نمایی مثل "دورهمی" و "خندوانه" که سلبریتی‌ها را جلوی دوربین می‌آورند و خارج از حیطه تخصصیشان ب...

ویژه‌برنامه‌های آستان حضرت معصومه(س) در دهۀ کرامت/ پویش «نذر قلم» و مسابقه «حدیث کرامت»

 ویژه‌برنامه‌های آستان حضرت معصومه(س) در دهۀ کرامت/ پویش «نذر قلم» و مسابقه «حدیث کرامت»
2021-06-12T17:18:36+04:30
بیش از ۲۰۰ ویژه‌برنامه در قالب ۴۰ عنوان محوری به‌مناسبت دهه کرامت در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به شرایط متفاوت کرونایی، در این برنامه‌ها تلاش شده اس...

یادداشت|سلبریتیسم و کنشگری سیاسی- اجتماعی

 یادداشت|سلبریتیسم و کنشگری سیاسی- اجتماعی
2021-06-12T17:18:34+04:30
اگر سلبریتی حق دارد در مسائل غیرتخصصی خودش اظهار نظر کند، از آن طرف، تکلیف دارد در مسائلی که اظهارنظر کرده، پاسخگو باشد و به این سادگی فکر نکند که پستی اینس...

آرزوهای دخترانه "مائده" و بازی‌های کودکانه "مهدیه"/ از قرچک تا خیابان ایران به‌عشق قرآن

 آرزوهای دخترانه "مائده" و بازی‌های کودکانه "مهدیه"/ از قرچک تا خیابان ایران به‌عشق قرآن
2021-06-12T15:51:55+04:30
مائده گنجعلی ۱۱ساله و فرزند اول خانواده‌ای ۴نفره است، او و خواهرش مهدیه، حافظ قرآن‌اند، مائده ۳۰ جزء قرآن را حفظ کرده است و مهدیه در مسیر حفظ کل قرآن توانست...

آرزوهای دخترانه "مائده" و بازی‌های کودکانه "مهدیه" / از قرچک تا خیابان ایران به عشق قرآن

 آرزوهای دخترانه "مائده" و بازی‌های کودکانه "مهدیه" / از قرچک تا خیابان ایران به عشق قرآن
2021-06-12T15:38:35+04:30
مائده گنجعلی ۱۱ ساله و فرزند اول خانواده‌ای ۴ نفره است، او و خواهرش مهدیه، حافظ قرآن آند، مائده ۳۰ جزء قرآن را حفظ کرده و مهدیه در مسیر حفظ کل قرآن توانسته ...

دعوت از هیأت‌های سراسر کشور برای پیوستن به پویش «دعوت حضور»

دعوت از هیأت‌های سراسر کشور برای پیوستن به پویش «دعوت حضور»
2021-06-12T15:04:53+04:30
مداح جوان اهل بیت(ع) با انتشار پیامی در توئیتر از هیأت‌های سراسر کشور دعوت کرد تا به پویش «دعوت حضور» بپیوندند.

روش برقراری کرامت در محیط خانواده/کاندیدای بی‌تقوا نمی‌تواند حافظ کرامت مردم باشد

 روش برقراری کرامت در محیط خانواده/کاندیدای بی‌تقوا نمی‌تواند حافظ کرامت مردم باشد
2021-06-12T14:45:20+04:30
مسئولی که ابتدای کار خود را با بی‌حرمتی نسبت به سایر مسئولان آغاز می‌کند و کرامت آنها را حفظ نمی‌کند، مطمئن باشیم فردا کرامت مردم جامعه را حفظ نخواهد کرد.

یادداشت| همه نگرانیم که خوب انتخاب نکنیم

 یادداشت| همه نگرانیم که خوب انتخاب نکنیم
2021-06-12T14:45:19+04:30
همواره انتخابات مهم‌ترین منفذ رخنه بدخواهان بوده و هست، اگر خوب انتخاب نکنیم، انقلاب و نظام اسلامی به خطر می‌افتد و قهراً خداوند هم عزتش را از ملت انقلابی پ...

خبرهای خوش از تأمین کاغذ ناشران تا ۱۰ روز آینده

 خبرهای خوش از تأمین کاغذ ناشران تا ۱۰ روز آینده
2021-06-12T14:45:18+04:30
معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت:‌ به‌دنیال تأمین کاغذ برای ناشران هستیم. ظرف ۱۰ روز آینده خبرهای خوشی از کاغذ خواهد رسید که مشکلات را تاحدی برطرف می‌کند.

دعوت از هیأت‌های سراسر کشور برای به پیوستن به پویش «دعوت حضور»

دعوت از هیأت‌های سراسر کشور برای به پیوستن به پویش «دعوت حضور»
2021-06-12T14:24:55+04:30
میثم مطیعی با انتشار پیامی در توئیتر از هیأت‌های سراسر کشور دعوت کرد تا به پویش «دعوت حضور» بپیوندند.

بزرگداشت دهه کرامت ضامن تعمیق فرهنگ اهل بیتی در دل‌های مومنان است

بزرگداشت دهه کرامت ضامن تعمیق فرهنگ اهل بیتی در دل‌های مومنان است
2021-06-12T14:24:54+04:30
حجت‌الاسلام خاموشی اظهار کرد: دهه کرامت دهه ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) بوده و بزرگداشت آن ضامن تعمیق فرهنگ اهل بیتی در دل‌های مومنان است.

ترویج فرهنگ رضوی آداب خاصی دارد

ترویج فرهنگ رضوی آداب خاصی دارد
2021-06-12T14:24:54+04:30
حسام‌الدین سراج، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای معرفی فرهنگ رضوی از طریق هنر وجود دارد، گفت: این مساله آداب خاصی دارد، باید از دریچه هنر بُعد روحان...

ویژه برنامه «از بهشت تا بهشت» به مناسبت دهه کرامت

ویژه برنامه «از بهشت تا بهشت» به مناسبت دهه کرامت
2021-06-12T14:11:33+04:30
رادیو قرآن به منظور تبیین معارف و فرهنگ اهل‌بیت با با برنامه "از بهشت تا بهشت" به استقبال دهه کرامت می‌رود.

مردم وحدت و همدلی خود را در روز انتخابات به نمایش بگذارند

مردم وحدت و همدلی خود را در روز انتخابات به نمایش بگذارند
2021-06-12T14:11:33+04:30
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مردم موظف به رأی دادن به فرد اصلح برای اداره امور کشور هستند و در روز انتخابات وحدت و همدلی خود را در به نمایش می گذارند.

حضرت معصومه(س) شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) است

حضرت معصومه(س) شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) است
2021-06-12T14:11:32+04:30
نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت معصومه(س) را شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) دانست و گفت: حضرت معصومه در قیامت مقام شفاعت دارند.

چهارپایه خوانی میثم مطیعی و عبدالرضا هلالی در میدان راه آهن

چهارپایه خوانی میثم مطیعی و عبدالرضا هلالی در میدان راه آهن
2021-06-12T12:11:32+04:30
جشن خیابانی دهه کرامت با چهارپایه خوانی عبدالرضا هلالی و میثم مطیعی به منظور دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتقادی که گریبانگیر نویسنده رمان "به‌سپیدی یک رؤیا" شد/ توجیه نویسنده برای خلق خواهر فرضی برای حضرت معصومه (س)

 انتقادی که گریبانگیر نویسنده رمان "به‌سپیدی یک رؤیا" شد/ توجیه نویسنده برای خلق خواهر فرضی برای حضرت معصومه (س)
2021-06-12T12:18:36+04:30
فاطمه سلیمانی ازندریانی، نویسنده رمان «به سپیدی یک رویا» درباره زندگی حضرت معصومه (س) معتقد است که استفاده از عنصر تخیل در نوشتن رمان از زندگی ائم...

سمینارهای تخصصی آشنایی با بازار جهان اسلام برگزار می‌شود

سمینارهای تخصصی آشنایی با بازار جهان اسلام برگزار می‌شود
2021-06-12T11:58:12+04:30
سمینار تخصصی که از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

هر رأی ما تیری بر قلب دشمنان ایران اسلامی است

هر رأی ما تیری بر قلب دشمنان ایران اسلامی است
2021-06-12T11:18:12+04:30
این عالم و پژوهشگر اهل سنّت مشکلات کنونی کشور را متوجه عدم انتخاب درست در انتخابات گذشته دانست و گفت: هر رأی ما تیری بر قلب و چشم دشمنان ایران اسلامی است.

رسالت تاریخی اهالی مسجد و هیئت در انتخابات ریاست‌جمهوری

 رسالت تاریخی اهالی مسجد و هیئت در انتخابات ریاست‌جمهوری
2021-06-12T11:11:56+04:30
مهم‌ترین نکته در تحلیل انتخابات امسال این است که پیروز اصلی، مردم خواهند بود. مشارکت مردم بار دیگر نشان خواهد داد که مردم با وجود مشکلات معیشتی اما بنیان سا...

صوفی: تلویزیون‌های همه دنیا ضابطه دارند/ ولنگاری جایی در رسانه ملی ندارد

 صوفی: تلویزیون‌های همه دنیا ضابطه دارند/ ولنگاری جایی در رسانه ملی ندارد
2021-06-12T11:11:55+04:30
دبیر شورای نظارت بر صداوسیما گفت: در شبکه‌های حاکمیتی، ضابطه، اخلاق و حیا و عفت عمومی حاکم است. غیر از این‌ها جایش در رسانه ملّی نیست.

راز هجرت حضرت معصومه (س) / جاده‌ای به سوی بهشت

 راز هجرت حضرت معصومه (س) / جاده‌ای به سوی بهشت
2021-06-12T10:31:50+04:30
حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توفیق یافت تا در جوار دو امام معصوم تعلیم و تربیت شود. تأثیر رشد ایشان را می‎توانیم در جای جای زندگی با برکتشان در قالب اط...

آغاز به کار ششمین دوره مدرسه رمان شهرستان ادب

 آغاز به کار ششمین دوره مدرسه رمان شهرستان ادب
2021-06-12T10:18:35+04:30
ثبت‌نام ششمین دوره آموزش تخصصی و نگارش حرفه‌ای مدرسه رمان شهرستان ادب آغاز شد. علاقه‌مندان تا بیستم تیرماه فرصت دارند تا در این دوره ثبت‌نام کنند.

سراج: موسیقی باید دریچه‌ای برای ارتباط مخاطب با امام رئوف شود

 سراج: موسیقی باید دریچه‌ای برای ارتباط مخاطب با امام رئوف شود
2021-06-12T10:18:35+04:30
شاید فردی که اثر ساخت من را می‌شنود، کمتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا باشد. موسیقی باید دریچه‌ای برای ارتباط این فرد با امام رئوف شود.

کاغذ ارزان است اما خریدار ندارد/ راه حل آیت‌الله رئیسی برای برون‌رفت از بحران کاغذ

 کاغذ ارزان است اما خریدار ندارد/ راه حل آیت‌الله رئیسی برای برون‌رفت از بحران کاغذ
2021-06-12T10:18:34+04:30
قیمت کاغذ در بازار آزاد واردات برای چندمین هفته متوالی روی ۶۰۰ هزار تومان ثابت است‌، در حالی که کارشناسان این قیمت را مناسب می‌دانند اما خریداری در بازار وج...

گزارشی تصویری از دوتارنوازی عزیز و یاسمین تنها

 گزارشی تصویری از دوتارنوازی عزیز و یاسمین تنها
2021-06-12T10:18:34+04:30
عزیز تنها و یاسمین تنها در قالب مجموعه اجراهای «برخط ماه و نوا» به دونوازی دوتار پرداخته‌اند که حاصل این اجرا فردا پخش می‌شود.

راز هجرت حضرت معصومه (س) / جاده‌ای بسوی بهشت

 راز هجرت حضرت معصومه (س) / جاده‌ای بسوی بهشت
2021-06-12T10:18:34+04:30
حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توفیق یافت تا در جوار دو امام معصوم تعلیم و تربیت شود. تأثیر رشد ایشان را می‎توانیم در جای جای زندگی با برکتشان در قالب اط...

توبه‌ای منقول از پیامبر اکرم(ص) ویژه ماه ذی‌القعده/ فضیلت روزه ماه‌های حرام چیست؟

توبه‌ای منقول از پیامبر اکرم(ص) ویژه ماه ذی‌القعده/ فضیلت روزه ماه‌های حرام چیست؟
2021-06-12T09:04:52+04:30
آیت‌الله میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات در خصوص اعمال ماه ذی‌القعده به نقل از روایات، مواردی را در خصوص اعمال این ماه سفارش کرده است.

توبه‌ای منقول از پیامبر اکرم(ص) ویژه ماه ذی القعده/فضیلت روزه ماه‌های حرام چیست؟

توبه‌ای منقول از پیامبر اکرم(ص) ویژه ماه ذی القعده/فضیلت روزه ماه‌های حرام چیست؟
2021-06-12T08:51:32+04:30
آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات در خصوص اعمال ماه ذی القعده به نقل از روایات مواردی را در خصوص اعمال این ماه سفارش کرده است.

سفرهای تبلیغی نامزدهای ریاست جمهوری از دریچه شبکه‌های استانی، پدیده رسانه ملی در انتخابات

 سفرهای تبلیغی نامزدهای ریاست جمهوری از دریچه شبکه‌های استانی، پدیده رسانه ملی در انتخابات
2021-06-11T17:25:14+04:30
معاون امور استان‌های رسانه ملی، برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را به مثابه سفرهای استانی توصیف و از این کار بزرگ به یک پدیده رسانه‌ای یاد کرد.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)