میرنیوز
به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریتهای استانی، پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و بهروز بودن نیرو از مهمترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار میرود.
وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در واقع آموزش کامل، نظارت بهموقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم به شمار میرود.
وی با تاکید بر اولویتبندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفهجویی از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلابها صرفا پس از وقوع امکانپذیر است، افزود: پاندمی کرونا از جمله این وقایع است؛ در واقع هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.
دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظامهای آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، اظهار کرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیتهای دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.
دکتر خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگیها دانست و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.
وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و افزود: این دانشگاه گرهگشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفتهایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاههای منابع انسانی بهجا و بهموقع استفاده کنیم.
این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: تفکر بر روی ایدهها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو به منظور ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلندمدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیمبندی مناسب امور خواند و گفت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.
دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای حل مسائل را مهم دانست و افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند ارادههایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید بر اساس وظایف سازمانی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر در پایان تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: انسداد بیسوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحرانها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
میزان اجرای توافقنامههای ایران و روسیه با تعداد امضاشده همخوانی ندارد
حضور ۲۸ دانشگاه در اجلاس روسای دانشگاههای ایران و روسیه
میزبانی از شرکتهای دانشبنیان برای حضور در «ایرانهلث ۱۴۰۴»
کلیات برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی تصویب شد
اعطای گواهینامه صلاحیت سطح یک به ۷ شتابنده فناوری
رتبه علمی ایران در ۳ رشته داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری
فاصله بین ازدواج تا فرزنددار شدن پنج سال است
مصرف آنتی بیوتیک در ایران بالاتر از استاندارد جهانی است
آموزش شگردهای عکاسی آسمان شب با موبایل
اکران خصوصی و نشست مستند «قتل خاص» برگزار شد
موسسه رازی همکار سازمان بهداشت جهانی در تحقیقات ونوم می شود
آرامش دانشگاهها و تکریم محققین چراغ پژوهش را در کشور روشن میکند
خطرات پنهان عفونتهای چشمی را جدی بگیرید
رشد ۱۲۱ درصدی صادرات و ۲۷ درصدی اشتغال دانش بنیانها
واگذاری امور حوزهها به استانها
مشکلات جهانی پژوهشگران را از دسترسی آزاد به داده های علمی بازداشته است
نوبت پزشکان شد؛ ویزیت آزاد بیماران تامین اجتماعی!
یورش به خانهها در آلمان برای پاکسازی فضای مجازی
زنگ خطر ورود ویروس «فلج اطفال» به ایران
ورود وزارت ارتباطات به برنامه ملی رفع ناترازی انرژی
الماس ۴۰ برابر قدرتمندتر از نمونه واقعی ساخته شد
رئیس جمهور از برگزیدگان جشنواره تحقیقاتی رازی تقدیر کرد
احتمال برخورد سیارک قاتل زمین با ماه
آزمایشگاهها در تشخیص بیماری نقش کلیدی دارند
کلسترول خوب در ابتلا به آب سیاه چشم نقش دارد
کار کردن در دوره سالمندی برای سلامت مفید است
وزارت بهداشت به وزارتخانه پزشکان تبدیل شده است
ارتباطات در مناطق زلزلهزده حسینیه خوزستان پایدار است
رئیسجمهور وعده یکسانسازی بیمههای درمانی را عملی کند
برنامه جامع سیاستهای کلان آموزش پزشکی تدوین و عملیاتی می شود