میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دفعه بعد که شرکت "ویمو"(Waymo) درباره فناوری رانندگی خودکار خود صحبت کند، نخواهیم دید که از اصطلاح "خودران"(self-driving) استفاده کند. این به این دلیل است که این شرکت میخواهد فناوری در حال توسعه خود را از "سیستمهای کمک راننده نیمه خودران" که به شکل نادرست در یک دسته گروهبندی میشوند، متمایز کند.
این شرکت میگوید: ممکن است این یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما یک تغییر مهم است، زیرا دقت در زبان گفتار مهم است و میتواند جان انسانها را نجات دهد. متأسفانه ما میبینیم که برخی از خودروسازان از اصطلاح "خودران"(self-driving) به روشی نادرست استفاده میکنند و تصور غلطی از تواناییهای فناوری کمک کننده به راننده و نه یک سیستم کاملاً خودمختار به مصرف کنندگان و عموم مردم میدهند. تمایز میان زیرگروههای این فناوری نه تنها از سوءتفاهم و سردرگمی جلوگیری میکند، بلکه همچنین باعث نجات جان افراد خواهد شد.
اکنون "ویمو" یک کمپین به نام "Let’s Talk Autonomous Driving" به معنی "بیایید بگوییم رانندگی خودکار" راهاندازی کرده است که از این تغییر ناشی میشود و سعی دارد آگاهی عمومی را در مورد تفاوتهای این فناوری بالا ببرد.
یکی از شرکتهایی را که میتوان به استفاده مکرر از اصطلاح "خودران" متهم کرد، شرکت "تسلا" است. چرا که برخلاف نام ارتقای نرم افزاری جدید این شرکت که "رانندگی کاملا خودکار" نامگذاری شده است، به رانندگان اجازه نمیدهد دستان خود را کاملا از روی فرمان بردارند و دیگر به جاده و اطراف خود توجه نداشته باشند. حداقل در شکل فعلی آن، این نرم افزار یک سیستم کمک راننده است، نه سیستمی که یک خودروی تسلا را به یک وسیله نقلیه کاملا مستقل تبدیل کند.
در حالی که "ویمو" مشخصا و صراحتا از "تسلا" نام نبرده است، شورای امنیت حمل و نقل ملی آمریکا(NTSB) بارها از این خودروساز در مورد طراحی سیستم خود موسوم به "اتوپایلت"(Autopilot) انتقاد کرده است که به گفته خودش اجازه میدهد تا راننده بیخیال شود.
در حالی که "ویمو" در اعلامیه خود بر جنبه ایمنی اصطلاحات مورد استفاده درباره این فناوری تأکید دارد، جنبه تجاری آن نیز مهم است. زیرا یک مطالعه جدید نشان داده است که ۴۸ درصد آمریکاییها گفتهاند که هرگز سوار بر یک تاکسی کاملا مستقل نخواهند شد. با این وجود برخلاف برخی نقاط عطف اخیر که "ویمو" موفق به دستیابی آنها شده است، این شرکت به وضوح راهی طولانی برای متقاعد کردن مردم به استفاده از روبوتاکسیهای خود در پیش دارد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هوش مصنوعی آهنگساز می شود
دوره آموزشی «کاربردهای هوش مصنوعی درعلوم پزشکی» ویژه دانشجویان آغاز به کار کرد
دولت چهاردهم اهتمامی به اجرای قانون جوانی جمعیت ندارد
استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشکی
حضور سرزده پزشکیان در وزارت بهداشت
اندونزی پیشنهاد سرمایه گذاری اپل در این کشور را رد کرد
امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیامنور فراهم شد
برنامه وزارت علوم برای حل مسکن دانشگاهیان و خوابگاه متاهلی
پرهیز از تمایز میان تشکلهای دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر
تقلید از سیستم بینایی انسان برای ارتقای عملکرد حسگرها
امضای نخستین قرارداد الکترونیکی صندوق نوآوری با یک شرکت دانشبنیان
آخرین تغییرات در شورای عالی حوزههای علمیه
زنجیره تولید و تامین دارو گرفتار کمبود نقدینگی است
کره جنوبی روبات دوست ترین کشور دنیاست
ادعای جدید ماسک برای دسترسی ساده موبایل به اینترنت استارلینک
تغییر دو عضو شورای عالی حوزههای علمیه
امروز آخرین مهلت ثبتنام ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت
فرصت انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی رشتههای علوم پزشکی آغاز شد
بوی کپسول روسی در فضا پیچید
افشین: پارکهای انیمیشن توسط بخش خصوصی راه اندازی میشود
۲میلیارد تراکنش در «مرکز ملی تبادل اطلاعات» از ابتدای دولت چهاردهم
نانوحبابها داروی ضدسرطان را به ریه میرسانند
شاخص بهداشت آب کدام شهرها مناسب نیست؟
مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان منصوب شد
شاخصهای بهداشت آب کدام شهرها مناسب نیست؟
متا سال آینده برای خرید اینستاگرام و واتس اپ به دادگاه می رود
زمان برگزاری هفدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد
دو بیماری که سلامت زنان را تهدید میکند
خطر ایجاد کارخانه تولید مقاله با هوش مصنوعی!
مدارک دکتری و پزشکی دانشگاههای آذربایجان فاقد اعتبار است