میرنیوز
به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حقدوست در خصوص اهمیت دغدغهمند کردن دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در مسیر خدمت به جامعه و جایگاه "پاسخگویی اجتماعی" اظهار کرد: دانشگاه باید کارخانه آدم سازی باشند و انسانی متعهد، فرهیخته، دلسور و دغدغهمند را به جامعه تحویل دهد زیرا آینده بشریت به دست این دانشجویان شکل میگیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: در حوزه پاسخگویی اجتماعی و دغدغهمند کردن دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی اقدام به افزوده شدن واحد درسی "پاسخگویی اجتماعی" به واحدهای درسی دانشجویان علوم پزشکی خواهیم کرد که البته این اتفاق اگر چه لازم است، اما به تنهایی کافی نیست.
وی توجه صرف به مباحث علمی در دانشگاههای علوم پزشکی را در مسیر رشد و تعالی دانشجویان کافی ندانست و خاطر نشان کرد: باید با کمک همه حوزهها به خصوص با در کنار هم قرار گرفتن دو حوزه آموزشی و فرهنگی و دانشجویی در وزارت بهداشت، تلاش کنیم تا شرایط تربیت، توسعه و تعالی دانشجویان عزیزی که مانند جواهر به دست دانشگاه سپرده میشوند فراهم شود. در این میان همکاری مشترک میان این دو حوزه قابل تامل است.
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا افزوده شدن واحد درسی پاسخگویی اجتماعی به واحدهای درسی دانشجویان علوم پزشکی و تغییر در کوریکولوم آموزشی بر این اساس، امکان پذیر است، گفت: البته که این مهم امکان پذیر است و ما در این خصوص حتما اقدام میکنیم، اما این نکته را نیز باید مد نظر داشت که اضافه کردن واحد درسی در حوزه پاسخگویی اجتماعی اگر چه لازم اما کافی نیست و کمترین کاری است که ما میتوانیم انجام دهیم.
به گزارش مفدا، حقدوست گفتوکو کردن، گفتوشنود، استفاده از تجربیات دانشگاهها و خلق ایدههای جدید را در این مسیر راهگشا دانست و گفت: دغدغهمند و پاسخگو کردن دانشجویان با الگوهای زیبا از طریق بصیرت دادن به دانشجو و این که چه رسالتی در حال و آینده دارند ،امکان پذیر است و اگر این دغدغهمندی و بصیرت ایجاد شود حتما دانشجو عاشقانه تشنه یادگیری این مفاهیم خواهد شد.
این مقام مسؤول ضمن دعوت از دانشجویان دغدغهمند در دانشگاههای علوم پزشکی برای مشارکت در "پاسخگویی اجتماعی" و بیان نظرات خود در این خصوص، اظهار کرد: این دانشجویان جهت مشارکت در این برنامه به معاونان فرهنگی و دانشجویی و آموزشی دانشگاههای خود رجوع کنند زیرا در این مسیر دانشگاههای علوم پزشکی زمینه بهتری برای کار نسبت به ستاد دارند. ما باید کاری کنیم تک تک اساتید، گروهها، دانشجویان و دانشکدههای ما برای "پاسخگویی اجتماعی" برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به جلسهای که به همین منظور با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی و آموزشی وزارت بهداشت با معاونان این دو حوزه در دانشگاههای علوم پزشکی به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: در این نشست بار دیگر با هم میثاق بستیم که برای ساختن ایران عزیز اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنیم و تلاش کنیم روح تلاش و فعالیت صمیمانه و خالصانه را در دانشجویان خود بیش از پیش روشن کنیم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
وضعیت شیوع آبله میمون در ایران و جهان + علائم بیماری
۵ سال زندان در انتظار رییس سامسونگ
استعدادهای برتر جامعهالزهرا(س) شناسایی میشوند
پیامکهای پذیرش خارج از کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایران کلاهبرداری است
تناسب اندام میتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند
آغوش باز معاونت علمی برای استفاده از ظرفیتهای علوم انسانی در «حکمرانی فناورانه»
درد مزمن مفاصل روی عملکرد مغز اثر میگذارد
همایش ملی دستاوردهای علمی فرش ایران برگزار خواهد شد
فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی بهمن ماه اعلام میشود
هوش مصنوعی از انجام پژوهشهای تکراری جلوگیری میکند
ساخت اولین دستیار صوتی آفلاین اندروید توسط متخصصان ایرانی
پیشگویی چت جی پی تی از آینده پژوهش و استنادات علمی
رفع نیاز آزمایشگاههای آنالیز مواد شیمیایی با دستگاه ایران ساخت
انتصابات جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت
سمپوزیوم بینالمللی تازههای نقشهبرداری مغز ایران برگزار میشود
نتایج جذب استعدادهای برتر در دستگاهها بزودی اعلام میشود
ابقای رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ایلان ماسک: هوش مصنوعی از پزشکان و وکلا جلو می زند
روبات مغناطیسی پیچ و مهره باز می کند
تبدیل پسماندهای زغالسنگ به گرافن با بازده بالا
هوش مصنوعی از انرژی اتمی قدرتمندتر است
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
ظرفیت بیهوشی و اطفال خالی مانده است
اسلحه خودکار برای پهپادهای سبک از راه رسید
نشست کمیته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
راه حل محققان برای کاهش مصرف داروی شیمیدرمانی در درمان سرطان
بیش از هزار سایت خبر جعلی از جستجوی گوگل حذف شدند
نمی توان با دستمزدهای اندک دانشمندان برجسته را در کشور نگه داشت