آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد/ ماجرای میکروچیپ‌ها

آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد/ ماجرای میکروچیپ‌ها 2021-06-11T10:04:55+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، اخیراً در فضاهای مجازی مطالب و فیلم‌هایی منتشر شده‌اند که مدعی ایجاد خاصیت مغناطیسی در ناحیه تزریق و حتی سایر نقاط بدن افراد واکسینه هستند. این موضوع که ابتدا به عنوان چالشی سرگرم کننده در یکی از فضاهای مجازی آغاز شد، پس از گذشت چند روز به صورت ادعایی جدی تر مطرح شد. در اینجا قصد داریم بررسی کنیم که آیا تزریق واکسن کووید ۱۹ یا هر واکسن دیگری می‌تواند باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی شود؟ آیا درون واکسن‌ها فلز وجود دارد؟ برای بررسی این موضوع، از سه جانب به مسئله می‌پردازیم.

۱. محتویات واکسن‌ها؛ محتویات واکسن‌ها کاملاً تحت نظر مؤسسات علمی مبتنی بر شواهد است بر این اساس برای کسب تاییدیه، واکسن‌ها مورد بررسی‌های دقیق آزمایشگاه‌های تخصصی به عنوان نهادهایی مستقل قرار گیرند. همچنین شرکت‌های تولید واکسن برای کسب اطمینان مصرف کنندگان، تمامی مواد به کار رفته در این واکسن‌ها را اعلام می‌کنند. از این رو ماده ناشناخته‌ای در واکسن‌ها وجود ندارد. بنابراین می‌توان عنوان کرد که درون ساختار اکثر واکسن‌ها مواد فلزی وجود ندارد.

مقدار بسیار زیادی از محتویات واکسن آب مقطر و مقداری نمک ساده برای کاهش درد تزریق بوده و مقدار خالص واکسن (شامل ویروس کشته یا ضعیف شده به منظور کسب پاسخ ایمنی بدن و ایجاد ایمنی) بسیار ناچیز است. البته در تعدادی از واکسن‌ها مقداری جیوه ترکیب شده با سایر مواد (تیمروسال) وجود دارد، اما مقدار این جیوه بسیار ناچیز بوده و صرفاً برای حفظ ماندگاری و جلوگیری از رشد باکتری‌ها در برخی از واکسن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن در شرایط لزوم و با دقت زیاد و به مقدار بسیار کم می‌باشد؛ چرا که مواجهه با مقادیر بیش از حد مجاز جیوه به سرعت باعث ایجاد علائم (شامل لرزش بدن، بی حس شدن بدن، کاهش قدرت حرکتی شدید، احساس مزه فلز در دهان، تهوع، کاهش سطح هوشیاری، اشکال در تنفس و بلع، تاری دید و…) می‌شود.

هرچند تا کنون به بررسی جامعی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از این ماده در انواع واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ تهیه شده‌اند دست نیافته‌ایم، همانگونه که پیش تر گفته شد، در صورت استفاده از این ماده در تهیه واکسن‌های کرونا نیز مقدار این ماده آنقدر کم و تحت شرایط کاملاً کنترل شده‌ای است که هیچ نگرانی برای سلامت ایجاد نمی‌کند.

۲. احتمال رخداد این پدیده در اثر تزریق واکسن؛ باید تاکید کرد که مبنای این ادعا از ریشه غلط است چرا که وجود فلز به تنهایی باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی نمی‌شود بلکه میدان مغناطیسی باعث ایجاد این خاصیت و در نتیجه جذب فلزات می‌شود.

مقدار آهن ربا یا میدان مغناطیسی لازم برای نگه داشتن اجسامی نظیر یک قاشق، آن هم از زیر پوست، بسیار بیشتر از مقدار واکسنی است که تزریق می‌شود. در حقیقت سوزن‌های واکسن میلیمتری به قدری کوچک و محتوای واکسن به قدری کم است که اگر قوی‌ترین ذرات آهنربای جهان هم باشند باز نمی‌تواند چیزی را چسبیده به بازوی شما نگه دارد.

بر اساس برخی ادعاهای گروه‌های ضد واکسن، درون واکسن‌ها میکروچیپ هایی وجود دارد که باعث جذب فلزات و یا حتی وسایل غیر فلزی می‌شود. همانطور که پیشتر نیز مطرح شد، تمامی واکسن‌ها در آزمایشگاه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و این فرضیه رد شده است.

۳. رخداد این پدیده در پیش از وقوع کووید ۱۹ و یا در برخی از افرادی که واکسن نزده‌اند از مدت‌ها قبل، تصاویری از افراد مختلف منتشر می‌شد که ادعای مغناطیسی بودن بدن آنها را مطرح می‌کرد.

همچنین هم اکنون نیز تصاویری از افرادی منتشر می‌شود که واکسن نزده‌اند اما ادعای مغناطیسی بودن بدن خود را دارند. این خاصیت اگرچه که می‌تواند در بدن برخی افراد ظاهر شود اما در بسیاری از موارد با عللی از قبیل رطوبت پوست، چسبناک کردن پوست با مواد مختلف یا موقعیت فیزیکی چسباندن اجسام می‌تواند در ارتباط باشد.

همچنین در نقطه مقابل این پدیده نیز مشاهده شده است که ارتباط آن با تزریق واکسن را کم می‌کند. از جمله اینکه تعداد زیادی از افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند گزارش داده‌اند که هیچ وسیله فلزی و غیرفلزی به بدن آنها نمی چسبد.

با توجه به شواهد و منطق موجود، امکان وجود ارتباط بین خاصیت مغناطیسی در بدن افراد و یا بازو با تزریق واکسن کووید ۱۹ محتمل نیست و همچنین این پدیده که به هر دلیلی در تعدادی افراد گزارش شده است هیچ تأثیری بر روی عملکرد واکسن ندارد و مسائلی مانند وجود میکروچیپ و غیره نیز در واکسن‌ها هیچ مبنای علمی ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر

شناسایی ۱۱۷۳۴بیمار جدید کرونایی/۱۴۴نفر دیگر فوت شدند

2021-06-24T13:44:59+04:30
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار فوتی‌ های کرونا را طی شبانه روز گذشته۱۴۴ نفر اعلام کرد.

بالن فضایی مسافران را به فضا می برد

2021-06-24T13:04:57+04:30
یک شرکت فضایی قصد دارد مسافران را به وسیله یک بالن به استراتوسفر زمین ببرد. قیمت این سفر ۱۲۵ هزار دلار است و ۶ ساعت طول می کشد.

شرکت "لاکهید مارتین"، آئروشل و سپر حرارتی ماموریت آینده ناسا در مریخ را می‌سازد

2021-06-24T12:01:35+04:30
ناسا، شرکت "لاکهید مارتین" را برای ساخت آئروشل و سپر حرارتی ماموریت آینده خود در مریخ انتخاب کرده است.

نمایندگان گوگل، فیس بوک و توئیتر به سنای برزیل می روند

2021-06-24T11:45:00+04:30
مجلس سنای برزیل خواهان دعوت از نمایندگان گوگل، فیس بوک و توئیتر شده تا درباره گسترش اخبار جعلی مربوط به همه گیری کووید۱۹ در پلتفرم هایشان از آنها سوالاتی ب...

پیام تسلیت نماینده رهبری در دانشگاه‌ها در پی درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا

2021-06-24T11:08:16+04:30
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پی درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا پیام تسلیت صادر کرد.

۲۳۶ رشته محل جدید در مقاطع مختلف دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد می شود

2021-06-24T11:05:00+04:30
مدیرکل دفتر آمایش و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: دفتر گسترش آموزش عالی با ایجاد ۲۳۶ رشته محل جدید درمقاطع مختلف دانشگاه فنی و حرفه ای موافقت کرد.

تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

2021-06-24T10:54:58+04:30
در پی درگذشت دو خبرنگار ایسنا و ایرنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام تسلیتی صادر کرد.

جان مک آفی در زندان خودکشی کرد

2021-06-24T10:38:18+04:30
جان مک آفی از پیشتازان حوزه نرم افزارهای آنتی ویروس در زندان اسپانیا خودکشی کرد.

۱۰ دانشگاه با بیشترین درخواست همانندجویی پایان نامه ها/ دانشگاه فردوسی مشهد در صدر

2021-06-24T10:38:17+04:30
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات فهرست ۱۰ دانشگاه نخست دارای بیشترین درخواست همانندجویی پایان نامه ها و پیشنهاده ها را در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ منتشر کرد.

کنترل باکتری روده با کمک یک رژیم غذایی کم کالری

2021-06-24T10:28:15+04:30
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که یک رژیم غذایی کم کالری می‌تواند جمعیت میکروبی روده را تغییر دهد.

درگذشت «مهشاد کریمی» داغ عمیقی بر دل دانشگاهیان گذاشت

2021-06-24T10:25:00+04:30
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: درگذشت مهشاد کریمی که گام در راه حفاظت از آیات خدا گذرانده بود، داغ عمیقی بر دل دانشگاهیان و جامعه خبرنگاران فرهیخته دانش‌آم...

پیام تسلیت وزیر علوم در پی جان باختن دو خبرنگار ایرنا و ایسنا

2021-06-24T10:24:59+04:30
وزیر علوم در پیامی درگذشت دو تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس در محور ارومیه به نقده را تسلیت گفت.

تسلیت وزیر علوم در پی جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا

2021-06-24T10:14:56+04:30
وزیر علوم، تحقیقات در پیامی درگذشت دو تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس در محور ارومیه به نقده را تسلیت گفت. ...

مصوبه تبدیل یک دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه ابلاغ شد

2021-06-24T09:34:57+04:30
مصوبه تبدیل دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان به دانشگاه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

اعلام محل‌های رفع نقص کارت کنکور در کل کشور/ کدام موارد نقص کارت محسوب می‌شود

2021-06-24T09:04:58+04:30
کارت‌های شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ همه متقاضیان از روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۰ تا روز سه‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

ایجاد مراکزی برای بهبود سلامت روان و تغذیه دانشجویان

2021-06-24T08:54:56+04:30
چهار دانشگاه در ایالت کلرادو آمریکا اعلام کردند که مراکزی برای بهبود سلامت روان و تغذیه دانشجویان ساخته‌اند.

اعلام محل رفع نقص کارت کنکور در کل کشور/ کدام موارد نقص کارت محسوب می شود

2021-06-24T08:51:39+04:30

انجمن‌های علمی برای عملکرد بهتر نیاز به استقلال بیشتری دارند

2021-06-24T08:28:18+04:30
دبیر انجمن علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر گفت: برای فعالیت هرچه بیشتر و بهتر انجمن‌های علمی، نیاز است تا انجمن‌ها بتوانند کمی مستقل‌تر باشند. همچنین دانشگاه...

زهره روزی اقیانوس داشته است؟

2021-06-24T08:28:18+04:30
دانشمندان حوزه فضا سعی دارند با اکتشاف در سیاره زهره، به بررسی جو آن بپردازند و امکان سکونت را در آن ارزیابی کنند.

عرضه محصولات اپل به دانشجویان برای یادگیری بهتر!

2021-06-24T08:28:18+04:30
دانشگاه "ویرجینیا" برای یادگیری بهتر دانشجویان سال اولی خود، یک پردیس هوشمند ایجاد می‌کند.

استفاده از یک جلبک خلیج فارس به عنوان ضد آفتاب

2021-06-24T08:28:17+04:30
پژوهشگران دانشگاه هرمزگان با ساخت یک کرم حاوی عصاره نوعی جلبک قهوه‌ای، توانایی محافظت نوری یا SPF آن را مورد بررسی قرار دادند.

آخرین اَبَرماه سال ۱۴۰۰ را به تماشا بنشینید

2021-06-24T08:28:17+04:30
مدیر انجمن نجوم آماتوی ایران، پدیده اَبَرماه شامگاه پنجشنبه ۳ تیرماه را به عنوان نخستین پدیده شاخص نجومی تابستان و آخرین اَبَرماه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.  ...

میگرن با افزایش احتمال بروز عوارض بارداری مرتبط است

2021-06-24T02:25:00+04:30
تحقیقات جدید نشان می دهد زنانی که از میگرن رنج می برند بیشتر در معرض عوارض بارداری هستند.

مصرف مواد خوراکی همراه ورزش به چربی سوزی بیشتر کمک می کند

2021-06-24T02:24:59+04:30
ورزش در حفظ وزن و همچنین کمک به کاهش وزن بسیار مهم است.

قرارگیری در معرض آلاینده ها منجر به تسریع روند پیری می شود

2021-06-24T02:24:59+04:30
نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که آسیب جبران ناپذیر به DNA می تواند روند پیری را تسریع نماید.

قهوه برای حفظ سلامت کبد مفید است

2021-06-24T02:24:58+04:30
محققان گزارش دادند که انواع قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش دهد.

پیام تسلیت رییس جهاددانشگاهی برای درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا

2021-06-23T21:34:56+04:30
رییس جهاددانشگاهی با صدور پیامی درگذشت خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی را تسلیت گفت. ...

تامین ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آخر تابستان/قیمت گذاری واکسن های ایرانی

2021-06-23T17:58:17+04:30
رئیس سازمان غذا و دارو، از تأمین ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آخر تابستان خبر داد.

چاپ مقاله پژوهشگران ایرانی در مجله Desalination