میرنیوز
رضا میرعرب در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در طی سالیان اخیر تقاضای روز افزون برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در زمینههای دلخواه بر کسی پوشیده نیست. رشد جمعیت جوان کشور از یک طرف و نیاز کشور به افراد متخصص برای اجرای طرحهای صنعتی، کشاورزی و دیگر زمینههای مورد نیاز از طرف دیگر، بخصوص در این زمان که بحرانی چون بیماری کووید١٩ بر جهان حاکم شده، ضرورت توجه به روشهای نوین آموزشی از جمله آموزشهای مجازی برای کاربردی سازی علم را روشن میکند.
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بیان کرد: در عرصـههـای تصـمیمگیـری، سیاسـتگذاری و برنامهریزی در سال جدید باید توجه ویژهای به تامین زیر ساختهای آموزشهای مجازی و کاربردیسازی آموزش عالی کشور داشت. چرا که دانشگاهها اردوگاه اصلی علم و تولید علمی و مکانی برای توزیـع، تـرویج و انتشـار آن، از جمله پایگاههای اساسی بـرای تربیـت شـهروندانی اسـت کـه ضـمن برخـورداری از روشنایی ناشی از علم و آگاهی و دانش بشری، آنها را با فرزانگی و «هنـر یـادگیری برای بودن، یادگیری برای عمل کردن، یادگیری برای یاد دادن و بالاخره یـادگیری برای با هم زیستن» آشنا میکند و این رسالتی بوده است که آمـوزش عـالی، در همه دوران بـر دوش داشـته و خواهـد داشت.ی
میر عرب افزود: آموزش عالی، توانسته ابـزاری قـوی بـه شمار آید که دانشجویان را به مهارتهایی تجهیـز کنـد تا بتواننـد در مقابل جریانهای توفنده سر بر افرازند و به باز تعریف حیات انسانی بپردازند. در همین راستا و در ادامه تکمیل مسئولیت اجتماعی دانشگاهها، قصد داریم میزبان مردم مازندران در طرح "علم در خدمت جامعه" باشیم.
مدیر مرکز آموزشهای آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران از برگزاری دهها دوره مهارتآموزی برای اهالی مازندران با همکاری خانه نخبگان در این طرح خبر داد و عنوان کرد: فراگیری دورههای مجازی به دانشپذیران در هر جایی از کشور این امتیاز را میدهد که از راه دور به دوره و استاد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و آموزشهای لازم را به صورت مجازی دریافت کرده و دوره آموزش مربوطه خود را بگذرانند.
میرعرب از اهداف برگزاری دورههای آموزشی عمومی و تخصصی مجازی را ایجاد مهارتها برای جوابگویی به نیازهای متنوع مشاغل و روشهای جدید و نوین کار و آماده کردن افراد برای احراز شغلی مفید و انجام کار مناسب به صورت تخصصی دانست و افزود: این دورهها با توجه به نیاز روز جامعه مازندران در نظر گرفته شده و البته در مواردی در دورههای عملی نیز نیاز به مشارکت حضوری دانشجویان با رعایت موارد بهداشتی تحت نظر دانشگاههاست که با برنامهریزیهای صورت گرفته، انجام خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه محتوای برنامههای آموزشی، سازگاری انسانها در برابر مسائل علمی و شایستگی آنان برای سازندگی کشور را تضمین میکند، گفت: دورهها محدود به رشتههای خاصی نیست و متفاوت از دروس دانشگاهی بوده و دامنه آن بسیار وسیع است و کاربردی اجتماعی دارد که قرار است با همراهی دانشگاههای دولتی استان مازندران و سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی، همزمان با آغاز سال جدید، نقش دانشگاههای مازندران در توسعه استان را بیش از پیش نمایان کند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
رشاد: جای رشته فقه مقاومت در حوزه علمیه خالی است
توجه به نوآوری و کیفیت در پذیرش طلاب/ تقویت معیشت طلاب و اساتید
توسعه سیستم ارزیابی مدلهای زبان فارسی هوش مصنوعی در کشور
راهاندازی کارخانه تبدیل پسماند خرما به مواد کربنی
سرپرست جدید معاونت امور حوزههای علمیه خواهران معرفی شد
شهریه علوم پزشکی دانشگاه آزاد را براساس عدل افزایش دادیم
یک ویروس ناشناخته در شهر چرخ میزند!
استارشیپ سال آینده میلادی ۲۵ بار به فضا پرتاب می شود
شهریه علوم پزشکی دانشگاه آزاد را ما براساس عدل افزایش دادیم
انگلیس سلطه اپل و گوگل بر اکوسیستم موبایل را هدف گرفت
چکهای برگشتی داروخانهها ۲ برابر شد
ثبت بیش از ۲۴ هزار مأموریت اورژانسی در هفته گذشته
تغذیه دوران شیردهی؛ مادران این توصیهها را جدی بگیرند
دانشگاه پیام نور در ارشد و دکتری پذیرش «فراگیر» ندارد
مقاومت میکروبی درمان سرطان را دچار چالش می کند
درمان خارش در بیماریهای کبدی
آخرین وضعیت سلامت آب روستاها و شهرهای کشور اعلام شد
جریمه اتحادیه اروپا در انتظار آمازون
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج منصوب شد
۲ انتصاب در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
افسردگی از شایعترین اختلالات روانپزشکی است
نشست مسئولان حوزههای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شد
انتصاب مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امور فرهنگی
درمان بیماری ایدز در کشور رایگان است
کنگره بین المللی «سلامت در حوادث و بلایا» برگزار میشود
نخستین کلوز آپ از ستاره درحال مرگ در کهکشان همسایه ثبت شد
مهلت درخواست رشتههای تحصیلی در حوزههای استانی تمدید شد
این مُسکنها خطر خونریزی داخلی را افزایش میدهند
مهاجرت ۲۵ درصد اساتید؛ تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی
وزارت بهداشت طب سنتی و مکمل را به رسمیت میشناسد