میرنیوز

اظهارات متفاوت مسؤولان دانشگاه آزاد درباره افتتاح سراهای نوآوری در تهران

اظهارات متفاوت مسؤولان دانشگاه آزاد درباره افتتاح سراهای نوآوری در تهران 2020-03-27T09:12:54+04:30

به گزارش ایسنا، سال ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد ساختاری در این دانشگاه همراه بود و طی این تغییر، معاونت‌های موضوعی "علوم انسانی و هنر"، "علوم مهندسی و کشاورزی"، "آموزش‌های عمومی و مهارتی" و "تحقیقات، فناوری و نوآوری" ایجاد شدند تا امور مربوط به دانشجویان در هر یک از حوزه‌های مربوطه در معاونت تخصصی خودش مورد بررسی قرار گیرد. بر این اساس رویکرد آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به نگاه تخصصی و موضوعی تغییر پیدا کرد.

در دل این تغییر ساختار، ایجاد "سراهای نوآوری" در استان‌ها به عنوان راهی برای کاربردی کردن آموزش و پژوهش و تبدیل دانشگاه آزاد به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین، در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد سراهای نوآوری و فناوری با سه بازوی اصلی متشکل از «شتاب‌دهنده‌ها»، «مراکز رشد» و «پارک‌های علم و فناوری» وارد عرصه کاربردی‌سازی فناوری شوند.

بابک نگاهداری، سرپرست وقت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه ۹۸ با اشاره به اینکه دستورالعمل راه‌اندازی سراهای نوآوری به زودی ابلاغ خواهد شد، توضیح داد: سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که شامل زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتابدهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری هستند، به صورت متمرکز ایجاد می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، در هر استان بین یک تا چند سرای نوآوری خواهیم داشت که به صورت واحد فناوری همانند واحدهای دانشگاهی فعالیت می‌کنند و مسائل مالی و قراردادی آنها کاملاً به صورت جداگانه انجام می‌شود.

در همین رابطه روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون فعلی تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در آذر ماه ۹۸، آمایش منطقه‌ای را مبنای راه‌اندازی "سرای نوآوری" در دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: مبنای سرای نوآوری، آمایش سرزمینی است. سراهای نوآوری بر اساس دو برنامه آمایش منطقه‌ای و توانمندی هر استان و ارائه پروپوزال متناسب با جغرافیای اقلیمی و اقتصادی آن استان راه‌اندازی می شود.

ابلاغ آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دی ماه ۹۸ با صدور بخشنامه‌ای، آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها و واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی در این آیین‌نامه تأکید کرده است با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به نام سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری و همچنین ظرفیت‌های عظیم انسانی، علمی و زیربنایی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت تولید ملی در حوزه دانش‌بنیان در سراسر کشور متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای، آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۲ ماده و ۱۹ تبصره با پیوست دستورالعمل مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان ابلاغ می‌شود.

در همین زمینه، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان (۲۵ دی ۹۸) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد دارای ظرفیت‌های بسیاری است و برای نخستین بار ساختاری شبه مرکز در حوزه فناوری ایجاد کرده که این مرکز می‌تواند کاملاً مستقل و زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت کند.

وی در زمینه اعطای مجوز به سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهاد داد اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیرخانه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان درخواست‌های اعطای مجوز به سراهای نوآوری را بررسی کند و سپس به شورا ارجاع دهد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تصمیمات در زمینه اعطای مجوز و فعالیت سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مصوبات شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

اسامی سراهای نوآوری تأیید شده از زبان دکتر شیرنگی

دکتر احسان شیرنگی، سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان- مورخه ۲۵ دی ماه ۹۸- با بیان اینکه از زمان ابلاغ آیین‌نامه عناوین ۱۳ سرای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: این سراها شامل سرای نوآوری صنایع فلزی و ماشین‌سازی واحد خمینی شهر، سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی واحد گرگان، سرای نوآوری مبل و منبت واحد ملایر، سرای نوآوری گیاهان صنعتی واحد علی‌آباد کتول، سرای نوآوری‌ و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب، سرای نوآوری طراحی و تولید پوشاک و اتوماسیون صنعتی واحد یزد، سرای نوآوری فرش ماشینی واحد کاشان، سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی واحد بوشهر، سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات واحد نجف آباد، سرای نوآوری بذرهای گلخانه‌ای واحد مبارکه ـ شهرمجلسی و سرای نوآوری گیاهان دارویی، نوآوری چرم واحد تبریز و سرای نوآوری فناوری اطلاعات واحد خوراسگان است.

کدام سراهای نوآوری مجوز گرفتند؟

دکتر احسان شیرنگی در گفت‌وگو با ایسنا در تاریخ ۲۱ اسفند ماه با پاسخ به این پرسش که کدام سراهای نوآوری مجوز گرفتند، گفت: تاکنون سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی واحد بوشهر، سرای نوآوری پوشاک واحد یزد، سرای نوآوری مبل و منبت واحد ملایر، سرای نوآوری بذر واحد مجلسی، سرای نوآوری چرم واحد تبریز، سرای نوآوری فرش ماشینی واحد کاشان و سرای نوآوری صنعت جواهرات واحد نجف‌آباد مجوز گرفته‌اند.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در پاسخ به اینکه آیا سایر سراهای نوآوری مجوز گرفته‌اند یا خیر، ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: در مورد اینکه سراهای نوآوری مجوز گرفته، افتتاح شده‌اند یا خیر نیز باید از رؤسای واحدها سؤال کنید.

وعده افتتاح ۳ سرای نوآوری در تهران طی دهه فجر از سوی دکتر طهرانچی

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش و نمایشگاه شتابدهنده‌های آزاد وعده داد که پنج سرای نوآوری در تهران طی دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی در این باره گفت: از طریق جابجایی‌ها و تجمیع واحدها (در سوهانک و ...)، فضاهایی را در مرکز شهر آزاد کردیم. همچنین افتتاح سراهای نوآوری را در شهرستان‌ها هم آغاز کردیم و واحدهای خوراسگان، همدان و همه استان‌ها همچون آذربایجان شرقی، اردبیل و غیره به این مفهوم پیوستند که از فضاها و امکانات برای تشکیل سرای نوآوری استفاده شود. در هر استان یک بازار فناوری و مجموعه‌ای از طرح‌های نوآوری تاسیس می‌کنیم که انشاءالله بتوانند کار کنند.

نرسیدن مستندات سراهای نوآوری در تهران به شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان

در همین راستا و پس از پایان دهه فجر، دکتر شیرنگی، سرپرست اداره کل سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت افتتاح نشدن این  سراهای نوآوری در تهران (۲۸ بهمن) گفت: هنوز مستندات لازم برای افتتاح سه سرای نوآوری در تهران به دست ما نرسیده است. طبق ماده ۲۷ و ۲۸ آیین‌نامه بازارهای فناوری و سراهای نوآوری، باید این مستندات به دست ما برسد تا آن‌ها را در شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان مطرح کنیم.

وی در خصوص این مستندات اظهار کرد: بر اساس ماده فوق این‌ها بایستی از زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند تا سرای نوآوری به آن‌ها تعلق گیرد. به عنوان مثال بایستی پنج شرکت دانش‌بنیان مرتبط با موضوع خاصی که سرای نوآوری به آن اختصاص یافته در استان فعالیت داشته باشد. تاکنون استان‌های البرز، قزوین و مرکزی مستندات خود را به طور کامل ارائه کرده‌اند که این مستندات در جلسه ۲۹ بهمن ماه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان مطرح خواهد شد و پس از آن مشخص می‌شود که تأسیس سرای نوآوری در کدام یک از این استان‌ها مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مشکل در فضای استقرار؛ علت افتتاح نشدن سه سرای نوآوری در تهران

سید محمودرضا آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا در تاریخ ۳۰ بهمن در پاسخ به پرسشی درباره افتتاح سه سرای نوآوری در تهران که قرار بود در نقاط مرکزی شهر -در ۲۲ بهمن- افتتاح شوند، گفت: سه سرای نوآوری قرار بود تا دهه فجر آماده افتتاح شوند که متأسفانه این‌ها از نظر فضای استقراری دچار مشکل شدند و افتتاح آن‌ها به تعویق افتاد.

وی افزود: این سه سرای نوآوری قرار بود در خیابان‌های آزادی (قریب)، پونک و خیابان فلسطین (محل دانشکده هنر سابق) افتتاح شوند که افتتاح آن‌ها به تعویق افتاد و ان‌شاء‌الله ظرف دو الی سه هفته آینده افتتاح خواهند شد.

شیوع کرونا در کشور و تحت‌الشعاع قرار گرفتن افتتاح سراهای نوآوری

مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر، مدیرکل تجاری‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا (۸ اسفند ۹۸) در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای بهبود فضای استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد انجام شده است، تشریح کرد: در این راستا ۴۰ هزار متر فضای جدید را به بدنه پارک علم و فناوری دانشگاه اضافه کردیم و اولین ساختمان (ساختمان دکتر قریب، نبش خیابان آزادی، روبه‌روی خیابان قریب) نیز به مساحت حدود هشت هزار متر با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبدیل به یکی از ساختمان‌های زیرمجموعه پارک شده است.

مدیرکل تجاری‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد نام این ساختمان را "سرای نوآوری توسعه صنایع منطقه‌ای" عنوان کرد و گفت: قصد داریم این سرای نوآوری را همزمان با ولادت حضرت امیرالمومنین (۱۳ رجب) افتتاح کنیم که اگر این اقدام تحت‌الشعاع وضعیت سلامت کشور (مربوط به شیوع ویروس کرونای جدید ۲۰۱۹) قرار نگیرد، ان‌شاء‌الله ساختمان دکتر قریب را ۱۹ اسفند ماه افتتاح خواهیم کرد.

صدری‌مهر در پایان اضافه کرد: بعد از افتتاح ساختمان دکتر قریب، در اردیبهشت ماه ساختمان دیگری که قبلاً دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی (واقع در تقاطع خیابان فلسطین و انقلاب اسلامی) بوده است را به عنوان "سرای نوآوری صنایع خلاق و صنایع فرهنگی" افتتاح خواهیم کرد و در این اقدام نیز ۱۵ هزار متر به فضای پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تاکنون هیچ‌یک از سراهای نوآوری که وعده افتتاح آن‌ها در دهه فجر سال ۹۸ داده شده بود، افتتاح نشده‌اند و پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد بین مسؤولان دانشگاه آزاد در خصوص سراهای نوآوری و افتتاح یا عدم افتتاح آن‌ها، اتفاق نظر و هماهنگی چندانی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)