میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، آرمان بیات عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در واقع خطوط هوایی و یا شرکتهای هواپیمایی که میشناسید در بحث ایرلاین ها، هواپیماهای بزرگ مسافربری هستند که برحسب برنامه بین دو مسیر رفتوآمد میکنند؛ اما در بحث تاکسی هوایی بهصورت غیر برنامهای و دربستی پرواز بین دونقطه هم انجام میشود که عمدتاً با هواپیماهای کوچک است.
وی افزود: این فرایند بخش مهمی از حملونقل هواپیماهای کوچک و هوانوردی عمومی است که در مسیرهای کوتاه انجام میشود و در مسیرهای بلند هم اسم ایرچارتر میگیرد که بحث استراتژیک در توسعه حملونقل هوایی در تمام دنیاست و در اصل پشتوانه تمام خطوط هواپیمایی کشورهاست.
بیات عنوان کرد: در مورد زیرساخت لازم است بگویم اگر در حملونقل جادهای، وسایل نقلیه را بین اتوبوس، وانت و غیره مثل ماشینهای سنگین و سبک تقسیم کنیم، در ساختار هوایی هم از جهت ساخت و کاربری بسیار شبیه به حملونقل جادهای است. درواقع ایر لاینها همان اتوبوسها هستند که برای خدمترسانی به کار گرفتهشدهاند و ما متأسفانه در طی چهاردهه گذشته اصلاً به هواپیماهای کوچک و سبک نرسیدیم، مثلاینکه جاده داشته باشید و فقط از اتوبوس استفاده کنید.
عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی گفت: این پروژه بهصورت زیرساختی در حال طراحی و بهینهسازی است و در کنار آن امیدواریم این طرح بعداً بتواند باعث ایجاد شرکتها و کسبوکارهای کوچک شود.
بیات در خصوص کاربری تاکسی های هوایی گفت: ازلحاظ ایمنی هم سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس اسناد قابلیت پروازی که صادر میکند، قابلاستفاده است و مشابه هواپیماهای تجاری است.
وی گفت: در بحث استفاده از هواپیماهای خصوصی، شما این حق را دارید هر زمان به هرکجا و طبق برنامه خودتان و به شکل دربستی حرکت کنید اما در ایرلاین ها باید سفر را مطابق با برنامه از پیش تعیینشده و همراه با مابقی مسافران انجام دهید.
منبع : خبرگزاری مهر
مقاومت میکروبی قاتل جان ۵ میلیون نفر در جهان
وضعیت غذای دانشجویان توسط اساتید تغذیه بررسی می شود
توسعه نسل دوم فناوری تبدیل گازهای گلخانهای به گرافن
فراخوان بورس تحصیلی در حوزه فضا اعلام شد
کاندیداهای ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشخص شد
پذیرش ۳۲۰ دانشجو در پژوهشگاههای کشور در سال جاری
توسعه فناوری و کارآفرینی نیاز امروز واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
جزئیات ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی
روشی نوین برای ترمیم آسیبهای استخوانهای حساس جمجمه و صورت
بررسی نحوه رسیدگی به شکایات مرتبط با تصمیمات سازمان ملی سنجش
قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی منعقد شد
ضرورت اصلاح در روش پرداختی به پزشکان خانواده
اندازهگیری ویسکوزیته سیالات حفاری با ویسکومتر ایرانی
پاویون منطقه نوآوری ایران در نمایشگاه صنعت آغاز به کار کرد
جایگاه اول ایران در مقالات چاپ ۴ بعدی در بین کشورهای اسلامی
دستیابی دانش بنیانها به فناوری هدایت لیزری ماشینآلات سدسازی
دوره دستیاری از سال آینده به شغل تبدیل میشود
یک ربات برای نخستین بار در جهان ۲ ریه را پیوند زد
۸ نشریه علمی دانشگاه علامه در بین نشریات برتر (Q۱) قرار گرفت
پیشنهاد ایجاد آزمایشگاه ملی با همکاری سه دانشگاه برتر کشور
پیام رئیس دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت هفته بسیج
المپیاد علمی حوزههای علمیه برگزار میشود
پژوهشگر ایرانی ویژگی جدید ایکس را فاش کرد
سوءاستفاده عامدانه از یک اختراع جریمه سامسونگ را ۳ برابر کرد
بازنگری مصوبه غیرکارشناسی «سازمان ملیسنجش» ضروری است
رشاد: جای رشته فقه مقاومت در حوزه علمیه خالی است
توجه به نوآوری و کیفیت در پذیرش طلاب/ تقویت معیشت طلاب و اساتید
توسعه سیستم ارزیابی مدلهای زبان فارسی هوش مصنوعی در کشور
راهاندازی کارخانه تبدیل پسماند خرما به مواد کربنی
سرپرست جدید معاونت امور حوزههای علمیه خواهران معرفی شد