میرنیوز

صفاریان: "منو بشناس" با خودخواهی فرزاد فرزین بر باد رفت

 صفاریان: "منو بشناس" با خودخواهی فرزاد فرزین بر باد رفت 2021-05-26T10:34:33+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «منو بشناس» نام نماهنگی بود که در قالب پروژه‌ای بزرگ اجرایی شد. پروژه‌ای که بی‌شک با بودجه‌ای میلیاردی به سرانجام رسید. 40 خواننده موسیقی پاپ در این اثر حضور داشتند. تصاویر نماهنگ هم جلوه‌های بصریِ زیادی داشت. انتظار می‌رفت اثری باشد که به اندازه‌ی بودجه‌اش بیارزد و بازخورد داشته باشد. اما...

«منو بشناس» یک بار هم در طولِ مراحل ساختش لو رفت. یعنی موسیقی این اثر قبل از انتشار رسمی منتشر شد و این مسئله اتفاق بسیار بدی برای این پروژه‌ی بزرگ بود.

بالاخره «منو بشناس» به صورت رسمی منتشر شد و بازخوردهای چندانی هم نداشت. بسیاری از خوانندگانِ حاضر در این پروژه ناراضی بودند؛ هر کدام به دلیلی. یکی از این خوانندگانِ ناراضی خشایار اعتمادی بود. اعتمادی بالاخره در یک ارتباط زنده با بهروز صفاریان تنظیم کننده‌ی آهنگِ «منو بشناس»، اعتراضش را علنی کرد. صفاریان هم پاسخ‌هایی داشت که در نوع خودش جالب است.

در ادامه متن صحبت‌های خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ و بهروز صفاریان تنظیم کننده «منو بشناس» را می‌خوانید (گفت‌و‌گوی اعتمادی و صفاریان در یک ارتباط زنده در یکی از شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است):

 منو بشناس باید با صدای من شروع می‌شد 

خشایار اعتمادی: من به خاطر بهروز صفاریان وارد این پروژه شدم. ما باید کل آهنگ را می‌خواندیم و انتخاب (انتخابِ صدای هر خواننده برای جاهای مختلفِ آهنگ) با بهروز صفاریان بود. که البته کار بسیار سخت همین انتخاب بود.
وقتی آهنگ نهایی شد و نتیجه آن را شنیدم، گله‌مند شدم؛ چرا که به نظرم شروع کار باید با صدای من می‌بود. چون جنس صدای من برای شروع این آهنگ بسیار مناسب بود (اعتمادی در اینجا بخشی از شعرِ آغازین آهنگ را زمزمه می‌کند.)
به هر روی من به عشقِ بهروز صفاریان وارد این پروژه شدم.

 

موسیقی ,
نماهنگ منوبشناس با حضور 40 خواننده

خودخواهی فرزاد فرزین این آهنگ را برباد داد / فرزین حتی در شمارش خوانندگان هم اشتباه کرد

بهروز صفاریان: قبل از هر چیزی بابت حضور شما در این پروژه تشکر می‌کنم (خطاب به خشایار اعتمادی). خودم هم گله‌ی بزرگی درباره این پروژه دارم که در اینجا باید درباره‌اش صحبت کنیم.

حضور در این اثر فعالیت خوانندگی محسوب نمی‌شود، این اثر یک اتفاق ملی بود. انتخاب تعداد زیادی از خوانندگان، رقم زدن یک اتفاق بی‌نظیر بود. ما در تاریخ موسیقی چنین اتفاقی نداریم که 40 نفر در یک اثر حضور داشته باشند و 20 نفرشان بخوانند و چند خواننده دیگر هم فقط چهره‌شان را ببینیم.

صدای برخی از خوانندگان در این پروژه نیست، در حالی که تصویرشان دیده می‌شود. علت این امر این بود که قصدِ ما درست کردنِ یک تک آهنگ نبوده است. ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم که خوانندگان مختلف با طرفداران مختلف و با جهان بینیِ مختلف را کنار هم داشته باشیم تا اتحاد را بیشتر شکل دهیم و آن را گسترش دهیم.

اما متأسفانه این آهنگ به مقصود اصلی‌اش نرسید. گله‌ی بزرگی نسبت به تهیه‌کننده دارم و آن هم این بود که پای تنها یک خواننده ایستاد. فرزاد فرزین ملودی‌ساز این آهنگ بود و تنها به همین دلیل جهت بار تفکریِ بسیاری از خوانندگان را تغییر داد و تهیه کننده هم پای آقای فرزین ایستاد.

به خاطر نوع مواجهه، نوع تبلیغات و انتخابِ عنوانِ معرفی این پروژه بسیاری از خوانندگانِ حاضر در این آهنگ ناراحت شدند. اینکه نوشته شود «فرزاد فرزین و چهل خواننده» خب مشخص است که به همه خوانندگانِ حاضر در این پروژه برمی‌خورد.

 

 

البته آقای فرزین حتی در حسابِ تعداد خوانندگان هم اشتباه کرده بود؛ چون تعداد خوانندگان با خودِ فرزاد فرزین به 40 نفر می‌رسید. پس باید می‌نوشت «فرزاد فرزین با 39 خواننده.»
ویدیوی این کار پروژه‌ی بسیار سخت و پر زحمتی بود. موسیقی آن هم بسیار سنگین بود؛ سِکشنِ بادی و زهی و کُرال و این همه خواننده، زحمات زیادی در پی داشت.
اما همه این زحمات بابت یک خودخواهی و بابت یک اشتباه برباد رفت (در اینجا بهروز صفاریان اشاره کرد که به جای ادامه صحبت‌هایش باید بوق پخش کند.)

 

 

 

تنها بهروز صفاریان می‌توانست 40 خواننده را کنار هم جمع کند

خشایار اعتمادی: هیچ کمپانی توان این را ندارد که 40 خواننده را کنار هم جمع کند. اگر یادت باشد سال 1379 در حالی که در فرحزاد قدم می‌زدیم، صحبت این بود که شما و فؤاد حجازی و فردین خلعتبری و چهار شاعر به اتفاق من و عصار و شادمهر، آلبومی را جمع کنیم.
اگر یادت باشد ما نتوانستیم این چند نفر را جمع کنیم. در این مسئله هم مطمئنم که هیچ کمپانی نمی‌تواند 40 خواننده را جمع کند. اما تو به خاطرِ اعتبار و نام خوبی که در موسیقی ایران داری، توانستی این چهل خواننده را کنار هم جمع کنی.

 

 

وقتی ویدیویِ این کار را دیدم، از تو سؤال کردم که چرا در برخی جاها از من بهتر استفاده نکرده‌ای که پاسخ دادی که در این باره من تصمیم گیرنده نبوده‌ام.

حتی پرسیدم که چرا قاسم افشار نیست. حتی به قاسم افشار، محمد ایوضی خبر دادم که ممکن است بهروز صفاریان با شما تماس بگیرد تا در این پروژه حضور داشته باشید و از آنها خواستم که حتما بپذیرند و در این پروژه باشند.

از همه خوانندگانی که خودم دعوت کردم عذر می‌خواهم

بهروز صفاریان: تصمیم‌گیری قطعی با من نبود. از تمام کسانی که خودم دعوتشون کردم و دعوت من را پذیرفتند تشکر می‌کنم. در عین حال بابتِ تمامِ مشکلاتی که پیش آمد از همه آنها عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

نماز جمعه فردا در سراسر استان اردبیل برپا می‌شود

نماز جمعه فردا در سراسر استان اردبیل برپا می‌شود
2021-06-24T12:38:15+04:30
اردبیل- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل گفت: بارعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت کم نمازگزاران، نماز جمعه فردا در تمامی شهرستان‌های استان...

غزل های نوسروده تقدیم به شهدای "دفاع مقدس" و "مدافع حرم"

 غزل های نوسروده تقدیم به شهدای "دفاع مقدس" و "مدافع حرم"
2021-06-24T11:51:59+04:30
کتاب شعر "بهانه می‌کنم تو را" مجموعه اشعاری در مدح شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است که توسط الهام نجمی سروده شده است.

عملکرد مسئول دولت در دین‌گریزی یا اقبال مردم به دین اثر دارد

 عملکرد مسئول دولت در دین‌گریزی یا اقبال مردم به دین اثر دارد
2021-06-24T11:51:59+04:30
حجت الاسلام کاشانی می‌گوید هیچ کس به اندازه مسئول دولت در دین‌گریزی مردم یا اقبال مردم به دین اثر ندارد.

اولین هفته تابستان با سینمایِ تلویزیون/ از "ماجرای نیمروز" تا "سرتو بدزد رفیق"

 اولین هفته تابستان با سینمایِ تلویزیون/ از "ماجرای نیمروز" تا "سرتو بدزد رفیق"
2021-06-24T11:51:59+04:30
فیلم‌های جدیدی مثل «آموزش بد»، «پسران ماجراجو»، «رویای یک دونده»، «شاهد بیگناه»، «دیده نشدگان» و «ققن...

نماز جمعه این هفته شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اقامه می شود

نماز جمعه این هفته شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اقامه می شود
2021-06-24T09:04:55+04:30
شیراز - طبق اعلام رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز، نماز جمعه این هفته شیراز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اقامه خواهد شد.

دعای ندبه این هفته در آستان قدس رضوی قرائت می شود

دعای ندبه این هفته در آستان قدس رضوی قرائت می شود
2021-06-24T07:44:56+04:30
مراسم هفتگی قرائت دعای ندبه همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) در آستان مقدس حرم رضوی برگزار می‌شود.

اخلاق مکمل فقه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر است

اخلاق مکمل فقه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر است
2021-06-24T07:44:56+04:30
حجت الاسلام فصیحی با بیان اینکه اخلاق مشخص کننده چارچوب های رفتاری امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اخلاق مکمل فقه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

نیازمند ایجاد نهضت تلاش و کار در کشور هستیم/ ایران قوی خواست همه ملت است

نیازمند ایجاد نهضت تلاش و کار در کشور هستیم/ ایران قوی خواست همه ملت است
2021-06-24T07:44:55+04:30
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) طی سخنانی در جمع کارکنان مجمع با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: حضرت رضا (ع) سه مرجعیت علمی، معنوی و سیا...

ارزش این کتاب، ۴۰ سال بعد مشخص می‌شود

 ارزش این کتاب، ۴۰ سال بعد مشخص می‌شود
2021-06-23T16:05:10+04:30
میثم محمدی در نشست نقد کتاب «هفت خان شستن» گفت: سختی نویسنده این نوع آثار آنجاست که باید این چشم‌انداز را داشته باشد که این کتابی که امروز می‌نویس...

توضیحات کارگردان سریال "زیرخاکی" درباره "پخمه" تصویرکردن "منافقین"/ تسخیر تهران با ۲۰۰ نفر خودش طنز است

 توضیحات کارگردان سریال "زیرخاکی" درباره "پخمه" تصویرکردن "منافقین"/ تسخیر تهران با ۲۰۰ نفر خودش طنز است
2021-06-23T16:05:09+04:30
جلیل سامان در پاسخ به سؤالی که چرا منافقین در "زیرخاکی" پخمه نشان داده شدند، تأکید کرد که می‌خواستم از زاویه‌ای دیگر به اینها نگاه کنم که واقعاً پ...

نگاهی نو به کارنامه‌ی اصغر فرهادی ۲/ طغیان سینمایی فرهادی علیه اخلاقیات «شمال شهر»

 نگاهی نو به کارنامه‌ی اصغر فرهادی ۲/ طغیان سینمایی فرهادی علیه اخلاقیات «شمال شهر»
2021-06-23T16:05:09+04:30
در فضایی، که پارادایم سیاسی غالب، به طبع پیروزی گفتمان «جنوب شهر»، تغییر کرد، همان اقشار طبقه متوسط که مطالبات آن‌ها را هاشمی رفسنجانی» نماین...

پخش برنامه «مدرسه حفظ»ویژه کودکان از شبکه رادیویی قرآن

پخش برنامه «مدرسه حفظ»ویژه کودکان از شبکه رادیویی قرآن
2021-06-23T14:51:35+04:30
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، شبکه ی رادیویی قرآن برنامه‌ای با عنوان «مدرسه حفظ» را از شنبه پنجم تیرماه به رو...

تقدیر از مروج نمونه فرهنگ رضوی در عمان

تقدیر از مروج نمونه فرهنگ رضوی در عمان
2021-06-23T14:38:15+04:30
همزمان با دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع)، مصطفی بن محسن اللواتی، شاعر و فعال فرهنگی عمانی به عنوان مروج نمونه فرهنگ رضوی، تقدیر شد.

آیین خطبه خوانی و نقاره زنی درحرم امام خمینی(ره) برگزار شد

آیین خطبه خوانی و نقاره زنی درحرم امام خمینی(ره) برگزار شد
2021-06-23T14:38:15+04:30
همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا علیه السلام مراسم خطبه خوانی خادمیاران رضوی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیانیه صدا و سیما درباره اقدام خصمانه آمریکا: نمی‌گذاریم دسترسی به رسانه‌های "جبهه مقاومت" قطع شود

 بیانیه صدا و سیما درباره اقدام خصمانه آمریکا: نمی‌گذاریم دسترسی به رسانه‌های "جبهه مقاومت" قطع شود
2021-06-23T14:18:37+04:30
سازمان صداوسیما با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا در توقیف دامنه‌های اینترنتی وابسته به خود و رسانه‌های محور مقاومت را نقض فاحش آزادی بیان و حمله به رسانه‌های ...

نجفی: باوجود تأکید رئیس صدا و سیما نمی‌گذارند سریال "شاه اسماعیل" را بسازم!

 نجفی: باوجود تأکید رئیس صدا و سیما نمی‌گذارند سریال "شاه اسماعیل" را بسازم!
2021-06-23T14:18:36+04:30
نویسنده و کارگردن سریال "جلال" گفت: فیلمنامه‌ "شاه اسماعیل" را نوشته‌ام که ۱۲ جلد کتاب است، اما با وجود تأکید رئیس سازمان صداوسیما، نمی‌...

تعریف و تمجید شهاب حسینی از عباس کیارستمی در جشنواره عکس ۵

 تعریف و تمجید شهاب حسینی از عباس کیارستمی در جشنواره عکس ۵
2021-06-23T13:38:37+04:30
جشنواره جایزه بین المللی «عکس۵» همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی در موزه سینما برگزار شد.

صنعتی که امیدی به ثمرنشستن آن نبود، نصف بازار را قبضه کرد/ توجه رهبر انقلاب نوشت‌افزار ایرانی را شکل داد

 صنعتی که امیدی به ثمرنشستن آن نبود، نصف بازار را قبضه کرد/ توجه رهبر انقلاب نوشت‌افزار ایرانی را شکل داد
2021-06-23T13:38:37+04:30
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در گفت‌وگویی با تسنیم از تلاش تولیدکنندگان این حوزه طی یک دهه گذشته برای رونق این اقلام در بازار داخلی گفت.

نوید محمودی: طالبان مردم سرزمینم را آواره کرده است

 نوید محمودی: طالبان مردم سرزمینم را آواره کرده است
2021-06-23T10:38:35+04:30
نوید محمودی کارگردانی افغانستانی سینمای ایران برای کودکان مظلوم افغانستانی یادداشتی را منتشر کرد.

پشت‌پرده حمله دوباره‌ آمریکایی‌ها به سایت پرس‌تی‌وی/ کار در دامنه ایرانی پیگیری می‌شود

 پشت‌پرده حمله دوباره‌ آمریکایی‌ها به سایت پرس‌تی‌وی/ کار در دامنه ایرانی پیگیری می‌شود
2021-06-23T10:38:35+04:30
در پی توقیف دامنه فراگیر وب‌سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان تلویزیون توسط دولت آمریکا، این شبکه اعلام کرد فعالیت خود را به‌روی دامنه ایرانی ir ادامه می‌دهد.

به جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم/ایران منبع آرامش قلب ماست

به جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم/ایران منبع آرامش قلب ماست
2021-06-23T10:18:14+04:30
آیت الله بشیر نجفی گفت: ما به نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن را موجب افتخار و سربلندی اسلام می‌دانیم، همچنین ایران ...

هیچ درخواست همکاری در خصوص طرح ۱۴۵۵ نشده است

هیچ درخواست همکاری در خصوص طرح ۱۴۵۵ نشده است
2021-06-23T10:04:58+04:30
انجم شعاع گفت: با مساعدت شورای توسعه فرهنگ قرآنی درسال جاری، اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت بیش از ۳ میلیارد اعتبار برنامه‌ای دریافت کرده است.

از سامانه جدید ثبت درخواست تأسیس تشکلهای قرآنی رونمایی شد

از سامانه جدید ثبت درخواست تأسیس تشکلهای قرآنی رونمایی شد
2021-06-23T10:04:57+04:30
در سالروز میلاد حضرت الرضا (ع) ، از سامانه جدید ثبت درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت و نیز سامانه ثبت درخواست تأسیس خانه قرآن و عترت در سازمان دارالقرآ...

مبارزه شجاعانه با خرافات یک قاعده قرآنی است/ چالش‌های تفسیر تنزیلی

مبارزه شجاعانه با خرافات یک قاعده قرآنی است/ چالش‌های تفسیر تنزیلی
2021-06-23T10:04:56+04:30
مفسر قرآن کریم گفت: از برخوردهای قرآن با مردم معاصر نزول به این قاعده می‌رسیم که هر تکلفی را که فرد و جامعه برعهده می‌گیرد، نباید بدون منشأ دینی بپذیریم، بلک...

از مروج نمونه فرهنگ رضوی در پاکستان تقدیر شد

از مروج نمونه فرهنگ رضوی در پاکستان تقدیر شد
2021-06-23T10:04:56+04:30
به مناسبت دهه کرامت و گرامیداشت ولادت باسعادت امام هشتم، جشن باشکوهی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، رایزن فرهنگی کشورمان و شماری از شخصیت‌های م...

پشت پرده حمله دوباره‌ آمریکایی‌ها به سایت پرس‌تی‌وی/ کار در دامنه ایرانی پیگیری می‌شود

 پشت پرده حمله دوباره‌ آمریکایی‌ها به سایت پرس‌تی‌وی/ کار در دامنه ایرانی پیگیری می‌شود
2021-06-23T09:58:30+04:30
در پی توقیف دامنه فراگیر وب سایت شبکه خبری انگلیسی زبان تلویزیون توسط دولت آمریکا، این شبکه اعلام کرد فعالیت خود را بر روی دامنه ایرانی ir ادامه می‌دهد.

آمادگی همکاری فرهنگی ۱۱۰۰ هیأت مذهبی با رئیس جمهور منتخب

آمادگی همکاری فرهنگی ۱۱۰۰ هیأت مذهبی با رئیس جمهور منتخب
2021-06-23T09:38:15+04:30
۱۱۰۰ هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور در پیامی، ضمن تبریک به منتخب ملت اعلام کردند که آماده همکاری فرهنگی با آیت الله رئیسی هستند.

کارگردان مستند «ایران» درگذشت

 کارگردان مستند «ایران» درگذشت
2021-06-22T17:31:55+04:30
تصویربردار باسابقه سینمای مستند عصر امروز درگذشت، او مجموعه مستند «ایران» را که از شبکه مستند سیما پخش شد نیز کارگردانی کرد.

بلوکات قائم‌مقام شبکه ۳ شد

 بلوکات قائم‌مقام شبکه ۳ شد
2021-06-22T16:51:57+04:30
مهدی بلوکات با حکم علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، به سمت قائم مقام این شبکه منصوب شد؛ او پیش از این مدیریت طرح، برنامه و نظارت شبکه را برعهده داشت.

کلامی با وزیر ارشاد دولت آقای رئیسی!

 کلامی با وزیر ارشاد دولت آقای رئیسی!
2021-06-22T16:51:56+04:30
دغدغه بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر است که بدانند چه کسی به صندلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم تکیه خواهد زد؛ فردی که آسیب‌های چند ساله این عرصه را سامان دهد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)