میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت هواپیمایی ایتالیایی "لئوناردو"(Leonardo) هواپیمای "ملخ چرخان"(tiltrotor) خود موسوم به "AW۶۰۹" را در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱ به نمایش گذاشت و اکنون شاهد ویدیویی از فرآیند به آسمان برخاستن و پرواز و فرود آن هستیم.
این هواپیمای غیر متعارف ممکن است در نهایت پس از نزدیک به دو دهه پس از انجام اولین پرواز آزمایشی خود، از اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) مجوز پرواز بگیرد.
هواپیمای "AW۶۰۹" نخستین بار در سال ۲۰۰۳ به آسمان رفت و در طول این سالها چندین بار تغییر نام داده است و در ابتدا با نام "Bell/Augusta BA۶۰۹" شروع به کار کرد. متأسفانه یک سقوط مرگبار در طول پروازهای آزمایشی در سال ۲۰۱۵ منجر به مرگ "هرب موران" و "پیترو ونانزی" خلبانان آزمایشی آن شد و پیشرفت این هواپیما را متوقف کرد. با این حال به نظر میرسد امسال به دنبال بهروزرسانیها و ارتقاهای جدیدی که شرکت "لئوناردو" روی آن به عمل آورده است، به یک هواپیما با قابلیت تجاری شدن تبدیل شده است.
"لئوناردو" در یک بیانیه مطبوعاتی اشاره کرده است که "AW۶۰۹" میتواند موقعیت ملخهای خود را در کمتر از ۶۰ ثانیه از حالت عمودی به حالت افقی تغییر دهد که این کار به شکل موثر باعث میشود به یک هواپیمای عمودپرواز(eVTOL) تبدیل شود. چرا که "AW۶۰۹" به صورت عمودی و مانند یک بالگرد از زمین بلند میشود، اما میتواند به مانند یک هواپیما پرواز کند.
برخلاف اکثر هواپیماهای عمودپرواز که چندین ملخ دارند، "AW۶۰۹" فقط دو ملخ دارد که شمایل آن را کمی سنتیتر میکند.
هواپیمای "AW۶۰۹" برای انجام ماموریتهای مختلف از جمله عملیاتهای جستجو و نجات، حمل و نقل پزشکی و همچنین مسافرت طراحی شده است.
طبق گفته شرکت "لئوناردو"، این هواپیما تقریباً ۱۴۰۰ کیلومتر بُرد دارد که با مخزنهای کمکی میتوان آن را به ۲۰۰۰ کیلومتر افزایش داد. همچنین به گفته این شرکت، این هواپیما با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت قادر به پرواز است.
ماه گذشته "الساندرو پروفومو" مدیرعامل "لئوناردو" در مصاحبهای گفت که انتظار دارد "AW۶۰۹" تا سال ۲۰۲۲ گواهینامه FAA را دریافت کند. "لئوناردو" تاکنون چهار نمونه اولیه از این هواپیما ساخته است و در حال حاضر در حال توسعه دو نسخه تجاری از آن است.
طرحهایی مانند "AW۶۰۹" میتوانند به بهبود گسترده بُرد تاکسیهای پرنده کمک کنند، تاکسیهایی که در حال حاضر به دلیل محدودیت فناوری باتریها محدود شدهاند و معمولاً میتوانند برای مدت کوتاهی قبل از نیاز به شارژ مجدد پرواز کنند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
سامانه جدید وزارت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
بیشترین درخواست «پیشینه پژوهش» از سوی کاربران دانشگاه آزاد
معرفی برگزیدگان ریسرچپیچ و اینوتکسپیچ تهران
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها با مشارکت بخش خصوصی
منابع مالی برای رسیدن به رتبه علمی ۱۴ پرداخت نشد
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها
کمبود ۴۵۰ قلم دارو در کشور
ادغام صدا و تصویر در یک دستگاه و پایان عصر اسپیکرها
بازدید وزیر علوم از خوابگاهها و فضای پیرامون دانشگاه صنعتی شریف
سامانه جدید وزرت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
اعطای تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان به برگزیدگان «جایزه ملی نکست»
وزیر علوم: رئیس اتحادیه کانون های وکلا، وکالت اولیای دم را بر عهده میگیرد
راه اندازی اتاق فکر تخصصی در زمینه کاهش آسیبهای اعتیاد
راهکار کنترل حالت تهوع در بارداری
چت بات هوش مصنوعی ایلان ماسک رونمایی می شود
معرفی تجهیزات پزشکی ایرانساخت در نمایشگاه چین
آنچه مردان باید از پروستات بدانند
رشد چشمگیر روشهای نوین درمان سرطان در ایران
جذب امریه سربازی در وزارت ارتباطات برای اعزام ۱۴۰۴
تعامل حوزههای علمیه قم و نجف تقویت میشود
پیگیری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ارتقای امنیت فضای اطراف دانشگاه
نشست تخصصی تجارت فناوری ۹ اسفند برگزار میشود
بستههای حمایتی معاونت علمی برای رشد اقتصاد هوش مصنوعی
پارچه درخشانی که نور و صدا تولید میکند!
رقیب «دیپ ریسرچ» اوپن ای آی و گوگل ارائه شد
تشکیل جلسه فوقالعاده کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی موضوع قتل دانشجوی دانشگاه تهران
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسیارشد سال ۱۴۰۴ منتشر شد
در حادثه دانشگاه تهران برخی موضوع اجتماعی را به مسائل سیاسی ربط دادند
تاکید وزیر علوم بر حفظ رویکرد غیرسیاسی شورای صنفی دانشجویان در پیگیری مطالبات
کشورهایی که در معرض برخورد سیارکی قرار دارند