میرنیوز
به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در این نشست، ضمن استقبال از برگزاری جلسات هماندیشی با خبرگان و نخبگان علمی در قالب انجمنهای علمی، به ارائه برخی پیشنهادات درخصوص نقشآفرینی و همکاری انجمنهای علمی و سازمانهایی نظیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران جهت ارتقاء و تشویق دانشآموزان و دانشجویان به علومی نظیر ریاضیات اشاره کرد.
وی در ادامه، از اتحادیه علوم ریاضی در خواست کرد تا نظرات خود را جهت ارتقای آییننامههای مرتبط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این معاونت ارائه دهند.
دکتر رحیمی به لزوم بهرهمندی از نظرات خبرگان و متخصصان هر حوزه در زمان تصمیمگیری مدیران اشاره کرد و از خبرگان این اتحادیه درخواست کرد که نظرات خود را درخصوص رشتههای ریاضی در دانشگاه بهصورت سالیانه به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه دهند تا مدیران تصمیمات خود را مبنی بر نظرات خبرگان انجام دهند.
دکتر محمد جلالی، دبیر کمیسیون انجمنهای علمی ایران نیز با اشاره به سابقه اتحادیه علوم ریاضی در ارائه راهکارهای موجود برای پیشبرد علم ریاضی در کشور، اظهار امیدواری کرد که این سلسله جلسات موجب آغاز همکاری نزدیکتر انجمنهای علمی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شود.
در ادامه این جلسه، نمایندگان اتحادیه علوم ریاضی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص نقش ریاضیات در پیشرفت علمی و توسعه کشور پرداختند.
دکتر محمدزاده، رئیس اتحادیه علوم ریاضی و نایب رئیس انجمن آمار به معرفی این اتحادیه و لزوم تشکیل مجامع علمی درخصوص بررسی و نظارت بر پیشبرد نقش ریاضیات در پیشرفت علمی و توسعه کشور پرداخت.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری سمینارهای کاربردی و ارائه راهکار برای گسترش و بهبود بهرهمندی از این دانش در سطح جامعه اشاره کرد.
دکتر علی رجالی، عضو انجمن ریاضی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز که بهصورت مجازی در این جلسه حضور داشت، ضمن ارائه گزارشی درخصوص جایگاه توجه به ریاضی در دانشگاهها و مدارس و با انتقاد از این افت کیفی ریاضی در مدارس به عدم برنامهریزی مدون برای ارتقای سطح ریاضی در جامعه علمی اشاره کرد.
وی همچنین محدودیت منابع، عدم توجه به توسعه رشتههای علوم پایه، کمبود اساتید و عدم برنامهریزی دقیق را بخشی از مشکلات پیش روی توسعه ریاضی در کشور برشمرد.
در ادامه دکتر تومانیان رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، ایجاد رشتههای دانشگاهی بر اساس استاندارد و شاخصهای تدوین شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در ارتقای علوم ریاضی موثر دانست و با انتقاد از رویه مرسوم تولید انبوه مقالات علمی، لزوم تفکیک میان پژوهش و تولید مقاله را یکی از چالشهای حوزه پژوهش و فناوری عنوان کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
نیروهای پلیس راهور سفیر اهدای عضو شدند
حضور ۱۸ شرکت دانشبنیان در نمایشگاه صنعت بازی رایانهای روسیه
پیش بینی اکونومیست از سال ۲۰۲۵؛ شکوفایی فناوریهای پاک به رهبری چین
«صندوق بیمه ویژه» برای اجرای مطمئنتر پروژههای صنعتی راه اندازی شد
فیلترینگ در چه شرایطی موجه و مطلوب است/ پالایش هوشمند در اینستاگرام
پوشش ضد رادار چین هواپیماها و تجهیزات نظامی را نامرئی میکند
۶۴۵ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به دانشجویان پرداخت شد
پوشش ضد رادار چین هواپیماها و تجیهزات نظامی را نامرئی میکند
مراکز علمی کاربردی ملزم به ارائه قیمت تمام شده آموزش شدند
مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری دندانپزشکی تا ۱۰ آذر تمدید شد
پرهیز از تبعیض میان تشکلهای دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر
مهلت اجرای تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری دندانپزشکی تا ۱۰ آذر تمدید شد
دوره آموزشی «کاربردهای هوش مصنوعی در علوم پزشکی» ویژه دانشجویان آغاز به کار کرد
حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از ۷۰ کشور جهان در مسابقات «برنامهسازی رایان»
دلایل پایین بودن نرخ اتصال فیبرنوری در ایران
افتخارآفرینی تیم دانشگاه تهران در المپیاد جهانی معماری منظر
برگزیدگان همایش کتاب سال بانوان معرفی شدند
هوش مصنوعی آهنگساز می شود
دوره آموزشی «کاربردهای هوش مصنوعی درعلوم پزشکی» ویژه دانشجویان آغاز به کار کرد
دولت چهاردهم اهتمامی به اجرای قانون جوانی جمعیت ندارد
استفاده از هوش مصنوعی در دندان پزشکی
حضور سرزده پزشکیان در وزارت بهداشت
اندونزی پیشنهاد سرمایه گذاری اپل در این کشور را رد کرد
امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیامنور فراهم شد
برنامه وزارت علوم برای حل مسکن دانشگاهیان و خوابگاه متاهلی
پرهیز از تمایز میان تشکلهای دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر
تقلید از سیستم بینایی انسان برای ارتقای عملکرد حسگرها
امضای نخستین قرارداد الکترونیکی صندوق نوآوری با یک شرکت دانشبنیان
آخرین تغییرات در شورای عالی حوزههای علمیه
زنجیره تولید و تامین دارو گرفتار کمبود نقدینگی است