میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کمتر کسب و کاری است که در یک سال گذشته تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته باشد. بسیاری از مجموعههای تولیدی در این ایام یا مجبور به تعدیل نیرو شدند یا کرکرهها را پایین کشیدند و یا با افت و خیز و با بیم و امید به آینده به کار خود ادامه دادند.
در این میان تولیدکنندگان نوشتافزار نیز از این قاعده مستثنی نبودهاند. شرایط پسا کرونا و تعطیلی مدارس سبب شد تا میزان تولید در برخی از کالاهای نوشتافزار به یکسوم و در بخشی دیگر مانند تولید کیف به یکدهم کاهش یابد. تولیدکنندگان نوشتافزار ایرانی اسلامی که در این سالها با مشکلات ریز و درشت متعددی دست و پنجه نرم کردند، در یک سال گذشته سال عجیب و غریبی را پشت سر گذاشتند. حالا مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی بنا دارد با توجه به تجربه یک سال اخیر خود، در طراحی و تولید محصولات جدید بیشتر ورود کرده و روشهای جدید فروش را ایجاد کند.
محمد یقینی، مدیرعامل این مجمع، در همین رابطه به تسنیم گفت: فعالیت در سال گذشته به هر شکلی که بود، انجام شد، اما مجمع در سال جاری در پنج حوزه فعالیت خواهد کرد. ذائقهسازی، ارتباطات بازار، تولید نوشتافزار، توانمندسازی فعالین و طراحی کاراکتر از جمله اهم مواردی است که به آن در سال جاری پرداخته خواهد شد.
مدیرعامل مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه تجاریسازی کاراکترهای ایرانی از جمله برنامههای مجمع در سال 1400 خواهد بود، افزود: تولیدکننده برای تولید کالا با محتوای ایرانی، نیاز به محتوایی با این مضمون و موضوع دارد. امکان مذاکره تکتک تولیدکنندگان با صاحبان کاراکتر نیست؛ بنا براین نیاز به مجموعههای واسطی مانند مجمع ایران نوشت است که در این میان ذینفع هم نیست. بنا داریم که با صاحبان این کاراکترها صحبت و مذاکره کنیم و به صورت تجمیعی به یک برنامه روشن در این زمینه برسیم تا کاراکترهایی را که در رسانه ملی هستند مانند کاراکترهایی که در شبکه کودک در حال پخش هستند، بتوانیم به تولیدکنندگان عرضه کنیم. در این مسیر، طراحی کاراکتر و تبدیل آن به محصول نیز نیاز به مذاکره دارد.
وی با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت ما در سال جاری به بحث توسعه فروش نوشتافزار ایرانی اختصاص خواهد داشت، اضافه کرد: البته این کار از سالهای پیش شروع شده است، اما به دلیل ضربه و تأثیری که کرونا بر کار تولیدکنندگان گذاشت، ضرورت پرداختن به آن بیشتر احساس میشود. در این بخش بنا داریم که کانالهای فروش را توسعه دهیم تا زمینه فروش برای تولیدکنندگان بیشتر شود. این امر جزو اولویتهای مجمع در سال جاری است. در سال گذشته طرح مشق احسان کمک بزرگی به تولیدکنندگان این حوزه داد، اما برگزاری این طرح دست ما نیست.
به گفته یقینی؛ جای فروش محصولات نوشتافزار ایرانی اسلامی در فروشگاههای زنجیرهای خیلی خالی است. درصدد هستیم تا مشکلات ورود به این حوزه را برطرف کنیم. بنا داریم برای رفع مشکلات در این زمینه با برخی از این فروشگاهها مذاکره کنیم.
وی ادامه داد: در بخش بازیگران تکمیلی اکوسیستم ایران نوشت، برخی نمونهها به عرضههای اولیه رسیدند که امیدواریم در سال جاری باید قویتر و عمومیتر عرضه شوند. از این دست میتوانیم به محصولاتی که با تکنولوژی واقعیت افزوده تولید شدهاند، اشاره کرد.
یقینی با بیان اینکه بحث تولید پایدار از جمله حوزههای کاری مجمع ایراننوشت است، یادآور شد: بر همین اساس کارگروه رشد و پیشرفت در مجمع ایجاد شده است که بر نوآوری صنعتی ناظر است. این کارگروه توسعه مجموعههای تولیدی را که کارهای جدید انجام میدهند، پیگیری میکند. در این میان 10 محصول هستند که تولید آنها در اولویت است، مانند رواننویس، اتود، لاک غلطگیر، تراش، های لایت، پانچ و ... که در تلاشیم تا اتفاقاتی که برای مداد و دفتر و خودکار رخ داد، برای تولید این دسته از محصولات نیز رخ دهد. کرونا این دست از برنامههای ما را مدتی به تعویق انداخت. اگر کرونا نبود خیلی از این محصولات به خروجی رسیده بود.
مدیرعامل مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخش مهمی از مشکلات تولیدکنندگان دفاتر مشق به گران شدن کاغذ اختصاص داشت، آیا برنامهای در این زمینه دارید یا خیر، گفت: سلیقه مخاطب ایرانی این است که از کاغذ سفید در دفاتر استفاده شود، این در حالی است که کاغذهای داخلی این کیفیت را ندارند. در کشورهای دیگر از کاغذهای کرم برای تولید نوشتافزار استفاده میکنند؛ چون معتقدند که کاغذ سفید به چشم آسیب میرساند، اما در ایران کاغذهایی چون بالکی و کرافت بیشتر برای محصولات فانتزی در نوشتافزار کاربرد دارد.
وی همچنین به تلاش ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای راهاندازی خط تولید کاغذ ایرانی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: همچنین تعدادی از شرکتهای دانشبنیان تلاش دارند در بحث تولید خمیرمایه کاغذ ورود کنند. رسیدن به این مرحله امر مهمی است و تبدیل خمیرمایه به خود کاغذ بحث سادهتری است. اما این دست از شرکتها نیز نیازمند سرمایهگذاری هستند. ما موضوع کاغذ را برای تولیدکنندگان پیگیری کردیم، اما کار بزرگی است. امیدواریم بحث کاغذ در چهار سال آینده حل شود؛ چون کالایی استراتژیک است. هرچند مصرف آن هر ساله کمتر میشود، اما میزان آن به صفر نمیرسد و موارد خاص مصرف خود را همیشه خواهد داشت. مصرف نوشتافزار در دنیا با همه پیشرفت تکنولوژی در حال افزایش است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پیوست عدالت از منظر جامعهشناختی مورد بررسی قرار میگیرد
ششمین همایش «کنکاشهای مفهومی درباره جامعه ایران» برگزار میشود
۱۵۰ گواهینامه آزمونهای حفظ مهد قرآن در آبانماه صادر شد
«چلچراغ آیهها در جماران» برگزار می شود
پویش سراسری «بوسه بر دستان پدر» برگزار میشود
شماره جدید فصلنامه اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد
حرم امام علی (ع) در نجف اشرف را از راه دور زیارت کنید
نماهنگ حماسی «منتصرون» محمدحسین حدادیان منتشر شد
کارگاه تخصصی ضبط تواشیح استودیویی برگزار شد
دوره آموزشی تطبیق آموزههای قرآنی در زندگی برگزار می شود
باقرزاده: ۵۸ هزار رقبه وقفی در هشت ماهه اول امسال سنددار شدند
قنبریان:فاطمیه نماد کنش فعالانه زن مجاهد اسلام در دوران کندی شمشیرهاست
قصه سرباز لشکر عمر بن سعد که پس از عاشورا هیچگاه سیراب نشد
چاپ کتاب پایان صهیونیسم و سقوط اسرائیل با همکاری ایران و مالزی
دفتر آیت الله مدرسی به جنایت علیه شیعیان پاراچنار واکنش نشان داد
دبیرخانه ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم تعیین تکلیف میشود
تشرف برندگان پویشهای «فجر عاشقی» و «سفیر آیهها» به مشهد مقدس
نشست «نظم جهانی پس از نصرالله» برگزار می شود
مشاهدات عینی فعالان عرصه هیئت از لبنان روایت می شود
نشست «صلح، زبان فارسی و رسانه» برگزار میشود
نشست «فلسفه، دانشگاه و اجتماع» برگزار میشود
دبیرخانه ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم تعیین تکلیف می شود
۴۰ مربی جلسات قرآن دانشآموزی مدرک مربی گری دریافت کردند
سعیدی نژاد: مادران برای فرزندانشان از آینده، قصه بگویند
سعیدی نژاد: مادران داستانهای تصویرگر آینده برای فرزندانشان تعریف کنند
کتابی که از شاخصهای تعیین مزاج براساس مبانی طب ایرانی می گوید
جایزه سیاستگذاری، تقدیر از فعالیتهای حل مسئله در کشور است
همایش تجلیل از مداحان حماسیخوان و شعرای حماسیسرا برگزار شد
دجال کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
چرا باید از امامان (ع) پیروی و تبعیت کرد؟