میرنیوز

دستیابی به دانش فنی آنزیم وارداتی کیت‌های کووید-۱۹/امکان چاپ روزنامه بریل دورو در کشور فراهم شد

دستیابی به دانش فنی آنزیم وارداتی کیت‌های کووید-۱۹/امکان چاپ روزنامه بریل دورو در کشور فراهم شد 2021-12-15T11:07:34+03:30

به گزارش ایسنا، مرور تجارب جهانی برای دستیابی به دانش فنی نشان می‌دهد که از دهه ۱۹۹۰ در کشورهای شرق آسیا برای جذب و بومی سازی فناوری، پس از وارد کردن فناوری در قالب احداث نمایندگی فروش، راه اندازی خط مونتاژ، ارائه خدمات پس از فروش مانند انجام فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات، به مرور توانستند با انجام پژوهش‌های موازی و همزمان، موفق به جذب و بومی سازی فناوری شوند.

در این مسیر کشورها یا موفق شدند و توانستند خیز فناوری را تجربه کنند و یا با شکست مواجه شدند؛ از این رو نمی‌توان در این زمینه نسخه یکسان و واحدی برای تمام کشورها نوشت؛ چراکه الگوهای بومی سازی فناوری ارتباط نزدیکی با شرایط کشورها در حوزه‌هایی چون نظام مالی، بانکی، تحریم‌ها، زیرساخت‌های صنعتی، جمعیت و  فرهنگ دارد.

در ایران از توسعه زیر ساخت‌های اکوسیستم فناوری چون توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، آزمایشگاه‌های مرجع و شتابدهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری و شرکت های دانش بنیان تبعیت شد و اکنون بسیاری از این شرکت‌ها با استفاده از مزایای این زیر ساخت ها موفق شدند برخی از فناوری‌های های‌تک و استراتژیک مورد نیاز کشور را به تولید برسانند و نیازهای کشور را مرتفع کنند.

این امر باعث شده است که در سال‌های اخیر با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای متعدد به دنبال مشتریانی برای محصولات های‌تک تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باشیم.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه نمونه ای از این رویدادها است که از دیروز سه شنبه، ۲۳ آذرماه کار خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه شاهد هستیم که محققان کشور در تلاش برای تکمیل زنجیره تولید تا بازار هستند؛ چرا که دستاوردهایی در این نمایشگاه عرضه شده است که روزی هرگز تصور تولید آن‌ها در کشور نمی رفت.

نمونه‌ای از این محصولات به این شرح است:

موتور توربوجت

از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان این موتور با نیروی رانش در محدوده ۱۶۰۰ نیوتن به تولید رسید. این موتور یکی از موتورهای پرکاربرد در صنایع هوایی و فضایی است و اهمیت اجرای این طرح در توسعه صنعت هوافضای کشور است که به شدت متاثر از توسعه صنعت قوای محرکه و سیستم‌های پیشرانش کشور است.

برای توسعه صنعت هواپیماسازی با سرنشین و بدون سرنشین لازم است موتور آن تامین شود که با توجه به تحریم‌های ظالمانه کشورهای بیگانه تامیت موتور برای این منظور غیر ممکن است، از این رو طراحی و ساخت این مهم به شکل بومی صورت گرفت.

این سازه موتور بسیار استراتژیک بوده و حائز اهمیت است.

ترکیب سیمبیولیک برای کنترل پاتوژن در آبزیان

این محصول که دارای کاربردهایی در صنایع جانبی وابسته به کشاورزی، منابع طبیعی و گیاهان دارویی است، در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به تولید رسید و نمونه مهندسی آن عرضه شد.

این فرآورده حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک است و از نظر اکوسیستم یک محصول کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست است. سیمبیولیک قادر است پس از مصرف توسط آبزی از طریق تقویت پاسخ‌های ایمنی و ترشح ترکیبات ضد میکروبی، از رشد و هجوم عوامل باکتریایی و ویروسی به بدن آبزی جلوگیری کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که این محصول قادر است مرگ و میر بیماری‌های باکتریایی نظیر دهان قرمز و استرپتوکوکوزیس در ماهی قزل آلای رنگین کمان و سپتی سمی ناشی از آیروموناس هیدروفیلا را در ماهی کپور و برخی از ماهیان زینتی به طور ۱۰۰ درصد مهار کند.

همچنین می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی از وقوع برخی از بیماری‌های ویروسی مثل IPN و IHN در مزارع ماهیان سردابی جلوگیری کرد.

دستگاه رادیوگرافی پژوهشی اشعه ایکس

این طرح از سوی محمدتقی احمدی از محققان دانشگاه ارومیه با کاربردهای صنعتی در صنایع مختلف چون نفت و گاز و هر صنعتی که تشخیص ترک لازم است و همچنین برای تشخیص میکرو کرک‌های مواد و رادیوگرافی پزشکی موفق به ساخت نمونه مهندسی آن شده است.

این دستگاه با ایجاد الکترون‌های پر انرژی در محدوده ۴۰ تا ۲۰۰ کیلوولت از ۴ بخش جداگانه "سیستم خنک کننده"، "سیستم تفنگ الکترونی"، "سیستم ولتاژ مالتی پلایا" و "سیستم راه اندازی فیلمان" تشکیل شده است. این سیستم‌ها به صورت مستقل توسط پانل‌های متفاوت به صورت دستی کنترل می‌شوند و برای کاربردهای دقیق‌تر توانایی کنترل توسط کامپیوتر را نیز دارد.

مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی

دکتر بابک رضایی، افشار مجری طرح از دانشگاه محقق اردبیلی این محصول را با کاربرد در شرکت‌های تولید کننده تجهیزات الکتروفیزیولوژی طراحی کرده و در مقیاس تولید صنعتی به تولید رسانده است.

مدار مجتمع و یکپارچه ثبت سیگنال‌های حیاتی یک ابزار با ابعاد ۲۵ در ۱۵ در ۸ میلی‌متر است که می‌تواند سیگنال‌های نوار قلب، مغز و نوار عصب و عضله را ثبت کند. وزن ۱۰ گرمی این محصول آن را برای استفاده در ابزارهای پوشیدنی ایده آل می کند.

این ابزار توسط ۳ الکترود به بدن متصل می‌شود و توسط تغذیه الکتریکی از طریق باتری ۳ تا ۵ ولتی روشن می‌شود و می‌تواند سیگنال‌های قلبی، مغزی و عضلانی را تقویت و پالایش و به خروجی ارسال کند. این محصول می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص و پیش بینی بیماری‌هایی چون سکته قلبی و مغزی و آریتمی‌های قلبی مفید باشد.

کیت تشخیص پارگی کیسه آب جنینی

یکی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید صنعتی این کیت شده است. این کیت با نمونه گیری به وسیله سواپ استریل تست را انجام می‌دهد و به سادگی پاسخ تشخیص پارگی کیسه آب جنینی را در چند دقیقه اعلام خواهد کرد.

چاپگر بریل دوروی نابینایان

سیدجواد نیکزاد الحسینی، محمد مستاجرات و سید حامد نیکزاد از محققان این طرح در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این چاپگر را در مقیاس نیمه صنعتی تولید کردند.

از ویژگی‌های این چاپگر قابلیت چاپ پشت و روی همزمان، کلیدهای گویا به زبان فارسی، انگلیسی و عربی برای نابینایان و دارای نرم افزار اختصاصی برخوردار است. این دستگاه امکان چاپ به ۲ روش را دارد.

نانوفیلترهای کربنی هایژنیک آلوستینا

یکی از شرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این فیلترهای نانویی را با کاربرد در یخچال‌ و هواسازها، بیمارستان‌ها، صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و سالن‌های ورزشی در مقیاس صنعتی تولید کردند.

این فیلتر با استفاده از فناوری فیلتراسیون و کاتالیست در زمینه تصفیه و کنترل آلاینده‌ها در آب و هوا کاربرد دارد و امکان کنترل اتمسفر محیط، تصفیه و پالایش هوا و کنترل و بهینه سازی فرآیندهای شیمیایی را امکان پذیر می‌کند.

کیت استخراج اگزوزوم

یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس این کیت را با کاربرد در حوزه زیست فناوری و پزشکی در مقیاس نیمه صنعتی تولید کرد. این کیت ضمن استخراج اگزوزوم با خلوص بالا، محدودیت‌های نیاز به اولتراسانتریفیوژ برطرف کرده است.

پرتال مرکز ملی داده‌های اقیانوسی دریایی

فرناز غیاثی، ولی اله عمرانی و حمیدرضا زارع بیدکی از محققان این طرح در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی این پرتال را به منظور ارائه خدمات مفیدتر به پژوهشگران و سازمان‌های علوم دریایی در زمینه مدیریت داده‌های اقیانوسی راه اندازی کردند.

دستگاه نظارت و اعلام حریق با استفاده از انرژی خورشیدی

نیما نادری، مجری طرح در پژوهشگاه مواد و نیرو این دستگاه را که آشکار ساز شعله آتش به روش‌های اپتیکی با سرعت بالا و بدون نیاز به برق است، به تولید نیمه صنعتی رسانده و در این نمایشگاه عرضه کردند. 

ناحیه آشکارسازی حسگرهای نوری موجود در این دستگاه طوری انتخاب شده است که توانایی تشخیص سریع شعله آتش را دارد. این دستگاه برای عملیات اطفا حریق در صورت قطع برق در کارخانجات، ادارات و منازل و مکان‌هایی که امکان اتصال به برق شهری وجود ندارد و همچنین در مراتع و جنگل‌ها کاربرد دارد.

خط تولید غشاهای جداسازی گاز برای استحصال CO۲

سید علی قدیمی و بهروز سادات نیاز از مجریان این طرح در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با همکاری بخش خصوصی خط تولید نیمه صنعتی غشاهای جداسازی گاز به منظور استحصال CO۲ از محصولات گازی حاصل از احتراق و سایر حوزه‌های جداسازی گاز را در فاز نیمه صنعتی طراحی کردند و ساختند.

هدف از اجرای این طرح ایجاد تکنولوژی برای جداسازی گاز دی اکسید کربن از جریانات گازی حاصل از احتراق سوخت‌های فسیلی با استفاده از فرآیندهای نوین غشایی بوده است.

تولید پوست بازساختی دو لایه

دکتر آرش جاوری و دکتر معصومه فخرطه از محققان این طرح در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناور اقدام به تولید نمونه مهندسی پوست بازساختی دو لایه مذاب کاربردهای تحقیقاتی و درمانی کردند.

هدف از اجرای این پروژه توسعه فناوری امکان سنجی تولید پوست مصنوعی انسان برای مصارف تحقیقاتی و بالینی است.

تولید فرمولاسیون داروی هموروئید

دکتر مونس پورخسروانی و دکتر خدیجه جهانی از مجریان این طرح در مرکز رشد دانشگاه الزهرا موفق به تولید نیمه صنعتی پودر میکرونیزه آلومینیوم ساب استات دارویی شدند. این محصول فرمولاسیون محصولات دارویی شیاف و پماد آنتی هموروئید است.

این محصول با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده است.

پوشش سیلیکونی مقره‌های ولتاژ بالا

نیما حق شناس و سید فرشید چینی از مجریان این طرح در دانشگاه تهران نمونه مهندسی این پوشش سیلیکوتی را به تولید رساندند.

ریزگرد و غبار و بارش باران سبب آلوده شدن مقره‌ها شده و سبب قطعی جریان برق در خطوط مسیر انتقال می‌شود. راهکار موثر برای آن استفاده از پوشش های سیلیکونی است. این پوشش به دلیل افزایش خاصیت آبگریزی امکان تخریب مقره های برق را کاهش می دهد.

دانش فنی تولید آنزیم برای کیت کرونا

دکتر صدیقه اسد و همکارانش در دانشگاه تهران موفق به تولید نیمه صنعتی آنزیم رونوشت بردار معکوس با مقاومت دمایی شدند. یکی از مهمترین کاربردهای این آنزیم استفاده در کیت‌های تشخیص کووید-۱۹ است.

گرانبهاترین ماده تشکیل دهنده این کیت‌ها، آنزیم رونوشت بردار معکوس است که مرحله تبدیل ژنوم ویروس که از جنس RNA است، به DNA را بر عهده دارد.

کیت‌های کووید-۱۹ در کشور بومی سازی شده است، ولی همچنان آنزیم مورد استفاده در این کیت‌ها از خارج وارد می‌شود که در این پروژه این محققان به دانش فنی تولید این آنزیم نائل آمدند.

سامانه پوشیدنی

دکتر مهدی دلربائی از محققان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نمونه مهندسی سامانه‌های پوشیدنی پایش، تزریق و مسیریابی را ارائه کردند. این سامانه در دو سناریوی سخت و آسان یک بار با عصا و یک بار با کفش هوشمند ارزیابی شد و نتایج آن نشان داد که با وجود سخت شدن مسیر دستگاه کارایی خود را حفظ کرده و خطای کمتری داشته است.

این محصول یک دستگاه بیومکاترونیک و برای کم بینایان، نابینایان و بیماران قلبی و مبتلا به پارکینسون کاربرد دارد.

ماسک هوشمند

حمیدرضا نصیری و همکارانش در پارک دانشگاه صنعتی شریف ماسک هوشمندی را طراحی کردند که با استفاده از تابشگر خاص ماورای بنفش داخلی بدون ایجاد ارتباط با پوست افراد، فرآیند میکروب و ویروس زدایی را انجام می‌دهد.

این ماسک دارای سنسورهای خاص، شرایط بدنی و سلامت فرد را ارزیابی کرده و توسط نرم افزار موبایل به کاربر گزارش می‌دهد.

نانو جاذب رنگ

یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اقدام به تولید نیمه صنعتی نانو جاذب رنگ در روغن‌های پایه سنگین و سبک کرده است.

رنگبری و حذف بو از روغن‌های پایه سنگین مشکل است و از آنجایی که جاذب‌های موجود امکان تولید محصول مطلوب را ندارد، در صنایع از تزریق اسید استفاده می‌شود که مشکلات زیست محیطی را ایجاد می‌کند.

این محصول بدون افزودن اسید محصول مطلوب را تولید کرده و میزان هدر رفت روغن را به نصف کاهش می دهد.

داروی فاکتور ۸ نوترکیب

دکتر امیرحسین مقصودی از پارک علم و فناوری خراسان رضوی موفق به تولید نمونه مهندسی تولید داروی فاکتور ۸ نوترکیب انسانی-تولید داروی اینفلکسی مب شده است.

داروی فاکتور ۸ برای درمان بیماران هموفیلی و داروی اینفلکسی مب برای درمان بیماران آتریت کاربرد دارد.

ارائه اولین نوشت افزار هوشمند

مهدی اخلاقی و همکارانش در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اولین نوشت افزار هوشمند ایران به نام "نوتوپیا" را عرضه کردند. این نوشت افزار یک مدل مفهومی جدید از نوشت افزار است که کوشیده است تا با همراه کردن انواعی از فناوری‌ها چون هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، ذخیره سازی ابری و نرم افزار تلفن همراه، گونه جدیدی از این ابزار را تعریف کند.

دستگاه مولد محلول ضدعفونی

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کردستان دستگاه مولد محلول ضد عفونی هیپوکلروس اسید را به تولید نیمه صنعتی رساندند.

محلول تولید شده از این دستگاه برای ضد عفونی کردن میوه، سبزیجات، زخم؛ دهان، گلو، بینی و سینوس‌ها و همچنین ضد عفونی کردن مسواک و دندان‌های مصنوعی از بین بردن عفونت لثه و بوی بد دهان کاربرد دارد.

تولید نمک برای فشار خونی‌ها

سمیه و فاطمه احمدی از مرکز رشد طبرستان مکمل گیاهی شور را به تولید نیمه صنعتی رساندند. این محصول یک مکمل با طعم شور است که برای بیماران فشار خون نرمال بالا، به عنوان داروی کاهش فشار خون کاربرد دارد. این محصول همچنین فرآورده طبیعی یک مکمل مولتی مینرال بیواکتیو و جایگزین نمک طعام است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)