میرنیوز

ماجرای بوسه زدن شهید سلیمانی بر دست سردار حق‌بین و افتخاری که برای مردم گیلان ثبت شد+عکس

 ماجرای بوسه زدن شهید سلیمانی بر دست سردار حق‌بین و افتخاری که برای مردم گیلان ثبت شد+عکس 2021-04-21T12:36:00+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدعلی حق‌بین، هم‌رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق روز گذشته(سه‌شنبه) به همرزمان شهیدش پیوست. خبرگزاری تسنیم همزمان با سالگرد شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی گفت‌وگویی با ایشان داشته‌ است. متن این گفت‌وگو را اینجا بخوانید:

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد علی حق‌بین از همرزمان شهید سلیمانی در سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه در هر کشوری افرادی به عنوان لیدر اصلی نقش‌آفرینی می‌کنند؛ اظهار داشت: دشمنان اسلام و مسلمین و این مرز و بوم با تمام وجود، امکانات خود را -در قالب داعش- جمع کردند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما لطف خداوند متعال و عنایات امام زمان (عج) به داد این انقلاب رسید.

* خیلی‌ها به عشق اسلام و سردار دلها، دل به آتش زدند

وی با بیان اینکه حاج قاسم به دلیل رفتارهای خوبی که از خود بروز داده بود، در جنگ سوریه محور اصلی بود؛ تصریح کرد: عشق و علاقه به سردار سلیمانی یک جنس دیگری داشت؛ با اشاره سردار سلیمانی خیلی‌ها خود را به آتش زدند؛ یعنی عشق و علاقه به حاج قاسم واقعی بود.

* نباید منتظر باشیم حاج قاسم‌ها خودشان ایجاد شوند/ داعش جدید ایجاد می‌شود

این همرزم شهید سلیمانی در سوریه با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد شهید سلیمانی را برای پیروزی بر داعش همراهی کردند اما حاج قاسم یک فرمانده بی‌بدیل بود، افزود: ما نباید منتظر این باشیم که امثال شهید سلیمانی خودشان به وجود بیایند اما در حال حاضر ده‌ها سلیمانی در کنار رهبرمان حضور دارند که باید آنها را با وحدت همه جناح‌ها در عرصه و معرکه وارد کرد.

سردار حق‌بین، وحدت را یکی از ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت: شک نکنید در آینده دشمن همین داعش را رنگ و لعاب می‌دهد و در یک قالب دیگری وارد میدان می‌کند چراکه میلیاردها دلار برای ایجاد آن خرج کردند.

* هنر بی‌بدیل حاج قاسم؛ جمع کردن نیروها از اقصی نقاط جهان برای جبهه مقاومت است

این فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود نحوه آشنایی خود را از دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از دوران دفاع مقدس ایشان را می‌شناختم،‌ اما حدود 5 سال از نزدیک در جبهه مقاومت خدمت ایشان بودم.

این فرمانده تیپ مدافعان حرم ایرانی در سوریه با بیان اینکه حاج قاسم نظرات همه فرماندهان میدان را به خوبی گوش می‌کرد؛ تصریح کرد: فرماندهان جبهه مقاومت علاوه بر اینکه مستشاران نظامی بودند، یعنی اطلاعات و تجربیات 8 سال دفاع مقدس و جنگ با کومله و غیره را در اختیار عراقی‌ها و سوری‌ها قرار می‌دادیم، در جبهه رزم نیز فعالیت میدانی داشتیم. یعنی با نظر و تأیید سردار سلیمانی در صحنه‌های رزم علیه دشمن عمل می‌کردیم.

* ماجرای شنیدنی آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای آزادسازی دو شهر سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: این دو شهر شیعه‌نشین بودند و حدود 50 تا 70 هزار جمعیت داشتند که پس از حمله داعش بخشی از آنها آواره شدند و بخشی از آن یعنی حدود 55 هزار نفر داخل این دو شهر سکونت داشتند که قریب به 4 سال در محاصره کامل نظامی بودند.

این فرمانده نظامی در سوریه از محاصره این دو شهر از فاصله بسیار نزدیک خبر داد و تصریح کرد: شهر مایر که یکی از شهرهای نزدیک به این دو شهر بود تنها 1200 متر با این دو شهر فاصله داشت، برای همین نیاز به خمپاره و غیره نبود بلکه تکفیری‌ها با قناصه رزمندگان را مورد هدف قرار می‌دادند. حتی در بسیاری از موارد داعشی‌ها با سلاح‌های بسیار سبک، زن و بچه مردم را که در این کوچه و خیابان بودند مورد هدف قرار می‌دادند و در موارد دیگر نیز با خمپاره و گلوله به این دو شهر حمله‌ور می‌شدند.

این رزمنده جبهه مقاومت و دفاع مقدس با تأکید بر اینکه داعشی‌ها هرچه در توان داشتند را بر سر این مردم می‌ریختند؛ تصریح کرد: در این دو شهر یک بیمارستان 300 متری دو طبقه با امکانات بسیار ضعیفی وجود داشت که از طریق بالگرد تجهیزات پزشکی و خوراکی برای آنها ارسال و از هوا برای آنها پرتاب می‌شد.

سردار حق‌بین با اشاره به اینکه طراحی بسیار دقیقی انجام دادیم تا دشمن محاصره را بشکند؛ افزود: حاج قاسم از این برنامه‌ریزی بسیار تقدیر و تشکر کردند و ابراز محبت به رزمندگان گیلانی داشتند. چراکه در 12 بهمن‌ماه سال 1394 – که شب مهتابی بود- از سه محور به منطقه دورالزیتون حمله کردیم و خوشبختانه از هر سه منطقه وارد خطوط دفاعی دشمن شدیم و آنها را محاصره کردیم.

وی طول این عملیات را حدود 3 ساعت و 30 دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: یک عملیات تقریباً حدود 15 دقیقه باید به طول بینجامد اما این عملیات حدود سه ساعت و نیم به طول انجامید. دشمنان هر روز اعلام می‌کردند که به‌زودی به این دو شهر حمله می‌کنیم و ناموس شیعه را به عنوان برده به کشورهای دیگر می‌فروشیم.

این همرزم حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه این جملات برای ما بسیار سخت و عذاب‌آور بود؛ تصریح کرد: با سایر رزمندگان عهد کردیم که به هر قیمتی هم شده این محاصره را بشکنیم. برای همین شناسایی بسیار دقیقی انجام دادیم مثلاً من به عمق و عقبه دشمن رفته بودم و توانستیم طراحی مناسبی را برای حمله برنامه‌ریزی کنیم.

این فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: این طراحی به قدری خوب برنامه‌ریزی شده بود که در این عملیات به این گستردگی فقط دو شهید داشتیم و به فرموده سردار دلها حاج قاسم سلیمانی این افتخار به نام مردم گیلان ثبت شد.

سردار حق‌بین تصریح کرد: حاج قاسم این کار ما را همانند کندن درب خیبر عنوان کردند و انگشتر شخصی خود و یک سلاح شکاری را به من هدیه کردند و گفتند چند بار برای شکستن محاصره عملیات انجام داده بودیم اما هر دفعه به یک مشکل بر می‌خوردیم و ناکام بودیم.

وی به نحوه عملیات اشاره کرد و افزود: به شوخی به حاجی گفتم ما یک کلک رشتی به دشمن زدیم و توانستیم آنها را شکست دهیم. چراکه آن شب یک شب مهتابی بود اما به فضل خدا ابری مقابل ماه قرار گرفت و ما عملیات را آغاز کردیم و دایره بسیار بزرگی را برای خودمان تثبیت کردیم که دیگر نتوانند خودشان را سازماندهی کنند و همین ماجرا دلیلی شد که در روزهای آینده شهرهای دیگری را هم آزاد کنیم.

به گزارش خبرنگار تسنیم، حاج قاسم به رسم ادب و تشکر پس از برگزاری مراسم، دست سردار حق‌بین را می‌بوسد.

شهید , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , جبهه مقاومت اسلامی ,

شهید , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , جبهه مقاومت اسلامی ,

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)