X دانلود اهنگ نکس وان کلیپ ویدیاب کلیپ جدید ویدجین

میرنیوز

یار بی‌نظیر حاج قاسم سلیمانی در پاتک‌های کربلای ۵ چه کسی بود؟

 یار بی‌نظیر حاج قاسم سلیمانی در پاتک‌های کربلای ۵ چه کسی بود؟ 2020-01-19T13:20:12+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار شهید علی ژاله از فرماندهان لشکر 41 ثارالله بود که شهید سپهبد قاسم سلیمانی را سال‌ها در جهاد هشت ساله همراهی کرد. در عملیات کربلای 5، 547 نفر از نیروهای لشکر 41 ثارالله به شهادت رسیدند. شهید علی ژاله در سال 1341 در یکی از روستاهای رابر در استان کرمان متولد شد. با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و در سال 1365 فرماندهی گردان ضدزره لشکر 41 ثارالله کرمان را بر عهده گرفت تا اینکه سرانجام در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد. او یکی از نیروهای تحت امر شهید قاسم سلیمانی بود که در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر 41 ثارالله را بر عهده داشت. تقارن سالگرد شهادت او در ایام بزرگداشت کربلای5 با ایام سوگواری شهادت  قاسم سلیمانی یاد این دو فرمانده مبارز را بار دیگر زنده کرد.

روایت حاج قاسم سلیمانی از شهید ژاله:خصوصیات فردی علی ژاله بی‌نظیر بود

«جبهه و جنگ برای همه کسانی که در آن زندگی کردند جنگیدند، هرگز فراموش نمی‌شود و من نیز آن ساعات از زندگی‌ام را مانند گنجینه‌ای گران‌بها در ذهنم حفظ کرده‌ام، علی ژاله نیز جزوی از آن گنجینه گران‌بهاست که خاطراتش همیشه در یاد و خاطر من باقی مانده است. علی با تعدادی از رزمندگان، برای آموزش 106، انتخاب شد و می‌توان گفت تنها کسی هم بود که خیلی سریع در این زمینه مهارت پیدا کرد. او جزو بنیانگذاران ادوات لشکر ثارالله به حساب می‌آمد. علی فقط به 106 اش قانع نبود؛ همیشه همراه آن دو قبضه آرپی‌جی هم به همراه داشت که در مواقع ضروری از آن‌ها هم استفاده می‌کرد. او با این کارش دشمن را به اشتباه می‌انداخت و تعداد نیروها را در نظر آن‌ها چند برابر می‌کرد.

علی همیشه من را به وجد می‌آورد و در ته دلم هزاران آفرین نثارش می‌کردم. خصوصیات فردی علی ژاله بی‌نظیر بود. او بیشتر از آن که به فکر خودش باشد، به فکر نیروهای زیر دستش بود. مثل یک فرمانده‌ با تجربه عمل می‌کرد و برنامه می‌ریخت. علی از کار زیاد خسته نمی‌شد؛ بعضی وقت‌ها فکر می‌کردم او را از فولاد ساخته‌اند. در مواقعی که اگر سکو و یا خاکریزی برای استقرار صد و شش‌هایش نداشت، به هر قیمتی که بود، یا جایی را برای استقرار 106 پیدا می‌کرد و یا در همان لحظه خاک‌ریزی و یا سکویی را به تنهایی یا با کمک بچه‌های دیگر درست می‌کرد.»

روایات فراوانی از همرزمان شهید علی ژاله در مورد او آمده است. کمال مرادی از رزمندگان لشکر 41 ثارالله و سایر همرزمانش برخی از این روایات را نقل کرده‌اند:

موتور قایق، سوغاتی حج

اگر حاج علی ژاله در برخی عملیات‌ها فرمانده ما و دیگر نیروها بود هیچکس فکر نمی‌کرد که او فرمانده است. در هر کاری قدم اول را خودش بر می‌داشت و دیگر نیروها خود به خود دنباله رو او بودند. حمامی در واحد درست کرده بود که بین همه مشهور بود و هیچ‌گاه احساس نمی‌کرد که چون مسئول است، پس ساختن حمام برای نیروهای در جبهه برایش زشت است؛ بلکه هر کاری را که می‌توانست انجام می‌داد و با جان و دل آن را به ثمر می‌رساند. غذایش را بعد از همه می‌خورد و اجازه نمی‌داد اضافه غذا را به بیرون بریزند، می‌گفت: «حیف است بدهید حاج علی ژاله بخورد...»، این کار او قانونی برای ما در جبهه شده بود.  برای انجام فریضه حج با گروهی از رزمندگان مشرف شدند. در بازگشت همه برای خود و یا خانواده چیزی خریده بودند اما حاجی علی یک دستگاه موتور برای قایق ادوات در جزیره مجنون خرید و با خود آورد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

ماجرای تخمه آفتابگردان کربلای یک

در عملیات کربلای یک کوله‌پشتی سنگینی بر روی دوش حاج علی ژاله قرار داشت و همه ما می‌خواستیم  بفهمیم که چه چیزی را در آن جای داده است؛ چون برای اولین‌بار می‌دیدم به خودش کوله‌پشتی بسته است و خیلی هم از آن مراقبت می‌کند. تا اینکه شب عملیات تمام شد و ما در ارتفاعات قلاویزان که مشرف بر شهر مهران بود مستقر شدیم. اما دشمن برای بازپسگیری این ارتفاعات دست‌بردار نبود و در شب دوم پاتک شدیدی زد که از بس گلوله بر روی سر رزمندگان ریخت، حال همه را گرفته بود. شاید بتوانم بگویم عامل اصلی سقوط نکردن خط در آن شب حاج علی ژاله بود که بالاخره با مقاومت سرسختانه نیروها، دشمن نتوانست پیشرفتی داشته باشد.

وقتی حاج علی با ما وارد خط می‌شد دیگر نمی‌ترسیدیم و می‌دانستیم که گرفتن خاکریز دشمن ممکن شده است. به هر حال بعد از آن پاتک شدید و جنگ سخت نیروهای بعثی به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، لذا آرام گرفتند و اینجا بود که همه نفس راحتی کشیدیم و هر کدام از رزمندگان خسته و تشنه و گرسنه در جایی نشسته بودند که در چنین حالتی حاج علی ژاله هم سر کوله پشتی‌اش را باز کرد و شروع کرد بین بچه‌ها تخمه آفتابگردان تقسیم کرد.

از این کارش اوقاتم تلخ شده بود و به او گفتم این چه کاری است که تو می‌کنی؟ با آن لهجه مخصوصش گفت: «ای بچه! تو مگر نمی‌دانی که بچه‌ها چقدر وابسته به این چیزها هستند.» نیروها در زیر آتش دشمن از خوردن تخمه لذت بردند و روحیه همه عوض شد تا جایی که خواب از سر بچه‌ها رفت چون دشمن مترصد خواب نیروهای خسته ما بود تا در آن شرایط باز هم حمله کند. اما رزمندگان تا صبح بیدار ماندند و تخمه خوردند و هر حمله‌ای که انجام می‌شد را به شدت پاسخ می‌دادند. آنجا بود که واقعاً متوجه شدم این تخمه‌ها چقدر در روحیه نیروها و دوستی آن‌ها با فرمانده‌شان تأثیرگذار بود و ما را به پیروزی رساند.

فیل حاج علی در والفجر4 چه بود؟

در عملیات والفجر چهار یک دستگاه جیپ داشتیم که حاج علی ژاله اسمش را گذاشته بود فیل. چون دو تا گلگیرش مانند دو تا گوش‌های فیل شده بود و به هنگام حرکت این گلگیرها بالا و پایین می‌رفتند. نیروهایش ماشین‌های خوبی داشتند؛ ولی او خودش بدترین را انتخاب کرده بود و واقعأ هم از آن کار می‌کشید. سنگرهایی که حاج علی می‌ساخت هیچگاه شکل سنگر نداشتند و همیشه ناقص بودند یا سقف نداشتند و یا محکم نبودند. او بعد از پیشروی در عملیات صبر نمی‌کرد تا لودر بیاید و سکویی برای استقرار خودروی جیپی که تفنگ 106 میلیمتری بر روی آن نصب بود بسازد، بلکه خودش دست به کار می‌شد و سکو را با استفاده از بیل و کلنگ احداث می‌کرد. برای همین در بسیاری مواقع می‌دیدیم که حاج علی از فرط کار زیاد در بغل خاکریز به خواب رفته است.

نقش اصلی حاج علی در پاتک‌های دشمن

آن موقع لشکر تازه راه افتاده بود و امکانات زیادی در آن وجود نداشت. حاج علی ژاله برای آوردن بلوک و ساختن سنگرهای ادوات از اطراف شهر و یا سایر لشکرها توسط وانتی که در اختیارش بود بلوک می‌آورد. او حدود 70 درصد سنگر ادوات را خودش ساخت و در مواقع بیکاری هم به تفنگ 106 میلیمتری‌اش رسیدگی می‌کرد و به تعمیر یا تنظیف آن می‌پرداخت. واقعأ به تفنگ 106 میلیمتری عشق می‌ورزید و همه نیروها را تشویق به نگهداری تجهیزات می‌کرد.

مدتی در مریوان هر روز می‌رفت در داخل شهر به کرمان زنگ می‌زد. قیافه درهمی داشت و نگران بود. می‌دانستیم از جایی ناراحتی دارد اما چیزی نمی‌گفت و به کرمان هم نمی‌رفت تا اینکه یک روز گفت: «هی بچه می‌دونستی که بچه من هم مُرد...» من هنوز نمی‌دانستم از چه حرف می‌زند. فکر کردم بچه یکی از آشناهایش بوده اما وقتی که توضیح داد، فهمیدیم فرزند خودش بوده است و او به خاطر حضور در عملیات و نبرد با دشمن به تشیع جنازه فرزندش نرفته بود.

هنگامی که برای شلیک تفنگ 106 میلیمتری به سر خاکریز می‌رفت. بدون ترس و مسلط بر همه چیز تنظیم می‌کرد و سپس شلیک می‌کرد. من فرمانده گردان ضد زره بودم و او هم معاونم بود. اگر در یک عملیات 12 دستگاه تانک می‌زدیم، بدون شک پنج یا شش دستگاه از این تانک‌ها را علی ژاله زده بود. شب عملیات کربلای پنج آتش دشمن بسیار شدید بود. لازم بود که حاج علی را از نزدیک ببینم و در آن وضعیت گلوله باران از پشت بیسیم گفتم: «تو می‌آیی پیش من یا من بیایم پیش تو؟» گفت: «من می‌آیم.» بعد از لحظاتی احساس کردم آتش دشمن خیلی سنگین است و گفتم تماس بگیرم و بگویم که نیاید. هنگامی که تماس گرفتم دیر شده بود چون خودش وارد سنگر من شد. حاج علی ژاله نقش اصلی را در پاتک‌های دشمن بر عهده داشت. به هنگام نبرد با برخورد هر گلوله بر زمین کمرش را خم می‌کرد و گردنش را پایین‌تر از کمرش می‌آورد و بعد از انفجار با یک حالت خاصی خودش را صاف می‌کرد و می‌گفت: «بچه دیدی؟ می‌خواست بکشدمان.» این حالت را همه رزمندگان به یاد دارند چون بارها تکرار شده بود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

۴ ویژگی قرآنی امام خمینی (ره)

 ۴ ویژگی قرآنی امام خمینی (ره)
2020-06-04T00:51:20+04:30
شهدای راه امام هم روحیه جهادی داشتند و هم اهل صبر و مقاومت بودند، گرسنگی، تشنگی، تهدید و تحریم و حتی جنگ چیزی نیست که بخواهد ما را از پای در بیاورد، هیچ یک ...

ماجرای طلسم شیخ بهایی در ساخت حرم امام رضا(ع)

 ماجرای طلسم شیخ بهایی در ساخت حرم امام رضا(ع)
2020-06-04T00:11:15+04:30
مرحوم شیخ بهایی به معماران و بناها گفته بود شما طبق این نقشه بسازید و به سردرهای ورودی و خروجی را دست نزنید تا من بعداً طرح‌ آنها را به شما بدهم ...

عمار تفتی و همکارانش، "راز طاهر" را برملا می‌کنند

 عمار تفتی و همکارانش، "راز طاهر" را برملا می‌کنند
2020-06-03T23:44:39+04:30
پخش سریال رادیویی "راز طاهر" از هفته آینده در رادیو نمایش آغاز می‌شود.

بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ مگر من نمی‌توانم از ایران بروم، گرین‌کارت بگیرم و به ملتم بخندم!/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"

 بهمن دان: چرا به خاطر بازی در "معمای شاه" پشیمان باشم؟/ مگر من نمی‌توانم از ایران بروم، گرین‌کارت بگیرم و به ملتم بخندم!/ ماجرای بریز و بپاش‌های سریال "شهرزاد"
2020-06-03T23:44:38+04:30
وقتی از "بهمن دان" بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون می‌پرسیم چرا نیستید؟ جواب‌های قابل توجهی می‌دهد. درباره سریال "معمای شاه" و نقش "ح...

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از زحمات طلاب جهادی در ایام کرونا

تقدیر آیت‌الله نوری همدانی از زحمات طلاب جهادی در ایام کرونا
2020-06-03T13:11:14+04:30
قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان در نامه‌ای از زحمات آیت الله اعرافی، طلاب جهادی و رئیس و اعضای شورای عالی حوزه در ایام کرونا تقدیر کرد.

نیاز اساسی به بازشناسی اندیشه تمدنی امام داریم / منظور امام خمینی (ره) از آزادی چیست؟

 نیاز اساسی به بازشناسی اندیشه تمدنی امام داریم / منظور امام خمینی (ره) از آزادی چیست؟
2020-06-03T13:17:56+04:30
عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی معتقد است آزادی در اندیشه امام خمینی (ره) با آن تعریفی که در اندیشه برخی احزاب و گروه‌ها نهفته است، تفاوت ...

میان «جوکر» و آشوب‌های آمریکا رابطه دیالکتیک برقرار است/ آمریکایی‌ها جوکر را داستان زندگی خودشان می‌دانند

 میان «جوکر» و آشوب‌های آمریکا رابطه دیالکتیک برقرار است/ آمریکایی‌ها جوکر را داستان زندگی خودشان می‌دانند
2020-06-03T13:17:56+04:30
قتل «جورج فلوید» صحنه خشونت‌بار سرکوب را به صورت عریان در ناخودآگاه توده‌های مردم آمریکا زنده کرد و توانست موجی ایجاد کند که منجر به یک چرخه بی‌پا...

مداحی میثم مطیعی ویژه ارتحال امام(ره)/ ای امام شهیدان خمینی

 مداحی میثم مطیعی ویژه ارتحال امام(ره)/ ای امام شهیدان خمینی
2020-06-03T13:04:36+04:30
صوت مداحی میثم مطیعی دربارۀ امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ارتحال ایشان را می‌شنوید.

حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی: امام خمینی شعبه‌ای از نور حسینی است

 حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی: امام خمینی شعبه‌ای از نور حسینی است
2020-06-03T13:04:36+04:30
مگر توانستند حبّ امام حسین(ع) را از دل‌ها بیرون بکشند؟ امروز می‌خواهند حرکت امام خمینی(ره) را کور کنند اما باز هم کور خواندند.

«از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها

 «از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها
2020-06-03T13:04:36+04:30
مستند «از قنات ملک» حاصل تلاش گروه مستند روایت فتح است که با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی تهیه شده است.

خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر

 خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|وصیت امام در لحظات آخر
2020-06-03T13:04:36+04:30
مقام معظّم رهبری فرمودند: به نظر من همین وصیت سی صفحه‌ای امام در همین چند جمله می‌تواند خلاصه شود؛ اگر با هم باشید هیچ کسی نمی‌تواند به شما آسیب برساند.

رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود/۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدا

رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» برگزار می‌شود/۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدا
2020-06-03T08:57:54+04:30
حجت‌الاسلام ارزانی از برگزاری رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با محور گرامیداشت مقام شهدا و روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و ...

باید بر سر مسئولینی که به فقر و فساد و تبعیض دامن زده‌اند فریاد بلند زد

باید بر سر مسئولینی که به فقر و فساد و تبعیض دامن زده‌اند فریاد بلند زد
2020-06-02T20:11:14+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات مردم در خصوص فقر و تبعیض و فسا...

حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم+ عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم+ عکس
2020-06-02T18:44:32+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه‌مهندس با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم + عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال "بچه‌مهندس۳" در خبرگزاری تسنیم + عکس
2020-06-02T18:04:36+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه‌مهندس با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد

دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد
2020-06-02T17:04:33+04:30
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از برگزاری دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه با حضور هیئت امنای بقاع متبرکه ۱۸ استان کشور در مشهد مقدس خبر داد.

توزیع ۳۴ میلیون وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان

توزیع ۳۴ میلیون وعده غذایی توسط هیأت‌های مذهبی میان نیازمندان
2020-06-02T17:04:33+04:30
مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر گفت:هزار و ۶۶ هیأت‌ مذهبی در قالب پویش «علی یاوران» ۳۴ میلیون و ۵۹۲ هزار وعده غذایی در ماه مبارک رمضان میان نیازمن...

سازمان تبلیغات حلقه واسط مطالبات مردم درخصوص فقر،تبعیض و فساد است

سازمان تبلیغات حلقه واسط مطالبات مردم درخصوص فقر،تبعیض و فساد است
2020-06-02T15:31:11+04:30
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات مردم در خصوص فقر و تبعیض و فسا...

حضور و تجلیل از عوامل سریال بچه مهندس در خبرگزاری تسنیم + عکس

 حضور و تجلیل از عوامل سریال بچه مهندس در خبرگزاری تسنیم + عکس
2020-06-02T14:58:01+04:30
نشست صمیمانه عوامل سریال بچه مهندس با حضور تهیه کننده، کارگردان و جمعی از بازیگران این سریال در باشگاه خبرنگاران پویا( تسنیم)برگزار شد.

مواجهه با «خود» در قرنطینه کرونایی/ وقتی که ویروسِ میلی‌گرمی فرصت «خودنمایی» را از بشر گرفت!

 مواجهه با «خود» در قرنطینه کرونایی/ وقتی که ویروسِ میلی‌گرمی فرصت «خودنمایی» را از بشر گرفت!
2020-06-02T14:44:35+04:30
میثم شاه‌بابایی در حال ساخت فیلم مستندی است که از دریچه تنهایی و مواجهه با «خود» در روزهای قرنطینه به کرونا نگاه کرده است.

احتمال برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ارشاد زیرساخت فعالیت دیجیتالی را فراهم کند

 احتمال برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ارشاد زیرساخت فعالیت دیجیتالی را فراهم کند
2020-06-02T14:31:16+04:30
رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس از احتمال برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به صورت مجازی خبر داد و گفت: در صورتیکه نتوان نمایشگاه را به مانند سال‌ه...

از دهلی تا تهران؛ فارسی‌زبانان از ابراهیم زمان گفتند/ چه عاشقانه سرود انقلاب انسان را

 از دهلی تا تهران؛ فارسی‌زبانان از ابراهیم زمان گفتند/ چه عاشقانه سرود انقلاب انسان را
2020-06-02T14:31:16+04:30
جمعی از اهالی فرهنگ و ادب از کشورهای مختلف ایران، هندوستان و پاکستان همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) به تبیین بخش‌هایی از شخصیت وجودی ایشان پرداختند.

کتاب «درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی» منتشر شد
2020-06-02T13:31:11+04:30
کتاب «درآمدی بر حکمرانی فضای مجازی» به همت مرکز ملی فضای مجازی و هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شد.

شورای علمی کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی منصوب شدند

شورای علمی کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی منصوب شدند
2020-06-02T13:17:51+04:30
دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای علمی نخستین کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی را منصوب کرد.

مستند «۴۰ سالِ راکی» دیجیتالی پخش می‌شود

 مستند «۴۰ سالِ راکی» دیجیتالی پخش می‌شود
2020-06-02T12:17:56+04:30
مستند سیلوستر استالونه با عنوان «۴۰ سالِ راکی» به صورت دیجیتال پخش می‌شود.فیلم با روایت استالونه دارای تصاویر و صحنه‌هایی است که برای اولین بار پخ...

خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|"معلّم اخلاق"

 خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|"معلّم اخلاق"
2020-06-02T12:17:55+04:30
شبی در خدمت امام بودیم، از ایشان پرسیدم "نظر شما نسبت به فلان‌کس که نمی‌‌خواهم اسم بیاورم چیست؟"، امام تأملی کردند و گفتند "نمی‌شناسم"، ...

سایه اقتصادِ بدون فرهنگ بر آگهی‌های غرب‌زده تلویزیون/ بیزینسِ بازیگران با تبلیغات صداوسیما

 سایه اقتصادِ بدون فرهنگ بر آگهی‌های غرب‌زده تلویزیون/ بیزینسِ بازیگران با تبلیغات صداوسیما
2020-06-02T11:51:15+04:30
وقتی در مقامِ اپوزیسیون قرار می‌گیرند تلویزیون جای کار کردن نیست اما زمانِ تبلیغات و پول گرفتن می‌شود تلویزیون بهترین جاست.

نهضت امام خمینی(ره) معادلات جهانی را به نفع مستضعفان تغییر داد

نهضت امام خمینی(ره) معادلات جهانی را به نفع مستضعفان تغییر داد
2020-06-02T11:04:32+04:30
نهضت امام خمینی(ره) ثابت کرد نهاد مرجعیت دینی در صورتی که مسئولیت‌های رسالت مند خود را بر دوش کشد، معادلات جهانی را به نفع مستضعفان تغییر خواهد داد و دست مست...

مستند جدید «بروس لی» روایتی از مبارزه با نژاد پرستی هالیوود

 مستند جدید «بروس لی» روایتی از مبارزه با نژاد پرستی هالیوود
2020-06-02T11:11:14+04:30
«ESPN» مستندی با عنوان «آب باش» تولید کرده که بر زندگی و فلسفه «بروس لی» که موانع نژادی هالیوود را درهم شکست، تمرکز دارد.

رضا یزدانی ترانه «تیغ و ترمه» را منتشر کرد

 رضا یزدانی ترانه «تیغ و ترمه» را منتشر کرد
2020-06-02T11:11:14+04:30
ترانه فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» با صدای رضا یزدانی توسط وی منتشر شد.