میرنیوز

روحانی: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بزرگترین افتخار دولت و مسئولان کشور است

 روحانی: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بزرگترین افتخار دولت و مسئولان کشور است 2021-05-11T12:00:05+04:30

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام حسن روحانی بعدازظهر روز دوشنبه 20 اردیبهشت در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران با بیان اینکه شهیدان و خانواده معظم شهدا سرمایه‌های معنوی و نمادین کشور هستند، گفت: دیدار با خانواده‌های مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران علاوه بر پشتگرمی، روحیه و انگیزه خدمت را برای ما دو چندان می‌کند.

 روحانی با تأکید بر اینکه میان ارزش‌های شهدا و خانواده‌های معظم آنان با ارزش‌های اجتماع و معیارهای زندگی مردم، دوگانگی وجود ندارد، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان متعلق به همه مردم هستند و به جناح خاصی تعلق ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه جامعه همواره نیازمند روح فداکاری، ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی و برتری خیرخواهی عمومی بر خودخواهی است، بر ضرورت ترویج و تقویت فرهنگ فداکاری، ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در میان جوانان کشور تأکید کرد و گفت: استقلال، امنیت و آزادی امروز و فردای کشور ره‌آورد خون شهدای بزرگوار و از آثار و فداکاری همه شهدا، جانبازان و آزادگان است. همه جامعه وامدار و مدیون شهدا و ایثارگران هستند و خدمت به این عزیزان وظیفه و بزرگترین افتخار دولت و همه مسئولان کشور است.

وی افزود: مقام شهدا متعالی است و شهادت مقام والایی است، شهادت اغلب در لحظه اتفاق می‌افتد اما جانبازان عزیز ما شهدای زنده‌ای هستند که در تمام طول عمر با رنج و درد بسیار مواجه هستند لکن مقاوم و صبور در حال مجاهدت و ایثار هستند. صبر، تحمل و ایثار آزادگان عزیز که روزهای بسیار سختی را در دوران اسارت برابر رژیم بعث داشتند قابل توصیف نیست و امروز شاهد ایثار و فداکاری کادر درمان کشور هستیم که شهدایی را برای دفاع از سلامت مردم تقدیم این انقلاب کردند.

روحانی تأکید کرد: با مقاومت و ایستادگی ملت در برابر توطئه بدخواهان، تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن، امروز همه دنیا و از جمله آمریکا به عنوان تحریم کننده ایران به این نتیجه رسیده‌اند که فشار حداکثری شکست خورده و هیچ راهی جز بازگشت به قانون، عمل به تعهدات و لغو تحریم‌ها وجود ندارد.

وی  در ادامه با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در مورد خانواده معظم شهدا و ایثارگران، از اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت قریب به 14 هزار میلیارد تومان از معوقات ایثارگران، حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران به عنوان اقداماتی که با هدف خدمت‌رسانی شایسته به ایثارگران در این دولت انجام شده است نام برد.

رییس جمهور پرداخت معوقات جامعه ایثارگران را از مهمترین اقداماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت یازدهم و دوازدهم انجام داده است، برشمرد و افزود: در ادامه پرداخت معوقات جامعه ایثارگری که از سال 1376 باقی مانده بود، مطالبات سال 95 خانواده معظم شهدا و مطالبات جامعه ایثارگری پس از سال‌ها به روز شده است.

 روحانی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های انجام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکل مسکن خانواده ایثارگران اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات مهم در خصوص ایثارگران عنوان کرد و گفت: در این دولت سیاست اشتغال و کارآفرینی در ارتباط با ایثارگران، اساساً مبتنی بر توانمندسازی، آماده‌سازی و هدایت شغلی جامعه هدف بوده است و در این رابطه، آذرماه سال 1399 استخدام 16 هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر در دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفت.

رییس جمهور تأکید کرد: اگر دشمنان ایران به ویژه آمریکایی‌ها توان درک و فهم روحیه ایثار و شهادت نزد ملت ایران را داشتند هیچ‌گاه ایران اسلامی را تهدید نمی‌کردند.

وی با ذکر یاد و خاطره سید الشهدای محور مقاومت خاطرنشان کرد: همه شهدا ارزشمند هستند و «عند ربهم یرزقون» هستند اما برخی شهدا فضایلی دارند. اینجانب سال‌ها در کنار برادر عزیزم حاج قاسم بودم، این سردار شهید در هر میدانی که وارد می‌شد راهگشا و حلال مشکلات بود. اقدامات ایشان در عراق و مسئولیت‌های سنگین ایشان در شرق کشور و در همه صحنه‌های مختلف ماندگار است. سردار شهید حاج قاسم در تمام این سال‌ها هیچ‌گاه پرچم مبارزه علیه دشمنان و دفاع از ارزش‌ها را زمین نگذاشتند.

پیش از سخنان رییس جمهور سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی با تشکر از توجه ویژه رییس جمهور به جامعه ایثارگران کشور گفت: پرداخت مطالبات معوق ایثارگران، دستور تأمین برای مسکن 70 هزار نفر از ایثارگران عزیز، صدور دستور استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در دستگاه دولتی بر اساس بند ج ماده 87 احکام برنامه ششم توسعه و تسهیل دسترسی خانواده ایثارگران و جانبازان به خدمات درمانی تنها بخش‌هایی از خدمات ارائه شده به جانبازان و ایثارگران عزیز بوده است.

در این دیدار تعدادی از جانبازان و فرزندان شهدا ضمن تشکر از نگاه ویژه و اقدامات ارزشمند دولت برای جامعه ایثارگران کشور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

قدردانی از دستور رییس جمهور برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد، پرداخت مطالبات معوق ایثارگران، اقدامات انجام شده در خصوص حل مشکل مسکن ایثارگران، درخواست تسریع در تخصیص تسهیلات ساخت مسکن، درخواست تأمین تجهیزات پزشکی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان، درخواست تأمین خودرو برای جانبازان، اجرای برخی قوانین معطل مانده مربوط به ایثارگران و توجه بیشتر به نیازهای مراقبتی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان از جمله موضوعات و مطالبات مطرح شده از سوی تعدادی از ایثارگران حاضر در این مراسم بود. همچنین ایثارگران به نقل خاطرات خود از دوران پرشکوه دفاع مقدس و دوران اسارت خود پرداختند.

گفتنی است این دیدار با حضور سید کمال لوح موسوی جانباز معزز 70 درصد شیمیایی، سید عباس پاک نژاد آزاده سرافراز و جانباز 70 درصد و برادر دو شهید، خانم گوهر هفتلنگی مادر معظم سه شهید (شهیدان هلیسائی)، خانم نسیم چنگایی جانباز معزز 70 درصد و خواهر دو شهید، خانم فریده اولاد قباد فرزند و همسر معظم شهید، خانم نرگس سعادت نیا فرزند شهید، خانم سلما بابایی فرزند معزز شهید عباس بابایی، خانم فاطمه افشاریان فرزند جانباز شهید جبهه مقاومت و شاعر آیینی، خانم اشرف السادات آزادبخش همسر گرامی شهید مدافع سلامت پروفسور زارع جوشقانی، خانم دکتر زهرا شمس فرزند گرانقدر شهید و قهرمان تیراندازی آسیا، سید نصرالله محبوبی آزاده سرافراز و جانباز 40 درصد، ولی پوراحمدی جانباز گرامی 50 درصد و قاری بین المللی، محمد شفیع رستمی پدر معظم شهید مدافع حرم فاطمیون و حسین اسرافیلی جانباز گرانقدر 70 درصد و رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور برگزار شد.

برقراری ارتباط مستقیم ویدئوکنفرانسی با گلزار شهدای شهر کرمان و مزار سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی بخش دیگری از این برنامه بود. سخنرانی برادر معزز شهیدان سردار حسنی سعدی در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی که با حضور جمع قابل توجهی از مردم روزه‌دار کرمان همراه بود و نیز شعرخوانی خانم فاطمه افشاریان فرزند شهید در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه انجام شده در این دیدار بود که فضای معنوی خاصی به این برنامه داد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)