میرنیوز

برنامه‌هایی برای تشکیل فراگیرترین شبکه توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب

برنامه‌هایی برای تشکیل فراگیرترین شبکه توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب 2021-09-06T07:18:40+04:30

به گزارش ایسنا، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با هدف ساماندهی مطلوب و توسعه (ارتقاء) مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، صنفی و فوق برنامه و در جهت تحقق استراتژی برنامه اول توسعه جهاد دانشگاهی مبنی بر "تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها" در تاریخ ۱۵ شهریورماه سال ۱۳۷۷ تأسیس شد.

هدف از تأسیس سازمان دانشجویان، ایجاد زمینه برای کشف، شکوفایی و اعتلای استعدادهای اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی و فرهنگی دانشجویان و ارتقای همکاری و مشارکت آنان در این حوزه‌ها بوده و به عنوان نهادی فراگیر و بین دانشگاهی، با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در مناطق محروم، به گسترش فعالیت‌های دانشجویی می‌پردازد.

مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی همزمان با بیست و سومین سالگرد تأسیس این نهاد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های جاری این سازمان گفت: سازمان دانشجویان، شبکه و بازوی دانشجویی جهاد دانشگاهی محسوب شده و در تمام دانشگاه‌های سراسر کشور، به‌ویژه دانشگاه‌های سراسریِ تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دارای شعبه و دفاتر فعال است. این سازمان همواره تلاش کرده است تا فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را با نیازهای دانشجویان منطبق کرده و با درنظر گرفتن شرایط و مقضیات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور حرکت کند.

برنامه‌های سازمان دانشجویان، مبتنی بر نیازسنجی جدی در حوزه‌های مختلف

عباسی خاطر نشان کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در سازمان دانشجویان طراحی و اجرا شده و برنامه‌های آتی این سازمان، مبتنی بر یک نیازسنجی جدی از نیازهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان است؛ از این رو تلاش کرده‌ایم که سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی را به عنوان یک سیستم پویا و زنده نگه داریم و دائماً به مجموعه فعالیت‌های این سازمان بیفزائیم، یعنی علاوه بر بازنگری در فعالیت‌های گذشته و گاهی کنارگذاشتنِ برخی فعالیت‌ها، تلاش می‌کنیم فعالیت های جدید و به‌روزی را به مجموعه برنامه‌های سازمان اضافه کنیم که این اقدام، ضامن تحول، نوآوری و شکوفایی در سازمان دانشجویان خواهد بود و آن را به سازمانی تبدیل خواهد کرد که قادر است هر لحظه، خود را با نیازهای دانشجویان تطبیق دهد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: در این سازمان تلاش می‌کنیم تا به صورت یک تشکل دانشجویی عمل کنیم. براین اساس، در کلیه فرآیندهای تدوین، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادیِ سازمان، دانشجویان مشارکت دارند و نه تنها خواسته‌های دانشجویان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند، بلکه فعالیت‌ها کاملاً مبتنی بر مشارکت جدی دانشجویان و با هدف تأمین خواسته‌های آنها طراحی و اجرا می‌شود.

عباسی تصریح کرد: مبنای ساختار تشکیلاتی سازمان، دانشجویان و اعضای سازمان دانشجویان هستند که از طریق سامانه شهر دانشجو (www.studentcity.ir)، به عضویت سازمان درمی‌آیند. بعد از تأیید عضویت، دانشجویان در قالب کانون‌های دانشجویی که در شعب سازمان دانشجویان تأسیس می‌شوند، سازماندهی می‌شوند. عضویت در سازمان دانشجویان از طریق سامانه شهر دانشجو کاملاً رایگان بوده و تمامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شامل دولتی و غیردولتی، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی، پیام نور می‌توانند در این سامانه عضو شوند. عضویت در سازمان دانشجویان به صورت عضویت عادی و عضویت فعال است و دانشجویان در هر دو حالت، از امتیازاتی برخوردار خواهند شد.

برنامه‌هایی برای تشکیل فراگیرترین شبکه توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب

شکل‌گیری کانون‌های متعدد دانشجویی در سراسر کشور

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت کانون‌های متعدد دانشجویی در شعب این سازمان در سراسر کشور گرفت: بیش از ۱۳۰ کانون فعال در سراسر کشور داریم که در حوزه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند؛ به عنوان مثال، یکی از حوزه‌های جدی فعالیت‌های سازمان دانشجویان بحث محرومیت‌زدایی است که در این زمینه، کانون‌های مهرباران را تشکیل داده‌ایم. در حوزه مناظره، گفت‌وگو و آزاداندیشی نیز کانون‌های گفت‌وگو و در حوزه باشگاه دانشجویان حامی محیط‌زیست فعالیت‌های این بخش، کانون‌های محیط زیست شکل گرفته‌اند. تلاش می‌کنیم این کانون‌ها در شعب سراسر کشور به صورت مشابه و یکپارچه تأسیس شوند. کانون‌هایی که در یک حوزه فعالیت دارند، در نهایت یک باشگاه را شکل می‌دهند؛ به‌عنوان مثال، کانون‌های فعال در حوزه محیط زیست در نهایت باشگاه دانشجویان حامی محیط‌زیست را شکل دادند.

راه‌اندازی مدرسه دانشجویی مدیریت و حکمرانی

عباسی تأکید کرد: شعار و چشم‌انداز اصلی سازمان دانشجویان تبدیل شدن به «فراگیرترین شبکه توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی» است و براین اساس تلاش کرده‌ایم برای اعضای سازمان دانشجویان، دوره‌های توانمندسازی فرهنگی، مدیریتی، سیاسی، کسب و کار، و علم و فناوری طراحی کنیم تا بتوانیم دانشجویان را برای ورود به عرصه مدیریت و تصمیم‌گیری‌های کشور آماده کنیم.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: برهمین اساس، طرح راه‌اندازی مدرسه دانشجویی مدیریت و حکمرانی در سال جاری اجرایی خواهد شد. اعضای سازمان دانشجویان در این مدرسه، در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، با مباحث جدی در حوزه مدیریت و حکمرانی در سطوح خرد و کلان آشنا می‌شوند. از این طریق می‌توانیم دانشجویان مستعد را شناسایی کنیم تا جذب بدنه جهاد دانشگاهی شده یا در سایر نهادها و سازمان‌های کشور به عنوان نیروی انسانی توانمند و آموزش‌دیده فعالیت کنند.

مسابقه ملی مناظرات دانشجویی، مسابقه‌ای فراگیر به گستره ایران

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مسابقه ملی مناظرات دانشجویی ایران را مسابقه‌ای در سطح ملی، فراگیر و بین‌دانشگاهی عنوان کرد و گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان، در راستای ترویج بحث کرسی‌های آزاداندیشی، گفت‌وگو، نقد و مناظره در کشور، این حرکت مهم را پایه‌گذاری کردند. تاکنون ۹ دوره از مسابقه ملی مناظرات دانشجویی ایران برگزار شده و در آستانه دهمین دوره آن قرار داریم. امیدواریم با تجربیاتی که از برگزاری مجازی دوره نهم مسابقه کسب کردیم، دوره دهم را با شکوه بیشتر و با مشارکت گسترده‌تر دانشجویان سراسر کشور برگزار کنیم.

ورود به حوزه آموزش بازی‌های فکری و رومیزی

عباسی با اشاره به ورود سازمان دانشجویان به حوزه بازی‌های فکری و رومیزی گفت: تقریباً از حدود یک سال قبل به این حوزه ورود پیدا کرده و مرکز فرهنگی تحت عنوان "مدرسه بازی‌پردازی" را تأسیس کرده‌ایم که فعالیت این مرکز به صورت جدی روی بحث آموزش بازی‌های فکری و رومیزی به دانشجویان متمرکز است. در عین حال، رویداد ملی "بازی‌دانان" نیز در این مدرسه تعریف شده است و دانشجویان طی یک بازه چندماه، آموزش‌های مختلفی را در حوزه طراحی، تولید و بازاریابی بازی‌های فکری و رومیزی طی کرده و در نهایت، در گروه‌های دانشجویی به طراحی و تولید بازی‌های فکری و رومیزی می‌پردازند.

تأثیر منفی کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور

عباسی با اشاره به چالش‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در کشور گرفت: متأسفانه شیوع این بیماری، کشورهای مختلف جهان را با مشکلات مختلفی روبرو کرده است. در ایران نیز این موضوع، نه تنها فعالیت‌های آموزشی را متأثر کرده است، بلکه خسارت تقریباً جبران‌ناپذیری بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور وارد کرده است. بسیاری از کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی عملاً فعال نیستند و این موضوع طبیعتاً بر فعالیت‌های سازمان دانشجویان و همین‌طور مسابقه ملی مناظرات دانشجویی ایران نیز تأثیر منفی داشته است.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی، امکانات بسیار خوبی برای برگزاری برنامه‌های مختلف در فضای مجازی وجود دارد، اما دانشجویان تمایل چندانی برای استفاده از این پلت‌فرم‌ها برای برنامه‌های فرهنگی ندارند. علیرغم اینکه تصور می‌شد فضای مجازی شاید بتواند جایگزین فضای واقعی در برنامه‌های فرهنگی شود، اما فضای مجازی در این حوزه چندان موفق نبوده است. محدودیت‌هایی مانند سرعت پایین اینترنت از یک سو و همچنین برگزاری کلاس‌های درسی در دانشگاه‌ها از طریق فضای مجازی باعث شده است که دانشجویان حوصله و رغبت چندانی به پیگیری برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی نداشته باشند.

برنامه‌هایی برای تشکیل فراگیرترین شبکه توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب

اصل و اساس فرهنگ، تعامل بین انسان‌ها است

وی خاطر نشان کرد: عمده فعالیت‌های سازمان دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها است و تا زمانی که دانشگاه‌ها بازگشایی نشده و حضور (فیزیکی) دانشجویان فراهم نشود، طبیعتاً مجبور هستیم که فعالیت‌ها و برنامه‌ها را از طریق فضای مجازی پیگیری کنیم؛ هرچند که این موضوع مطلوب ما نیست، زیرا اصل و اساس فرهنگ، تعامل بین انسان‌ها است و این تعامل قطعاً در فضای واقعی بهتر اتفاق می‌افتد. تجربه‌های خوبی در یکسال گذشته به‌دست آورده‌ایم و امیدواریم این تجربه‌ها، بر کیفیت برنامه‌هایی که برای سال تحصیلی جدید درنظر گرفته‌ایم، اثر مثبتی داشته باشند. در عین حال امیدواریم با انجام واکسیناسیون اساتید و دانشجویان و فراهم شدن زمینه حضور دانشجویان در فضای دانشگاه‌ها، برنامه‌ها را مانند گذشته و به صورت حضوری برگزار کنیم.

فراگیرترین شبکه توانمندسازی دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم یک تشکل دانشجویی فراگیر با رویکرد توانمندسازی دانشجویان در عرصه‌های مختلف ایجاد کنیم و ابزار ما در این مسیر، شبکه‌سازی دانشجویی است؛ زیرا اعتقاد داریم که همه فعالیت‌های دانشجویی باید از بدنه دانشجویی آغاز شود و اگر دانشجو در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت و برنامه‌های فرهنگی مشارکت جدی نداشته باشد، طبیعتاً برنامه موفقی نخواهیم داشت. اگر ما به‌عنوان یک سازمان فرهنگی و دانشجویی، در کنار سایر نهادهای فرهنگی و دانشجویی فعال در کشور، نتوانیم فعال‌بودن و پویایی خود را حفظ کنیم و از مخاطبان خود عقب بمانیم، طبیعتاً به سازمان‌های مرده و غیرمؤثری تبدیل می‌شویم. تلاش می‌کنیم در بحث دانشجویی، در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، به یک سازمان فعال و پویا تبدیل شویم و بتوانیم مشارکت دانشجویان را در عرصه مدیریت و حکمرانی کشور که مورد تأیید مسئولان کشور بوده است، تقویت کنیم.

شایان ذکر است، دانشجویان سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه شهر دانشجو، به صورت رایگان در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی عضو شده و از برنامه‌های مختلف و متنوع این سازمان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)