میرنیوز

ضرورت خودگردان شدن واحدهای علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

ضرورت خودگردان شدن واحدهای علمی کاربردی جهاد دانشگاهی 2021-02-03T15:19:43+03:30

 به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در بیست و سومین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز علمی -کاربردی جهاد دانشگاهی طی سخنانی با اشاره به اقدامات جهاد  دانشگاهی در زمینه ارائه خدمات به دانشجویان علمی کاربردی گفت: در بحث آموزش علمی کاربردی همانند سایر حوزه‌های فعالیتی جهاد دانشگاهی ما موظف به ارائه خدمات خوب به دانشجویان خودمان هستیم. جهاد دانشگاهی در ایجاد فضای زیربنایی خوب، اساتید و کادر آموزشی خوب و تجهیزات آزمایشگاهی مناسب با دروس عملی و سایر زیرساخت‌ها واقعا خوب عمل کرده است. همه این‌ها مستلزم هزینه است و جهاد دانشگاهی در این زمینه خوب هزینه کرده است.

وی افزود: در بحث زیرساخت‌ها این هزینه‌ها عمدتا از سوی جهاد دانشگاهی تامین شده و تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم. البته در برخی موارد وام از منابع بانکی گرفتیم ولی تسهیلات ویژه‌ با سوبسید نداشتیم.

وی به تنوع فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: عمدتا در استان‌ها خواستیم که فعالیت‌های فناورانه متناسب با مزیت‌های استانی باشد و بسیاری از فعالیت‌های آموزشی که در علمی کاربردی انجام می‌شود می‌تواند با حوزه پژوهشی ما ارتباط نزدیکی داشته باشد و سر ریز آن به شکل مختلف چه به صورت اساتیدی که بیایند و در آن‌جا تدریس کنند و چه مراکز نوآوری و ... به ارتقای کیفیت آموزش در مراکز علمی و کاربردی ما بسیار کمک کند. لذا باید در بحث رشته‌ها مساعدت بیشتری شود و شما این مساعدت را با ما داشته باشید.

دکتر طیبی در خصوص لزوم استفاده از امکانات نرم‌افزاری عنوان کرد: توقع این است که خود مجموعه دانشگاه علمی کاربردی عمدتا در زمینه تعیین کیفیت خود سیستم‌ها شاخص‌هایی داشته باشد و در این زمینه اگر مجموعه یک سیستم با کیفیت دارد، از سیستم خودش استفاده کند که هزینه بیشتری به آن تحمیل نشود. این مورد، از حوزه‌هایی است که تاکنون از جهاد دانشگاهی و معاونت آموزش عمدتا برای آن هزینه شده است.

رییس جهاد دانشگاهی به زیرساخت‌های این مجموعه در خصوص تولید محتوا و انتشارات اشاره کرد و گفت: در بحث تولید محتوای الکترونیکی زیرساخت‌های خوبی برای تولید محتوا در جهاد دانشگاهی داریم. همچنین در مجموعه انتشارات و چاپ که کار را می‌توانیم با هزینه‌های کم‌تری انجام دهیم. همگی متعهد هستیم که شرایطی فراهم آوریم که  آموزش ما، کیفیت مطلوبی داشته باشد ولی از  سوی دیگر باید درآمد مناسب نیز ایجاد شود.

وی تاکید کرد: به هر حال ما از لحاظ شرعی نیز از نظر هزینه‌کرد بودجه‌ها مسئول هستیم به ویژه که که در هر اداره و مجموعه‌ای سه سازمان نظارتی مستقر می‌شوند و وارد ریز مسائل می‌شوند که باید دقت‌های لازم را داشته باشیم و یک مجموعه باید بتواند به صورت خودگردان باشد. البته ما تا جایی که بتوانیم از نظر زیر ساخت‌ها کمک می‌کنیم.

دکتر طیبی ادامه داد: خواهش من این است که کمک و مساعدت شود که حداقل به لحاظ جذب نیروها شرایط بهتری داشته باشیم و حداقل وام سوبسید دار به ما بدهید که بتوانیم در بحث زیرساخت‌ها هزینه بهتری بکنیم. در مجموعه، به خاطر انس و علاقه ما و مسئولیتی که بر عهده ما قرار داده شده است، روحیه جهادی حاکم است.

در این نشست همچنین دکتر محمد علی گودرزی رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در گزارشی موفقیت‌ها و فعالیت‌های دو سال گذشته این واحد را تشریح کرد و در مورد آمار نیروی انسانی این مراکز گفت: ۳۸۶ نفر در سال ۹۹ تعداد همکارانی هستند که در مراکز ما مشغول به‌کارند و حتی در دورافتاده‌ترین مراکز مشغول به خدمت‌رسانی هستند. همچنین ما حدود ۱۹ هزار ۵۳۵ دانشجو در نیم‌سال اول ۹۹ ثبت‌نام کردیم و فعال هستند.

دکتر گودرزی با اشاره به سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی اضافه کرد: برخی از این مراکز که بالای ۴۰۰ دانشجو دارند، به عنوان ناحیه سبز دسته‌بندی می‌شوند مانند واحد مشهد که بالای ۱۴۰۰ دانشجو دارد. بعضی مراکز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو دارند که ۱۳ مرکز در این ناحیه قرار دارند. شش مرکز هم کم‌تر از ۲۰۰ نفر دانشجو دارند؛ که در سال گذشته برخی از مراکز را فعالیت و پذیرش دانشجو را در آن‌ها متوقف کردیم. سه مرکز چنین شرایطی داشتند که در سال گذشته فعالیتشان متوقف شده است. در گزارش قبل مراکز سبز ۱۷ مرکز بودند ولی خیلی از مراکز توانستند خودشان را ارتقاء دهند.

وی افزود: در بحث سطح‌بندی که دانشگاه انجام داد؛ در سال ۱۳۹۷ ما دانشگاه سطح یک نداشتیم. سطح دو، سه مرکز و سطح سه، ۳۵ مرکز. خوشبختانه در سال ۹۸ کاملا آمار خوبی شد و جمعیت زیادی از مجموعه ما به سطح دو آمدند. امسال هم جمعیت بهتر شده است. در مجموع از برنامه توسعه‌ای که برای دانشگاه داشتیم هم جلوتر هستیم. مراکز مشهد و کرمانشاه در دو سال، جزو مراکز برتر علمی کاربردی بودند که تقدیر شدند. چند مرکز ما در سطح استان رتبه‌های خوبی آوردند که خدا رو شکر نشان می‌دهد که مراکز جهاد در بین مراکز علمی کاربردی جایگاه خوبی را دارند. متاسفانه هنوز دانشگاه سطح یک هنوز نداریم. ان‌شاءالله امسال بتوانیم به دانشگاه‌هایمان را به معیارهای دانشگاه‌های سطح یک برسانیم.

وی ادامه داد: ضریب جذب ما ۷۰ درصد بوده است و در سال گذشته ۷۰ درصد از افرادی که از سنجش به ما معرفی شدند را ما توانستیم جذب مجموعه کنیم.

دکتر گودرزی با اشاره به پرداخت حق‌التدریس واحدها عنوان کرد: در بحث حق‌التدریس می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که هیچ مرکز علمی کاربردی ما نیست که حق‌التدریس عقب‌افتاده داشته باشد. ما اگر پرداختی سه مرکز را هم که مدارکشان را ارسال کردند، داشته باشیم؛ پرداختی تمام مراکزمان به‌روز می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: ما خوشبختانه هیچ مرکز بلاتکلیف نداریم و روسای تمام مراکز ما مشخص است. نزدیک به ۲۲ نفر حکم ریاست دارند، برای ۱۴ مرکز حکم سرپرست و یک حکم تمشیت داریم که این مراکز دانشجوی خیلی اندکی دارند. رییس چهار مرکز ما ارتقا پیدا کرده‌اند و رییس واحد شده‌اند. در مورد حکم سرپرست‌ها هم تعداد زیادی از احکام در حال تبدیل شدن به حکم ریاست هستند.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با اشاره به دگرگونی سنی دانشجویان در سال‌های اخیر به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: متقاضیان علمی کاربردی در دو سال اخیر در حال دگرگونی هستند. در گذشته بیشتر دانشجویان ما شاغلین دولتی بودند و متوسط سنی بالاتری داشتند و به ندرت در مراکز توقف داشتند ولی در چند سال اخیر حضور جوان‌ها به سمت مراکز ما بیشتر شده و جوان‌ها به سمت آموزش‌های مهارتی از دبیرستان می‌آیند و این موضوع هم فرصت و هم تهدید است. فرصت است از این بابت که باید موضوعات فرهنگی را با جدیت دنبال کنیم و تهدید است از آن نظر که مراکز ما نتوانند آن انتظاراتی که دانشجویان دارند را برآورده کنند. دانشجو انتظار دارد که مرکز برای اوقات فراغتش فکری کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ادامه داد: ما در سال ۹۹ علی‌رغم کرونا، برنامه‌های فرهنگی هم در مراکز جهاد انجام دادیم و ۹۷ مقام در سطح دانشگاه در حوزه‌های مختلف داشتیم و عمده مقام‌ها در موضوعات سراسری بوده است. ما یک توانمندی خوبی در جهاد داریم که مراکز فرهنگی است. پیشنهادمان این بود که شعبه سازمان دانشجویان را در موسسه راه بیندازیم تا مراکز ما بتوانند بیشتر بهره ببرند. یک اتفاق خوبی که جای تشکر از دکتر امید و دکتر پیش‌بین دارد،‌ یک مصوبه‌ای هیئت‌رئیسه داشت که پنج درصد از درآمدها باید صرف مباحث فرهنگی شوند و تقریبا این در دانشگاه در حال ساری و جاری شدن است.

دکتر گودرزی مراکز نوآوری تشکیل شده را یکی از اتفاقات خوب در این حوزه عنوان کرد و با اشاره به پیشینه جهاد در این حوزه گفت: جهاد توانمندی بالایی برای اشتغال دارد. از سال ۷۷ سازمانی تاسیس شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت‌هایی به عهده جهاد گذاشت. جلوتر که آمدیم یک سری تغییراتی که اتفاق افتاد وظایف دیگری محول شد. سازمان اشتغال فارغ‌التحصیلان تبدیل به سازمان تجاری‌سازی و فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان شد. اعتقاد من بر این است و به این تاکید داریم که اصلا روا نیست کسی در علمی کاربردی درس بخواند ولی دوباره مجبور به گذراندن آموزش‌های تکمیلی شود. ما تاکید داشتیم که در مراکز نوآوری قطعا ورود پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار مراکز نوآوری واحدهای علمی کاربردی جهاد، عنوان کرد: خوشبختانه در ۲۷ مرکز از ۳۸ مرکز ما مراکز نوآوری افتتاح شده است. یک اعتمادی از سوی دانشگاه انجام شد و توانمندی سازمان اشتغال ما در اختیار مراکز نوآوری قرار گرفت و به صورت تخصصی با توجه به پتانسیل استان‌ها کار انجام شد مثلا در بیرجند روی عناب کار می‌شود، یا در ارومیه که گل‌خانه داریم، فناوری را به سمت کشاورزی بردیم. این مراکز راه‌اندازی شده و معتقدیم این مراکز اگر با همین سبک پیش روند، نقش ماندگاری خواهند داشت. در مراکز مختلف به صورت تخصصی روی خرما، عناب، گیاهان دارویی و ... کار شده است.

وی ادامه داد: در این مراکز در مدت ۹۸ تا ۹۹ به خصوص در شش ماه اخیر، علی‌رغم محدودیت‌های کرونا اقدامات خوبی انجام شده است. ۳۸۲ استارتاپ و همایش برگزار کردیم، ۱۵۴ نمایشگاه، ۷۳۸ کارگاه و خوشبختانه علی‌رغم نوپا بودن ۲۲ تقدیر و مقام در بین مراکز نوآوری داشتیم. ما این‌ها را به صورت زنجیره دیدیم و نمی‌خواهیم آن را رها کنیم. فراخوان ایده دادیم و نزدیک ۷۰، ۸۰  ایده به ما رسید که از بین آن‌ها ۳۰ ایده بدون عیب و نقص است و ۴۹ ایده نیاز به اصلاح دارد که در حال انجام است. بر اساس گفتگویی که با صندوق کارآفرینی امید داشتیم، مطرح شده که از صاحبان ایده و افراد نوآور تقدیر خواهد شد.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، با اشاره به اقدامات خوب در آموزش الکترونیک گفت: در این حوزه حرکت بسیار خوبی در جهاد شکل گرفت و می‌توان گفت به جهت شبکه گسترده‌ای که در جهاد داریم، پیش‌روترین سازمان در آموزش الکترونیک بودیم. ما بیش از ۱۵۰ عنوان و بیش از دو هزار ساعت محتوای آموزشی تولید و به سازمان‌های مختلف ارائه کردیم. این اقداماتی است که در مجموعه جهاد انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته به محض شیوع کرونا اعلام آمادگی کردیم و بلافاصله یک LMS آموزش مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) در دانشگاه طراحی کردیم.

دکتر گودرزی در پایان به توانایی مراکز علمی کاربردی جهاد برای تولید محتوای الکترونیکی دروس اشاره کرد و گفت: ما پنج یا شش استودیوی مجهز داریم که سه یا چهار تا از آن‌ها در تهران و کرج و بقیه در مراکز استان‌ها هستند. در ترم گذشته ۲۸ مرکز ما از سامانه "امجد" استفاده کردند. چهار مرکز برای جلسات هم از سامانه امجد استفاده کردند، چهار مرکز از سما لایو و چهار مرکز هم به دلیل الزام، از سامانه استانی استفاده کردند. آزمون برخط موسسات ما نیز یک سامانه بی عیب و نقص بود و دانشگاه‌ها و مراکز استانی هم اذعان کردند که جهاد در آزمون بر خط موفق عمل کرده است.

دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی نیز در این نشست طی سخنانی با بیان این که نظام ما در حوزه علم و فناوری از سایر حوزه‌ها موفق‌تر است، اظهار کرد: تاکید امام(ره) بعد از جنگ به دانشگاه‌ها بود و الان می بینیم که چقدر این موضوع اهمیت دارد.

وی با تاکید بر حمایت از مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، افزود: مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی موفق عمل کرده و هر جا نیاز باشد ما از آن ها حمایت می کنیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اعلام اعتماد به جهاددانشگاهی، ادامه داد: در بحث تولید محتوا جهاددانشگاهی پیش قدم شود و کار را در زمینه تولید دروسی که در حال تدریس در مراکز علمی کاربردی است آغاز کند. ما آمادگی داریم و ترجیح می‌دهیم در بحث تولید محتوا جهاددانشگاهی ورود کند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: 382 همایش و استارت آپ، 154 نمایشگاه و 738 کارگاه توسط مراکز نوآور در سال‌های 98 و 99 برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)