میرنیوز

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد 2020-12-15T22:59:55+03:30

به گزارش ایسنا، بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور شامگاه امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آذر) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاونان وزارتخانه‌های بهداشت و صمت و همچنین خانواده شهید فخری نژاد در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم به صورت حضوری و پخش به صورت وبیناری برای تمام دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری کشور برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه برای پیشرفت کشور هیچ سرمایه‌ای مهمتر از دانشگاه نیست، گفت: دانشگاه ها، اساتید، محققین و پژوهشگران کشور مجموعه‌ای هستند که با اتکا به آن‌ها قادر خواهیم بود مسایل مختلف کشور را حل و فصل کنیم.

افزایش دو برابری بودجه سازمان تحت مدیریت شهید فخری زاده

 اسحاق جهانگیری در این مراسم با گرامیداشت یاد شهید دکتر محسن فخری زاده، اظهار کرد: امسال یکی از دانشمندان زبده و خدوم کشور در جریان یک توطئه به شهادت رسید که به روح پاک ایشان درود می فرستیم و یادش را گرامی می داریم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید دکتر فخری زاده خاطرنشان کرد: در این پیام دو نکته مهم نهفته بود که یکی تأکید به دستگاه های امنیتی کشور برای شناسایی و برخورد با عوامل و آمران این ترور بود و دیگری تأکید بر این نکته بود که راه شهید فخری زاده باید پرفروغ ادامه یابد.

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد

جهانگیری با اشاره به افزایش دو برابری بودجه سازمان تحت مدیریت شهید فخری زاده برای سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: دولت در روزهای پایانی بررسی بودجه با وجود محدودیت ها و علیرغم کاهش بودجه برخی سازمان ها، بودجه سازمان پژوهش و نوآوری «سپند» که تحت مدیریت شهید فخری زاده بود را برای سال آینده دو برابر کرد تا همکاران ایشان بتوانند با امکانات بیشتری مسیر شهید فخری زاده را ادامه داده و این راه را پرفروغ نگه دارند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به رونمایی از بیانیه «آینده دانشگاه ها در ایران» با دو رویکرد جامعه محور و کارآفرین که چندی پیش انجام شد، خاطرنشان کرد: این دو رویکرد باید همواره و به خصوص در شرایط فعلی مورد توجه قرار گیرد چرا که در مقطع کنونی می تواند به بالا بردن تاب آوری جامعه و گشودن افق های جدید پیش روی کشور کمک کند.

جهانگیری افزود: بالا بردن تاب آوری جامعه فقط این نیست که از مردم بخواهیم در مقابل مشکلات تحمل کنند بلکه به این بستگی دارد که از دل تهدیدات و محدودیت ها، فرصت هایی را برای جامعه ایجاد کنیم که قادر باشند با اتکا به این فرصت ها شرایط موجود را تحمل کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط فعلی تلاش می کنند جامعه و مردم ایران را نسبت به آینده مأیوس و ناامید کنند تا سریعتر به اهداف خود برسند، افزود: دانشگاهی که جامعه محور باشد و خود را با مسایل جامعه درگیر کرده باشد می تواند با افق گشایی نسبت به آینده کاری کند که مردم نسبت به آینده خود و کشورشان امیدوار باشند.

تا وقتی کرونا کامل مهار نشود، موضوع اول جامعه است

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو پدیده بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه روبرو هستیم، گفت: زندگی مردم از این دو مسأله دچار آسیب ها و لطمات جدی شده است و با توجه به اینکه به دلیل مسایل حاشیه ای و گرفتاری ها قادر نیستیم به آسیب شناسی و تحلیل درستی از این وضعیت داشته باشیم، از دانشگاهیان عزیز، برادرانه درخواست می کنم که روی آثار و تبعات این دو پدیده به صورت علمی و کاربردی کار کنند و نتایج آن را هم به جامعه و هم به مدیران کشور اطلاع رسانی کنند.

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد

معاون اول رییس جمهور گفت: آنچه مایه افتخار است حضور زنده جامعه دانشگاهی و علمی ایران است و التزام اجتماعی که جامعه علمی ایران دارد این است که پژوهش های معطوف به حل مسایل جامعه را در دستور کار قرار دهد.

جهانگیری افزود: جامعه علمی، مراکز پژوهشی و حتی شرکت های خصوصی فعال در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کارنامه درخشانی در دوره شیوع کرونا از خود برجای گذاشتند چرا که در روزهای نخست شیوع این بیماری با محدودیت جدی در بخش امکانات و تجهیزات درمانی مواجه بودیم اما این شرکت ها و مراکز تحقیقاتی پای کار آمدند و کارنامه درخشانی را از خود برجای گذاشتند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: تا روزی که کرونا به عنوان یک بیماری نوپدید و عالمگیر، به طور کامل مهار نشده باشد، همچنان موضوع نخست جامعه است و در نتیجه باید همچنان در رأس برنامه ریزی همه بخش های کشور باشد. وقتی حل یک مسأله در اولویت نخست قرار می گیرد انتظار این است که مقابله با آن به صورت همه جانبه باشد بنابراین باید موضوع درمان مبتنی بر سلامت در دستور کار همه بخش ها باقی بماند.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: امروز به اعتراف همه مردم ایران، بخش درمان کارنامه درخشانی از خود به خصوص در دوره شیوع کرونا برجای گذاشته است که هم باید یاد شهدای کادر درمان را گرامی بداریم و هم از خدمات آنها قدردانی کنیم که بهترین قدردانی عمل کردن به دستورالعمل های بهداشتی است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه در بخش اقتصادی باید تمرکز اصلی بر معیشت مردم باشد، گفت: دولت با وجود همه محدودیت ها، تلاش کرده است در حد بضاعت و توان خود به وضعیت معیشتی جامعه رسیدگی کند و از بودجه دولت و درآمدهای حاصله، بخشی را به معیشت مردم تخصیص داده تا آسیب کمتری به معیشت جامعه وارد شود.

باید بررسی ابعاد مختلف تحریم در دستور کار مراکز پژوهشی قرار گیرد

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید بررسی ابعاد مختلف تحریم نیز در دستور کار مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد، تصریح کرد: باید مسایل را صادقانه با جامعه در میان بگذاریم. مردم ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا با تأسی از راهبرد مقاومت که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند، با ایستادگی توانستند بر سیاست فشار حداکثری آمریکا غلبه کنند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: از مهمترین دلایل همراهی مردم در مقابله با تحریم ها این بود که در وهله نخست به کشور و نظام خود علاقمند هستند و نیز به راهبرد مقاومت که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده بود نیز پایبند بودند و مهمتر از همه اینکه ملت با تمام وجود احساس کرد که آمریکایی ها حرفی ظالمانه و بدون منطق را مطرح می کنند چرا که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده بود و طرف مقابل تعهداتش را زیر پا گذاشته بود.

 جهانگیری اضافه کرد: در همه موارد باید همواره مبنای اقدامات و تصمیمات به گونه ای باشد که مردم احساس کنند هر تصمیمی که در کشور اتخاذ می شود بر اساس منطق، عقل، تدبیر، هماهنگی، همدلی و انسجام است که در این شرایط مردم حتماً هماهنگ و همراه خواهند بود.

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد

معاون اول رییس جمهور گفت: انتظار طبیعی مردم از مسئولان کشور این است که در این شرایط سخت راهکارهایی پیدا کنند تا هر چه سریعتر کشور را از زیر بار تحریم ها خارج کنند چرا که تحریم ها هم در توسعه کشور و هم در زندگی مردم موثر است و امیدوارم با همدلی و هماهنگی بتوانیم هر چه سریعتر تحریم ها را به نقطه پایان نزدیک کنیم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسات گفتگوی دولت و دانشگاه ها که در سال های اخیر برگزار شده است، اظهار کرد: پس از جلسات گفتگوی دولت و ۱۳ دانشگاه اصلی کشور، خوشه های مختلفی تشکیل شد و قراردادهای متعددی بین دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها در حوزه های مختلف صنعت و نفت و گاز به امضا رسید.

معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از این قراردادها در حوزه افزایش بازیافت از میادین نفتی است که در حال حاضر دانش آن در انحصار کشورهای خارجی است اما اگر این قراردادها به نتیجه برسد آثار آن برای آینده کشور تعیین کننده و تأثیرگذار خواهد بود.

 جهانگیری ادامه داد: در بخش صنعت نیز قراردادهای خوبی منعقد شده و در حوزه علوم انسانی هم مباحث جدی و خوشه های متعددی برای احیای سرمایه اجتماعی تشکیل شده است چرا که سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشور است که منجر به افزایش اعتماد مردم به نظام می شود.

پژوهش موضوعی زینتی و نمایشی نیست

معاون اول رییس جمهور برگزاری جلسات گفتگوی دولت و دانشگاه را مفید و موثر توصیف کرد و گفت: ممکن است گاهی دانشگاهیان و پژوهشگران احساس کنند که صدای آنها در بخش اجرایی به درستی شنیده نمی شود و در طرف مقابل نیز ممکن است بخش اجرایی احساس کند که سرعت دستیابی به راهکارها برای حل مشکلات از سوی دانشگاه ها پایین است که همه این مسایل از طریق گفتگو قابل حل است.

 جهانگیری در ابتدای این جلسه نیز از وزیر علوم تحقیقات و فناوری و همکاران وی قدردانی کرد که با وجود محدودیت های ناشی از کرونا، مراسم هفته پژوهش را برگزار کرده و برگزیدگان پژوهش و فناوری را انتخاب و به جامعه معرفی کردند.

وی همچنین از معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز به دلیل اقدامات انجام شده در بخش علم و فناوری قدردانی کرد و گفت: آمارها گویای این است که کشور به دستاوردهای بزرگی درحوزه علم وفناوری دست پیدا کرده است.

معاون اول رییس جمهور همچنین از وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی و دست اندرکاران این وزارتخانه در حوزه تحقیق و پژوهش به خاطر تمرکز بر بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: این عزیزان با تمام ظرفیت بر موضوع کرونا متمرکز هستند و کارهای علمی و پژوهشی که توسط آنها انجام شده قابل توجه است.

 جهانگیری بر لزوم توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه تأکید کرد و گفت: پژوهش موضوعی زینتی و نمایشی نیست بلکه یک ضرورت برای توسعه کشور است و لازم است جایگاه پژوهشگران و محققین کشور را گرامی بداریم.

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد

کسب رتبه پنجم پژوهش‌های کلیدی و رتبه دوم دنیا در رشد تولیدات علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در آیین بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور اعلام کرد: به حمدالله با کوشش و تلاش محققان، پژوهشگران و فناوران کشور، هم اکنون رتبه پنجم پژوهش‌های کلیدی و همچنین رتبه دوم در رشد تولیدات علمی را در میان کشورهای جهان کسب کرده‌ایم. 

منصور غلامی با بیان اینکه جایگاه کشور در حوزه علم و فناوری قابل اتکا و افتخار است، اظهار کرد: در جشنواره امسال با همه ملاحظات و محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع  کرونا با آنها مواجه بودیم، تلاشمان این بود که مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

وزیر علوم با بیان اینکه عملکرد مجامع علمی معمولاً بی سر و صدا انجام می‌گیرد و در چنین برنامه‌هایی است که تلاش دانشمندان کشور به اطلاع عموم می رسد، گفت: تولید علم در ایران سال هاست که پایگاه و رتبه مناسبی در میان کشورهای مطرح دنیا به خود اختصاص داده، البته حفظ این جایگاه مستلزم حمایت ویژه و همه جانبه از مقوله علم و پژوهش و فناوری است.

وی افزود: اگر عملکرد آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نسل دانشگاه‌های جدید را با قبل از آن مقایسه کنیم درمی‌یابیم که در عرضه خدمات آموزشی توفیقات زیادی داشتیم و امروز قریب به اتفاق کارشناسان و مدیران کشور، حداقل دو مقطع تحصیلی را در دانشگاه های کشورمان گذرانده‌اند.

 غلامی با اشاره به تاسیس اولین هسته‌های مراکز رشد در ۲۰ سال گذشته بیان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری هم پس از تاسیس مراکز رشد، به تدریج به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری حرکت کردیم که امروزه عملکرد این پارک‌ها باعث افتخار و امیدواری و مشکل گشایی در امور مختلف کشور است.

دانشگاه‌های بزرگ آماده ورود به ردیف دانشگاه‌های نسل چهار

وی با اشاره به رویکرد موفق اکثر دانشگاه های کشور به سمت دانشگاه های نسل سوم گفت: دانشگاه‌های بزرگ کشور هم خود را برای ورود به ردیف دانشگاه‌های نسل چهار آماده می کنند که این مهم نیز به خوبی مشهود است و این رویکردی که اتفاق افتاده حمایت جدی و مطلوب را می‌طلبد و بدون حمایت های راهبردی و مستمر، ممکن است این روند رو به پیشرفت دچار کاستی شود.

وزیر علوم با تشکر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دلیل حمایت از پارک های علم و فناوری که موجب ارتقای عملکرد این مراکز علمی و فناوری شده است، گفت: صندوق‌های نوآوری و شکوفایی و فناوری هم در هر استان به خوبی از این پارک‌ها حمایت کرده و علیرغم مشکلات بودجه‌ای از فناوران این مراکز پشتیبانی می کنند.

غلامی با اشاره به انعقاد ۷ قرارداد پارک ها و بخش خصوصی که امروز انجام شد، افزود: در خصوص اجرای این طرح‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی ۸۰ در صد سرمایه لازم را فراهم می‌کند تا شرکت‌های وابسته به پارک های علم و فناوری با موفقیت و بدون دغدغه به فعالیت موثر خود بپردازند.

۶۰ هزار شغل پایدار مبتنی بر دانش

وی افزود: امروز می توانیم با افتخار ادعا کنیم که مراکز علمی و فناوری ما با تمام توان در تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری، تبدیل علم به ثروت و ایجاد اشتغال پایه از طریق پارک ها، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد حضور موثر داشته و با تمام توان تلاش می کنند.در این راستا حدود ۶۰ هزار شغل پایدار مبتنی بر دانش مشخص کرده ایم که نیازمند حمایت کامل از طریق ارائه یک برنامه راهبردی است.

غلامی با اعلام اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری امسال به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: امیدواریم با مدد الهی تلاش اساتید، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان ما در حوزه پژوهش و فناوری به نتیجه کامل برسد و حل معضلات کشور و شکوفایی و اقتداربیش از پیش ایران اسلامی را در پی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه دانشگاه ها پایه همه تحولات هستند، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقات تأکید و خاطرنشان کرد: پژوهش و فناوری موضوعی لوکس نیست بلکه یک ضرورت برای توسعه اقتصادی کشور است.

محسن شریفی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم به ارائه گزارشی درخصوص روند برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: امسال نیز با رعایت آیین‌نامه‌های مصوب جشنواره‌، ثبت نام از پژوهشگران و فناوران برتر از شهریور ماه آغاز و مقرر شد تمامی مراکز علمی و پژوهشی کشور افراد برگزیده خود را با توجه به شاخص‌ها و دستورالعمل‌های مورد نظر به دبیرخانه جشنواره مستقر در وزارت علوم ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۱ پرونده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: پرونده‌های ارسالی شامل ۲۲۳ پژوهشگر و۷۸ فناور می‌شد که همه موارد ارسالی توسط ۸۰ داور زبده و صاحب نظر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۷ پژوهشگر و ۱۶ فناور در لیست برگزیدگان قرار گرفتند.

شریفی در ادامه گفت: در بخش دیگر ۱۵ برگزیده از میان افرادی که به هر نحوی در ارتباط بخش پژوهش و فناوری با جامعه موثر بوده‌اند، انتخاب شدند و همچنین از میان حامیان پژوهش و فناوری هم که با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان‌ها همکاری مناسبی داشته‌اند نیز ۶ برگزیده داشتیم.

وی با اعلام انتخاب ۱۰ نشریه برتر در حوزه پژوهش و فناوری در جشنواره امسال بیان کرد: مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر امسال، نقش‌آفرینی مناسب در حوزه انتشارات علمی و انعکاس آن در نمایه‌های داخلی و بین‌المللی، حل مشکلات جامعه، انجام پژوهش‌های تقاضامحور و میزان فروش محصولات بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اعلام کرد: در جشنواره امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی، از ۵ نفر منتخب حوزه پژوهش و فناوری به صورت حضوری تجلیل شد و لوح تقدیر سایر برگزیدگان برای آنها ارسال می‌شود.

مراسم تجلیل از ۶۴ برگزیده حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد

لیست برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده

به گزارش ایسنا، همان طور که در صحبت های وزیر علوم در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده امسال نیز مطرح شده، معمولا در طول سال فرصت های اندکی برای اطلاع رسانی درباره چهره های علمی و پژوهشی وجود دارد و با توجه به اهمیت عرصه های پژوهش و فناوری به طور معمول مراسم اعطای جوایز هفته پژوهش از اهمیت خاصی برخوردار است اما در سال جاری با توجه به شرایط ویژه ای که به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شد در همان ابتدای کار اعلام شد مراسم مربوط به این رویداد تماما به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مراسم امروز نیز با توجه به همین موضوع در قیاس با سالهای قبل با جمعیت کمتری برگزار شد اما نکته مهم آنکه انتظار می رفت در میان این جمعیت اندک نمایندگان رسانه ها نیز حضور داشته باشند تا بتوانند در اطلاع رسانی این امر که به تاکید خود وزیر علوم هم دارای اهمیت خاص است، نقش آفرینی کنند اما متاسفانه در این مراسم نه تنها تمهیدی برای حضور برخی از رسانه ها اندیشیده نشده بود بلکه حتی برای پوشش این رویداد به صورت مجازی نیز در زمان مناسب اطلاع رسانی نشده وامکانی برای رسانه ها در نظر گرفته نشد و در نهایت رسانه ها مجبور به آن شدند که اخبار این مراسم را با ساعت ها فاصله و از طریق سایت های سازمانها یا وزارتخانه ها دنبال کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)