میرنیوز
فریدون جعفری درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: درسال ۹۸ توانستیم میانگین مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان را کاهش دهیم یعنی اگر درگذشته مدت پاسخگویی به شکایت به طور متوسط ۱۵ روز طول میکشید، این مدت را به حدود ۷ روز رساندیم و تلاش میکنیم آن را پایینتر نیز بیاوریم.
وی ادامه داد: این کاهش مدت پاسخگویی با اجرای یک سری فرایندها محقق شد که میتوان به تعیین «رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاههای جامع استان» اشاره کرد که خیلی از اعتراضات و شکایات واصله را از مرکز کاهش داد.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطرنشان کرد: یعنی برخی شکایات و اعتراضها با ارجاع به رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاههای جامع استان، حل و فصل شد.
وی ادامه داد: همچنین یک تعداد دستورالعمل و بخشنامه در طول سال ۹۸ ابلاغ شد که نتیجه آن، منجر به ارتقا سطح حقوق شهروندی و رضایتمندی مراجعان شد که اگر بتوانیم در سال ۹۹ نیز آن را پیگیری کنیم، نتیجه مثبتی در ارتقا حقوق شهروندی مراجعان وزارت خانه خواهیم داشت و هم سطح سلامت اداری ارتقا مییابد.
بیشترین شکایات دانشجویان در سال ۹۸
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفت: درسال ۹۸ بیشترین مراجعات و شکایات دانشجویان در خصوص نقل و انتقال، شهریه مؤسسات غیرانتفاعی، پذیرشها، اعتراض به آزمونهای برگزار شده و برخی جذبها بود که تعداد شکایات دانشجویان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تا حدودی کاهش داشت.
کاهش شکایات دانشجویان در سال ۹۸
وی با اشاره به دلیل کاهش شکایات دانشجویان در سال ۹۸ گفت: فعال شدن رابطین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت در دانشگاههای جامع استانها یکی از دلایل کاهش شکایات دانشجویان بود همچنین ابلاغ برخی بخشنامهها به رؤسای دانشگاهها مبنی بر اینکه تا حد ممکن قانون را در محدوده مدیریتی خود رعایت کنند که نتیجه آن، اعتراض ناشی از عدم قانون نباشد، نیز بسیار مؤثر بود و میزان شکایت تا حدودی کاهش یافت.
وی تاکید کرد: با نامههایی که به دانشگاهها ارسال کردیم، بر روی فرهنگ سازی و فرهنگ رعایت اجرای قانون کار کارکردیم که تا اندازهای مؤثر بود.
کاهش میانگین مدت پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان در سال ۹۹
جعفری تاکید کرد: برای سال ۹۹ نیز برنامه داریم تا میزان رضایتمندی را در سطح وزارتخانه افزایش دهیم و میانگین پاسخ به شکایت دانشگاهیان را کاهش دهیم و حتی مدت آن را به ۵ تا ۳ روز برسانیم، و همچنین حقوق شهروندی را به صورت کامل در سطح وزارت علوم رصد میکنیم تا به صورت کامل اجرا شود و در خصوص عدم اجرای حقوق شهروندی معترضی نداشته باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
سامانه جدید وزارت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
بیشترین درخواست «پیشینه پژوهش» از سوی کاربران دانشگاه آزاد
معرفی برگزیدگان ریسرچپیچ و اینوتکسپیچ تهران
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها با مشارکت بخش خصوصی
منابع مالی برای رسیدن به رتبه علمی ۱۴ پرداخت نشد
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها
کمبود ۴۵۰ قلم دارو در کشور
ادغام صدا و تصویر در یک دستگاه و پایان عصر اسپیکرها
بازدید وزیر علوم از خوابگاهها و فضای پیرامون دانشگاه صنعتی شریف
سامانه جدید وزرت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
اعطای تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان به برگزیدگان «جایزه ملی نکست»
وزیر علوم: رئیس اتحادیه کانون های وکلا، وکالت اولیای دم را بر عهده میگیرد
راه اندازی اتاق فکر تخصصی در زمینه کاهش آسیبهای اعتیاد
راهکار کنترل حالت تهوع در بارداری
چت بات هوش مصنوعی ایلان ماسک رونمایی می شود
معرفی تجهیزات پزشکی ایرانساخت در نمایشگاه چین
آنچه مردان باید از پروستات بدانند
رشد چشمگیر روشهای نوین درمان سرطان در ایران
جذب امریه سربازی در وزارت ارتباطات برای اعزام ۱۴۰۴
تعامل حوزههای علمیه قم و نجف تقویت میشود
پیگیری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ارتقای امنیت فضای اطراف دانشگاه
نشست تخصصی تجارت فناوری ۹ اسفند برگزار میشود
بستههای حمایتی معاونت علمی برای رشد اقتصاد هوش مصنوعی
پارچه درخشانی که نور و صدا تولید میکند!
رقیب «دیپ ریسرچ» اوپن ای آی و گوگل ارائه شد
تشکیل جلسه فوقالعاده کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی موضوع قتل دانشجوی دانشگاه تهران
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسیارشد سال ۱۴۰۴ منتشر شد
در حادثه دانشگاه تهران برخی موضوع اجتماعی را به مسائل سیاسی ربط دادند
تاکید وزیر علوم بر حفظ رویکرد غیرسیاسی شورای صنفی دانشجویان در پیگیری مطالبات
کشورهایی که در معرض برخورد سیارکی قرار دارند