میرنیوز
به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا آهنچیان در آیین اختتامیه دومین همایش ملی تبادل تجارب آموزش الکترونیکی در مراکز آموزش عالی با بیان اینکه بخشی از تکلیفهای اصلی متخصصان آموزش عالی و علم تربیت، ورود به مسئلههای کلیدی است که پاسخ به آنان برای مدیران دانشگاهی بسیار راهگشا و یاریرسان است، گفت: اکنون برخی از این مسئلهها شامل مفهوم آموزش از طریق تدریس و بررسی امکان جایگزینی آن با آموزش از طریق یادگیری خودراهبر، الزامات یادگیری واگذار شده به دانشجویان جز آنچه نظام برنامهریزی درسی برای آن در نظر میگیرد، پیشرانی یا پیشگیری حرکت آموزش عالی به سوی محوریت فرد (دانشجو) در آموزش، نقشهای جدید استادان در تولید محتوای یادگیری و چگونگی ارائه اثربخش آن و الزامات تغییر در درک از آموختن، ارزشیابی پیامدهای یادگیری و نگاه به مرزهای کلاس به منزله حد و اندازه کنترل فرایندها و فعالیتهای یادگیری میشود.
وی تاکید کرد: از مسئلههای کلیدی دیگری که پاسخ به آنان برای مدیران دانشگاهی بسیار راهگشا و یاریرسان است، میتوان به اجتماعات یادگیری به عنوان جایگزینهای دانشگاه و نظام آموزش رسمی، کارکرد برنامهریزی به ویژه برنامههای بلند یا میان مدت در تنظیم نقشه یادگیری دانشجو، روابط انسانی در محیط یادگیری و بازبینی نقش و مرتبت آن در رشد دانشجو، وجود و گسترش دامنه نفوذ و حضور حاشیهها (طبقهها، مفاهیم) در متن آموزش، عدالت آموزشی و قابلیت پیشگیری آموزش عالی از بازتولید فقر در دنیای جدید، انضباط و بازتعریف آن در مدیریت فرایند یاددهی-یادگیری، نقش و جایگاه مهندسان برق و کامپیوتر و صنایع و متخصصان فناوری اطلاعات در تدوین برنامه و تنظیم نظامات اجرا و جایگاه و نقش نهادهای اجتماعی مانند خانواده، مؤسسات فرهنگی، رسانه ها و مواردِ نظیر، در تحقق هدفهای آموزش دانشگاهی اشاره کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، آهنچیان در ادامه با بیان اینکه شیوع کرونا در کنار تهدیدهایی که به وجود آورد؛ امکان یا فرصتهایی را نیز ایجاد کرد، افزود: با توجه به جهت گیری دست اندرکاران آموزش عالی کشور در همه زیر نظامها به سوی آموزش و تدریس در چندماه گذشته، اکنون نوع، نحوه و کیفیت اثرگذاری متخصصان آموزش عالی و علم تربیت در شرایطی که سیاست گذاران و مدیران آموزش عالی با سوالات و پیچیدگیهای زیادی روبه رو شدهاند میتواند در سرنوشت فردای این رشته و متخصصان آن یاری رسان باشد.
مدیر کل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: اگر به درستی و به موقع عمل کنیم از نگاه «بلند مدت و مانا» به کرونا، به توسعه و بالندگی علم و تربیت کمک کردهایم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا