میرنیوز
منوچهر منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شرکتهای زیادی در زمینه تولید اتوبوس، خودرو و موتور برقی فعالیت میکنند، اظهار کرد: هر یک از شرکتهای تولید کننده لزوماً دانش بنیان نیستند.
وی با اشاره به رویکردهای تولید اتوبوس، خودرو و موتوربرقی شرکتهای تولید کننده گفت: برخی از این شرکتها با کمک خارجیها و تجهیزاتی غیر ایرانی به مونتاژ و توزیع خودرو و موتور برقی میپردازند و برخی دیگر با کسب دانش فنی تولید تجهیزات این وسایط نقلیه در صدد هستند تولید انبوه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری در این مسیر همواره تاکید دارد که دانش فنی ساخت این وسائط نقلیه کسب شود، گفت: چندین پروژه در حوزه تولید اتوبوس، مترو و خودروی برقی اجرایی میشود که لزوماً ممکن است همه آنها دانش بنیان نباشند.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موتورسیکلتهای برقی اغلب در بخش خصوصی تولید میشوند به طوری که از ۵ سازنده بزرگ موتوربرقی، ۳ تولیدکننده دانش بنیان نیستند و دو شرکت دیگر که دانش بنیان هستند از سوی معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفتهاند.
منطقی در خصوص خودروهای برقی گفت: پیش از این یک خودروی برقی رونمایی شد و در آینده قرار است یک خودروی دیگر رونمایی شود؛ دو شرکت خودروساز هم تولید خودروی برقی را در برنامه خود دارند.
وی در خصوص چشمانداز وسائط نقلیه برقی گفت: با توجه به اینکه قیمت باتری در این وسائط از قیمت بالایی برخوردار است و نیمی از قیمت هر یک از این وسائط نقلیه مربوط به باتری میشود لازم است که دولت میانجیگری کند و مبلغ باتری را متقبل شود.
وی گفت: اگر وزارت صمت بر اساس تبصره ۱۲ قانون رفع موانع تولید و قانون هوای پاک خرید باتریها را سوبسید بدهد به راحتی میتوان شاهد استفاده و بکارگیری موتور و خودروهای برقی در کشور بود.
وی با اشاره به چشمانداز استفاده از خودروهای برقی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت عمومی و یک حمایت قانونی است و پیش بینی میکنیم تا ۱۴۰۴ تعداد خودروهای برقی به ۳۰ هزار خودرو برسد.
منطقی در خصوص اتوبوس برقی گفت: اتوبوسهای برقی در مسیری است که با تامین بودجه زودتر مورد استفاده قرار میگیرد زیرا فرهنگ استفاده از اتوبوس برقی در کشور جا افتاده و این موضوع حمایت بیشتر دولت و شهرداری را میطلبد.
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر این بحث سوبسید باتری برای موتورهای برقی به صورت جدی پیگیری شود میتوانیم پیش بینی کنیم که در میان مدت صنعتی سازی این وسیله نقلیه با سرعت بیشتری پیش میرود و قیمت برای عموم مردم ارزانتر شود.
منبع : خبرگزاری مهر
دوره آموزشی «کاربردهای هوش مصنوعی درعلوم پزشکی» ویژه دانشجویان آغاز به کار کرد
دولت چهاردهم اهتمامی به اجرای قانون جوانی جمعیت ندارد
استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشکی
حضور سرزده پزشکیان در وزارت بهداشت
اندونزی پیشنهاد سرمایه گذاری اپل در این کشور را رد کرد
امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیامنور فراهم شد
برنامه وزارت علوم برای حل مسکن دانشگاهیان و خوابگاه متاهلی
پرهیز از تمایز میان تشکلهای دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر
تقلید از سیستم بینایی انسان برای ارتقای عملکرد حسگرها
امضای نخستین قرارداد الکترونیکی صندوق نوآوری با یک شرکت دانشبنیان
آخرین تغییرات در شورای عالی حوزههای علمیه
زنجیره تولید و تامین دارو گرفتار کمبود نقدینگی است
کره جنوبی روبات دوست ترین کشور دنیاست
ادعای جدید ماسک برای دسترسی ساده موبایل به اینترنت استارلینک
تغییر دو عضو شورای عالی حوزههای علمیه
امروز آخرین مهلت ثبتنام ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت
فرصت انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی رشتههای علوم پزشکی آغاز شد
بوی کپسول روسی در فضا پیچید
افشین: پارکهای انیمیشن توسط بخش خصوصی راه اندازی میشود
۲میلیارد تراکنش در «مرکز ملی تبادل اطلاعات» از ابتدای دولت چهاردهم
نانوحبابها داروی ضدسرطان را به ریه میرسانند
شاخص بهداشت آب کدام شهرها مناسب نیست؟
مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان منصوب شد
شاخصهای بهداشت آب کدام شهرها مناسب نیست؟
متا سال آینده برای خرید اینستاگرام و واتس اپ به دادگاه می رود
زمان برگزاری هفدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد
دو بیماری که سلامت زنان را تهدید میکند
خطر ایجاد کارخانه تولید مقاله با هوش مصنوعی!
مدارک دکتری و پزشکی دانشگاههای آذربایجان فاقد اعتبار است
واکنش «زاکانی» به چادرخوابی همراهان بیمار