میرنیوز

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها آغاز سال نو را تبریک گفت

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها آغاز سال نو را تبریک گفت 2023-03-21T12:43:26+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام‌ والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با صدور پیامی آغاز سال ۱۴۰۲ را تبریک گفت: متن پیام به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار یا مدبّر اللّیْل و النّهار یا محوّل الْحوْل و الْأحْوال حوّلْ حالنا إلی أحْسن الْحال

فرارسیدن سال جدید هجری شمسی، سال هزار و چهارصد و دو را به همه‌ی عزیزان و همکاران، دوستان، دانشگاهیان، تلاشگران و مجاهدان عرصه‌ی مهم علم و دانش تبریک عرض می‌کنم. آغاز سال جدید با همزمانی ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، بهار معنویت، بهار عبادت و ضیافت الهی با سفره‌های زیبای هفت سین و سنتی و ملی عزیزانمان قرین شده است. این اتفاق انشاالله اتفاق مبارکیست برای اینکه ما در سال چهارصد و دو در پرتو عنایات و تفضلات خداوند تبارک و تعالی و پذیرایی که از بندگان خوب خودش دارد اتفاقات خوبی را برای کشورمان، برای جامعه‌مان، برای دنیا و برای جامعه‌ی دانشگاهیمان انشاالله شاهد باشیم.

نوروز نماد نو شدن و کنار گذاشتن کهنگی ها و فرسودگی‌ها و بدی ها و پذیرفتن طراوت و شادابی و رشد و نمو و حرکت رو به جلو هست. در خانه تکانی قبل از عید بسیاری از غبارهایی که ممکن بود در مسیر عادی دیده نشود زدوده شد. بعضی از وسایلی که ممکن بود جایی را در خانه‌ی ما اشغال کرده باشد کنار گذاشته شد. در ماه مبارک رمضان و این سال جدید و نوروزی که با ضیافت الهی همراه هست انشاالله این اتفاق هم در وجود و در جان در دل ما رخ بدهد. ان شاالله غبارها زدوده و آلودگی‌ها برطرف شود.

امیرالمومنین(ع) می فرماید: "هر روزی که در آن معصیت خداوند اتفاق نیفتد آن روز عید هست. " انشاالله که سال چهارصد و دو و عمر ما هر روزش نوروز و هر روزش عیدی باشد که سرشار از اتفاقات خوب و مواهب الهی باشد. ما برای همه‌ عزیزانمان در فضای دانشگاه، دانشگاهیان و اساتید گرانقدر، مدیران تلاشگر آموزش عالی، همکاران گرانقدرمان در دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اساتید گرانقدر معارف اسلامی، مجموعه‌ جوانان پرتلاش، مومن و با صفای تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و بچه‌های خوب هیات مذهبی که در این روزها تلاش‌های فراوانی دارند و خواهند داشت آرزوی توفیق و بهروزی و سلامتی و سربلندی از خداوند تبارک و تعالی خواستاریم.

در سال گذشته هم دانشگاه‌ها و هم مجموعه‌ همکاران و تلاشگران عرصه‌ دانش اتفاقات متنوعی را شاهد بودند. از سویی دانشگاه‌های ما علی رغم محدودیت‌های فراوان؛ به تلاش‌های علمی، تربیت دانشجو و فعالیت‌های پژوهشی و توجه به مسایل جامعه برای حلشان اقبال داشتند و همین مسیر ارزشمند رشد علمی کشور را تلاش کردند حفظ بکنند. در کنار آن مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در بخش‌های مختلف شاهد بودیم. شاید وجه تمایز اتفاقاتی که در سال هزار و چهارصد و یک رخ داد مجموعه اتهاماتی بود که در پاییز هزار و چهارصد و یک فضای جامعه به ویژه دانشگاه‌ها را تحت تاثیر خودش قرار داد.

برنامه‌ی پیچیده‌ دشمن برای اثرگذاری بر باور، تصویر و شناخت جامعه‌ی ایران به ویژه نسل جوان، برنامه‌ایست که هر چند در سال چهارصد و یک آغاز نشده و در پایان التهابات و فتنه‌ چهارصد و یک هم به پایان نرسیده است اما بروز و ظهور آن در این سال یک اتفاق قابل تامل و قابل توجه برای همه‌متولیان عرصه آموزش کشور بود. موضوع تغییر باور و شناخت جوان ایرانی نسبت به خودش، نسبت به محیطش، نسبت به کشورش، نسبت به ارزش‌هایش و نسبت به دوستان و دشمنانش کاری است که در دستور عملیات اتاق‌های جنگ علیه نظام مردمی و مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور بوده است.

دست یافتن زنان به بالاترین درجات علمی، اثرگذاری اجتماعی و سیاسی به برکت انقلاب اسلامی

چه جریان‌های مرتجع سلطنت طلب، چه جریان‌های جنایتکار و روسیاه نفاق و منافقین خلق، چه استعمارگران و اربابان این دو گروه که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در راسشان هستند برای این اثرگذاری سرمایه‌گذاری فراوانی داشتند و تلاش‌های فراوانی کردند که ما نتایج آن را در فضای عمومی در کشور و دانشگاه شاهد بودیم. جنایتکارانی که هم نسبت به زن، هم نسبت به مقام انسان هیچ زشتی ای نبوده که مرتکب نشده باشند، در کارنامه‌ سیاه برده داری و استعمار و کارنامه‌ سیاه جاری فشار بر اقشار مختلف جامعه و طبقات ضعیفشان در دنیا مملو از جنایات فراوان هست، این‌ها مدعی دفاع از حقوق زنی در ایران شدند که اینها به برکت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی به بالاترین درجات علمی، اثرگذاری اجتماعی و سیاسی، جریان‌سازی فکری، تلاش برای بروز استعدادها و خلاقیت‌ها در عرصه‌های مختلف حتی عرصه‌های ورزشی رسیده که اصلا با جامعه‌ ایران قبل از انقلاب و تحت ستم پهلوی‌ها قابل مقایسه نیست.

ولی در همین فضا می آیند و القائ شعار حمایت از حقوق زن را در دستور کار قرار میدهند. این اتفاق در فضای دانشگاهی ما هم التهاباتی را داشت. دوستانمان می دانند که ما تقریبا از بهار چهارصدویک پیش بینی بروز التهاباتی را در فضای دانشگاهی به واسطه‌ی تغییر باور و نظام ارزشی بخشی از جامعه‌ی جوانمان داشتیم. حضور مجموعه‌ جوان تحت آموزشمان، چه بچه‌های دبیرستانی و چه ورودی‌های دانشگاه در فضای مجازی و عدم حضورشان در فضای حقیقی، عدم ارتباط با اساتید خوب، محیط‌های ارزشمند، جریان‌های دینی، فرهنگی و مذهبی انقلابی دانشگاه یک رفتار و شناختی را برای این بچه ها رقم زده بود که در بخشی از اینها انتظار رفتارهای بر خلاف قواعد معمول و متداول دانشگاهی می‌رفت.

طرح تقویت حلقه‌های میانی جبهه‌ی انقلاب اسلامی که به عنوان طرح حامیم

پیش‌بینی‌ها منجر به برنامه‌ریزبی شد که دوستانمان در نهاد خاطرشان هست که ما موضوع نشست سراسری و موضوع برنامه‌های تابستان را متناسب با این احساس نیاز تغییر دادیم. طرح تقویت حلقه‌های میانی جبهه‌ی انقلاب اسلامی که به عنوان طرح حامیم مشهور شد؛ در همه ‌استانهای کشور اجرا شد. من همینجا از عزیزانمان در دانشگاه‌ها و دفاتر نهادی که در اجرای این طرح کمک کردند تشکر می کنم. یک طرح ارزشمندی که بعد از سه سال فاصله‌ ای که بین مجموعه جوان دانشگاهی با متولیان دانشگاه و بین خودشان افتاده بود در کنار هم قرار گرفتند. تلاش شد که این فاصله را جبران کند و بتواند مجددا آن محیط شناخت هم آوایی و هم نوایی و عمل جبهه‌ای را در فضای بچه‌های انقلابی تقویت کند که اقدامی ارزشمند و روبه جلو بود و حتما ادامه خواهد یافت.

در کنار آن توجه به رتبه‌های برتر کنکور جز اتفاقات خوبی بود که سال‌ها از آن غفلت شده و متاسفانه این قشر ارزشمند و مستعد کشور در فضای عمومی دانشگاه مثل سایر دانشجوها با آنها مواجهه صورت می‌گرفت در حالی که فرصت‌های فراوانی در بین این‌ها برای رشد استعدادها، بروز نخبگی و اثرگذاری در حل مسایل کشور و جریان‌های عمومی کشور وجود دارد که ان‌شاالله در طرح آینده روشن و کانونهای آینده‌ روشن به این موضوع جدی‌تر پرداخته خواهد شد.

برگزاری اعتکاف دانشگاهیان

برای اولین بار بعد از دوره‌ کرونا؛ ما اعتکاف دانشگاهیان را داشتیم. الحمدلله استقبال ارزشمند و برگزاری اعتکاف در بیش از صد و ده دانشگاه و مرکز آموزش عالی، در کنار اعتکافهای شهری که عزیزان دانشجویمان شرکت می‌کردند اتفاق ارزشمندی بود که رخ داد. هیات مذهبی علیرغم اینکه دانشگاه‌ها به واسطه کرونا حالت نیمه تعطیل داشتند و علی رغم اینکه تابستان بود و فضای ترم تعطیل شده بود در بسیاری از دانشگاه‌ها فعال بودند و عملا اتفاقات خوبی در این بخش رخ داد و برنامه‌هایی که عزیزانمان در تبلیغ حضوری و مجازی، برگزار نمازهای جماعت و بحث فعالیتهای ارزشمند اجتماعی مثل توجه به امور خیریه و بحث ازدواج دانشجویی داشتند این اتفاقاتی بود که ما در سال گذشته داشتیم.

تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان

تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان جز اتفاقات ارزشمندی بود که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ ریاست جمهوری رخ داد و هم در سطح کشور و هم در سطح استان‌ها عزیزانمان آماده‌ یک عملیات خوب برای تسهیل ازدواج جوانان عزیزمان و انشاالله رقم خوردن یک جریان عمومی فرهنگی و گفتمانی برای ترویج ازدواج آسان را باید انشاالله در فضاهای دانشگاهی خودمان شاهد باشیم.

طبیعتا در سال پیش رو به واسطه‌ پیچیدگی شرایطی که وجود دارد عملیات دشمن پیچیده‌تر شده و توانمندی‌های نظام اسلامی به برکت حضور مردم بیشتر شده است. ما در سال گذشته حماسه عظیم بیست و دو بهمن را داشتیم که یک اتفاق تاریخی را برای کشور ما پس از چند ماه جنگ ترکیبی دشمن که تلاش می‌کردند به ذهن جامعه‌ عزیز ایرانی القای ناامیدی و فرسودگی و خستگی و ضعف داشته باشند رقم زد. حضور حماسی مردم با وجود فشارهای سنگین اقتصادی که از ناحیه‌ دشمن برای کشور تحمیل شده و مشکلاتی که در این عرصه‌ها وجود داشت حضور معجزه‌آسا و الهی بود که بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرد، بسیاری از کدورت‌ها و سیاهی های را که بر دل و جان جامعه‌ی ما نشسته بود زدود و مجددا شفافیت و طهارت و امید را به این جامعه برگرداند.

این مواجهه و هم تلاش دشمن برای اثرگذاری بر جامعه و تخریب چهره‌ زیبای جامعه‌ ما ادامه پیدا خواهد کرد. از آن سمت هم این حضور و این حماسه سازی و این پایمردی همراه با تلاش برای حل مشکلات از طرف جریان مومن و انقلابی کشور، ملت عزیزمان و مدیران خدمتگذار باید ادامه پیدا کند. در فضای دانشگاهی ما همین مواجهه را انتظار داریم. روسای عزیز دانشگاه‌ها و مسولان محترم دفاتر نهاد باید محور حرکت دانشگاه به سمت اهداف متعالی باشند. تلاش دشمن متوقف کردن جریان علمی هست. به هیچ عنوان این اتفاق نباید بیفتد.

باید بچه‌های انقلابی دانشگاه‌ها تقویت شوند

تلاش دشمن برای مخدوش کردن جریان تربیتی دانشگاه‌هاست. از این حوزه نباید تنزلی اتفاق بیفتد. باید بچه‌های انقلابی دانشگاه‌ها تقویت شوند، مورد حمایت قرار بگیرند و در معرض ارتباط و گفتگو باشند. در کنار آن بدنه‌ عمومی دانشگاه که جوانان خوب، شایسته و با صلاحیتی هستند در فضای بانشاط علمی، فرهنگی، تربیتی و دینی دانشگاه‌ها باید قرار بگیرند و رشد اتفاق بیفتد و انشاالله بالندگی این مجموعه‌ی جوان را ما شاهد باشیم. در کنار آن باید در مقابل حرکتی که دشمن در فضای عمومی و در دانشگاه‌ها تلاش می کند وقفه ایجاد بکند ایستاد. مقاومت اتفاق بیفتد و فرصت نباید به بدخواهان این کشور و ملت و بدخواهان دانشگاه برای ضربه‌زدن به وجهه دانشگاه و حرکت دانشگاه داده شود.

استفاده از ظرفیت‌های مختلف مذهبی و معنوی و دینی و انقلابی در فضای دانشگاهها

عزیزانمان عرصه‌های مختلف دانشگاه را باید بشناسند و در این عرصه ها ارتباط بگیرند. ارتباط چهره به چهره با جوانان عزیزمان از همه‌ی طیف ها. ارتباط چهره به چهره و صمیمانه با اساتید دانشگاه‌ها، طراحی و استفاده از ظرفیت ارزشمند اساتید و مدرسان دروس معارف، استفاده از ظرفیت‌های مختلف مذهبی و معنوی و دینی و انقلابی که در فضای دانشگاهها وجود دارد این‌ها باید مورد اهتمام همه‌ی ما قرار بگیرد و برای تک تک این فرصت‌ها ما باید برنامه داشته باشیم. به طوری که در آن طراحی راهبردی دانشگاه هیچ فردی در دانشگاه نباید باشد که مدیریت فرهنگی و علمی و تربیتی دانشگاه برای آن برنامه نداشته باشد و این طراحی کامل و سیصد و شصت درجه انشاالله نتایجش به خود دانشگاه برمی‌گردد و اتفاقات خوبی در فضای دانشگاه رخ خواهد داد.

ارتباط مستمر با جوانان و دانشجویان عزیزمان از رویکردهای ما خواهد بود

در مجموعه فعالیت‌هایی که همکاران عزیزانمان در نهاد پیش رو دارند، در کنار تلاش‌هایی که عزیزانمان در دفاتر نهاد علی رغم همه محدودیتها انجام میدهند؛ دوستانمان می دانند که حضور نهاد در دانشگاه‌ها حضور اجرایی نیست و مجموعه‌ محدود با چندنفر همکار بناست در کنار دانشگاه و با استفاده از ظرفیت دانشگاهها و با به فعلیت رساندن استعدادهای دانشگاه‌ها به تعقیب اهداف خودش بپردازد و همین مسیر انشاالله ادامه پیدا خواهد کرد. اما عزیزانمان چه مسولان محترم دفتر نهاد، چه همکارانمان در گروه‌های معارف، ائمه جماعات و بقیه بخش‌هایی که در مجموعه‌ی همکاران ما حضور دارند جهاد تبیین ماموریت اصلیشان هست. چون تلاش دشمن شبهه‌افکنی و وارونه‌نمایی حقایق در این عرصه است و ما نیز وظیفه‌ تبیین و روشنگری و نشان‌دادن به اصطلاح نهضت روایت حقیقت جز ماموریت‌هایمان باید باشد. ارتباط مستمر با جوانان و دانشجویان عزیزمان از رویکردهای ما خواهد بود. طبیعتا پاسخگویی به شبهات و سوالات فراوانی که در ذهن جوان‌ها هست و بخشی از شبهات هم ناشی از تلاش‌هایی که برای شبهه افکنی صورت می‌گیرد، عزیزانمان باید ملجا و مرکز تبیین و پاسخگویی به این شبهات باشند.

ماموریت دیگر عزیزانمان در مجموعه‌ی نهاد بازآرایی و بروزرسانی دروس معارف هست. دروس معارف یک ظرفیت بزرگ دارد که رسالت‌های سنگینی را در دانشگاه به دوش دارد. اساتید معارفمان مشاوران خوب دانشجوها. پاسخگویان شبهات و سوالات دانشجویانمان، کمک کاران و فعالان در عرصه‌ تعلیم و تربیت و حوزه‌ی علم و فرهنگ دانشگاه هستند.

ارتباط با دانشجویان جهان اسلام و برنامه‌ریزی ویژه برای دانشجویان بین‌المللی

این حوزه نیاز به تقویت دارد و این تقویت هم باید در بروز رسانی محتوا، سرفصل، کتاب‌ها و جریان عمومی دروس معارف متناسب با تغییرات و تحولات محیط دانشگاه باشد و هم در تقویت اساتید معارف و جذب استادان خوب و مهارت افزایی برای استادان عزیز موجود در دروس معارف هست که انشاالله ادامه پیدا خواهد کرد. طبیعتا نهاد (رهبری در دانشگاهها) رسالت‌های مختلف دیگری در بخش‌هایی نظیر حمایت از تشکل‌های انقلابی و کانون‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خودشان، تقویت و گسترش فعالیت‌های هیات مذهبی و پوشش کامل‌تر فعالیت‌های هیات مذهبی در بخش‌های مختلف دانشگاه، ارتباط با دانشجویان جهان اسلام و برنامه‌ریزی ویژه برای دانشجویان عزیز بین‌المللی میهمان جمهوری اسلامی بر عهده دارد. اینها فعالیت‌هایی هست که حتما عزیزانمان متناسب با میدان در دانشگاه برای آن طراحی خواهند داشت و انشاالله اثرگذار خواهند بود.

سال هزار و چهارصد و دو را سال پر برکتی برای همه مسلمانان عالم، برای ملت عزیز ایران و برای جامعه‌ی دانشگاهی آرزو می‌کنم و به فضل خداوند انشاالله این سال، سال پیروزی‌های بزرگ، عرصه‌های درخشان و فتح قله‌های پیشرفت و حضور در عرصه‌های اصلی تصمیم‌گیری و اثرگذاری در نظام بین‌المللی و منطقه و کشور خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)