میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، رویای رسیدن به خودروهای پرنده یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد، چرا که اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) به یک هوانورد هیبریدی که میتواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع زیاد پرواز کند، مجوز داده است.
شرکت "ترافوجیا"(Terrafugia) گواهینامه پرواز خودروی پرنده خود موسوم به "ترافوجیا ترنزیشن"(Terrafugia Transition) را از FAA دریافت کرده است تا چراغ سبزی برای پرواز آن باشد.
یک نسخه با قابلیت پرواز از این خودروی پرنده در حال حاضر در دسترس خلبانان و مدارس آموزش خلبانی است، اگر چه حدود یک سال دیگر طول میکشد تا برای استفاده عمومی مجوز بگیرد، چرا که هنوز باید استانداردهای ایمنی را اخذ کند.
راننده-خلبانهای این خودروی پرنده میتوانند در کمتر از یک دقیقه از حالت پرواز به حالت رانندگی دربیایند و این خودروی پرنده را در فرودگاههای کوچک یا بزرگراهها فرود بیاورند.
شرکت سازنده امیدوار است که مجوز تولید این خودروی پرنده با ظرفیت دو سرنشین را برای سال ۲۰۲۲ دریافت کند.
گفتنی است که علاقهمندان به نشستن پشت این خودروی پرنده هم گواهینامه رانندگی و هم به گواهینامه خلبانی احتیاج دارند.
این شرکت چینی به شدت به تحویل این خودروی پرنده با بالهای جمع شونده که هم میتواند در جادهها رانده شود و هم در آسمان پرواز کند، خوشبین است.
ابتدا نوید داده شد که این خودروی پرنده در سال ۲۰۱۵ آماده خواهد شد اما سپس تا ۲۰۱۸ و بعد تا ۲۰۱۹ به تعویق افتاد و اکنون اعلام شده است که برای سال ۲۰۲۲ آماده فروش خواهد بود.
"کوین کولبرن" مدیر "ترافوجیا" تلاشهای طاقت فرسای تیمش را طی این یک سال شیوع بیماری کووید-۱۹ ستود.
وی گفت: تیم ما متمرکز باقی ماند، سیستم کیفی ما را بهبود بخشید، جنبههای مهم طراحی را تکمیل کرد، خودروی پرنده را ساخت، ۸۰ روز آزمایش پرواز را انجام داد، ۱۵۰ سند فنی تحویل داد و ممیزی FAA را با موفقیت پشت سر گذاشت.
این خودروی پرنده مجهز به یک موتور ۱۰۰ اسب بخاری با حداکثر سرعت پرواز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و برد حدود ۶۵۰ کیلومتر در هر پرواز در ارتفاع سه کیلومتری است.
موتور پروازی این خودروی پرنده را میتوان با بنزین سوپر یا سوخت ۱۰۰LL هواپیما پر کرد، در حالی که موتور حالت رانندگی آن یک موتور هیبرید-الکتریکی است.
از ویژگیهای دیگر آن میتوان به ترمزهای دیسکی هیدرولیک در هر چهار چرخ، اتاق از جنس فیبر کربن سخت و یک چتر اشاره کرد.
وزن این وسیله نقلیه تقریباً ۵۹۰ کیلوگرم و طول بال آن حدود هشت متر است.
همانطور که گفته شد بالهای این خودروی پرنده قابلیت جمع شدن دارند تا امکان رانندگی در جاده و نگهداری آسان در پارکینگ برای آن فراهم شود.
این خودروی پرنده با نمونههای اولیه از خودروهای پرندهای که توسط شرکتهای "اوبر"، "کیتی هاوک"، "بیامو" و دیگران ساخته شده، متفاوت است.
این خودروی پرنده در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شد.
شرکت "ترافوجیا" در حال تولید چندین مدل خودروی پرنده از جمله یک مدل چهار نفره موسوم به "TF-X"، است که یک خودروی پرنده هیبرید-الکتریک با قابلیت برخاست و فرود عمودی است.
"TF-X" قرار است نیمه خودران و دارای کنترلهای رایانهای باشد.
سیستم خودران این مدل قادر خواهد بود به طور خودکار از ترافیک هوایی، شرایط هوایی بد و محدودیت فضای هوایی خودداری کند.
شرکت "ترافوجیا" در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت چینی "جیلی"، شرکت مادر "ولوو" خریداری شد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
۵ سال زندان در انتظار رییس سامسونگ
استعدادهای برتر جامعهالزهرا(س) شناسایی میشوند
پیامکهای پذیرش خارج از کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایران کلاهبرداری است
تناسب اندام میتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند
آغوش باز معاونت علمی برای استفاده از ظرفیتهای علوم انسانی در «حکمرانی فناورانه»
درد مزمن مفاصل روی عملکرد مغز اثر میگذارد
همایش ملی دستاوردهای علمی فرش ایران برگزار خواهد شد
فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی بهمن ماه اعلام میشود
هوش مصنوعی از انجام پژوهشهای تکراری جلوگیری میکند
ساخت اولین دستیار صوتی آفلاین اندروید توسط متخصصان ایرانی
پیشگویی چت جی پی تی از آینده پژوهش و استنادات علمی
رفع نیاز آزمایشگاههای آنالیز مواد شیمیایی با دستگاه ایران ساخت
انتصابات جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت
سمپوزیوم بینالمللی تازههای نقشهبرداری مغز ایران برگزار میشود
نتایج جذب استعدادهای برتر در دستگاهها بزودی اعلام میشود
ابقای رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ایلان ماسک: هوش مصنوعی از پزشکان و وکلا جلو می زند
روبات مغناطیسی پیچ و مهره باز می کند
تبدیل پسماندهای زغالسنگ به گرافن با بازده بالا
هوش مصنوعی از انرژی اتمی قدرتمندتر است
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
ظرفیت بیهوشی و اطفال خالی مانده است
اسلحه خودکار برای پهپادهای سبک از راه رسید
نشست کمیته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
راه حل محققان برای کاهش مصرف داروی شیمیدرمانی در درمان سرطان
بیش از هزار سایت خبر جعلی از جستجوی گوگل حذف شدند
نمی توان با دستمزدهای اندک دانشمندان برجسته را در کشور نگه داشت
اتحادیهها بازوی تصمیمسازی قوی در دانشگاه آزاد هستند