میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتالترندز، پیشرفت در فناوری پهپادها طی سالهای اخیر، شرکتهای هواپیمایی را بر آن داشته که از این دستگاههای پرنده برای بازرسی ایمنی هواپیماهایشان استفاده کنند. با این حال در فرآیندی که به نظر اولین در نوع خود است، شرکت هواپیمایی کره از مجموعهای از پهپادها برای بازرسی چشمی(visual inspections) استفاده میکند. این فرآیند به طور چشمگیری زمان انجام چنین فعالیتی را کاهش میدهد.
بازرسی یا آزمون چشمی پایهایترین و به طور معمول سادهترین روش کنترل کیفیت و پایش تجهیرات است. در این روش مسئول کنترل کیفیت مواردی را بهطور چشمی بررسی میکند.
سخنگوی این هواپیمایی گفت: در حالی که مسئولین کنترل کیفیت، پیش از این مسئولیت بازرسی چشمی بدنه هواپیماها را از ارتفاع بیش از ۲۰ متر بر عهده داشتند اکنون پهپادها محل کار را تبدیل به مکانی امنتر کرده و سرعت و دقت کار را بالا میبرند.
هواپیمایی کره برای انجام چنین کاری پهپادهای مخصوص خود را طراحی کرده و ساخته است. این دستگاهها یک متر پهنا دارند و وزن آنها ۵.۵ کیلوگرم است.
در طول یک بازرسی که درون "آشیانه" هواپیماها صورت میگیرد، هواپیمایی کره از چهار پهپاد به طور همزمان استفاده میکند. هر یک از آنها مجهز به دوربینهایی با فناوری بالا و دارای قابلیت تشخیص جزئیاتی به کوچکی یک میلیمتر هستند.
پهپادها با استفاده از نرمافزارهای شخصیسازی شده کار میکنند که آنها را به سمت بخشهای خاصی از هواپیما برای تصویربرداری هدایت میکند. اگر یک یا بیش از یک پهپاد در طول ماموریت با مشکل روبرو شود سایر پهپادها کار را بر عهده گرفته و ماموریت را به اتمام میرسانند.
سخنگوی این شرکت گفت که استفاده از چهار پهپاد به طور همزمان باعث کاهش زمان بازرسی از ۱۰ ساعت به چهار ساعت شده است.
او افزود: هواپیمایی کره دادههای بازرسی را از طریق شبکه ابری به اشتراک میگذارد تا کارمندان بتوانند به راحتی نتایج آن را در هر زمان و مکانی بررسی کنند. این شرکت همچنین یک سیستم جلوگیری از برخورد و "حصار جغرافیایی" (geofence) برای حفظ فاصله مطمئن از سایر تاسیسات ایجاد کرده است.
کنترلکنندگان این فرآیند در حال کار برای افزایش دقت آن با انجام آزمایش هستند.
اگر این آزمایشها طبق برنامه پیش برود، هواپیمایی کره به طور رسمی این سیستم را سال آینده اجرایی میکند.
اولین بار استفاده از چنین فناوری برای بازرسی هواپیماها توسط شرکت اروپایی easyJet در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت و اخیرا هواپیمایی استرالیا نیز استفاده از این روش را آغاز کرده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا