میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، تسلا این هفته "گزارش تاثیر" زیست محیطی خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که در آن این خودروساز ادعا میکند به لطف پیشرفتهای مستمر در روند بازیافت، تقریباً ۹۲ درصد از مواد سلولهای باتری را بازیابی میکند.
این شرکت سالهاست که با شرکتهای بازیافت همکاری میکند تا ظرفیت خود را برای بازیافت باتریها در پایان عمرشان بهبود بخشد. "تسلا" با این کار امیدوار است هزینههای زیست محیطی مواد معدنی مورد استفاده در باتریها مانند کبالت را کاهش دهد. استفاده از کبالت یکی از نکات اصلی است که مخالفان خودروهای برقی مطرح میکنند.
"تسلا" از بدو تأسیس به تاثیرات زیست محیطی تولید باتری توجه کرده است. به عنوان مثال در یک گزارش جدید آمده است که تولید باتری لیتیوم یونی توسط این شرکت معادل ۶۱ تا ۱۰۶ کیلو کربن دی اکسید به ازای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری، آلاینده تولید میکند. به همین دلیل است که بهبود فرآیندهای بازیافت در "تسلا" در کنار اهداف دیگر مانند بهبود ایمنی راننده با نرم افزار کاملا خودران، همواره از اولویتهای بالای این شرکت بوده است.
حتی در سال ۲۰۱۹ "جیبی استرابل" همبنیانگذار "تسلا" این شرکت را ترک کرد و یک شرکت بازیافت باتری خودروهای برقی به نام "ردوود متریالز"(Redwood Materials) تأسیس کرد.
همانطور که "تسلا" در گزارش خود اشاره کرده است، پک باتریهای خودروهای تسلا به گونهای طراحی شده است که از خود خودرو دوام بیشتری داشته باشد. به همین دلیل تعداد کمی از باتریهای تسلا حتی باتریهای خودروهای مدل S که تقریباً ۹ سال از عمرشان میگذرد، تا به امروز از کار افتادهاند.
بنابراین تسلا میگوید که کارخانههای باتری سازی آن شروع به استفاده از سیستم بازیافت داخلی کردهاند که باعث میشود 100 درصد باتریهای تسلا بازیافت شده و تا ۹۲ درصد از فلزات خام آنها مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.
تسلا در گزارش مذکور تأیید کرده است که اولین فاز از تأسیسات بازیافت سلولهای خود را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ در کارخانه نوادا نصب کرده است. تسلا میگوید این تاسیسات، دنیای خودروهای برقی را یک قدم به بازیافت باتری در مقیاس بالا نزدیک میکند.
تسلا همچنین اعلام کرده است که این فناوری به زودی در کارخانه آلمان نیز تاسیس میشود.
تسلا میگوید: ما به عنوان تولید کننده باتریهای خود بهترین موقعیت را داریم تا محصولات خود را به طور موثر بازیافت کنیم تا بازیابی مواد باتری را به حداکثر برسانیم.
به طور کلی تسلا اظهار داشته که هدف آن توسعه یک فرآیند بازیافت ایمن و کم هزینه با نرخ بازیابی بالا و تأثیر محیطی کم است.
تسلا همچنین ارقامی در مورد میزان مواد بازیافتی از بستههای باتری در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است. این شرکت اظهار داشت که ۱۳۰۰ تن نیکل، ۴۰۰ تن مس و ۸۰ تن کبالت در سال ۲۰۲۰ از باتریها بازیافت کرده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
سامانه جدید وزارت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
بیشترین درخواست «پیشینه پژوهش» از سوی کاربران دانشگاه آزاد
معرفی برگزیدگان ریسرچپیچ و اینوتکسپیچ تهران
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها با مشارکت بخش خصوصی
منابع مالی برای رسیدن به رتبه علمی ۱۴ پرداخت نشد
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها
کمبود ۴۵۰ قلم دارو در کشور
ادغام صدا و تصویر در یک دستگاه و پایان عصر اسپیکرها
بازدید وزیر علوم از خوابگاهها و فضای پیرامون دانشگاه صنعتی شریف
سامانه جدید وزرت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
اعطای تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان به برگزیدگان «جایزه ملی نکست»
وزیر علوم: رئیس اتحادیه کانون های وکلا، وکالت اولیای دم را بر عهده میگیرد
راه اندازی اتاق فکر تخصصی در زمینه کاهش آسیبهای اعتیاد
راهکار کنترل حالت تهوع در بارداری
چت بات هوش مصنوعی ایلان ماسک رونمایی می شود
معرفی تجهیزات پزشکی ایرانساخت در نمایشگاه چین
آنچه مردان باید از پروستات بدانند
رشد چشمگیر روشهای نوین درمان سرطان در ایران
جذب امریه سربازی در وزارت ارتباطات برای اعزام ۱۴۰۴
تعامل حوزههای علمیه قم و نجف تقویت میشود
پیگیری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ارتقای امنیت فضای اطراف دانشگاه
نشست تخصصی تجارت فناوری ۹ اسفند برگزار میشود
بستههای حمایتی معاونت علمی برای رشد اقتصاد هوش مصنوعی
پارچه درخشانی که نور و صدا تولید میکند!
رقیب «دیپ ریسرچ» اوپن ای آی و گوگل ارائه شد
تشکیل جلسه فوقالعاده کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی موضوع قتل دانشجوی دانشگاه تهران
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسیارشد سال ۱۴۰۴ منتشر شد
در حادثه دانشگاه تهران برخی موضوع اجتماعی را به مسائل سیاسی ربط دادند
تاکید وزیر علوم بر حفظ رویکرد غیرسیاسی شورای صنفی دانشجویان در پیگیری مطالبات
کشورهایی که در معرض برخورد سیارکی قرار دارند