میرنیوز

نگاهی به سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰/ برگ بنده دستِ کدام سریال نوروزی خواهد بود؟

 نگاهی به سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰/ برگ بنده دستِ کدام سریال نوروزی خواهد بود؟ 2021-03-09T12:49:45+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال‌های نوروزی این روزها یا آماده‌اند و یا در حال مهیا شدن برای کنداکتوری مهم در تلویزیون‌اند. سریال‌هایی که با حضور "پایتخت" سیروس مقدم و تغییر ژانر در شبکه سه از کمدی "بوتیمار" نجف‌زاده به سریالی امنیتی به نام "لوتی" سخت‌تر و جذاب‌تر می‌شود. برخی مثلِ سیروس مقدم و سعید آقاخانی آزمون پس‌داده‌اند و کنداکتور نوروزی را می‌شناسند. برخی هم مثل سروش محمدزاده با "همبازی" و علی مسعودی (علی مشهدی) با "نوروز رنگی" آمده‌اند تا در این رقابت خودشان را محک بزنند.

اما در این میان انتخاب ژانر امنیتی- جاسوسی برای کنداکتور نوروزی هم قابل تأمل است که شبکه سه سیما این انتخاب را در دستور کارش قرار داد که نقدهای مثبت و منفی را در پی داشت؛ گروهی معتقدند تنورِ رقابت نوروزی سریال‌های تلویزیونی را گرم می‌کند و گروهی هم اعتقاد داشتند جای این سریال در کنداکتور نوروزی نبود! البته با همه این تفاسیر تنوع در میان ژانرها و گونه‌های نمایشی سریال‌های تلویزیونی، نیازِ مبرم مخاطب بوده و هست.

شاید سعید آقاخانی از بقیه کارگردان‌های سریال‌های تلویزیونی جلوتر باشد؛ چون کرونا را هم چاشنی اتفاقات "نون‌خ" کرد. شبکه دو با ملودرام، شبکه سه جاسوسی امنیتی و شبکه پنج هم با خاطره‌بازی دهه 1360 با فضای کمدی، وارد رقابت و کارزار نوروزی می‌شوند. باید دید قسمت‌های باقیمانده "پایتخت"، فصل سوم "نون‌خ"، "همبازی" شبکه دو، "لوتی" شبکه سه و یا "نوروز رنگی" شبکه پنج؛ کدام یک بالاترین درصدِ اقبال مخاطب را به خودشان اختصاص خواهند داد؟

در این گزارش مروری بر این چهار سریال و البته چند قسمت باقیمانده "پایتخت" سیروس مقدم و همچنین "کلبه عمو پورنگ" شبکه دو، "وجدان درد" شبکه سلامت و سریال "دست‌انداز" شبکه نسیم خواهیم داشت و البته با اطلاعات بدست آمده، زمان پخش سریال‌ها هم مشخص شده است.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

اول: پایتخت و وعده‌ای که عمل می‌شود

** محوریت بهتاش

 

قصه خانواده معمولی از مهاجرت به تهران، عضو شورای شهر شدن هما، سفر به ترکیه و افتادن در دام داعش به ماجرای بحث‌برانگیز فصل ششم و بازگشت بهبود، زندانی‌شدن ارسطو، فعالیت نقی‌معمولی به عنوان یک راننده نماینده مجلس منجر شد. همچنین در این فصل رحمت توانست ازدواج کند و هریک از شخصیت‌ها سرانجامی پیدا کردند. قرار است در این دو قسمت، پرونده فصل ششم "پایتخت" بسته شود تا در ادامه با نگارش و هماهنگی‌های گروه "پایتخت" با تلویزیون، فصل هفتم 1400 کلید بخورد.

در این میان، قصه‌ها و اتفاقات مختلفی گمانه‌زنی و رایزنی شده اما بنابر توضیحات قبلی سیروس مقدم، قرار بود دو قسمت پایانی با محوریت حضور بهتاش در یکی از تیم‌های فوتبال روایت شود و باید دید آیا این اتفاق و یا اتفاقات دیگر، ماجرای "پایتخت" را به پایان فصل ششم خواهند رساند؟

** تکمیل برادران تنابنده؛ نویسنده‌ای برای 2 قسمت

اولین تصویر از دو قسمت پایانی "پایتخت" نشان می‌دهد همان همیشگی‌ها حضور دارند؛ مثل محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، ابوالفضل رجبی؛ در عین حال علاوه‌بر مصطفی تنابنده که در این سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است در این 2 قسمت باقی مانده محمد تنابنده دیگر برادر محسن تنابنده نیز به سریال اضافه شده است و نقش نویسنده را به عهده دارد. حالا سه برادر در کنار هم در این پروژه حضور دارند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** دیداری درباره سکانس حاشیه‌ساز

در روزهای شروعِ فیلمبرداری قسمت‌های باقی‌مانده و یا تصمیم برای ادامه "پایتخت"، هیچ‌کسی درباره آن عبارتِ معروف رئیس سازمان صداوسیما یعنی "ستون پنجم فرهنگی دشمن" سخنی نگفت تا اینکه همزمان با اعلامِ زمان پخش فصل ششم، از سیما خبری رسید که رئیس سازمان صداوسیما با سیروس مقدم دیداری داشته‌اند.  

در این نشست سیروس مقدم با بیان توضیحاتی اذعان داشت سوءنیتی برنامه‌ریزی شده در کار نبود، اما رسانه‌های بیگانه با اهداف سوء خود روی آن موج‌سواری کردند و گروه سازنده موظف شد فصل ششم را با پایان‌بندی شایسته و مورد انتظار مخاطبان به سرانجام برساند.

همچنین در ادامه این خبر به ساخت فصل هفتم هم اشاره‌ای شد: "مجموعه نمایشی در فصل‌های گذشته الگوی موفقی در سریال سازی و حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌بوده، مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده و ان‌شاءالله پس از ارائه طرح مناسب، زمینه تولید فصل هفتم پایتخت مهیا است."

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

دوم: " نون‌خ" سعید آقاخانی با سوژه کرونا

تیزری که روز گذشته برای اولین بار منتشر شد فضای شاد، کرونایی و ماسک زده هنرمندان "نون‌خ" را نشان می‌دهد. همان نکته‌ای که پیش‌تر سعید آقاخانی و هنرمندانش در پشت صحنه سریال گفته بودند هم سوژه کرونا را دارند و هم به خاطر فرهنگسازی بهتر این اتفاق برای مردم از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی در فضای نمایشی استفاده می‌کنند.

این مجموعه تلویزیونی بنابر اعلام مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال از روز اول فروردین همان کنداکتور ساعت 22:15 روی آنتن خواهد رفت. سریال 16 قسمتی که به تعبیرِ خود آقاخانی ظرفیت ساخت در فصل‌های آینده را هم دارد. این سومین فصل از این سریال است که نوروز 1400 روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و تاکنون دو فصل قبلی به میزان بالایی رضایت مخاطب را کسب کرده است.

** برگِ برنده کنداکتور نوروزی/ بدونِ آذرنگ با علی صادقی

"نون‌خ" در فصل اول در فضایی غیرآپارتمانی و بومی ساخته شد و همین اولین برگ برنده این سریال بود که توانست مخاطب اولیه را به خود جذب کند. این سریال در فصل دوم تمرکز بیشتری روی مناطق کردنشین کشور و مسائل بومی آن‌ها گذاشت و حالا فصل سوم نیز فضای متفاوتی دارد و این‌بار بدونِ حمیدرضا آذرنگ و با علی صادقی خودش را به آنتن خواهند رساند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** از ماجرای تلخ زلزله کرمانشاه تا ساخت معدن

ماجرای "نون‌خ" از مشکلات اقتصادی نورالدین خانزاده با بازی هنرمندانه سعید آقاخانی و طعنه به فسادهای اقتصادی و چالش‌های مناطق کردنشین به ماجرای زلزله کرمانشاه و واقعیت‌های تلخ زلزله، به فصل سوم با ساخت معدن و توجه به گیاهان دارویی می‌رسد. کارگردان و نویسنده‌ای – امیر وفایی- نبضِ مخاطب را می‌شناسند و تا به حال توانسته‌اند برگِ برنده کنداکتورهای سیما باشند.  

** نامی که هست اما خودش نیست/ مه‌لقا خانم!

در هر فصل بازیگرانی حذف یا اضافه شدند اما نقش مه‌لقا خانم با بازی فریده سپاه منصور از شخصیت‌های جالب سریال بود؛ با وجود اینکه در فصل دوم سریال حضور نداشت اما بارها نامش را شخصیت‌های داستان آوردند و با او شوخی کردند. ‌یکی از اتفاقات خوبِ سریال "نون‌خ" فارغ از حفظ بومی‌گرایی سریال، استفاده از بازیگران بومی و غیرچهره است که خوش درخشیدند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** بازگشتی همراه با انتقاد

در فصل جدید علی صادقی به سریال دوباره پیوسته است که البته حضورش در فصل اول با نقدهایی هم همراه بود. همچنین شقایق دهقان نیز که فصل دوم به سریال اضافه شد در این فصل نیز حضور دارد. اما آن چیزی که "نون‌خ" را جلو می‌برد قصه و فضا و مجموعه شخصیت‌های محوری بومی است نه بازیگران شناخته شده.

** کرونا در "نون‌خ"

این نکته جالب توجه است که "نون‌خ" در میان نوروزی‌ها تنها سریالی است که کرونا را به قصه خود وارد کرده است و بازیگران این سریال با ماسک و در زمانیکه کرونا وجود دارد قصه را پیش می‌برند. شاید لازم باشد برای فرهنگسازی تا این نقطه، سریال‌ها پیش بروند اما جز فاصله‌گذاری‌ میزانسنی سریال "خانه امن" که پیش‌تر به آن اشاره شده بود، نیاز است سریال‌ها این‌طور وارد موضوع "کرونا" بشوند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

چهارم: "همبازی" شبکه دو/ شروع از 26 اسفند

سریال نوروزی شبکه دو با فضای متفاوتِ اجتماعی و ملودرام خودش را زودتر از دیگر سریال‌های نوروزی به آنتن می‌رساند. یعنی قرار است از سه‌شنبه 26 اسفندماه پیش از آغاز سال جدید هر شب ساعت 21:30 روی آنتن باشد. دیبا زاهدی، حسین مهری، کامران تفتی، نیلوفرکوخانی، مریم مومن، امیر کاظمی، ایمان صفا، پادینا کیانی، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، بهنام تشکر، کمند امیر سلیمانی،علیرضا اوسیوند و.. از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

** سریالی که فیلمبرداری‌اش ادامه دارد

"همبازی" سروش محمدزاده را نوید محمودی تهیه می‌کند؛ تهیه‌کننده‌ای که بارها سابقه حضور در کنداکتورهای رمضانی و مناسبتی تلویزیون را به همراه برادرش داشته است. اولین سریالی است که نوید محمودی یکی از برادران محمودی در تولید آن نقش دارد چرا که پیش از این همه سریال‌ها را با کارگردانی برادرش جمشید محمودی تولید می‌کرد. فیلمبرداری سریال قرار است تا پایان اسفندماه به پایان برسد.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** دوباره اشتغال و کارآفرینی

"هم‌بازی" ملودرام عاشقانه‌ 26 قسمتی است که سعی دارد در فضایی جدید با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی با طراحی نوید محمودی به روابط اشتغال جوانان و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد. برادران محمودی با سریال رمضانی "دلدار" هم به سراغ کارآفرینی و اشتغال رفته بودند و این بار هم با قصه‌ای درباره کارآفرینی به آنتن می‌رسند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

پنجم: بازگشت عمو پورنگ با مجموعه نمایشی برای نوروز

چندی پیش برنامه "بچه محل" مسلم آقاجانزاده و داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در شبکه دو به پایان رسید و حالا خبر از ساخت کار نمایشی جدیدی به نویسندگی و کارگردانی برادران درویشعلی‌‌پور به گوش می‌رسد که همچون سال گذشته تنورِ کنداکتور تلویزیون را گرم نگه می‌دارند. به تعبیر آقاجانزاده این کار نمایشی خاص و متفاوت از کارهای گذشته این گروه است با آماده شدن دکور و لباس و گریم فیلمبرداری‌اش را در تهران آغاز خواهد کرد. 

او همچنین به خبرنگار تسنیم  گفت: این روزها شهرام خلج از گریمورها و چهره‌پردازان خوب سینما و تلویزیون، مشغول چهره‌پردازی شخصیت‌های این کار نمایشی است که 12 شخصیت اصلی دارد. شخصیت‌هایی که بازیگران حرفه‌ای و کاربلد ایفای‌شان خواهند کرد و عمو پورنگ مثل گذشته در نقشِ خودش اما با چهره‌پردازی و اتفاقات جدید در این پروژه، حضور مؤثر و ویژه خودش را خواهد داشت.

** موضوع خانواده و توجه به قومیت‌ها/ "کلبه عمو پورنگ" برادران درویشعلی‌پور

آقاجانزاده تأکید کرد: این کار نمایشی ان‌شاءالله در عید نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت. نگارش فیلمنامه این کار نمایشی ادامه دارد و هدف‌گذاری‌مان مثلِ همیشه روی خانواده است و به طورخاص ضمن کار روی اقوام، روی شخصیت‌های اصلی داستان هم کار ویژه‌ای می‌شود. 

اثر جدید برادران درویشعلی‌پور "کلبه عمو پورنگ" نام دارد؛  کاری به زودی با رویکرد تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تشویق به حفظ محیط زیست و رعایت مسائل شهری و احترام به قوانین برای پخش در ایام نوروز 1400 مقابل دوربین خواهد رفت.  "کلبه عمو پورنگ" طبق برنامه‌ریزی‌ها در مراحل پایانی پیش تولید است و به زودی فهرست بازیگران آن تکمیل و فیلمبرداری آغاز خواهد شد و قرار است این مجموعه در دو فاز 15 قسمتی برای نوروز و 25 قسمت برای ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن برود.

** خلاصه داستان/ شخصیت‌های فانتزی با رگه‌های طنز

در خلاصه داستان این مجموعه آمده: «عموپورنگ» که در هر برنامه لباس محلی یکی از اقوام ایرانی را به تن دارد، برای فرار از شلوغی و آلودگی هوای شهر از محل سکونت خود به مزرعه یکی از دوستانش بنام مرد کهن نقل مکان کرده است تا در آنجا به آرامش روحی و ذهنی برسد. از طرف دیگر مدیران تلویزیون او را مجاب کرده‌اند که برای سال نو و ایام نوروز برای آنها برنامه اجرا کند. او که عاشق مردم به خصوص بچه‌ها است تصمیم گرفته از همان مزرعه برنامه‌اش را روی آنتن ببرد.

این مجموعه در قالب نمایشی و برخوردار از بخش‌ها و آیتم‌های متنوع و جذابی با رگه‌های طنز است و حضور شخصیت‌های فانتزی در دکور بزرگ و جذاب همراه با طراحی نور مدرن، گریم‌های سه بعدی، لباس‌های خوشرنگ و متنوع، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای به همراه موسیقی شاد و ترانه‌های پر محتوا با ریتم تند و انگیزشی خاص خود، از عوامل افزایش جذابیت آن خواهد بود.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

پنجم: شبکه سه؛ "لوتی" یا "گاندو2"

شبکه سه در روزهای پایانی اعلامِ سریال نوروزی، از "بوتیمار" نجف‌زاده به "لوتی" امنیتی- جاسوسی رسید. خیلی به ندرت چنین اتفاقی در بازه نوروزی اتفاق می‌افتد و بسیاری اعتقاد دارند این انتخاب هم چندان بی‌تناسب با اتفاقات سال 1400 نیست. سریالی که با نام "لوتی" این روزها بیشتر شناخته می‌شود تا فصل دوم "گاندو"! همان خبری که مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در اختیار خبرنگار تسنیم  قرار داد و اعلام کرد: "با توجه به فضای متفاوت سریال "لوتی" که در ژانر امنیتی جاسوسی ساخته شده و اقبالی که مردم به این ژانر در چند سال اخیر نشان داده‌اند، این سریال برای پخش در نوروز 1400 انتخاب شد."

** لوتی تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه

بنابر اشاره آذرپندار در جریان این گفت‌وگوی کوتاه درباره فضا و داستان سریال رایزنی‌های متفاوتی شد؛ چرا که او به این نکته اشاره کرد "لوتی" تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید.

در این رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها، آن تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه را به ماجرای "زم" اشاره دادند که در اثر جدید جواد افشار که در سکوت کامل رسانه‌ای کلید خورد، قرار است به آن پرداخته شود. سوژه‌ای که می‌تواند در ایام نوروز و کنار کارهایی مثل "نون.خ" شبکه یک، "همبازی" شبکه دو و "نوروز رنگی" شبکه پنج، رقابت عجیب و غریبی را رقم بزند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** بازپخش بعد از 2 سال

سریالی که جزو صریح‌ترین و پرکنایه‌ترین محصولات تاریخ صداوسیما به حساب می‌آید. حساسیت‌ها درباره آن به حدی بالا رفت که در یک سال و نیم گذشته، از هیچ شبکه‌ای حتی افق، آی‌فیلم و تماشا بازپخش نشد. شاید هم به این دلیل ترجیح دادند با نام موقت "لوتی" فعلاً خودشان را به عنوان سریال نوروزی تلویزیون معرفی کنند که در جای خودش اتفاق جدید و قابل توجهی است. البته این روزها به تازگی فصل اول "گاندو" در شبکه آی‌فیلم پخش خود را آغاز کرده است.

** بازیگران جدید در کنار قدیمی‌های سریال

"لوتی" نام موقت این سریال است. با پیگیری‌هایی که شده بازیگران اصلی داستان "گاندو"، یعنی داریوش فرهنگ و وحید رهبانی حضور دارند و بازیگران امنیتی جوانی مثل پندار اکبری و علی افشار نیز به ایفای نقش می‌پردازند البته تغییرات و تحولاتی هم وجود دارد همچون حضور بازیگران جدیدی مثل امیریل ارجمند و بهمن دان که گفته می‌شود نقش یک ارتشی را در این سریال تلویزیونی ایفا می‌کند.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** تولید در سکوت خبری

سریالی که در سکوتِ خبری کلید خورد و به سراغ هرکدام از عوامل و بازیگران می‌رفتیم جوابِ سربالا می‌دادند. شاید به دلیلِ گفت‌وگوی معروفِ نویسنده سریال (آرش قادری) و چند حاشیه دیگر، مجتبی امینی و جواد افشار در مقام تهیه‌کننده و کارگردان تصمیم گرفتند پروژه تازه خود را در سکوت خبری پیش ببرند تا این بار سریال از حواشی پیش از تولید مصون بماند؛ باید دید در موعد پخش چه حاشیه‌هایی در کمین این مجموعه است.

** پخش از 30 اسفندماه

"لوتی" در ایام نوروز در 15 قسمت به پخش می‌رسد با این حال این سریال فقط به این 15 قسمت منحصر نمی‌شود و داستان ادامه خواهد داشت. قرار است این سریال تلویزیونی از 30 اسفندماه هر شب ساعت 20:45 روی آنتن برود.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

ششم: نوروز رنگی؛ ماجرای خنده‌داری در دلِ دهه 1360

بعد از سریال "آخر خط" که چندی پیش علی مسعودی روی آنتن شبکه سه سیما داشت، به مشهد رفت تا در دیارِ خودش، کاری جدید به تعبیر خودش از دلِ اتفاقات زندگی‌ و محله‌های سابقش را در قالب سریالی کمدی دربیاورد. همه این اتفاقات بعد از چند ماه و تغییر نام‌های مختلف، تبدیل به "نوروز رنگی" شد که هر شب در ایام نوروز از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

** کمدی نوروزی به کارگردانی نویسنده معروف کمدی‌ها

کاری که سومین کمدی امسال تلویزیون بعد از "پایتخت"، "نون‌خ" به شمار می‌رود و البته رقابت سختی را هم با این سریال‌‌ها و ژانرهای متنوع شبکه‌های سیما خواهد داشت. کاری که البته با شکل و شمایلِ قصه و لوکیشن‌هایش، می‌تواند تنوع را به قابِ تلویزیون بیاورد. اگرچه نقدهایی به کار قبلی او وارد کردند اما معمولاً علی مسعودی (علی مشهدی) از آن جائیکه که کمدی را به خوبی می‌شناسد و در فیلمنامه‌های "کوچه اقاقیا"، "سه در چهار"، "قرارگاه مسکونی"، "آقا و خانم سنگی" و "سه دونگ، سه دونگ" اتفاقات جذابی را برای آنتن رقم زده بود، باید منتظرِ کار متفاوت "نوروز رنگی" باشیم.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

** پخش از 30 اسفندماه/ قصه و لوکیشن برگ برنده خواهند بود؟

این سریال 20 قسمتی از 30 اسفندماه پخش خودش را ساعت 20 از شبکه پنج سیما آغاز می‌کند. کاری که در یکی از سال‌های دهه 1360 روایت می‌شود و در عین طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس بپردازد. کاری که، علی مسعودی مثل سریال "آخر خط" از بازیگران شناخته شده در کنار بازیگران جدید بهره برده است. شاید بیش از همه رابعه اسکویی و یوسف تیموری و شهرام قائدی شناخته شده باشند.

چرا که بازیگرانی همچون جواد خواجوی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی،‌ حمیدرضا شجره و برخی از بازیگران بومی حضور دارند. در اواخر کار هم یوسف تیموری به گروه اضافه شد و نقش مهمِ "دایی محمود" را بازی کرد. با این حال این سریال در ترکیب بازیگران برگ برنده‌ای ندارد و باید دید نحوه بازی‌ها، قصه و لوکیشن چقدر می‌تواند به دیده شدن سریال کمک کند.

** سومین سریال نوروز با قومیت مشهدی

با توجه به اینکه این سریال در مشهد تصویربرداری شده است بازیگران از لهجه مشهدی استفاده می‌کنند و این سومین سریال امسال است که قصه آن در یک خطه کشور و به دور از تهران روی آنتن می‌رود که این تنوع قومیتی می‌تواند یکی از ویژگی‌های مهم سریال‌های امسال باشد. چرا که "پایتخت" و "نون‌خ" هم با فضای قومیتی به آنتن شبکه یک سیما می‌رسند. باید دید علی مسعودی با سریال جدید خود می‌تواند مخاطبان را نسبت به فضای کمدی داستانش، جذب کند یا خیر؟

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

هفتم: سریال نوروزی شبکه سلامت/ روایتی فانتزی درباره اشتباهات

"وجدان درد" با بهنوش بختیاری و مهدی سلوکی به تهیه‌کنندگی مهران رسام و کارگردانی مجید پرکار در سعادت آباد تهران پیش می‌روند.  روایتی فانتزی که در آن آدم‌های مختلف به واسطه اشتباهات به ظاهر ساده‌ای  که دارند به محکمه ذهنی خود آورده می‌شوند و این تازه آغاز ماجراست... علاوه بر این دو بازیگر، سامان گوران، بهراد خرازی و وحید اسمی‌خانی بازیگران اصلی این مجموعه نمایشی‌اند و رامین راستاد، مهدی امینی‌خواه و وحید شیخ‌زاده نیز به عنوان بازیگر مهمان در آن ایفای نقش می‌کنند.

این مجموعه نمایشی در 35 قسمت برای پخش در ایام نوروز از شبکه سلامت سیما ساخته و ساعت پخش هنوز مشخص نیست اما از اول فروردین پخش آن آغاز می‌شود.

سریال , عید نوروز , سریال پایتخت , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه سلامت , شبکه نسیم ,

هشتم: سریال آیتمی شبکه نسیم با کارگردان "خنده بازار"

چندی پیش تصویربرداری مجموعه طنز تلویزیونی "دست‌انداز" به کارگردانی شهاب عباسی با حضور مدیر شبکه نسیم رسما آغاز شد تا این سریال آیتمی به عید نوروز 1400 برسد.  اولین قسمت‌های "دست‌انداز" در ایام نوروز ساعت 20 پخش می‌شود و این مجموعه 90 قسمتی بعد از نوروز به کار عادی خودش با سوژه‌های متفاوت و جذابِ خودش ادامه خواهد داد. هر قسمت 30 دقیقه، 6 آیتم 5 دقیقه‌ای در آن وجود دارد که قرار است ساعت 20 روی آنتن برود. مجید عباسی تهیه‌کننده این سریال تأکید کرد "بعد از پخش 15 قسمت نوروزی، توقف یک ماهه داریم و پس از عید فطر مجدداً به آنتن برخواهیم گشت."

** تیکه‌های انتقادی طنز/ تلنگری به نامِ "دست‌انداز"

تهیه‌کننده "دست‌انداز" همچنین درباره موضوعات و سوژه‌های این سریال تلویزیونی توضیح داد: در آیتم‌سازی که 4، 5 سالی است متوقف بوده و جای آن را فضای مجازی پُر کرده بود، مسئولین صداوسیما خواستند که دوباره این سریال آیتمی شروع بشود و تیکه‌های مؤثر طنز انتقادی و مؤثر داشته باشیم؛ البته برای آن صفحه مجازی درنظر گرفته‌ایم. سریال آیتمی که خودش به مخاطب تلنگر خواهد زد؛ برخی وقت‌ها همین‌طور خودمان را می‌شناسیم و توجه نداریم به دست‌اندازهایی که اصلاً به آن‌ها توجه نداریم؛ وقتی از آن‌ها رد می‌شویم تازه متوجه می‌شویم تلنگرآمیز برای جامعه و مردم است.

** شوخی با مسئولین

عباسی همچنین در خصوص شوخی با مسئولین گفت: "این شوخی‌ها را داریم و شبکه هم نظرش این بوده که نقد منصفانه باشد و تا جایی پیش می‌رویم که هدف‌مان نقد به دور از افترا و توهین باشد." همچنین درباره شبیه‌سازی‌هایی که در "خنده‌بازار" اتفاق افتاده به این نکته اشاره کرد که: "برای عید نوروز چند خواننده را شبیه‌سازی داریم و بعد از آن برنامه‌ریزی می‌کنیم تا داشته باشیم."

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)