میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قنادی افزود: اجرای طرح تغییر مدل پرداخت ارز ترجیحی دارو، در ابتدای طرح باعث ایجاد اضطراب بین بیمهشدگان شده بود، ولی با مدیریت صحیح در استانها علیرغم شروع ضربتی، توانستیم فرصت برنامه ریزی را از دست افراد سودجو گرفته و بازار دارو را به سمت منافع بیمه شدگان (بیماران) هدایت نمائیم به صورتی که ضمن افزایش تعداد در تعهد، در بسیاری از داروها، سهم پرداختی بیمه شده نسبت به قبل کاهش داده شد.
وی، هدف از اجرای ضربتی این طرح را جلوگیری از جبهه گیری و فرصت طلبی عدهای منفعت طلب دانست.
قنادی، قاچاق دارو را بخشی از سودجوییهای قبل دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح دست افراد زیادی از این بازار بریده شد و طبیعی است که عدهای معترض باشند.
وی گفت: کار با سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دارای پیچیدگیهای خاصی بوده و در واقع زحمت اصلی بر دوش تک تک همکاران استانی است که شایسته تقدیر و تشکر هستند.
سرپرست تیم ارزیابی و پایش سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به جبهه گیری و مقاومت عدهای در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تاکید کرد: به رغم تمام مانع پراکنی ها، همکاران ما در استانها توانستند به اهداف خود در این زمینه برسند، به نوعی که پس از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک مراکز تشخیصی و درمانی حاضر به برگشت به نسخه کاغذی نیستند و اجرای قبلی نسخه الکترونیک موجب پیاده سازی پرداخت یارانه دارو در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه اجتماعی گردید و بدون زیر ساخت الکترونیک پرداخت یارانه به دارو تقریباً غیر قابل تصور بوده و موجب آشفتگی در نظام درمان میشد و تلاش سنوات قبل سازمانهای بیمه پایه برای الکترونیکی نمودن امور مربوط به درمان، موجب اجرای راحت قوانین و احقاق حقوق بیمه شدگان گردید.
وی، هدف از ارزیابی میدانی و نظارت بر فعالیتها را شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف و اشکالات موجود در ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته باید مدلهای سازمانی نیز تغییر یابند و یکی از نتایج همین پایش های استانی میتواند تغییر مدلها باشد.
قنادی با تاکید بر اهمیت مسئله نظارت در فرآیندها افزود: ما سه نوع نظارت در سازمان داریم که مرحله نخست قبل از ارائه خدمات صورت میگیرد تا در صورت مشاهده نقصها و کاستیها، مشکلات قبل از ارائه خدمات به بیمه شدگان رفع شود. نظارت بعدی نظارت حین خدمت است که توسط سامانهها به صورت آنلاین کنترل میشود و در نهایت نظارت بعد از ارائه خدمات را داریم که به بررسی عملکردها از طریق بررسی انحراف معیار در دادهها طی ماههای بعد از ارائه خدمت مورد ارزیابی قرار میگیرد.
سرپرست تیم ارزیابی و پایش سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اینکه ما به مرحلهای رسیده ایم که باید نظارت بر کیفیت ارائه خدمات داشته باشیم، گفت: قبل از راه اندازی سامانههای الکترونیک امکان کنترل و نظارت منسجم بر انجام فرآیندها چه در مرحله قبل از ارائه خدمت، چه حین خدمت و چه بعد از خدمت نداشتیم، اما اکنون میتوانیم ریز به ریز عملکردها را بررسی نمائیم.
منبع : خبرگزاری مهر
ایلان ماسک: هوش مصنوعی از پزشکان و وکلا جلو می زند
روبات مغناطیسی پیچ و مهره باز می کند
تبدیل پسماندهای زغالسنگ به گرافن با بازده بالا
هوش مصنوعی از انرژی اتمی قدرتمندتر است
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
ظرفیت بیهوشی و اطفال خالی مانده است
اسلحه خودکار برای پهپادهای سبک از راه رسید
نشست کمیته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
راه حل محققان برای کاهش مصرف داروی شیمیدرمانی در درمان سرطان
بیش از هزار سایت خبر جعلی از جستجوی گوگل حذف شدند
نمی توان با دستمزدهای اندک دانشمندان برجسته را در کشور نگه داشت
اتحادیهها بازوی تصمیمسازی قوی در دانشگاه آزاد هستند
بازنگری ۲۰۰ برنامه درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۱۲ استان
تدوین سند ذخایر راهبردی داروهای اساسی و واکسن
راکت لب ۵ ماهواره اینترنت اشیا به مدار زمین برد
انعقاد توافقنامه میان دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت فولادی
برنامه تحول دانشکده اقتصاد دانشگاه علامهطباطبائی رونمایی شد
ارزشیابی اساتید دانشگاه پیامنور تا ۱۹ آذرماه ادامه دارد
هند تهیه گزارش آنتی تراست درباره اپل را متوقف نمی کند
معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان منصوب شد
لایحه حمایت قضایی از کادر درمان تدوین میشود
سازمان ملی هوش مصنوعی با نظام صنفی رایانهای تفاهمنامه امضا کرد
لزوم ایجاد «آزمایشگاههای ملی مدرن» در راستای جهش و مرجعیت علمی کشور
تولد پنج قلوها در اهواز
سال ۱۴۲۰ رشد جمعیت ایران صفر میشود
بسیجیان امروز نسل زد بسیج هستند
دیابتیها این عارضه را جدی بگیرند
تاسیس داروخانه دولتی متوقف شود