میرنیوز

هنرمندان انقلابی خانه‌نشین‌اند/ موسیقی در دست گوشواره‌زن‌ها است

 هنرمندان انقلابی خانه‌نشین‌اند/ موسیقی در دست گوشواره‌زن‌ها است 2021-05-25T10:14:35+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رهبر معظم انقلاب صبح روز یکشنبه دوم خرداد 1400 در پیامی به اهالی شهرستان ادب رهنمودهایی را ارائه دادند که بخشی از آن به این قرار است: «می‌دانید که سعی زیاد می‌شود برای واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی، شمایید که باید این سعی شیطانی را باطل کنید. نسل شما و شما جوانان آگاه و پرانگیزه باید در این جبهه نقش مدافع و مهاجم را ایفا کنید.»

این رهنمود در دلِ‌خود حاوی نکات بسیار مهمی است و بار دیگر بر اهمیتِ فرهنگ و هنر و حضور هنرمندان در راستای آرمان‌های انقلاب تأکید دارد. حال باید به بررسیِ علل تلاش‌های انجام شده برای واگراییِ‌هنر و هنرمند از مفاهیم انقلاب اسلامی پرداخت.

از این رو گفت‌وگویی با اسفندیار قره‌باغی داشتیم تا از دیدگاه او به بررسی این موضوع بپردازیم.

این خواننده اُپرا که سابقه تحصیل در ایتالیا و در رشته موسیقی را دارد، می‌گوید: من تمام دنیا را ول کرده‌ام، حتی تهران را هم ول کرده‌ام و 11 سال است که در تبریزم. آمدم که آنچه در چنته دارم را برای موسیقی کشور و آذربایجان صرف کنم. در این 11 سال مدیران و مسئولان و به خصوص معاون‌های هنریِ اداره‌کل ارشاد آذربایجان، یک بار بنده را نه برای هنرستان موسیقی، نه شواری موسیقی، نه انجمن موسیقی و نه دانشکده موسیقی؛ حتی برای چای خوردن هم دعوت نکردند!

او ادامه می‌دهد: ولی من کارهای خودم را انجام دادم. آثار بسیاری را با هزینه خودم تولید و پخش کردم. مثلا دو کلیپ ساختم که یکی را صدا و سیمای تهران پخش کرد، یکی دیگر را هم کسی حتی یک ریالی به ما نداد. من هم هنگام پخش این کلیپ نوشتم که با هزینه شخصی آن را تولید و به روحِ شهیدان آذربایجان تقدیم کرده‌ام.

موسیقی ,

قره‌باغی که دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک(درجه یک هنری) است، می‌گوید: من غیر از این توانی ندارم و کاری از من برنمی‌آید. بانک ندارم که برای ساخت هر اثر میلیون‌ها تومان صرف کنم تا بتوانم سطح موسیقی مملکت را به عنوان یک وزنه، بالا نگه دارم.

او که از اوضاع موسیقی گلایه‌های بسیار دارد، تأکید می‌کند: موسیقی را دست گوشواره زن‌ها و زیرابرو بردارها و کنسرت گذارهای دلال دادند.

قره‌باغی که در کارنامه‌اش خواندنِ سرود معروفِ «امریکا امریکا» را دارد، می‌گوید: مقام معظم رهبری پشتیبان بنده است و من را دوست دارد؛ می‌داند که از صمیم قلب عاشق ایشان هستم. ولی بی خبر از این است که بر ما چه می‌گذرد. در این دورانِ یک سال و نیمِ کرونایی، ارشاد تبریز به اندازه یک ریال برای هنرمندان سرمایه نگذاشت.

او ادامه می‌دهد: خدا را شکر که محتاج نیستم. هنوز در 80 سالگی کار می‌کنم؛ شاگرد دارم و حقوق بازنشستگی‌ام را هم دارم. اما دیگرانی که هیچ کدام از این‌ها را ندارند، چند نفرشان در همین دورانِ کرونا فوت شدند. پول نسخه داروهایشان را نداشتند. با صندوق هنرمندان از طریق آقای نوبخت تماس گرفتم و توانستیم برایشان ماهی یک میلیون از این صندوق مقرری بگیریم. اما بقیه چه...

قره‌باغی می‌گوید: من فکر می‌کنم به گوشِ مقام معظم رهبری رسیده که اوضاع از چه قرار است. بسیاری از هنرمندان انقلابی که در مسیر انقلاب و آرمان‌هایش بودند، با تلاش‌هایی که مسئولان فرهنگی انجام دادند، یا خانه نشین یا جذب بازار مکاره شدند.
به هر حال ما ثابت قدمیم و سرجای خودمان ایستاده‌ایم.

این خواننده در پایان تأکید می‌کند: اگر این مطلب نوشته شود و به نظر آقا برسد، من اجازه می‌خواهم که دو سال موسیقی کشور را به من بسپارند. آنگاه خواهید دید که تمام این موسیقی‌های هرزه را ریشه کن می‌کنم و موسیقی درست و انقلابی و فاخر را جایگزین می‌کنم تا برای یک عمر تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد

جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
2021-06-15T13:11:34+04:30
شاخص‌ها و مصادیق انتصاب مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های قرآنی بررسی و پس از دریافت پیشنهادات اعضای جلسه، این موضوع در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بحث قرار گرفت.

مراسم جشن دهه کرامت در گرجستان برگزار شد

مراسم جشن دهه کرامت در گرجستان برگزار شد
2021-06-15T13:11:33+04:30
مراسم جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه المصطفی و دهه کرامت با حضور اکبر قاسمی، سفیر و حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در سالن اجتماعات مسجد امام حسین (ع) در شهر ...

بیانیه مداحان و شاعران آیینی برای حضور مردم در انتخابات صادر شد

 بیانیه مداحان و شاعران آیینی برای حضور مردم در انتخابات صادر شد
2021-06-15T13:05:13+04:30
رهبر معظم انقلاب همچنین در سی و دومین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نیز فرمودند؛ امامِ بزرگوار انتخابات را فریضه دینی می‌دانستند و در وصیت‌نامه خود می‌گویند عد...

انتقاد نویسنده شاخص دفاع مقدس از روزگار سخت هنرمندان/ دولت آینده فکری به حال معیشت اهل فرهنگ کند

 انتقاد نویسنده شاخص دفاع مقدس از روزگار سخت هنرمندان/ دولت آینده فکری به حال معیشت اهل فرهنگ کند
2021-06-15T13:05:13+04:30
گلعلی بابایی با انتقاد از رکود در حوزه فرهنگ طی ماه‌های اخیر، گفت: رئیس جمهور آینده باید نیم‌نگاهی هم به حوزه فرهنگ و اقتصاد این حوزه داشته باشد.

مقصر "شبه فاجعه" انتخابات قبلی، راهبران سلبریتی‌ها بودند نه خود آنها

 مقصر "شبه فاجعه" انتخابات قبلی، راهبران سلبریتی‌ها بودند نه خود آنها
2021-06-15T13:05:12+04:30
محسن ردادی معتقد است در انتخابات گذشته، سلبریتی‌ها کار خود را خوب انجام دادند؛ اگر نتیجه مطلوب نبود و به یک "شبه‌فاجعه" ختم شد نباید سلبریتی‌ها را...

دعوت آیت الله ری شهری به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری

دعوت آیت الله ری شهری به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری
2021-06-15T11:51:32+04:30
آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) در پیامی از عموم مردم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را خواستار شد.

بیانیه ۳۵۰ هنرمند در حمایت از رئیسی/ روحانی بذر ناامیدی را در دل هنرمندان و مردم کاشت

 بیانیه ۳۵۰ هنرمند در حمایت از رئیسی/ روحانی بذر ناامیدی را در دل هنرمندان و مردم کاشت
2021-06-15T11:58:34+04:30
جمعی از هنرمندان کشورمان روز گذشته در دیدار با آیت الله دکتر رییسی اعلام حمایت خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از ایشان اعلام کردند.

پویش «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود

پویش «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود
2021-06-15T11:38:12+04:30
پویش«به تو از دور سلام» ویژه ایام ولادت امام رضا(ع) و ایام دهه کرامت از سوی بنیاد دعبل خزاعی برگزار می شود.

جامعه قرآنی اهل سنت، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند

جامعه قرآنی اهل سنت، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند
2021-06-15T11:11:33+04:30
جامعه قاریان، حافظان، مدرسان قرآن کریم و چهره های قرآنی جامعه اهل سنت، از ملت ایران برای حضور پر شور در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.

کلهر: سینما همه‌چیز جریان خداستیز است و با آن برایتان دین می‌سازد/ ما از عرضه سینمای ملاقلی‌پور و حاتمی‌کیا به جهان خجالت می‌کشیم/ هنرمند خداپرست بایکوت می‌شود

 کلهر: سینما همه‌چیز جریان خداستیز است و با آن برایتان دین می‌سازد/ ما از عرضه سینمای ملاقلی‌پور و حاتمی‌کیا به جهان خجالت می‌کشیم/ هنرمند خداپرست بایکوت می‌شود
2021-06-15T11:18:31+04:30
مسئولین نخواستند سینمای ملاقلی‌پور و حاتمی‌کیا و خیلی‌های دیگر به جهان معرفی شود. فیلم‌های آنان بدنه خارج را تحت تأثیر قرار می‌داد اما فیلم‌ها نگاه دفاع مقد...

برگزیدگان مسابقه دانش‌آموزی قرائت قرآن در اوگاندا تجلیل شدند

برگزیدگان مسابقه دانش‌آموزی قرائت قرآن در اوگاندا تجلیل شدند
2021-06-15T10:04:54+04:30
با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا، برگزیدگان مسابقه دانش‌آموزی قرائت و حفظ قرآن در تلویزیون ملی یو بی سی اوگاندا تجلیل شدند.

دعوت ۱۱۰۰ هیات مذهبی از مردم برای مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد/دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند

دعوت ۱۱۰۰ هیات مذهبی از مردم برای مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد/دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند
2021-06-15T09:38:14+04:30
۱۱۰۰ هیات رزمندگان اسلام سراسر کشور ضمن اعلام آمادگی خود جهت حضور در این انتخابات، از ملت قدرشناس و بصیر برای مشارکت در انتخابات ۲۸ خردادماه دعوت کردند.

از ویژگی‌های حضرت امام رضا (ع) باز کردن فضای گفت‌وگو بود

از ویژگی‌های حضرت امام رضا (ع) باز کردن فضای گفت‌وگو بود
2021-06-15T09:24:55+04:30
محمدزاده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بین‌المللی در عرصه رسانه به منظور ترویج سیره رضوی اظهار کرد: مهم آن است که بتوانیم امام رضا(ع) را به جهانیان بشناسانیم.

سید مجید بنی فاطمه،مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد

سید مجید بنی فاطمه،مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد
2021-06-15T09:24:54+04:30
سید مجید بنی فاطمه با انتشار پیام تصویری در صفحه اینساگرام خود، مردم بخصوص جوانان را به مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کرد.

حضور حداکثری در انتخابات ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام است

حضور حداکثری در انتخابات ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام است
2021-06-15T09:11:34+04:30
طوبی فرداد مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز گفت: حضورحداکثری مردم در تعیین رهبران اجرایی و سیاسی، ضامن تداوم، بقا و مقبولیت بیشتر نظام است.

همه ما ایرانیان عاشق امام رضا(ع) هستیم

همه ما ایرانیان عاشق امام رضا(ع) هستیم
2021-06-15T09:11:34+04:30
مجید اخشابی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن‌الحج(ع) اظهار کرد: همه ما ایرانیان عاشق امام رضا(ع) هستیم.

کنگره«زیارت،معنویت واخلاق براساس بیانیه گام دوم »برگزار می شود

کنگره«زیارت،معنویت واخلاق براساس بیانیه گام دوم »برگزار می شود
2021-06-15T09:11:33+04:30
کنگره «زیارت، معنویت و اخلاق بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب» امروز ۲۵ خرداد ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

چرا شبکه‌های استانی تلویزیون پدیده انتخابات شدند?

 چرا شبکه‌های استانی تلویزیون پدیده انتخابات شدند?
2021-06-15T09:18:31+04:30
اقدامات امسال صدا و سیما در موضوع انتخابات، با ورود ۸۱ شبکه تلویزیونی و رادیویی استانی به حوزه تولید، ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت.

آیا سکته "اریکسن" منجر به تجربه مرگ موقت شد؟/ تهیه‌کننده "زندگی پس از زندگی" رایزنی می‌کند

 آیا سکته "اریکسن" منجر به تجربه مرگ موقت شد؟/ تهیه‌کننده "زندگی پس از زندگی" رایزنی می‌کند
2021-06-15T09:18:30+04:30
تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" درباره ماجرای حضور بازیکن فوتبال دانمارک اعلام کرد که رایزنی‌ها را برای این گفت‌وگو آغاز کر...

گفت‌وگوی تسنیم با خواننده قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده»: بانی اجرای قطعه‌ای از بهشت، امام رضا (ع) بود

 گفت‌وگوی تسنیم با خواننده قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده»: بانی اجرای قطعه‌ای از بهشت، امام رضا (ع) بود
2021-06-15T09:18:30+04:30
شعر «آمدم ای شاه پناهم بده» سروده مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان است که می‌خواستیم برای امام خمینی(ره) بخوانیم. البته اجرای این قطعه کاملاً به عنای...

نگه داشتن انقلاب از انقلاب کردن بالاتر و چه بسا مهم‌تر است/حضور در انتخابات دارای برکات زیادی است

نگه داشتن انقلاب از انقلاب کردن بالاتر و چه بسا مهم‌تر است/حضور در انتخابات دارای برکات زیادی است
2021-06-15T08:58:12+04:30
استاد حوزه علمیه محمدیه تالش گفت: انتخابات باعث تجدید بیعت با انقلاب و رهبری است که به واسطه‌ آن مردم ایمان و اعتقاد خود با نظام و رهبری آپدیت و ناکارآمدی‌ها...

انتخاب فردی اصلح، نقطه عطفی بر چهار دهه مقاومت ملت ایران است/انتخابات جلوه‌ای از حیات جامعه است

انتخاب فردی اصلح، نقطه عطفی بر چهار دهه مقاومت ملت ایران است/انتخابات جلوه‌ای از حیات جامعه است
2021-06-15T08:31:32+04:30
اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، همسو با ده‌ها هزار فعال قرآنی برجسته، ضمن اعلام آمادگی خود جهت حضور در این انتخابات، از ملت قدرشناس و بصیر دعوت ...

معیشت خوب یا رهایی حجاب؟/ مردم پاسخ دادند

 معیشت خوب یا رهایی حجاب؟/ مردم پاسخ دادند
2021-06-14T20:05:05+04:30
پاسخ‌های مردم در کف خیابان به این سؤال که "بین وعده معیشت خوب و یا رهایی حجاب کدام را انتخاب می‌کنید؟" نشان می‌دهد که نامزدهای طیف اصلاحات این‌بار...

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی درباره حکم شرکت در انتخابات و انتقاد نامزدها از عملکرد مسئولان

 پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی درباره حکم شرکت در انتخابات و انتقاد نامزدها از عملکرد مسئولان
2021-06-14T16:18:34+04:30
پایگاه فقه و احکام رهبر معظم انقلاب، پاسخ دو استفتاء از معظم‌له درخصوص حکم شرعی شرکت در انتخابات و انتقاد نامزدها از عملکرد مسئولان را منتشر کرد.

ساعت سخنرانی تلویزیونی ۲۶ خرداد رهبر انقلاب تغییر کرد

 ساعت سخنرانی تلویزیونی ۲۶ خرداد رهبر انقلاب تغییر کرد
2021-06-14T16:05:09+04:30
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس، خبرگان و شورای شهر و روستا رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه ۲۶ خردادماه با مردم سخن خواهند گفت.

کالبدشکافی یک انیمیشن سمّی/ شلیک نتفلیکس به مغز کودکان

 کالبدشکافی یک انیمیشن سمّی/ شلیک نتفلیکس به مغز کودکان
2021-06-14T15:51:57+04:30
مسئله اینجا است که این فقط یک انیمیشن کودکانه و سرگرم‌کننده نیست، بلکه منظومه‌ای از کدها، پیام‌ها و القائات «خاص» و مخوف است که علی‌الاصول هیچ ربط...

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مرتضی امیری اسفندقه

 اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مرتضی امیری اسفندقه
2021-06-14T15:11:58+04:30
دهقانکار در مراسم اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مرتضی امیری اسفندقه گفت: اسفندقه قبل از گرفتن این گواهینامه، نشان درجه یک اخلاق را گرفته است.

شیطان چگونه در نطفه انسان شریک می‌شود؟

 شیطان چگونه در نطفه انسان شریک می‌شود؟
2021-06-14T15:11:58+04:30
شراکت شیطان اینگونه است که در نطفه انسان تأثیر دارد، به این صورت که برخی اموال و رفتارهای او سبب می‌شود شرک شیطان اتفاق بیفتد.

آیت‌الله قائم مقامی: امام راحل عدم حضور و مسامحه در انتخابات را گناه کبیره می‌دانست

 آیت‌الله قائم مقامی: امام راحل عدم حضور و مسامحه در انتخابات را گناه کبیره می‌دانست
2021-06-14T15:11:56+04:30
استاد حوزه علمیه قم گفت: اهالی مسجد و متدینین جامعه باید در این عرصه به صورت فعالانه شرکت و در کنار آن، آحاد جامعه را برای حضور حماسی پای صندوق‌های رأی دعوت...

سیر ترجمه های قرآن به زبان فارسی بررسی می شود

سیر ترجمه های قرآن به زبان فارسی بررسی می شود
2021-06-14T14:24:54+04:30
نشست سیر ترجمه های قرآن به زبان فارسی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی می شود.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)