میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی با اشاره به اینکه یکی از شکایات پرتکرار ثبت شده در سامانه ۱۹۵، مربوط به پاسخگویی نامناسب مراکز تماس و خدمات پشتیبانی نامطلوب میشد، گفت: یکی از اقدامات اساسی رگولاتوری در این زمینه، نظارت بر عملکرد مراکز تماس اپراتورها است. رگولاتوری با بازدید مستمر از واحد پشتیبانی مراکز تماس اپراتورها و استفاده از روشهای هوشمندانه اپراتورها در مراکز پشتیبانی، توانست شکایات ثبت شده در این حوزه را کاهش دهد.
وی تشکیل و برگزاری جلسات کارگروه تخصصی با حضور اپراتورها و مناطق ۹ گانه رگولاتوری را یکی دیگر از دلایل کاهش شکایات ثبت شده در این حوزهها دانست و عنوان کرد: این جلسات به صورت دورهای و مقایسهای برای بررسی موضوعات و فرآیند پاسخگویی به شکایات برگزار میشود و اگر شکایت از موضوعی افزایش داشته باشد، بلافاصله به صورت موردی بررسی و برای رفع مشکل اقدام میشود.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری بیان کرد: علاوه بر این، رگولاتوری به صورت مستمر از سامانه ۱۹۵ گزارشهایی را تهیه و وضعیت هر اپراتور را به صورت جداگانه به آنها اعلام میکند، در صورت مشاهده عملکرد نامطلوب، اپراتور باید پاسخگوی این وضعیت باشد.
۱۰۰ هزار شکایت مردمی در حوزه ICT به ثبت رسید
قره داغی افزود: تمام این اقدامات باعث شد آمار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ از ابتدای سال جاری تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰، در مجموع به ۱۰۰ هزار و ۳۲۲ شکایت برسد؛ این در حالی است که تعداد شکایات در همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۶۶۸ مورد بوده، که نشان دهنده کاهش بیش از ۱۰ درصدی میزان ثبت شکایات در سال جاری است. البته بر خلاف روند کاهشی تعداد کل شکایت دارندگان پروانه حوزه ICT، تعداد شکایات شرکت مخابرات ایران در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته، حدود ۶ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به روند کاهش تعداد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در ۷ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته، اعلام کرد: تمامی فرآیندهای پاسخگویی به شکایات و کیفیت پاسخگویی اپراتورها به مشترکان در این سامانه حتی در شکایات بسته شده، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رصد و پایش میشود. اپراتورها ملزم شدهاند که در چارچوب تعهدات خود به مشترکان پاسخ دهند. بسیاری از شکایتها توسط کارشناسان مراکز تماس اپراتورها پاسخ داده میشود و به همین دلیل ثبت شکایت جدید در سامانه ۱۹۵ کاهش یافته است.
مسدودیت پیامکی؛ پرتکرارترین شکایت در حوزه تلفن همراه
وی درباره موضوع شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ بیان کرد: بر اساس نوع پروانه اپراتورها، بخشی از شکایات مربوط به ارائه کنندگان خدمات تلفن همراه است. شکایات ثبت شده در حوزه اپراتورهای ارائه خدمات تلفن همراه از ۳۰ هزار و ۹۰۳ مورد در سال گذشته به ۲۵ هزار و ۳۱۷ مورد و در حوزه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) از ۷۵۹ مورد در سال گذشته به ۷۰۳ شکایت در سال جاری کاهش یافته است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری گفت: بر اساس آمارهای سامانه ۱۹۵، مسدود شدن امکان ارسال و دریافت پیامک یکی دیگر از شکایات پرتکرار این بخش است. چرا که بسیاری از کاربران نمیدانستند ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی مجاز نیست. بر همین اساس رگولاتوری تمامی اپراتورها را ملزم کرد تا اطلاعرسانیهای لازم در این زمینه به مشترکان انجام شود؛ این موضوع باعث آگاهسازی و در نتیجه کاهش شکایت مشترکان شده است.
میزان شکایت از اپراتورهای اینترنت ثابت
قره داغی عنوان کرد: بخش دیگری از شکایات به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت (FCP) مربوط میشود، شکایات این بخش در بازه زمانی هفت ماهه ابتدایی سال گذشته از ۲۳ هزار و ۹۱۱ مورد به ۱۸ هزار و ۳۰۰ شکایت در همان بازه زمانی در سال جاری و همچنین در حوزه دارندگان پروانه SERVCO نیز از ۲ هزار و یک مورد در سال گذشته به هزار و ۶۳۵ شکایت در سال جدید کاهش یافته است.
وی افزود: شکایات از انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA) نیز از دیگر موضوعات شکایات ثبت شده است که تعداد آن از ۲ هزار و ۱۴ شکایت از ابتدای سال گذشته تا ۲۵ آبان سال ۹۹ به هزار و ۳۲۸ مورد در همین بازه زمانی در سال جاری رسیده است. عدم آنتندهی و پوشش نامطلوب، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب بیشترین فراوانی را در شکایات مربوط به این حوزه داشته است.
میزان شکایت از دفاتر پیشخوان کاهش یافت
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه دریافت هزینه بیش از تعرفه تعیین شده، عدم پاسخگویی و اطلاعرسانی نامناسب و عدم توانایی و مهارت لازم و کافی کارشناسان دفاتر پیشخوان بیشترین فراوانی را در شکایات مربوط به این حوزه داشتهاند، افزود: تعداد شکایات این حوزه از ۳ هزار و ۹۲۴ شکایت در سال گذشته به ۸۷۶ مورد در سال جدید کاهش یافته است.
قره داغی کاهش تعداد شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ۷۷ درصد اعلام کرد و گفت: دلیل اصلی کاهش شکایات، افزایش نظارت رگولاتوری بر عملکرد دفاتر پیشخوان و همچنین نظارت اپراتورهایی که خدمات آنها از طریق این دفاتر ارائه میشود، است؛ رگولاتوری با دفاتر متخلف در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برخورد میکند. علاوه بر این، برای تمامی دفاتر پیشخوان کارتابل رسیدگی به شکایت راهاندازی شده است که با استفاده از آن، این دفاتر بلافاصله در جریان شکایت مطرح شده توسط کاربران قرار میگیرند، این اقدام باعث تسریع در روند رسیدگی به شکایات شده است.
شکایات از اپراتورهای پستی ۲.۵ برابر شد
وی با اشاره به اینکه تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵، در همین بازه زمانی درباره عملکرد اپراتورهای پستی از ۲ هزار و ۸۲۳ شکایت در سال گذشته به ۵ هزار و ۱۴۳ مورد در سال جدید رسیده است، گفت: نارضایتی از رفتار پرسنل و ارائه خدمات پست پیشتاز و پست سفارشی از موضوعات شکایت در این حوزه است، که دلیل اصلی آن افزایش استقبال مردم از خریدهای آنلاین و به دنبال آن بالا رفتن ترافیک بستههای پستی در دوران کرونا است.
منبع : خبرگزاری مهر
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا