میرنیوز

چرا عمو پورنگ به VODها نمی‌رود؟/ فضای مجازی از همه ما جلو زده و باید فرزندانمان را در این فضا همراهی کنیم

 چرا عمو پورنگ به VODها نمی‌رود؟/ فضای مجازی از همه ما جلو زده و باید فرزندانمان را در این فضا همراهی کنیم 2021-04-26T13:36:58+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داریوش فرضیایی یا همان "عموپورنگ" چند سالی است از آن برنامه‌های زنده استودیویی تلویزیون به سمت کارهای نمایشی رفته و با تِم جدیدی از برنامه‌سازی و یا سریال‌سازی نمایشی، دغدغه‌هایش در حوزه کودک و نوجوان را پیش می‌برد. عمویی که خودش از قدیم‌الایام بالا و پایین می‌پرید، شادمانی می‌کرد و بچه‌ها را هم در برنامه‌هایش به میدان می‌آورد.

نوع جدید برنامه‌سازی و کارهای نمایشی عمو پورنگ و دوستانش به سمتِ دیگری رفته اما هنوز همان نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را نسبت به کودکان و نوجوانان این سرزمین دارد. واقعاً اگر تاریخِ کارهای کودک تلویزیون را مرور کنیم سهم زیادی از نوستالژی‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد. 

ترانه‌هایی مثل "اردک تک تک" یا "لب خندون، در قندون" که با ریتم شاد و کودکانه خوانده شدند و احتمالاً شمار زیادی از طرفداران عمو پورنگ آن‌ها را حفظ‌اند و البته امروز او و همکارانش سعی کرده‌اند از بازیگران سرشناس دیگری در این راه بهره بگیرند و تنوعی در حوزه ساخت کار کودک و نوجوان و البته خانواده ایجاد شود. فرضیایی سه فصل با "محله گل و بلبل" و چندین قسمت "بچه محل" و نهایتاً امروز با "کلبه عمو پورنگ" در میان رمضانی‌های تلویزیون دیده می‌شود.  

تلویزیون , صدا و سیما , سریال , برنامه کودک و نوجوان ,

هنرمندی که در این سال‌ها بارها به او پیشنهاد بازیگری شده اما او نپذیرفته است. داریوش فرضیایی به خبرنگار تسنیم  گفت: در این سال‌ها به من برای بازی در فیلم‌های سینمایی پیشنهاد زیادی شده است.  بیشتر آن‌ها فیلم‌های تجاری و گیشه‌ای بود؛ فیلمنامه‌ها خوب نبودند و برای همین آن‌ها را نپذیرفتم. البته اگر در آینده فیلمنامه‌ای خوب پیشنهاد شود، پیشنهاد بازیگری‌شان را قبول می‌کنم.

او این روزها مجری و یا به قولی راهبرِ کلبه‌ای است که پیش از نوروز 1400 راه افتاد و این روزها در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از شبکه دو روی آنتن می‌رود. کاری که بازیگرانش گریم و لباس متفاوتی دارند؛ برخی‌ عجیب و غریب‌اند و برخی هم مثلِ عمو پورنگ هر روز با لباس یکی از اقوام در این مجموعه نمایشی ظاهر می‌شود. 

این مجموعه در قالب نمایشی و برخوردار از بخش‌ها و آیتم‌های متنوع و جذابی با رگه‌های طنز است که به موضوعاتی همچون تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تشویق به حفظ محیط زیست و رعایت مسائل شهری و احترام به قوانین می‌کند.

تلویزیون , صدا و سیما , سریال , برنامه کودک و نوجوان ,

نمایی از کلبه عمو پورنگ

به همین بهانه به سراغ داریوش فرضیایی رفتیم و با او لحظاتی کوتاه به گفت‌وگو نشستیم:

دلیل انتخاب لباس اقوام برای عمو پورنگ

* یکی از نکاتی که خیلی قابل توجه است و البته تحسین‌برانگیز، بحثِ توجه مجموعه نمایشی جدید "کلبه عمو پورنگ" در عینِ پرداختن به خیلی از مفاهیم، لباس و فرهنگِ اقوام است. این کار را محور اصلی یعنی خود شما انجام می‌دهید و لباس اقوام را به تن کردید. از این فضای جدید بگویید و اهدافی که این مجموعه تلویزیونی دنبال می‌کند؟

به اتفاق تیم همکار به این نتیجه رسیدم که در سری جدید مجموعه "کلبه عمو پورنگ" در پوشش همین شخصیت (عمو پورنگ) اما با تغییراتی مثل لباس اقوام وارد شویم. آموزش و بالا بردن شناخت بچه‌ها نسبت به لباس و فرهنگ اقوام ایرانی برای ما اهمیت داشت و این هدف را نشانه گرفتیم.

تصمیم بر این شد هر قسمت را با یک لباس اجرا کنم و به نظرمن خیلی خوب است آینده‌سازان این مرز و بوم، فرهنگ‌های مختلف کشورشان را بشناسند. هرچند توضیح درباره این مقوله در بطن مجموعه نمایشی کوتاه است اما وقتی مخاطبان ما از اقوام مختلف، این مجموعه نمایشی را می‌بینند عمو پورنگ را متعلق به شهر و فرهنگ خودشان می‌دانند؛ اینکه عمو پورنگ فقط برای تهران و تهرانی‌ها نیست. 

لباس خوزستانی، کُردی، گلیکی و خیلی از اقوام دیگر را می‌‌پوشم تا بگویم همه ایران سرای من است و همه در یک خاک زندگی می‌کنیم و به نوعی باید با همدیگر دوست و متحد باشیم. 

این کار صرفاً کودکانه نیست؛ خانواده باید با هم ببینند

* خیلی این  مطلب گفته و نوشته می‌شود که برخی از آثار کودکانه چه در تلویزیون و چه در سینما، طوری ساخته و پرداخته می‌شوند که خارج از درک کودک است؛ آیا نباید برخی از فرهنگ‌ها برای کودک و نوجوان گفته شود که برخی از دم‌دستی‌های شبکه‌های بیگانه، نتوانند این ذهن را به سمت انحراف بکشانند؟

اگر صرفاً درباره کارهای خودمان خصوصاً همین "کلبه عمو پورنگ" صحبت کنیم، این مجموعه در گروه اجتماعی شبکه دو تهیه می‌شود و صرفاً کار کودک نیست بلکه بارها به انواعِ مختلف از خانواده‌ها دعوت کرده‌ایم این مجموعه را در کنار هم تماشا کنند که تأثیرات بیشتری هم دارد. از طرفی به همین درکِ کودک هم کمک می‌کند و مفاهیم و محتوای کار بهتر جا می‌افتد. 

تله‌تئاتری که از فیلتر کارشناسان تربیتی رد می‌شود

این مجموعه کاملاً یک اثر تله‌تئاترگونه است؛ اما گفتارهایی که نویسنده می‌نویسد تا بازیگر و هنرمند به عنوان دیالوگ مطرح کند از فیلتر نویسنده و کارشناسان تربیتی و کودک رد می‌شود و ما آن را اجرا می‌کنیم.  نکات جامع و خوبی مطرح می‌شود و اگر بزرگترها کمک کنند بهتر فرهنگسازی می‌شود. 

بارها گفته‌ایم این کارها صرفاً کودک نیست و خانواده مورد هدف‌ ما بوده تا بتوانند بهتر مفاهیم را برای بچه‌ها توضیح بدهند؛ اصلاً هدف از بیان این موضوعات، خانواده است تا آن‌ها برای تربیت نسل امروز، راه بهتری را انتخاب کنند و اصطلاحاً کودک هم با شنیدن آن دیالوگ و دیدن آن موقعیت‌های نمایشی، دچار سوء تفاهم نشود. 

تلویزیون , صدا و سیما , سریال , برنامه کودک و نوجوان ,

بچه‌ها باید با دنیای امروز آشنا شوند

همان‌طور که بچه‌های ما "هری پاتر" و خیلی از انیمیشن‌های جدیدی را که حتی خود من ندیده‌ام نگاه می‌کنند، این هم جزئی از آن مقوله است که بچه‌ها باید با دنیای امروز آشنا شوند. کاملاً موضوع و مطالبی که در این مجموعه نمایشی (کلبه عمو پورنگ) مطرح می‌شود در راستای آموزش غیرمستقیم است.

همان‌طور که اول مجموعه می‌بینید، نوشته می‌شود این قسمت به فلان موضوع مثل بهداشت فردی یا اعتماد به نفس اختصاص دارد. بنابراین درباره هر موقعیت، دیالوگ و حتی گریم و شخصیت‌پردازی اهدافی در آن نهفته است که به مرور مخاطب در جریان همه آن اتفاقات قرار می‌گیرد.

فضای مجازی خطرناک است؛ اگر نگرانیم باید همراه بچه‌هایمان باشیم 

* دغدغه‌های امروز عمو پورنگ چیست و چه ناراحتی‌هایی از فضای مجازی و رسانه دارد؟                                  

دغدغه‌ای که امروز با تمام سعی و تلاش دنبال می‌کنم سرگرم‌کردن بچه‌ها در فضای کرونا است. از آن سو، بهتر از من می‌دانید فضای مجازی خیلی جلوتر از خانواده‌ها و هر سیستمی در این کشور حرکت می‌کند و مانور می‌دهد. اگر خیلی نگران این ماجرا هستید باید بچه‌هایمان را یک جورایی کنترل کنیم و به نوعی همراه و کنار آن‌ها باشیم در ارتباط با مطالبی که در فضای‌مجازی انتخاب می‌کنند آن‌ها را راهنمایی کنیم آگاهانه‌تر در این مسیر قدم بردارند. 

باید حواسمان را جمع کنیم

قرار نیست بچه‌ها همه‌چیز را در فضای مجازی ببینند و بخوانند. از طرفی همه‌چیز را هم گردن این و آن نیندازیم؛ همه مسئولیم؛ چه پدر و مادران و چه کسانی که در قامت بزرگ‌ترند باید حواسمان را جمع کنیم که این فضا را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهیم، آلودگی‌هایش گریبان فرزندانمان را نگیرد. 

تلویزیون , صدا و سیما , سریال , برنامه کودک و نوجوان ,

نباید کودکان را با فضای‌مجازی تنها بگذاریم

همه ساعت‌ها که عمو پورنگ نیست که رصد و بچه‌ها را راهنمایی کند و شبهه‌ها و تناقض‌ها و مشکلات را برایشان توضیح دهد . پدر و مادرها می‌توانند مطالبی را در فضای مجازی انتخاب کنند که به سن و سال و آگاهی بچه‌ها بخورد و مورد رشد و تعالی‌شان بشود نه اینکه آن‌ها را با فضای‌مجازی تنها بگذارند و با فضایی روبرو شوند که بیشتر در معرض ایجاد شبهه و سوء تفاهم و تناقض قرار بگیرند.

مثل گذشته کودکان اولویت نیستند

در مجموع فضای رسانه این روزها می‌بینیم بیشتر برنامه‌های بزرگسال مدنظر است و مثل گذشته کودکان اولویت نیستند. خوشبختانه برنامه ما از سوی مسئولین محترم مورد توجه و عنایت قرار گرفته و در حد توانمان سعی می‌کنیم در این روزهای سخت کرونایی بچه‌هایمان را سرگرم کنیم. 

سعی کردیم در تلویزیون باشیم چون همه مردم نمی‌توانند "وی او دی" ببینند

* قرار است در سریال یا برنامه‌ای خارج از این کارها حاضر شوید و به عبارتی دوباره به سراغ آن برنامه‌های زنده استودیویی می‌روید و یا مثل خیلی از دوستان دیگر کارهای متفاوتی از شما در سینما و تلویزیون در قامت یک بازیگر خواهیم دید؟

ما کاری خارج از این نداریم؛ تلویزیون یک رسانه جمعی و وسیله‌ای است  که الان در هر خانه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد. شاید خیلی از مردم، امکان خرید اشتراک و فیلم‌های پلتفرم‌ها یا به تعبیری تماشای VODها را نداشته باشند اما تلویزیون این بستر را به صورت گسترده فراهم می‌کند، ارزان‌تر و کمتر به لحاظ مالی متحمل هزینه بشوند.

به همین خاطر سعی کردیم این فضا را بیشتر مدنظر داشته باشیم. فعلاً در این فضا حضور دارم در قامت مجری بازیگر یا بازیگر مجری؛ این دو حالت را در این مجموعه به کار می‌گیرم طبق نوشته‌های نویسنده و آنچه شما می‌بینید. برخی اوقات با دوربین صحبت می‌کنم و برخی مواقع دیگر، در قالب نقش به عنوان یک بازیگر ظاهر می‌شوم. 

انتهای پیام/

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)