میرنیوز

هیأتی که برای جوانان اشتغال‌زایی می‌کند/ ساخت مرغداری برای سیل‌زدگان آق‌قلا

هیأتی که برای جوانان اشتغال‌زایی می‌کند/ ساخت مرغداری برای سیل‌زدگان آق‌قلا 2020-01-19T04:39:40+03:30

خبرگزاری فارس ـ گروه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: در کشور بارها درباره این مسأله که مسجد و هیأت کارکردهایی فراتر از برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی دارند، سخن گفته شده است. این پایگاه‌های دینی با بهره‌گیری از ظرفیت خود در بخش‌های مختلف مانند خدمات اجتماعی می‌توانند وارد شوند و منشأ خیرات و برکات بسیاری برای منطقه خود باشند.

 

تحقق شعار سال مقام معظم رهبری محور فعالیت‌های اجتماعی مساجد و هیأت‌ها باشد

شاید یکی از مهمترین سرفصل‌های برای این اثرگذاری، تلاش در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در منطقه باشد که باتوجه به نامگذاری‌های سال‌های اخیر ایشان با رویکردهای اقتصادی جنبه فعالیت‌های اقتصادی به‌خود می‌گیرد. مسجد و هیأت به عنوان دو نهاد فرهنگی و مذهبی باید در این زمینه‌ها، هرکجای کشور کمبودی وجود داشت وارد عمل شوند و کاستی‌ها را با بهره‌گیری از آموخته‌های خود از سیره اهل بیت(ع) جبران کنند.

 


مسجدی که هیأتی‌ها ساختند

یکی از مساجد و هیأت‌هایی که در این راستا وارد عمل شده است، مسجد حضرت موسی ابن جعفر(ع) و هیأت یامهدی (عج) واوان اسلامشهر است. حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی امام جماعت این مسجد و مسئول هیأت در این‌باره می‌گوید: «معتقدیم هیأت دانشگاه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و افراد حاضر در آن، باید براساس سیره این بزرگواران آموزش ببینند و منشأ اثر در جامعه باشند. هیأت یامهدی(عج) در ابتدا هیأتی خانگی با حضور ۴ نفر بود اما با استقبال مردم و با همت همین هیأتی‌ها، به جهت کمبود مسجد و رفع نیاز منطقه، مسجد حضرت موسی ابن جعفر(ع) را احداث کردیم که اولین گام هیأتی‌ها در زمینه رفع نیازهای منطقه بود و نشان داد با همت بسیجی می‌توان بسیاری از امور نشدنی را عملیاتی کرد.»

ایجاد فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی از سوی مسجد

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار این مسجد و هیأت در منطقه اسلامشهر می‌گوید: «هدف اصلی ما برای اثرگذاری در منطقه براساس نامگذاری‌های سال‌های مقام معظم رهبری بود. در این راستا باتوجه به نامگذاری سال ۹۷ از سوی معظم‌له با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» فروشگاه خانه مهر را در حوالی مسجد ایجاد کردیم تا بتوانیم کالای ایرانی را در دسترس مردم قرار دهیم زیرا یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی، عدم شناخت مردم از کالا‌ها و در دسترس نبودن است که این امر با استقبال بسیار مردم مواجه شد و از سوی مساجد و هیأت‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت تا بتوانند شعبه‌های دیگری از این فروشگاه را برپا کنند. در این مجموعه، ۱۰ نوع کالای ایرانی شامل پوشاک، اسباب بازی، کیف و کفش و ... به‌صورت مستقیم به مردم عرضه می‌شود.»

 

مسجدی که مرغداری برای اشتغال جوانان احداث کرد

یکی از کارکردهای مسجد و هیأت، بحث اشتغال‌زایی و کمک به تولید داخلی است که در این راستا طرح‌های بسیاری نیز در کشور ارائه شده، اما هیأت یامهدی (عج) توانسته است با مدل تعاونی که توصیه دین اسلام است، روشی برای درآمدزایی مسجد و هیأت، جهت بی‌نیازی از کمک‌های دولتی و همچنین اشتغال‌زایی مردم منطقه ایجاد کند، حجت‌الاسلام موسوی در این باره می‌گوید: «در این زمینه ابتدا تحقیقات و مشاوره‌های بسیاری انجام دادیم تا نیاز اصلی مردم و همچنین کاری پربازده را انتخاب کنیم و در نهایت تصمیم شد، به‌صورت تعاونی هر نفر ۵ میلیون تومان آورده به مسجد اختصاص دهد تا بتوانیم به پرورش دام از قبیل: گوسفند، مرغ و بوقلمون بپردازیم. در گام اول امسال دو سالن اجاره کردیم و به پرورش بوقلمون و مرغ تخم‌گذار پرداختیم که این کار هم موجب درآمدزایی برای مسجد و هیأت‌شده است و هم زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است.»

 

راه اندازی اولین واحد تولیدی مرغ بومی محلی

بسیاری از مساجد و هیأت‌های کشور همواره از نبود پول برای انجام برنامه‌های فرهنگی خود گله‌مند هستند که این برنامه‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی می‌تواند بستر را برای تأمین نیازهای مالی آنان فراهم کند و از سوی دیگر بستر اشتغال برای جوانان را هم فراهم کند. امام جماعت مسجد حضرت موسی ابن جعفر(ع) می‌گوید: «اجرای این طرح با استقبال مساجد و هیأت‌های اطراف مواجه شده است که اعلام کردیم، به‌صورت رایگان هر مسجد و هیأتی بخواهد در این زمینه وارد شود، مشاوره خواهیم داد و آموزش لازم جهت تجهیز سالن‌ها را انجام می‌دهیم.»

هیأت یامهدی (عج) در ابتدای امر، با سرمایه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد اما براساس اعلام مسئولین این هیأت، در صورت فراهم بودن فضای لازم، با هزینه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی نیز می‌توان وارد عرصه پرورش بوقلمون، مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار شد و به‌صورت ماهیانه از وجود ۱۰۰ مرغ تخم‌گذار، درآمد یک میلیون تومانی را کسب کرد.

زباله‌های بازیافتی خود را به مسجد تحویل دهید!

یکی از دستورات دین اسلام و ائمه اطهار(ع) توجه و اهمیت دادن به محیط زیست است، عرصه‌ای که مسجد و هیأت بسیار می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند، هیأت یا مهدی(عج) در این عرصه نیز وارد شده است که حجت‌الاسلام موسوی در این‌باره‌ می‌گوید: «در دهه اول محرم امسال به نمازگزاران و هیأتی‌ها اعلام کردیم تا زباله‌های بازیافتی خود را به مسجد تحویل دهند که این تفکیک زباله‌ها علاوه بر حفظ محیط زیست، موجب اشتغال‌زایی در کارخانه‌های بازیافت و همچنین عمل به فتوای مقام معظم رهبری و ۸ تن از مراجع تقلید است. برای این امر نایلون‌هایی تولید کردیم که برروی آن درج شده بود (هیأت، پایگاهی برای همه امور خیر و مسجد، پایگاهی برای امور خیر) که در اختیار مردم قرار دادیم و آنان روزانه زباله‌های بازیافتی خود را به مسجد تحویل می‌دهند و ما نیز به کارخانه‌های بازیافت تحویل می‌دهیم. به مردم نیز اعلام شد، درآمد حاصل از این امر، در مسجد سازی، امور خیر، اشتغال‌زایی محرومین و ... هزینه خواهد شد که در ماه اول ۴ میلیون تومان درآمد داشتیم و پیش‌بینی این است، ماهانه این درآمد، به ده‌ها میلیون برسد.»

 

کاشت ۵ هزار اصله درخت زیتون در هفته درختکاری

امام جماعت مسجد حضرت موسی ابن جعفر(ع) با اشاره به دیگر برنامه این مسجد در حوزه محیط زیست نیز می‌گوید: « از ابتدای اسفندماه امسال بنا داریم، ۵ هزار اصله درخت زیتون باتوجه به قرار گرفتن مسجد در کنار یک پارک، بکاریم و به مردم علاقه‌مند نیز درخت با شناسنامه بنام شهدا، درگذشتگان و یا فرزندان خانواده به صورت مشروط تحویل دهیم. این درختان بعد از دو سال میوه خواهند داد که بناست زیتون‌ها جمع‌آوری و تحویل مسجد شود و در آن زمان با اشتغال‌زایی برای جوانان، آن‌ها را فراوری کنیم تا هم درآمدی برای مسجد باشد و هم زمینه اشتغال و کسب درآمد جوانان را فراهم کنیم.»

ساخت ۵ خانه مسکونی، ۵۰ سرویس بهداشتی و یک کارگاه اشتغال‌زایی در کرمانشاه

برنامه‌های خدمات اجتماعی هیأت یا مهدی (عج) تنها در منطقه واوان اسلامشهر خلاصه نمی‌شود و این هیأت در زمان وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله نیز به کمک هموطنان کشور رفته است و ضمن رفع مشکلات اولیه، برای اشتغال‌زایی مردم آن مناطق نیز تلاش کرده است. حجت‌الاسلام موسوی در این باره می‌گوید: «در زلزله کرمانشاه هیأت یا مهدی(عج) خدمات خود را در روستای سراب ذهاب که اهل سنت بودند، متمرکز کرد و در مدت ۵ ماه حضور، ۵ خانه مسکونی ۶۰ متری یک‌خوابه بدون استفاده از وام‌های دولتی برای خانواده‌های داغدار و نیازمند احداث کرد،  تأسیس ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، تهیه وسایل لازم مانند تاب و سرسره برای احداث پارک از دیگر برنامه‌های ما بود. در نهایت یک کارگاه اشتغال برای ۳ نفر جهت پرورش مرغ و یک باب مغازه جهت فروش مرغ زنده زیرا طبع مردم آن منطقه خرید مرغ زنده است، ایجاد کرد.»

 

نصب وسایل بازی کودکان در روستای سراب ذهاب

 

مراسم افتتاح پنج واحد مسکونی در روستای زلزله‌زده سراب‌ذهاب در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۹۷ 

ایجاد یک مرغداری برای اشتغال سیل‌زدگان آق‌قلا

مسئول هیأت یامهدی(عج) واوان اسلامشهر با اشاره به فعالیت‌های این هیأت در زمان سیل ابتدای سال ۹۸ نیز می‌گوید: «در زمان سیل گلستان نیز هیأت در منطقه تازه‌آباد شهرستان آق‌قلا به خدمات رسانی پرداخت و با همکاری هیأت ثارالله زنجان ابتدا به شستشوی فرش‌های مردم پرداختیم و در مجموع ۵۰۰ قطعه فرش را شستیم. بنا داریم به‌زودی نیز یک مرغداری در ۱۴۰ متر مربع با ظرفیت پرورش ۱۰۰۰ مرغ صنعتی ایجاد کنیم تا علاوه بر اشتغال‌زایی و درآمد برای منطقه، بستر لازم برای انجام کارهای فرهنگی را نیز فراهم کند.»

 

گزارش میدانی از منطقه سیل‌زده روستای تازه‌آباد در آق‌قلا

آموزش و مهارت‌آموزی در امر اشتغال جوانان یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور است که نیاز است جوان برای ورود به عرصه تولید و اشتغال، آموزش‌های لازم را اخذ کند. هیأت یا مهدی(عج) در این زمینه نیز تلاش‌هایی داشته است و در ابتدا کارگاه انگشترسازی نقره برای ۱۱ جوان منطقه برگزار کرده است که هم‌اکنون ۳ نفر از آنان تولیدی خانگی برپا کرده‌اند و درآمد قابل توجهی نیز دارند و از سوی دیگر برای خانم‌ها نیز کارگاه چرم‌دوزی برگزار کرده است که به زودی تولیدی‌هایی در این زمینه نیز ایجاد خواهد شد.

 

 

گزارشی از روند ساخت مرغداری ۱۴۰ متری در تازه‌آباد

 

همچنین این مسجد بنا دارد در پایان سال بستری مشابه چندشنبه بازارهای روستا فراهم کند تا مردم بتوانند تولیدات خانگی خود مانند مربا، ترشی و ... را بفروش برسانند. حجت‌الاسلام موسوی در این باره می‌گوید: «مسجد و هیأت، ظرفیت‌های اشتغال‌آفرینی بسیاری دارند که تلاش‌های ما تنها نمونه‌های کوچکی در این حوزه است. ما از سال ۹۰ در مسجد اعلام کردیم دیگر چای خارجی استفاده نخواهیم کرد و برای این امر چای ایرانی از تولید‌کننده‌ها خریداری کردیم که با استقبال مردم مواجه شد و حتی تقاضای خرید داشتند که به این خاطر مقدار بیشتری چای خریداری کردیم و به مردم فروختیم. بنابراین برای منابع مالی لازم جهت فعالیت‌های فرهنگی و دینی مسجد و هیأت، امروز بی‌نیاز هستیم و خرج خودمان را در‌می‌آوریم و برای جوانان هم اشتغال‌زایی کردیم.»

 

مسجد حضرت موسی ابن جعفر(ع) و هیأت یامهدی (عج) واوان اسلامشهر هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای حضور و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان است و بنا دارد با تجربه زلزله کرمانشاه و سیل گلستان، حضوری هدفمند و اثرگذار در این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)