میرنیوز

بسیج: جایگاه علمی دانشگاه به بازی گرفته شد/دانشگاه: از برگزارکنندگان همایش میکاپ شکایت می کنیم

بسیج: جایگاه علمی دانشگاه به بازی گرفته شد/دانشگاه: از برگزارکنندگان همایش میکاپ شکایت می کنیم 2021-08-07T09:25:54+04:30

به گزارش ایسنا، به‌دنبال انتشار تصاویر برنامه‌ای غیر علمی تحت عنوان «همایش تخصصی رنگ، کراتین، کوتاهی و میکاپ» برای آموزش به مراکز زیبایی در فضای مجازی در تالار ابن‌خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و واکنش های متعددی در شکه های اجتماعی و فضای دانشگاهی در این زمینه مطرح شد از جمله این که بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران روز گذشته در نامه‌ای به دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران خواستار عزل رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شده و تاکید کرد: حیثیت و جایگاه علمی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با برگزاری یک همایش آرایش در دو روز پیاپی و به ادعای ریاست دانشکده، بدون اطلاع ایشان از چیستی برنامه، به بازیچه گرفته شده و این اتفاق شرم‌آور نه‌تنها از طرف دانشجویان و اساتید که تا سیمای ملی نیز بازتاب و واکنش منفی شدیدی را به همراه داشته است.

در متن نامه  بسیج دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه تهران آمده است: "از سال ۱۳۹۷ و با آغاز ریاست دکتر اعتمادی، بسیج همواره نسبت به اشتباهات و سوءمدیریت‌های ایشان در مواضع و مواقع مختلف موضع گرفته و واکنش‌ نشان داده است و به عنوان بخشی از بدنۀ دانشجویی خود را مکلف دانسته تا در مقابل بی‌تدبیری‌های ریاست دانشکده در مدیریت فضای علمی، فرهنگی و سیاسی که باعث ضعف و قرار گرفتن دانشکده در سراشیبی سقوط شده‌اند، ساکت ننشسته و اعتراض خود را اعلام کند، رویکردهای غلطی از جمله برخورد انفعالی در مدیریت و سامان‌بخشی فضای دانشکده در برهه‌های مختلف، زوال مناسبات علمی و سوگیری‌های غلط، سیاسی و جانبدارانه در رابطه با هیئت علمی و جذب اساتید و... که در این نامه بیش از این مجال پرداختن به تمامی آن‌ها وجود ندارد و همچنین مواردی مگو و پنهان نیستند که نیازی به شرح و روایت دوباره داشته باشند.

اکنون که پس از گذشت سه سال و اتمام دورۀ ریاست ایشان در دانشکده، بی‌اعتنا به تمامی هشدارها و مخالفت‌ها دربارۀ ابقای حکم ریاست دکتر اعتمادی، ایشان برای سه سال دیگر در سمت ریاست دانشکده ابقا شد، طبل رسواییِ مدیریتی و عدم توانمندی ایشان بلندتر از همیشه به صدا درآمده است.

حیثیت و جایگاه علمی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با برگزاری یک همایش آرایش در دو روز پیاپی و به ادعای ریاست دانشکده، بدون اطلاع ایشان از چیستی برنامه، به بازیچه گرفته شده و این اتفاق شرم‌آور نه‌تنها از طرف دانشجویان و اساتید که تا سیمای ملی نیز بازتاب و واکنش منفی شدیدی را به همراه داشته است.

در رابطه با همین بحث، این‌که دانشکده در شرایط فعلی چه مقدار از ظرفیت و فضای خود را در اختیار دانشجوها قرار داده و چه مقدار را به درآمدزایی اختصاص داده و این درآمد در کجا و چگونه خرج شده است مطالباتی به‌ حق اند که هیچ‌ گاه به آن‌ها پاسخی داده نشده است.

اتفاق اخیر، مشتی نمونه خروارها سوءمدیریت و تخلف از جانب هیئت رئیسۀ دانشکده علوم اجتماعی است.

جالب این است که ریاست این دانشکده تصور می‌کند با فرار رو به جلو و اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری این همایش و شکایت از شرکت طرف قرارداد، می‌تواند خود را از اتهامات مبرا کند، در صورتی که ادعای بی‌اطلاعی ایشان، با فرض صحت و پس از شنیده شدن دفاعیات طرف دیگر این ماجرا، یعنی شرکت تبلیغاتی مذکور، مهر تأییدی بر عدم کفایت مدیریتی ایشان است. چرا که مشخص نیست اگر دانشجویان از این اتفاق مطلع نمی‌شدند، این فاجعه تا کجا ادامه پیدا می‌کرد!

واکنش به چنین مسئله‌ای با انتشار یک اطلاعیۀ خشک‌وخالی توسط دانشگاه، دربارۀ این که دانشگاه هرگز اجازۀ برگزاری چنین همایشی را در فضای دانشگاهی نمی‌دهد و انتقال تمام بار مسئولیت این فاجعه به تخلف یک شرکت تبلیغاتی ابداً قابل پذیرش و در مقیاس آبروی در معرض خطر یک دانشکده و تمام اساتید و دانشجوهای آن نیست.

بسیج دانشجویی مطابق با مواضع و سیاق پیشین خود، اکنون که یکی دیگر از مصادیق بارز و عینی بی‌کفایتی رئیس دانشکده علنی شده است، اولین قدم برای نجات این دانشکده را الغای حکم ریاست ایشان می‌داند و هشدار می‌دهد در صورت تعلل، مسئولیت و تبعات سوءمدیریت رئیس فعلی دانشکده، برعهدۀ جنابعالی است."

به دنبال افزایش اعتراض‌ها نسبت به برگزاری این برنامه، دکتر سیدمهدی اعتمادی‌فرد رییس این دانشکده به تشریح جزئیات و دلایل برگزاری این برنامه پرداخت و به ایسنا گفت: در وضعیت کنونی که دانشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند مطابق با قوانین بالادستی و دستورالعمل‌های ابلاغی، دانشگاه تهران و دانشکده‌های این دانشگاه این امکان را دارند تا از طریق در اختیارقرار دادن امکانات خود به درآمدزایی اقدام کنند. دانشکده علوم اجتماعی  نیز از این روال مستثنی نیست.  در واقع این روالی است که در همه سال‌ها و در دوره‌های مختلف از جمله در همه دولت‌های گذشته اجرا می‌شده است و با توجه به محدودیت منابع مالی موجود، دانشکده‌ها بعضا راه دیگری  برای پرداخت هزینه‌های جاری و ضروری خود ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته این درآمدها صرفا در پرداخت هزینه‌های جاری دانشکده هزینه نمی‌شود. بسیاری از برنامه‌هایی که توسط گروه‌های آموزشی، انجمن‌های علمی دانشجویی یا تشکل‌ها در دانشکده برگزار می‌شود،طبعا هزینه‌هایی را به دنبال دارد که از محل همین درآمدها تامین می‌شود. برنامه‌ای که درباره آن سوال کردید نیز از قبیل همین موارد هست. در همه این سال ها به رغم قراردادهای متعدد دانشکده با مجموعه‌های مختلف ما تا امروز سابقه مواجهه با چنین پدیده‌ای را نداشته‌ایم و صادقانه باید بگویم انتظار وقوع چنین حادثه‌ای را نداشتیم و آن را پیش‌بینی نمی‌کردیم. چون همواره مجموعه‌های طرف قرارداد خود متوجه شئونات دانشگاه هستند و به تعهدات خود عمل می‌کنند.  

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در پاسخ به این سئوال که آیا دانشکده برای تامین هزینه‌های خود با هر  شرکتی برای برگزاری هر نوع دوره آموزشی  قرارداد می‌بندد و شئونات دانشگاهی توجه نمی‌کند، اظهار کرد:  به هیچ‌عنوان دانشکده مجاز نیست هر نوع قراردادی را منعقد کند.،در این مورد خاص نیز  در تاریخ ۹ مردادماه، قراردادی با موضوع «برگزاری دورۀ تخصصی ‌MBA بورس» بین دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با کانون «نما نام‌گستر» منعقد شد. این دوره قرار بود در ۴ روز برگزار شود.  در قرارداد موضوع به حوزۀ مدیریت حرفه‌ای بورس منحصر شده است و هیچ‌ صحبتی از دوره آرایشی یا میکاپ به میان نیامده است. 

اعتمادی فر خاطر نشان کرد: ما متوجه شدیم که برخلاف موضوع مصرح در قرارداد، کانون فوق درحال برگزاری دوره آموزش زیبایی است. این درحالی است که علاوه بر تخلف از موضوع، دو بند مهم دیگر این قرارداد نیز نقض شده است. اول این‌که به صراحت در قرارداد آمده است که رعایت شئونات اسلامی الزامی است (بند الف ماده ۲) و دوم اینکه این کانون موظف به رعایت ضوابط عمومی دانشگاه تهران شده است (بند ب ماده‌ی ۲).  هیچ‌کدام از این موارد متاسفانه رعایت نشد. فاصله بین قراردادی که  دانشکده منعقد کرده است و آنچه این کانون اجرا کرده کاملا مشخص است و از نظر ما تخلفات صورت گرفته محرز و آشکار است. 

وی خاطرنشان کرد: چیزی که در این اتفاق خیلی جالب است، جابجاشدن جای شاکی و متهم است. دانشکده علوم اجتماعی خود در این مورد شاکی است. ما از لحظه‌ای که متوجه چنین تخلفی از جانب کانون طرف قرارداد شدیم، از ادامه برنامه جلوگیری کرده و مانع ورود افراد به دانشکده شدیم و بلافاصله نیز از طریق اداره کل حراست و اداره کل حقوقی دانشگاه تهران اقدام به شکایت قانونی از کانون مذکور کردیم و در حال حاضر هم با جدیت پیگیر ماجرا هستیم. شکایت حقوقی که در جای خود، اما ما این شکایت را هم از بخش خصوصی طرف قرارداد داریم که  چه کسی پاسخگوی خدشه‌دارشدن آبرو و اعتبار دانشکده و دانشگاه تهران و حیثیت معنوی و علمی هیئت رئیسه دانشکده است.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران افزود:متاسفانه عده‌ای به دروغ می‌خواهند مسئله را به گونه‌ای جلوه دهند که گویی دانشکده عامدانه شئونات دانشگاهی را زیر پا گذاشته است. در حالی که نگاهی کوتاه به سوابق تحصیلی و کاری همه اعضای هیئت رئیسه نشان می‌دهد که همواره در دفاع از شئونات دانشگاهی و معیارهای اخلاقی و دینی اهتمام تام داشته‌اند. کمترین شبه ای درباره تعلقات علمی و مذهبی هیئت رئیسه دانشکده علوم اجتماعی هرگز وجود نداشته است و ما هم با پیگیری های حقوقی اجازه نخواهیم داد چنین حوادثی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را از مسیر علمی و اخلاقی خود منحرف کند.

به گفته وی، نگاهی به سابقه‌ی برنامه‌های برگزارشده در دانشکده علوم اجتماعی می‌تواند تصویری واقع‌بینانه از نحوه نگاه و فعالیت‌های هیئت رئیسه دانشکده ارائه کند. فضای دانشکده علوم اجتماعی همواره در اختیار افکار مختلف بوده تا در چارچوب قوانین مهمترین مباحث و مسائل کشور را طرح کنند. برای نمونه دقیقا یک روز قبل از این اتفاق، نشستی در دانشکده علوم اجتماعی با عنوان «دولت سیزدهم، گفتمان عدالت و جمهوریت» با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین برخی از اساتید دانشکده برگزار شد. بدون اینکه ریالی برای دانشکده عایدی یا درآمد داشته باشد.

اعتمادی فرد تاکید کرد: درست است که بحث درآمدزایی برای همه دانشگاه‌ها به دغدغه‌ای جدی بدل شده است اما دانشکده علوم اجتماعی در همۀ این سال‌ها تلاش کرده تا نگاه اجتماعی و حرفه‌ای خود نسبت به برنامه‌هایی که قرار است در این دانشکده برگزار ‌شود را حفظ کند. تعداد برنامه‌هایی که در دانشکده با موضوعات مختلف و با حضور چهره‌هایی با سلیقه‌های متفاوت برگزار شده آنقدر زیاد است که شرح آنها خود مجال مستقلی می‌طلبد و اساسا برگزاری برنامه‌های متعدد در دانشکده امری بسیار عادی است. با وجود چنین سوابق درخشان اکنون در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که دانشکده علوم اجتماعی که خود  سردمدار نقد سیطرۀ سبک زندگی متاثر از سلبریتی‌های اینستاگرامی در  حیات اجتماعی است، شاهد ضبط لایوهای غیر قابل قبول اینستاگرامی در صحن عمومی‌اش بوده است.  این موضوع برای ما بسیار تاسف‌آور است و تاسف‌آورتر این‌که در این جریانات کمتر کسی از سوء استفادۀ کانون طرف قرارداد از نام دانشگاه تهران و دانشکده علوم اجتماعی سخن می‌گوید و سوابق و گذشتۀ دانشکده و مدیران آن  در نظر گرفته نمی‌شود.

 وی تاکید کرد:  ما تاکنون در تمام سوابق اداری فعالیت خود در دانشکده با چنین حدی از نقض توافق روبه رو نبوده‌ایم و اساساً خود بنده تا مدتی بعد از رؤیت خبر، باور نمی‌کردم که چنین اتفاقی ذیل آن قرارداد در دانشکده افتاده باشد. به نظر بنده شرکت طرف قرارداد در این قضیه مرتکب خطای بزرگی شده و می‌بایست حتماً با برخورد حقوقی مواجه شود. طنز ماجرا و مایه تاسف آن است که به دلیل اینکه حقیقت‌گویی در فضای رسانه‌ای ما در حاشیه است، همة سوابق ما در دفاع از حریم‌های دانشگاهی انکار می‌شود. برخی رسانه‌ها و اشخاص به جای اینکه در جهت استیفای حقوق دانشکده در کنار ما باشند، یا نقص‌های نظام عقد قرارداد و نظارت بر آن را نقد کنند و کمک کنند تا فرآیندها اصلاح شود، ماجرا را وارونه نشان می‌دهند و به دنبال مقاصد شخصی و جناحی‌اند. 

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد:پس از طرح شکایت از کانون به ادارۀ کل حقوقی دانشگاه، پیگیری‌های زیادی کردیم تا کیفرخواست قضایی علیه این کانون نیز از طریق مراجع قانونی صورت گیرد.  این شکایت تنظیم شده و دانشکده به جدّ درصدد دنبال‌کردن روال قضایی مربوطه است. با توجه به میزان خسارت معنوی که دانشکده از این سوء استفاده برده، انتظار داریم دستگاه قضا به سرعت و با جدیت به این مساله ورود کرده و به آن رسیدگی کند.

اعتمادی فرد در پایان تاکید کرد: برخی از اساتید، دانشجویان و دغدغه‌مندان علوم اجتماعی نسبت به وقوع این اتفاق مکدر شده است. با توجه به اعتبار و حیثیت دانشکده علوم اجتماعی تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشکدۀ علوم اجتماعی در کشور و همچنین یکی از دانشکده‌های فعال در حوزه‌های مذهبی و فرهنگی، به عنوان رئیس دانشکده بنده اعتراض و ناراحتی دانشجویان و اساتید از این حادثه را کاملا بر حق می‌دانم و  بر خود لازم می‌دانم از بروز چنین اتفاقی عذرخواهی کنم. 

به گزارش ایسنا، اگر چه در شرایط فعلی دانشگاه ها و مراکز علمی ما با مشکلات شدید مالی و بودجه ای مواجه هستند و این مراکز مجبور هستند برای گذران امور علمی و آموزشی خود دست به فعالیت هایی که درآمدزا هستند، بزنند اما قطعا تبدیل محیطی علمی و نخبگانی به مکانی برای تبلیغ میکاپ و همایش های دور از شئونات دانشگاهی، اساسا نه تنها با رویکرد کلی دانشگاه و مراکز علمی در تناقض است، بلکه وقوع این رویداد در دانشکده علوم اجتماعی که از پایه ای ترین و مهم ترین دانشکده های کشور در عرصه تربیت نسل انسانی و اجتماعی محسوب می شود به نوعی دور شدن دانشگاه از ارزش ها و از اهداف اصلی خود خواهد بود.

از سوی دیگر، در شرایطی که دانشگاه های ما به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به عقد قردادها با مجموعه های بیرون از دانشگاه هستند، پیش بینی بروز اقدامات خارج از عرف و شئونات دانشگاه امری عجیب و غریب نیست. به همین جهت اولا باید بازنگری اساسی در مکانیسم‌های نظارتی بر قراردادهای دانشگاه ها با مجموعه‌های مختلف قبل و حین اجرای قرارداد صورت بگیرد و دوم اینکه دولت‌ها در سیاست‌های کلان خود در زمینه آموزش عالی و به خصوص علوم انسانی که در تامین بودجه خود اساسا به دولت متکی است، توجه جدی داشته باشند تا شاهد بروز چنین اتفاقات دور از شأن دانشگاه در کشور نباشیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)