میرنیوز
به گزارش ایسنا، سیستم استارتر موتور جت (توربو جت، توربو فن، توربو پراب، توربو شفت، جت پالس) در دو مدل "سیستم قابل حمل با وزن فوق سبک" و "سیستم متصل به برق شبکه" طراحی و ساخته شده است.
هر دو سیستم فوق، در نمونه خود بی همتا بوده و سیستم متصل به برق شبکه، با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ استاتیکی تعبیه و طراحی شده است که سبب می شود با کمترین ابعاد و حجم و بالاترین کیفیت، برق خروجی تولید شود.
برخی استارترهای وارداتی و برخی ترانس های دستگاه های دیگر به عنوان سیستم استارتر استفاده می شدند که به هیچ وجه استاندارد نبوده و هیچ گونه سیستم حفاظتی نداشتند. از این رو، شرکت حاضر، با اتکا به دانش روز، اولین استارتر قابل اتصال به برق شبکه، با کیفیت ولتاژ خروجی بر اساس استاندارد ۷۰۴ را ارائه کرد.
نکته حائز اهمیت اصلی در مورد استارترهای قابل حمل فوق سبک است که کلیه استارترهای قبلی موجود در کشور، دارای وزن بالغ بر ۴۰ کیلوگرم بودند که برای استارتر هلیکوپترهای بزرگ همانند بل ۲۱۴، نیاز به اتصال سری دو عدد از این سیستم وجود داشت که وزنی بالغ بر ۸۰ کیلوگرم را ایجاد می کرد. این عامل سبب می شود استفاده از این نوع سیستم های استارتی قابلیت پرتابل بودن را از دست دهد و اینکه این سیستم ها دارای سیستم قطع کننده دستی بودند که در نمونه حاضر، تمام این ساختار توسط کنترل کننده ها و رله های طراحی شده توسط شرکت پیاده سازی می شود.
نمونه هر استارتر قابل حمل، بنا به استعلام انجام شده از شرکت های خارجی(انگلستان و آمریکا) بدون سیستم شارژر و متعلقات، بالغ بر ۸۰۰۰ دلار بوده، این در حالی است که سیستم ارائه شده توسط این شرکت ها، تنها قابلیت استارت دو هلیکوپتر و یا هواپیما را داشته است، اما سیستم تعبیه شده توسط شرکت مذبور مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل حداقل ۱۵ بار عملیات استارت را انجام می دهد.از این رو، تنها در زمینه استارترهای قابل حمل، رقمی بالغ بر ۱۰ هزار دلار (با احتساب هزینه خرید متعلقات که باید خریداری شوند) به ازای هر دستگاه صرفه جویی ارزی شده است که این رقم در مقایسه با تعداد مورد نیاز برای کل کشور، رقمی هنگفت است.
نکته حائز اهمیت دوم، پشتیبانی و تامین قطعات شرکت است که این شرکتها هیچگونه گارانتی ارائه نداده، در حالی که محصولات شرکت داخلی دارای حداقل پنج سال گارانتی هستند و کلیه قطعات و تجهیزات جانبی به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می گیرد.
بر اساس اعلام پارک علم و فناوری استان اردبیل، تکنولوژی های مورد استفاده در ساخت این دستگاه عبارتند از "سیستم کنترل شبکه عصبی"، "سیستم طراحی و ساخت ترانس بر اساس شبیه سازی مکسول"، "برنامه نویسی به سه زبان مختلف"، "استفاده از دو سیستم میکروپروسسوری متفاوت به منظور افزایش فرکانس و کاهش ریسک خطا در سیستم"، "استفاده از PLC"، "استفاده از سیستم سوئیچینگ استاتیکی (به روزترین تکنولوژی روز)" و "استفاده از درایورهای طراحی شده توسط شرکت که ایزوالسیون کامل سیستم قدرت و کنترل را پیاده سازی کرده اند".
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا